MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 13 February 2010

" Sholat Jumaat di Masjidil Haram.."

Sudah pun ramai Jemaah membanjiri Dataran Kaabah..
Khemah (warnaputih) dah pun dipasang di depan Multazam tu..
Penuh sesak..alhamdulilah...
Hingga di luar Pintu masuk MasjidlHaram masih sesak dengan Jemaah..alhamdulilah
Posted by Picasa

52 comments:

Mohd Saad Hamid said...

Waah N3 lagi

Salam CL TQVM

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, MH sentiasa meriah dgn jemaah

bagaimana cuaca sekarang di makkah ?

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Di tingkat atas tu masih kosong. Kenapa tak ada jamaah kat situ, tak boleh naik tingkat atas ke sekarang ni?

S said...

salam,

wah dah ramai jemaah. Alhamdulillah.

CM said...

salam


aduhaiii cantik yer gambar,cikgu nk beli satu arr cam cl punyer tu..boleh wat loan tak dgn cl?,hehehe

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Alhamdulillah, View MH dari atas ni memang menakjubkan. Nampak suasana MH dengan jelas. Syukran.

CM said...

salam kak S

dah masak ker?tak pi jenjalan cuti ni???

S said...

salam,

CM,
dah makan pun. sekarang waktu rehat. pas solat nak duduk ngn tulang belakang sat.

hari cuti ni banyak kenduri kawin. tak dapatlah nak jalan2. dah jadi orang tua kena lah bermasyarakat sikit.

kalau masa muda dulu. tak kisah sangat pasal kenduri kawin ni.

hari senin ada tamu PDKM nak mai umah. seronok dok tunggu depa nak mai. InsyaAllah jadi.

CM masak apa hari ni.?

CM said...

salam

kak ,mas tak masak lunch ni,depan umah ada kenduri doa selamat,mkn kt situ jer?hehehe,hidup simple jer kak...


tapi dah bakar puding roti..untuk ptg ni..

esok nk pi jalan ke lumut kak..pi kenduri jugak..

rezeki said...

salam cl

kak S cite psl masak, dapur CL kat bilik tu dah mula berasap ke belum he he

tu krg hilang skill masak ikan bilis sambal psl lama tak masak, krg jadi lain pulak rasanya ngeh ngeh

rezeki said...

salam

CM, pi lumut boleh berendam sekali kat laut, tapi sure esok penuh

manzlie said...

salam tn haji Saad

Raja Pecut skg nih..taniah..Emas


wasalam

manzlie said...

salam Rezeki..

Cuaca disini..alahmdulilah..nanti karng saya buat entry cuaca yer..heheheh

w2aslam

manzlie said...

salam Tn Haji saad..

masih belum penuh sangat..tu sal tak bukak kat bumbung tuh lagi...

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

nak buat loan...?..p lah kat court mahmmot..mesti ada kot...heheheheh
banyak lagi jenama yang bagus2 tuh

waslam

manzlie said...

salam kak as,..

memag cantik kan kak...ohh az nak mai rumah kah..oklah tu..sebab dia nak p rumah ayahnda gak kan...insyalah kirim salama kat dia noohh

waslam

rezeki said...

salam cl

kat sini panas terik sangat, tapi panas di dunia, panas lagi diakhirat

kjp lagi pak itam nak pi mandikan bini no. 2 tu, he he

manzlie said...

salam cikgu mas.

wahhh nak p lumut khenduri kawin..pas tu p berendam lah kat pangkor tuh...bak kata tn rezeki kita..hehehehheeh

waslam

rezeki said...

salam CL

tu bukan courts mamoth , tu "cekik maut " he he

manzlie said...

salam rezeki...

buat masa skg cl takmau masak lagi...masih letih dan skg busy gilerr..bilik penuh...cukup bulan lah baru nak mula ya....sambal ikan bilis? nanti aaar...

waslam

manzlie said...

salam kak as..

wahhh akak pun nak p khenduri kawin yah...cheq ,masa balik arituh duk tungu jer nak p rumah org kawin tapi terlepas kak..rumah kak shidah...sayang kan...
teringin nak makan nasi minyak dgn rendnag daging....

waslam

S said...

salam,

betoi tu Cik Rezeki,
sambal ikan bilis yg Bi bagi bekal ritu masih ada . makan yg tu dulu.

betoi dak CL. hehehe

CM,
dah mai Lumut tu, lajak la mai kedah. ikut AZ ngn Kak Sidah.

manzlie said...

salam rezeki...

orite....mandikan aalah bini no 2 tuh..heheheh

cekit maut..? nasib baik tak malaikat maut kan...heheheh


waslam

rezeki said...

salam cl

esok nak balik kg , jenguk ibu ku yang sudah tua dan uzur tu,

minta jasa baik CL mendoakan kesejahteraan dan kesihatan ibu ku itu , semoga dipermudahkan kehidupannya di akhir usianya

manzlie said...

salam kak as...

wahhh akak pun ada bola kaca yer..cheq baru jer duk meratah nih breakfast dgn roti..heheheheheh bravooooo

waslam

manzlie said...

salam frezeki...

alhamdulilah...sudah hamba doakan semlam selepas jumaat...takpa karang insyalah akan hamaba doakan yer..berhati hati memandu tau..banyak kan beristifar..insyalah selamat di jalanraya doa Cl

waslam

S said...

salam,

CL,
tak pa nnt balik ni ada kenduri.
peminat PDKM juga. InsyaAllah jadi.

CL tolong doakan depa berdua naaa...

rezeki said...

salam

kak S, kalau sambal ikan bilis yg CL bawa tu nak tahan sampai 2-3 bulan, mau CL 1 hari dia makan seekor je, tu pun buat kemam je kat mulut he he he

S said...

salam,
CL,
tak payah pakai bola kaca.
kalau bercakap dari hati tentu sampai kehati.

ada aura dan link yg sebati antara peminat PDKM ni.

selamat menikmati rezeki bukan REZEKI. heheheee.

rezeki said...

salam CL

jutaan timakaseh atas kesudiaan mu mendoakan , hanya Allah yg dapat membalasnya

psssss kalau mcm ni mau lagi 20 hari turun 10 kg berat badan tu, bf ikan bilis dgn roti je he he he

pak itam pun nak itutlah diet tu ngeh ngeh

S said...

salam,

kepada Cik REZEKI, kaka S doakan selamat sejahtera adanya.

smoga semuanya baik2 belaka.
baguih anak soleh selalu ingat kat mak ayah.

CL,
makan lah CL, nnt kak S suruh Bi kirim kat Taj ujung bulan Mac ni.
daptlah sambal bilis yg baru dari si Bi. hehehehe.

Hanis said...

salam,

Meriah sungguh dataran kaabah sekarang nie....alhamdulillah...

Pak Itam...menu sambal tumis ikan bilis & udang ade kat umah seremban arini...mai arr singgah kalau nak makan ngan nasi lemak....

mama...mama shida & AZ nak p sana isnin nie ke???? nonoknye depa...cuti2 mesti p jalan2....

S said...

salam,

Hanis,
CL kata sambai bilis yg hanis bagi ritu dah nak habih. nnt Hanis kirim dengan kak taj naaa. hehehehehe

hanis, mailah ikut AZ n mama Sidah esok. mama Sidah malam ni dok frrozen kat Cameron.alalala.

cuti 4hari dok Seromban ja ka ??

CM said...

salam CL

amvoiii,tak bolehlah tu wat loan dgn dia,courth maut tu interest tinggi dgn Cl mesti 0% jer...sian CM nii,tak per arrr,CM gadai gelang ni...

aduhai betul tu pak itam,Cl bk kembali diet ,bekpes dgn roti jer..kecut perut tu..

Hanis said...

salam ma,

hanis minta maaf...takdapat laaa tak ikut mama shida kali nie....

tu laaaa...mama shida p cuti2 sungguh...tu la uncle tu mmg sporting habisnya....

haah...hanis cuti 4 arini dok seremban aje ma...cuma mungkin akan balik umah nenek kat kuala pilah & p tengok tuk kat Rinching....

Le Chevalier said...

salam, semalam saya baru balik dari makkah, ingat nk jumpa tp tak sempat plak, nk kena bergegas balik ke riyadh, insya-Allah klu panjang umur boleh kita jumpa....;p

Catatan Peribadi Rusyaini said...

Salam CL,

Lama gak Wan tak jenguk CL dan Kaabah di sini. Rindu teramat sgt!

CL sihat ke? Alhamdulillah CL dijemputNya lagi ke sana. Sedih sebenarnya, bila CL dah jauh-jauh ni. Next time kita jumpa lagi. Doakan semoga biz Wan berkembang maju dan produk Wan sampai ke Mekah, macam CL yg ada kat sana jugak.

manzlie said...

salam wan..

insyalah...akan doakan..

waslam

manzlie said...

salam kak as..

amboi akak..bukak line lagi nakn order smabal bilis tuh..heheheh

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

tulah...nak wat camner...satu ahri satu bilis kalau nak tunggu 3 bulan..heheheh

waslam

manzlie said...

salam hanis..

kirim salam syang pada atok dan ibo noohhhh

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

alahai siannyer dia..asyik nak 0% interest amacam nih cl takleh bisness lah..hehehhehe

waslam

manzlie said...

salam le cahvelier..

insyalah kita jumpa nohh..

waslam

rezeki said...

salam cl

dah siap bini no. 2 bersiram, tuannya belum lagi bersiram he he

asar sekarang masuk waktu lambat betul


cl, kalau nak lagi thn lama sambal bilis tu, cl makan kepala dia je ngeh ngeh

lps tu terus jadi pelupa he he

rezeki said...

salam

hanis, pak itam allergic tak boleh makan udang, allergic psl pantang jumpa he he

tadi kat tv, jalan arah ke selatan jammed mula dari bangi lagi, semua pakat balik kg psl cuti panjang ni

rezeki said...

salam cl

makan apa menunya tgh ni di sana ?

takkan bilis lagi he he

manzlie said...

salam rezeki..

chehh takaan cl makan cuma kepala jer..rezeki makan udang...adoi mak...tal balance nih..heheheheh

wasalam

rosli said...

Salam CL,

Rindu pada Makkah ni , dulu dapat sekali saja berjemaah Jumaat masa buat umrah tahun 2008. Semua kenangan di Makkaa tak pernah lupa

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Hj Saad

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah Tn Hj Mohd Saad Hamid, no 1 dan 3...rezeki dapat no 2...

alhamdulillah, meriah...dan penuh sampai ke jalan...

manzlie said...

salam rosli...

alhamdulilah...dapat merasa kan solat jumaat disni..syukur...

waslam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah sekali Hj Saad, laju betul tn hj ni....

saya masih ingat lagi tahun 2008, bila Khamis dan Jumaat malam, ramai org Saudi dan siap berkelah depan MH lagi....