MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 26 February 2010

" Ayam Belanda/Turkey Chicken.."

Tuh dia 'ayam belanda' siap untuk di ratah...hmmmm yummy...jom Hajjah Zainab join CL..!!
" Desert nih..moist Banana" sedap tau..cl makan tadi..CM nak tak..?
Hari nih Cl makan "Turkey',cabonara dan sikit nasi jer..alhamdulilah
Desert Cl tuh..moist banana,strawberry cake and puding..syukur...
Posted by Picasa

73 comments:

Atikah said...

Salam..

Test dulu dpt 1 tak... hehee

Atikah said...

Salam...

Akhirnya... heheh wah..bestnya abg... nie nak balak dendam ker?

Atikah said...

Salam...

Ayam belanda tu agak2 ada tak cam rasa ayam kak mas masak tu??? ropenya cam lebih kurang jer...

moist Banana tu cam best jer.... nak nak...

Atikah said...

Salam,

Salam maulidur rasul... semoga sambutan maulidur rasul menjadi landasan buat kita mengisi iman, membetulkan akhlak... InsyaAllah...

AMZ said...

Salam..........

wah juara baru carta top 10.... tahniah atikah...........
best nyer tgk desert tue.....
terutama moist banana tue....

manzlie said...

salam dik tikah...

taniahhh..Ratu trekk kecik molek nih..hehheeh..Sapu bersih nooh...Pingat Eamas, perak dan gangsa...top 4 lagi..

waslam

Atikah said...

Salam...

Alamak... silap taip... balas dendam bukan balak dendam... huhuhu

manzlie said...

salam dik...tikah...


ayam belanda nih lagi sedap dari kak mas punya lah...hehehheh


waslam

mama ju, said...

Salam CL

Tahniah Atikah.
Hai AMZ bila bertolak?
mama nak ke KB ptg ni..

manzlie said...

salam tikah..

memag moist tuh sedap bangat...cl amik sikit jer...takut kencing manis lah..hehhehe


waslam

Atikah said...

Salam..

Dah saya sorang jer ada bang... org lain dok p perarakan kot... saya jer dok rumah.... hehehe

manzlie said...

salam amz..


memg sedap moist banana tuh..tul sal semawa cikgu mas tadi...


waslam

mama ju, said...

Wah CL masih cerita makan besar...bestnya...carbonara lagi...Selamat menyambut maulidulrasul.

Atikah said...

Salam AmZ...

Betul.. betul.. saya per teruja ngan
moist banana tu.. nnti p sana suruh CL belanja... hehehe

manzlie said...

salam mamaju...

salam maulidur rasul 1431..


apa akabar mamaju...?

waslam

Atikah said...

Salam...

Wah!!!.. ayam belanda nie lebih sedap dari kak mas punya... nie nak kena cuba nie... bagi resipi... hehehe...

Ayah Zain said...

Salam Lie,

sedapnya. Tak ajak kita ker

manzlie said...

salam ayah zain...


Jom kalau nak join no hal punya..hehehheeh


salam maulidur rasul 1431...

waslam

manzlie said...

salam dik tikah..

takda amsalah dik..mai jer sini ok..nanti abg belanja..heheheh


waslam

Azima said...

Salam,

Selamat pagi Cl..semoga hari ini ceria2 slalu..

tahniah dik tikah..top 4 lagi.Bukan main dia kejar ayam belanda tu yer..elok2 dik,,nanti dikejar ayam blanda tu susah karang..

CM said...

Salam

Ya Allah ya tuhanku....N3 apakah ni????uwaaaaaaaa!!!!!

Azima said...

Salam,

Cl,moist banana,strawberry cake and puding nampak best jer..tapi manis2 ni x baguih la cl..Kalau senyum manis xpe arr..

Kurangkan manis dlm makanan..tambahkan manis dalam senyuman..hehehe :-)

CM said...

salam

pantun untuk CL


ayam belanda si ayam turki
sampai hati wat cm cam ni...

ayam belanda si ayam turki
cm teringin ni kt mana nk cari..

ayam belanda si ayam turki
cm sedih,biarlah cm bawa diri..

sob,sob,huhuhu..

Atikah said...

Salam,

Kak Azima, tadi dah intai... ayam belanda tu dok diam jer elok2 tu saya kejar tu... ayam belanda tu tak kejar saya dia kesian kat saya... hehehe

rezeki said...

salam cl

pak itam nak nyanyi dulu
"gigil, mengigil aku, ku terlihat makanan he he he"

psl semalam abg sulong punya gigil dah menjangkit kat pak itam he he

cm, tu cl saja nak kasi bakar je he he

salam maulidur rasul utk cl dan semua

Atikah said...

Salam,

ayam belanda si ayam turki
jgn cm sedih, jangan cm bawa diri

ayam belanda si ayam turki
jom kta p hiburkan hati

CM said...

salam

pak itam mengigil,cm mengelentar lutut tgk ayam belanda tu..CM makan ayam kampung jer..


amboiiiiii CL tu,mmg sajer nk bakar orangg!!!!

CM said...

Salam

Ayam belanda si Ayam Turki
jom tika kita pi kentakiiii..

Ayam belanda si ayam turki
Tengok pakitam sampai gigil kaki..

Ayam belanda si ayam turki
Abg samad tolong pi cari....

rezeki said...

salam

cm, pak itam tak makan lagi tgh lagi ni, ingat lps jumaat baru makan

tu yg tengok n3 ni, mengigil jiwa dan raga he he

tu dia , diet cl he he
takpa cl, makan ttp makan, karang dh sakit baru nak makan sedap dah tak guna he he

rezeki said...

salam cl

kat sana ada nasi ayam belanda / turkey penyet tak he he

abangsulung said...

Salam,

Salam maulidur rasul untuk semua warga PDKM.

Seronok juga ikut perarakan maulidur rasul. Teringat masa kecik-kecik dulu.

CL,betul juga kata pak itam. Mana tak mengigil menegok ayam belanda tu..menyelerakan.

Wasalam. Selamat bersolat jumaat.

rezeki said...

salam

abg sulong, masa kekecik dulu mmg seronok betul, berarak sambil berselawat bawak sepanduk

dan yang paling best sekali , makan ramai2 dalam satu dulang , satu dulang 6-8 orang , sampai licin berkilat dulang tu dikerjakan, nak tambah tak boleh he he

Ayah Zain said...

Salam CL

CR, masa mula-mula makan dalam dulang ramai-ramai tih, rasa kembang juga tekak ni, tapi bila dah makan, memnag dulang tu berkilat-kilatjadinya, kalu tak basuh pun orang tak tahu. hehheheh

AMZ said...

Salam....

td luper nak ucap Salam Maulidur Rasul pada semua......

Mama Ju saya pergi insyaallah esok tghari.....best nyer mama Ju balik KB......hati2 di jln raya....cuti2 nie kete banyak...

Rozali said...

Assalamualaikum CL

beselera semua makanan disana

kalau p umrah, x payah ambil package
makan
makan kat luar, nampak semua sodap

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Salam Atikah

dia tenguk ayam turki
bukan main pecut lagi

taniah

Wassalam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, selamat menyambut malidur Rasul, meriah di Putra Jaya.

CL macam nak balas dendam aja dengan resepi Ayam Belanda tu.

Amin.

tq.

abangsulung said...

Salam Cl,

Tumpang lalu kejap;
Sana sini cari blog dan email Kak Shida tp tak jumpa lah.. Rasa bersalah juga belum jawab soalan dia semlm. Minta tolong..kalau sesiapa yang dekat dgn Kak Shida tolong bagitau yer..

- Kek Lapis dibakar lapis demi lapis. Bahan dia pun banyak.Telur yang banyak, mentega dan banyak lagi bahan. Cara prosesnya pun lama dan juga dibakar berjam-jam lamanya dalam oven. Kosnya pun banyak.

- Kuih Lapis (adalah Kuih Talam) tak sama. Resepi dia simple je, dan masak tak lama. Kos sikit saja.

Wasalam

Ummi Humaira said...

salam CL...

masyaAllah CM ,camna nak diet nih , asyik2 CL tayang makanan sedap2 je nih ...

tumpang lalu , abang sulung , insyaAllah nanti ummi bg tau kat kak Sidah .

hjh said...

salam...

makan kat sana memang sentiasa sedap dan berselera...eeerrrkkkk...alhamdulillah...

SUHAIMI said...

salam.....

sedapnye makanan2 tu.............

manzlie said...

salam azima...

selamt pagi...


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...


alahai cikgu...cl makan sikit jer...


waslam

manzlie said...

salam rezeki...

tak baik tau bakar2 org nih..hehhheehhe


cl makan sikit jer ...


waslam

manzlie said...

salam abang sulung..

mai sini nanti cl belanja noohhh


walsma

manzlie said...

salam rezeki...


ayang belanda penyett mana ada sini wei...hehheheh



wslam

manzlie said...

salam cikgu mas...


laa awat duk mengigil tuh...hheheheh


waslam

manzlie said...

slam hilmy...


jangan lah marah...hehheheeh


waslam

manzlie said...

salam amz..


salam maulidur rasullll



waslam

manzlie said...

salam Rozali


memmeg berselere makan tadi...heheheh


waslam

manzlie said...

salam ummi humaira..
nak diet...? sapa? biar betul ummi


waslam

manzlie said...

saalam hjh

memag sedapp


waslam

manzlie said...

salam suhaimi...


menyelerakan..


waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam CL,

Ada ubi ada batas!!

:(((((

CM said...

salam


ada hari boleh balasss kan kak nab..

manzlie said...

salam hajajah zainab dan cikgu mas..


wahhh bersengkonkol yer...takpa..hehhehehe jgn jeles noohhh

wasalm

YB said...

Salam CL

sedapnya.....

umiazuddin said...

Salam maulidur rasul, CL,

mmmm...sedapnya!! terlioq cheq!

speselnya ayam yang CL jamah tu... dia ada banyak pasport...

kat Malaysia, dipanggil ayam Belanda
kat Belanda, dipanggil ayam Turki
kat Turki, dipanggil ayam Arab
kat Arab, dipanggil ayam apa ler gamaknyer, ye CL? :)
tapi yang pasti, namanya yang paling sedap ialah AYAM GOLEK...heh ;)

VpeaceV

manzlie said...

salam yb...


memag sedap...heheheh

waslam

manzlie said...

salam ummi azuddin

itulah dia keenakan ayam belanda...heheheh

wslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

terima kasih ajak kak nab makan...yum yum..hmm..sedaaaapnyer!


CM...kita ada strategikan mas?? Cl kata kita bersekongkol! apa tu mas!! kalau kat kuantan ni ada bukit setongkol..heheh

Noor said...

Salam CL..

perghh! ayam belanda tu.. menu diet yang sehat.. ahikss. ala cl nie sesaje je nak bagi kak ngah jeles.. mentang2 menu kak ngah ari nie ikan je.. hu hu.. mintak skit cl..

silversarina said...

turkey and moist banana.... sedapnya , teringin nak rasa :)

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Sodap eee nasi tu + ayam belanda ada desert pulak tu, banana apa cl, tak ajak akak ke, ni dah petang baru singgah, sibuk sikit ari ni, melayan anak2 dan menantu dan cucu.

Abg sulung , tadi ummi tel akak., tk ummi britau pasal kek lapis tu, bila abg sulung nak pos kat sini.

manzlie said...

salam hajjah zainab..

bukit setongkol..? dimana..?
heheheh

waslam

manzlie said...

salam kak sarina..

meamg sedapppp..moist banana tuh...

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

aduhhh terliuq ka..mai lah join cl makan nih...heheheh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

jom join cl sekali....kita makan berdua jer....heheheh

waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Berdua hehe..nanti yg lain jeles kang, no 1 jeles cm tu...atau lagi satu ...

rosli said...

Slam CL,

Best ayam turkey tu....

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Atikah sapu habis

safiudin said...

salam sdr,

tahniah atikah.... ratu pecut baru nampaknya...

eemmmm, sedapnya...

Alhamdulillah, syukur nikmatnya..

ps: jaga2 bp tu sdr...

Aki44 said...

Salam CL...
Sedap2 sume nyer, tapi badan yg menanggung. Jaga makan, jaga kesihatan. Makan x salah. Makan berlebihan tu yang beri masalah.