MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 9 February 2010

" Suasana Pagi Di Depan Masjdil Haram..."

Jam 7.30 pagi tadi....
Bismillah...Salam from Makkah...alhamdulilah dengan IzinNYer Cl dapat lagi mempaparkan suasana di depan MasjidlHaram pagi tadi sewaktu CL masuk kedalamnyer...seperti biasa jadual harian pagi CL waktu kerja pasti akan kedalam dulu untuk menatap Kaabah serta melakukan "apa yang patut" selama setengah jam(Berdoa /solatsunat), dan akan terus pulang masuk kedalam pejabat CL bagi memulakan kerja seharian CL..syukur pada allah swt ...syukran..wasalam..
Posted by Picasa

102 comments:

taj said...

Salam semua,

sukran... suasana yg aman dan mendamaikan...

beruntung ya CL brda di sna..

Hanis said...

selamat bertugas abang

taj said...

Salam,

fuhhh yoooo.... abang!!!!

hai hanis... sooo sweet heheh

taj said...

Salam,

wah taj sdg mengejar trek nih...

Hanis said...

kak taj....lucu arrr...laju sungguh....

Hanis said...

kak....cukup2 tu kak....jom kita p lunch kak....

taj said...

Salam,

hanis... akak dah siap makan dah...

taj said...
This comment has been removed by the author.
Hanis said...

kak...

tenang sungguh suasana pagi di hadapan haram tukan kak...seronoknye...

Ayah Zain said...

Salam CL,

seronoknya. ermmmmmmm

taj said...

hanis sayang,

tgk blog je dah tenang... badan sendiri berada di sana, lagi bahagia...

dan apa lagi kalau ada badan CL di depan mata...:)

Hanis said...

kak taj :-)...
tu laaa alangkan bahagianya kalau kita betul2 berada disana kan...hanis percaya akak lg laa tak sabar nak p dah...

Kak Sidah said...

sALAM cl,

Alhamdulillah dapat tgk Masjidilharam semula, wah hanis cekap ye... tahniah taj ratu trek n3 ni,

Semoga Allah berkati kehidupan CL dan rakan2, tk Cl doakan akak dan kawan2..nanti doa lagi yer..tgk kaabah ingat kat kami juga..

taj said...

hanis....:)

ye benar adikku... diri ini dah spt berada disana dah...

taj said...

salam k shidah,

hari ini, taj masuk gear laju sikit dan makan pun dah lebih hari ini...

sukran..

manzlie said...

salam taj..

taniah...Ratu trekk lama menganas lagi...

waslam

Kak Sidah said...

Salam,

Taj bila nak kesana

manzlie said...

salam hanis..

duk pIngat perak tuh...

waslam

manzlie said...

salam Taj..

memag aman dan tenang disini..

walsam

taj said...

Salam CL,

alhamdulillah..sukran

manzlie said...

salam hanis..

semalam dah mula tugas....

banyak kerja lah..heheheh


waslam

manzlie said...

salam Taj..


tak sbar tunggu taj mai nih...kita pekan chicken mandi noohhh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

alhamdulilah...insyalah akan sya titipkan doa lagi baut akak sekeluarga yaaa..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

memag seronok bangat nihh..

waslam

taj said...

kak sidah,

saya akan ke sana pd 25 Mac 2010, tapi belum sure lg terus ke Mekah @ Madinah,
insyaAllah semoga perancangan di redhai olehNYA...

manzlie said...

salam taj...

ohh dah makan dah..patutlah dia laju arinih...heheheh

waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Tgk Masjidilharam, terus terkenang masa berada di situ ..ya Allah tak boleh digambarkan betapa tenang dan sayu semasa kat sana..

Beruntung Cl dapat menetap disana..tuah manusia siapa tau kan CL, haya Allah saja yang maha mengetahui..

taj said...

Salam CL,


tolong doakan segala perancangan Taj ke sana berjalan dgn baik dan lancar... mohon sangat nih...

taj said...
This comment has been removed by the author.
Kak Sidah said...

Salam Taj,

Boleh lah akak minta tolong kirim salam kat Rasullullah SAW..kalau tak keberatan ..dan tak menyusahkan..

taj said...

Salam K Sidah,

boleh dan tiada masalahnya...insyaAllah...

Kak Sidah said...

Salam CL,

Terima kasih banyak2 Cl..........

Akak doakan taj selamat pergi dan kembali ....memang tak sabar kan taj nak ketanah suci tu...

Hanis said...

Salam,

abang...haaaa...ape chiken mandi???...

kak taj...kalau laa akak boleh tolong tapau bawa balik nanti akak bawa naa...8 ke 10 jam ajekan.. ;-)nanti hanis & mama shida p jemput kat KLIA

mama...tu laaa hanis dah lari laju dah...tp ape kan daya, kak taj kan mmg ratu pecut negara...langkahnye dah cukup besar...confirm hanis tercicir....

taj said...

Salam,

hanis dan k Shidah... kalau pasal berjalan, mmg Taj suka jalan laju, mmg selalu kekawan tetgl tapi lepas tuh taj kena undur balik utk tgu depa... hehhe...
alhamdulillah kudrat Allah beri...

pasal kirim nasi mandi tu... takde halnya demi kebahagian adik hanis...bisa diuruskan..hehhe

sukran

Hanis said...

hahahaha...kesimpulan yang boleh di buat, kalau berjalan ngan kami...perkecilkan langkah naa...kami nie langkah kecik...hahahaha

kak...love you kak....hahaha..akak p bila ye?

manzlie said...

salam Taj..

insyalah ..akan sya titpkan doa buat mu..

waslam

manzlie said...

salam hanis..

nak kirim chicken mandi...heheh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

nanti sya p madinah ..insyalah akan sya sampaikan doa akak tuh..jgn lah risau noohh

waslam

shami2 said...

salam cl..

Alhamdulillah dah sampai...

Jangan lupa aar doakan kami semua..

CL..pssssssssst jgan lupa gambar bang samad...ngeh..ngeh..ngeh CM jgan mareh nanti kena jual....hehehe

mnasir said...

Salam.

Tahniah kepada ratu pecut negara.

Dah alang2 TAJ nak tapao nasi mandy kat Hanis, tapao sekali kat saya boleh kan. Saya sanggup turun dari JB ke KLIA.

CM kata kat KL pun ada tapi mesti tak sesedap datang dari sana.

CL, bestnya tengok keadaan langit yang tiada awan langsung disebalik pintu masuk ke masjid

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cik Li

Ya ALLAH rindunya pada masjidil haram
Ibu pun ada gambar macam tu:)

manzlie said...

salam ibo.moommy..

alhamdulilah...terubat jua rindu ibo tuh..insyalah

waslam

manzlie said...

salam mnasir..


laa nak jugak ker chicken mandi tuh..heheheheh

waslam

manzlie said...

salam shami..

alhamdulilah selamat sampai dah...

pssttt..bang samad mu duk tengok gambar kak shami tau and cakap...? biarlah rashiaaaaaaa heheheheh

waslam

mnasir said...

Salam.

Skg tengah berehat ke CL?

taj said...

Salam,

kalau dah ramai nak nasi mandi...taj takde hal utk tapaukan, tapi kena tgu di KLIA la...

@ pun, bila CL cuti lagi, suh CL masakkan nasi mandi di sini...boleh kita makan beramai ramai...lagi meriah

tapi kan, ikut pengalaman Taj... nasi mandi di bumi Mekah dan Madinah, is the best in the world...mmg morvelossss...

betulkan CL

Kak Sidah said...

Salam,

Taj, dah banyak pesanan tu, nanti kena bawak buku pulak takut lupa, hanis kalau untuk jemput no problem mama boleh aje..insyaallah...gurau2 jer tu taj, nanti risau pulak nak buat umrah teringat pesanan kawan2..

taj said...

Salam,

k shidah... tiada hal punya... yg penting hati mesti ikhlas krn Allah dan demi menjaga ukhwah dan kesanggupan sya...insyaALLAH

Kak Sidah said...

Salam CL,

Taj, hanis dan kawan2 kat sini pun ada nasi mandi tu kat restoran pak arab al raushah, CL kalau balik lagi sekali kita g yer, rasa sama tak.

taj said...

kak Sidah,

kat mana restauran nasi mandi tuh... leh test kat situ...

Noor said...

Salam CL..

tenang nyer suasana.. tak ramai jemaah..

amvoii kak sidah, hanis & taj.. gamat bersembang.. heh heh

taj said...

Salam Noor,

biasalah... sekali sekala menghangat suasana... tak menoreh hari ni kak ngah

Kak As.... mana?

mnasir said...

Salam.

Taj, ini adalah alamatnyaZ:

Al-Rawsha
78 Jalan Damai off Jalan Ampang, 55000, Kuala Lumpur
Rest Tel: 603-2143 9151
Fax: 603-2145 6943
Mobile: 6012-669 2562 / 6012-918 5642

mnasir said...

Salam.

Ini pula ialah homepagenya:

http://www.al-rawsha.com/

Hanis said...

kak noor....kita bisik2 nie tau...bos hanis bulan nie ade kat Thailand...& 2nd bos cuti...p jalan2...hanis pon jalan2 laa nie kot alam tenet ke makkah.... ;-)
Kak...kek semalam mane??? takkan dah habis kuttt...

kak taj...restoran tu kat cyberjaya...kak mas kate nanti dia nak wat n3 ttg restoran tu....boleh aje kita p nanti

manzlie said...

salam taj..

betui tuh..heheheh

waslam

manzlie said...

salam mnasir..

tak sedpa makan disitu..cl dah try lah..buang duit jer...heheheh

wslsma

manzlie said...

salam kak noor...
mana menghilang..hehehe

waslam

manzlie said...

ssalam taj..

hmm cl mana leh masak chicken mandi tuhhh....tak sedap nanti..heheheh


waslam

manzlie said...

salam mnasir...

cl duk tengah minum pagi sambil menikmati permandangan Haram dari restoran ku..hehhhe

waslam

taj said...

Salam mnasir,


bagauih la awak ini... cepat betui respon...100% tenkiu naa..

sukran

taj said...

Salam CL..

tgu taj.... nanti kita pulak minum pagi sama2 kat sana hah...

adik hanis jgn maree...hehhe

manzlie said...

salam taj...

no hal..takda masalah noohhhh..

waslam

Hanis said...

kak taj...hahaha...adik akak nie bukan kaki jales....cuma adik akak nie nak akak tapau 1 chiken mandi dr sana dah....

zie said...

salam ziarah CL...sajer nak menyelit n menyibuk kat sini hehehehe

Azima said...

Salam buat semua warga PDKM..

Suasana pagi yang mendamaikan,ketenangan yang hakiki.
Semoga kita semua dikurniakan hati dan jiwa yang tenang dan damai olehNya.

Syukur Ya Allah!

Noor said...

Salam..

uiks.. taj nak 'mengetey' aka minum2 ngan cl kat Mekah.. bagus2.. tapi ebelum tu, kita pakat2 'mengetey' dulu sebelum taj p wat umrah naa.. amacam.. bley?? sapa nak ikut?? angkat tangannnn!!..

psstt.. hanis, kek dah abis arrr.. pak we syima bawak p skolah.. ahiks

manzlie said...

salam kak noor..

aaikk ada kek ker..napa cl takdapt?
hmm tak aci aarr.....cik senah dan rohani makan sorang...!!! man cik tipah nih..abg jamil nak suruh bautkan satu dulang untuk abg jamil makan kat sini...hehheh

waslam

Noor said...

Salam..

aisey bang jamil.. "don't worry".. kak tipah tgh dok p beli bahan2 nak buat kek.. dengaq kata 9 dulang 10 kotak.. penuh satu kapai terbang.. jangan lupa bagi kat bang samad skit.. alahai.. tetiba ghindu lak kat bang samad.. ahiksss.. (shami & cm.. cheq tumpang ghindu skit.. heh heh)

manzlie said...

salam kak noor..

aikkk ..cik sneah pun rindua gak ker kat abg samad tuh..

walsma

rosli said...

Salam CL dan Rakan2

Tahniah Taj, Ratu Trek, saya dah cakap dah, bila saja CL pulang ke Makkah.....Ratu Trek yang muda2 akan mengganas......mereka selama ini simpan tenaga dan perhati aje orang2 senior beraksi...Kalau tak percaya tunggu....tu belum lagi CM, NOOR, Hanis dan ramai lagi yang bakal mengganas..... Lepas ni nak sms CL suruh dia bagi tips pada semua Raja Trek pulak...

CL, memang indah dan permai depan MH, tak boleh dan bayang perasaan dan syahdu tgk entri ni

Kak Sidah said...

Salam,

Tak sempat akak nak check saudara mnasir dah beri alamat tu taj..cepat sungguh, tk..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam CL,

suasana ketenangan yang merobek hati!

manzlie said...

salam rosli....

memag aman dan damaikan permandangan situ..alhamdulilah

wasalam

taj said...
This comment has been removed by the author.
taj said...

Salam,

Rosli,,,, kalau nak mengganas tak kira umur... Taj pun takde muda pung...cuma awet muda jer...heheh

ini belum lagi masuk si CM & Noor berpantun bagai... time itulah Taj duk sengap sbb tak reti nak interprem...

Noor... yelah jum sekali kita meng-teyyy... jum semua

manzlie said...

salam hajjah zainab..

alhamdulilah..benar tuh...memang menyentuh perasaan kita kan..

waslam

manzlie said...

salam ka shidah..

tu lah..en mnasir kita tuh very effective tau..heheh

waslam

manzlie said...

salam Taj...


don wori....selagi mampu pecut..go aheaddddd


waslam

ummi humaira said...

salam CL...

MasyaAllah , kalut dgn anak n tugasan , tak sedar N3 Mekah dah kuar berdesup2 ...

tahniah ratu2 trek , awal2 lg dah pasang gear pecut ..

awal nya hanis , ni mesti dah dpt info dulu kot , he he he

tj (kekok nk pggl taj) jgn lupa tapau utk ummi sama tau makanan arab tuh , kirim je kat abihanan tu . he he he gurau jer .

kak Sidah n AZ pun nk berlumba jugak dgn depa nooo .

pB said...

Salam


Datang ziarah

manzlie said...

salam pb..

alahmdulilah

waslam

manzlie said...

salam ummihumaira..

alahai kak ummi...
mana menghilang tuh..heheheh

waslam

mnasir said...

Salam.

Satu lagi tempat makan NASI MANDY:

AL BARAKAH RESTAURANT
32-G, LINGKARAN CYBER POINT BARAT
CYBERJAYA 63000, SELANGOR.
Tel:016 7950005

taj said...

Salam Mnasir,


sukran...awak mmg kelas bab restauran ni....tenkiu

CM said...

Salam

Subhanallah tenang yer suasana Masjidil haram..


aduhaiii gamat depa bersembang,semalami hari gaji,hari ni kak tipah sibuk shoping kat Alamannda....CNY Sale lah..tu yg tak sempat pecut,,,

CL!!!!! bila si `dia` nak kuar ni...

CM said...

Salam

brother M.Nasir

Restoran Barakah tu arrr tempat kami makan nasi mandey selepas balik antar CL kt airport..

Pencinta Pencipta Alam Semesta said...

Selamat menjalankan tugas kembali cik

shami2 said...

Salam CL...

Aper pulak rahsia..nyer..tuh..dengan abng samad maner ada rahsia....kan CM heheh ..

Kak Senah, kak tipah, dek rohani...kalau bang jamil berahsia..ada yang kena kejar nanti..ngeh..ngeh..ngeh

umiazuddin said...

Salaam CL,

Alhamdulillah CL dah selamat sampai...dan dah mula bertugas pun... tak fenin2 lalat jetlag ke? Dapat menatap Baitullah dan MH pagi2 sebelum mula bertugas, terus tenang dan bersemangat, kan? Alhamdulillah. Selamat bertugas, CL.

Tahniah kak Taj & Hanis, nombor wahid wa ithnin :)
Semoga kak Taj & rombongan menjadi tetamu Allah paling istimewa semasa umrah nanti. Amin.

Kak Ngah, kak chiq dok angkat tangan niii....nak itut pi mengetey! nak itut! nak itut! heh..

VpeaceV

Le Chevalier said...

salam, hotel abg ni kt ner? dah dua kali sy dtg sini dari riyadh. tp tak jumpa pun....;p

manzlie said...

salam le chavelier

depan pintu gate King Badul aziz 1...

sebelah zam zam tower

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas.


wahhh mkan makanan arab yer..tak aajk abg jamil ka

waslam

Le Chevalier said...

oooo....patutla. sy selalu masuk kt pintu king fahd no. 79....;p

manzlie said...

salam pencinta alam..

alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam shami...

biarlah rashiaaaa......

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, Kebesaran Mu penuh kenikmatan.

Amin.

tq.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL dan semua warga PDKM.


Waaah, tertinggal sungguh saya ni. Tapi tak pe, dapat tengok suasana sebenar MH sudah mencukupi. Alhamdulillah.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Pintu King Badul Aziz kat mana? :) Jangan mare ye, gurau aje. ;)

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cik Li...Memang terubat rindu kat kaabah and gambar persekitarannya...Terima Kasih.

rezeki said...

salam cl

tiada kata yg boleh diucap selain alhamdulillah krn cl sentiasa dekat berada di rumah allah

alhamdulillah

safiudin dot com said...

salam sdr,

Alhamdulillah syukur kehadratNya.

Kami dapat menatap semula apa yang telah sdr tinggalkan selama hampir 2 bulan..

kerinduan yang benar2 menerjah diri...

syukur..alhamdulillah dan terima kasih.