MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 17 February 2010

" Makkah Mendung..."

Bismillah...salam from makkah....Lihat lah skg keadaan di kota makkah...asyik mendung dan hujan sajer skg nih..syukur alahmdulilah..cuaca tak menentu skg agaknyer..tapi kami disini amat gembira sekali bila hujan turun..alaaamaklumlah ..kota barakkah nih jarang sekali nak turun hujan..seingat CL pada tahun 2008 cuma 2 kali sahaja hujan turun dalam masa setahun..tetapi sekarang alhamdulilah..semenjak musim haji arituh 2009 dah banyak kali hujan turun di sini..Hujan berkat..alahmdulilah..syukran..waslam...
Posted by Picasa

67 comments:

PAK NGAH MAN said...

nak hujan ka makkah sekarang

CM said...

salam

Cm dpt no 2 pas pak ngah,leh tak?

PAK NGAH MAN said...

kalau tawaf seronok tu tak panas sangat best sangat

PAK NGAH MAN said...

boleh cm tak ada masaalah

CM said...

salam

kat umah CM ujan,ni kat Kl camner pak ngah?

mendung tak bererti hujan..

mfisma said...

Cl, Hujan tu rahmat kan..Hadith nabi kata, berdoa ketika hujan turn , doa makbul, doa pulak depan ka'abah..pergh..sure power..tolong doakan ana..

CM said...

salam

betul tu mfisma,antara waktu doa mudah dimakqbulkan ialah waktu turun hujan,dan tempat doa mudah dimaqbulkan ialah hadapan kaabah.mohon CL doakan cikgu dan semua kawan2 di PDKM di waktu asar nanti agar kita semua berada dalam perlindungan dan limpahan kasih sayang Allah,Insyallah.untuk CL juga agar semua kesulitanmu menemui jalan penyelesaian..

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Pak Ngah dan CM...

CL Makkah hujan lagi....bagi yang menunggu nak mandi di Pancur emas inilah saatnya

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Pak Ngah dan CM...

CL Makkah hujan lagi....bagi yang menunggu nak mandi di Pancur emas inilah saatnya

ummi humaira said...

salam CL..

hujan rahmat ler tu .. tp bkn Rahmat sihubby ummi . he he he

kat KD ni pun baru lepas hujan gak , lebat tp sekejap saja

manzlie said...

salam pakngah man..

Raja pecut lagi...Eams..

wahhhh..pakngah man memecut laa nih...mana cikgu nihh

waslam

manzlie said...

salam cikguuuuu mas..

Pingat perak dia..heheheh

waslam

manzlie said...

salam pakngah man...

memag seronok dan teruja bila tawaf masa tuh..terasa lain ...

waslam

malek said...

Salam CL

Kat Shah Alam sekarang ni pun sedang hujan. Hujan rahmat la tu. Sehari dua sebelum ni memang panas sikit. Ada ke orang mandi kat bawah pancur emas tu? Ada ustaz kata dapat tahi burung kat bawah tu ...

manzlie said...

salam mfisma..

benar tuh..insyalah di makbulkan

waslam

manzlie said...

salam cikgu ams..

insyalah..i will doakan karang


waslam

manzlie said...

salam rosli..

hujan barakah tuh...


waslam

PAK NGAH MAN said...

kat kl baru lepas hujan cm

manzlie said...

salam ummi...

memang hujan rahmat nih..syukur pada allah swt..

waslam

manzlie said...

salam malek..


alhamdulilah..bila hujan semua duk bereebut nak p kat pancuran emas...


waslam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

kat kuantan pun ujan gak...

My Life said...

salam
dear cl.
alhamdulillah hujan rahmat tu..

sonata anak kancil said...

sini pun ade hujan renyai2....
ku sangka panas sampai ke petang...
alhamdullilah hujan juga sikit...sikit2 la..hujan jugak!

My Life said...

salam
dear cl
jaga kesihatan dgn keadaan cuaca yg tak menentu sekarang nie..

KAMATO said...

Salam CL, Alhamdullilah, sejuk sikit.....

ibu,mommy,mom... said...

alhamdulillah ...Wow amazing picture

Azima said...

Salam

Syukur Cl,hujan rahmat tu...
Cuaca skrg tak menentu.Kol 6pg tadi kat Kota bharu ni hujan..ptg tadi cuacanya Ya Allah...panas bangat.

Saya teringat akan kata2 arwah bonda tersyg...bila sy mengomel akan cuaca yg panas...katanya..Ini panas kat dunia,kat sana nanti laaaagi panas..kat sini kita boleh berlindung tp kat sana x bleh..Hanya amalan kita di dunia nih yg bleh nolong.Itu kita kena selalu ingatkan Allah...kerjakan apa yang disuruh n bla bla bla...panjang bila dia bersyarah.Masih terngiang2 lagi kata2 itu...

Syukran,wassalam.

yongzu @ 9W2YZU said...

Jika dulu, agak mustahil tetapi kini, dah lebih kerap hujannya ya...?

Terpukau dan terleka saya melihat hujan yang turun dengan lebatnya sewaktu dalam perjalanan ke Arafah tempoh hari, sehingga hampir terlupa melakukan perkara yang sepatutnya. Alhamdulillah, dik kerana kasihNya Pencipta... pada makhluknya perkara tersebut dapat diatasi.

Azima said...

Salam pak ngah man & kak mas,

Tahniah..ratu trek n raja pecut ni..
Masing2 dok bersaing tuh.

Cik Lie,nanti doakan saya gak yer..mekasih.

wassalam.

Noor said...

Salam CL..

cuaca mendung sedari tengahari dan hujan turun dengan lebat nyer disebelah petang.. di ikuti kilat sambar menyambar.. hujan yang diramalkan akan berlarutan hingga kemalam terlah berhenti sebelum maghrib.. laporan dari estet kak ngah.. he he

Alhamdullilah CL, sari dua nie.. hangat sungguh.. mujuq lah hujan turun.. lega skit..

psstt.. dapat tawaf dalam hujan best jugakan.. teringat kenangan lama..

Hanis said...

Salam,

Tahiah Pak Ngah Man...ujung tahun kita ambik pingat yee.... hahahah

Alhamdulillah...ini semua kuasa Allah...

Ayah Zain said...

Salam CL,

Moga kota Baraqah ini membawa seribu rahmat kepada pengunjungnya

manzlie said...

salam kamato..


alahmdulilah..syukur..

waslam

manzlie said...

salam sonata..

ohh hujan jugak yer di sana..alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam ibo , mommy


alahmdulilah...catnikkan gamabr nyer


waslam

manzlie said...

salam hanis..

nak amik pingat dng pak ngah man ka...hahahhah


waslam

manzlie said...

salam azima..

alahmdulialh..hujan rahmat tuh..syukur lah pada allah swt


waslam

manzlie said...

salam yongzu..

alahmdulilah...dah takda mustahil dah kan...

waslam

manzlie said...

salam kak noor..


wahhhh , cam pembaca berita cuaca lah..hehehheh taniah..

waslam

manzlie said...

salam ayahzain..

alahmdulilah , benar cakap az tuh..kota penuh abrakah...alhamdulilah

waslam

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah setelah 2, 3 hari hangat dek kerna cuaca dan buah limau mandrin yg panas tu akhirnya hujan turun kala menjelang maghrib di Rawang ni ....

Betui kata Mfisma tu berdoa semasa hujan makbul, apa lagi kalau kita berdoa ditengah2 hujan lebat kat kawasan lapang macam kat depan kaabah...tu..kalau dok kt kampung sendiri kuar kat tengah2 kawasan lapang, tadah tangan...berdoalah sepuas2nya..insyallah makbul....

Pssssst tapi kalau kena kilat tanggung sendiri..aar hehehhe

p/s: Pak ngah..yesss steady...raja trekk kita 2 N3 berturut2..hehhe

abangsulung said...

Salam,

Inilah pertama kali tengok langit diatas Makkah tu, betul-betul hitam macam tu.

Tanda perubahan cuaca di dunia ni. Mudah-mudahan membawa seribu rahmat kepada penduduk Makkah dan seluruh alam. Amin.

Wasalam.

S said...

salam,

Alhamdulillah,

tenang dan damai.
lepas buat umrah makan ais krim kat Hilton memang lazat.
pekena semangkok besaq. lemak dan berperisa.spesial n tak dak kat mana mana di Malaysia ni boleh lawan ais krim makkah n Madinah.

CL, macam tau saja kak S kepingi makan ais krim makkah.
Tq, tengok gambaq pun jadilah.

rezeki said...

salam cl

makkah mendung, tadi kat kijal petang tgh2 panas, tetiba hujan turun lebat sgt tapi sekejap je

hujan rahmat selps lama sangat panas dan tak hujan

S said...

salam,
CL,
sori sbb komen diatas silap N3.

terlalu teruja tengok ais krim tuuuu.

takut plak tengok langit Makkah mendung n gelap begitu.
Subhanallah !

CL, berdoalah bebanyak untuk kesejahteraan kita semua.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, waktu hujan hendak tengok sangat curahan air dpd Pancur Emas, hebat. Cuaca nyaman utk tawaf, dipermudahkan.

Amin.

tq.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Kat Ulu Klang Hujan Lebat semasa balik drp kerja

Senyum simpul pokok2

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Salam Pak Ngah Man, taniah

Salam CM, cuti sekolah ni, pecut habeh yee

Wassalam

Mohd Saad Hamid said...

Alhamdulillah. Hujan di Makkah dan di M'sia hujan rahmat.

Rozali said...

Salam CL

Kak Noor kita boleh menore le besok, kerana pokok getah basah

Wassalam

mokhtar said...

Salam cl,
Saya tetap mengikuti setiap paparan walaupun jarang keluar berbicara. Saya rindu tertunggu2 gambar2 mekah dalam pelbagai "cerita" bila cl kembali ke kg(mekah). paparan cl mengubat rindu dendam kami. terasa dekat dan memang dekat dihati. Teruskan usaha murni ini.Selamat kembali bertugas.Semuga diberkati.
Doakan kami dan keluarga juga di berkat Allah.Semuga kiriman doa kami terlintas di hati cl semasa berdoa di depan kaabah.

Ayah Zain said...

Salam CL,

kat johor cuaca amat panas tadi, tiba2 petang hujan sekejap. alhamdulillah

Kak Sidah said...

Salam CL,

Mekah hujan, hujan rahmat alhamdulillah, kat Malaysia panas terik, terutama diutara.

Gelap betul langit tu yer CL

manzlie said...

salam kak shidah..

lamgit tuh gelap sebab nak hujan ...alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

alahmdulilah....hujan jugak kat awana kijal tuh...bagus lah

waslam

manzlie said...

salam kak as..

nanti akak datang ini leh cl belanja akak makan aiscrimsini yer..memag betui tuh..sedap sini aiscream nyer dan tak ter lawan aiskrim mesia kan..


waslam

manzlie said...

salam mokhtar..

mekasih atas ingatan saudara..

waslam

manzlie said...

salam rozali..

alahmdulilah...hujan jugak tuh..

waslam

manzlie said...

salam tn haji saad.

alahmdulilah hujan disini..

waslam

manzlie said...

salam Hilmy..

alhamdulilah..nanti hujan leh snap gamabr yer..insyalah


waslam

manzlie said...

salam abang sulung...

hitam lamgit tuh sebab nak hujan dah...


waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

aahmdulilah..hujan jugak akhirnyer..

waslam

manzlie said...

salam shami...

alahmdulilah..syukur ..hujanbarakah...

waslam

Atikah said...

Salam...

gelapnya awan...

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah pak ngah,

tahniah CM,

perubahan raja dan ratu pecut sejak sdr sampai di Makkah...

nampaknya ramai raja dan ratu pecut baru berlumba2... tahniah, satu persaingan yang mengembirakan..

mendung? syukur Alhamdulillah.

hujan berkat.

olive oyl said...

salam cl

hujan rahmat..cl jgn main hujan ye..nanti deman...

Aki44 said...

Salam CL...
Klu kat sini ributlah lepas tuuu