MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 13 February 2010

" Makkah Hujan...alhamdulilah.."

selepas hujan..amai gak jemaah duduk lagi di depan Haram ni...
Pekerja pekerja BIN LADEN duk mencuci jambatan ke MH...syukur...
suasana aman dan tenang jer selepas hujan kan..syukur alahmdulilah
Hujan hanya berlaku selama 5 minit sahaja...bahagian bumbung MASJIDLHARAM yang masih kelihatan basah tu..
Posted by Picasa

57 comments:

CM said...

salam


sini panassssss

CM said...

salam CL

hujan lagi mekah,Alhamdulillah

CM said...

salam CL

walaupun 5 minit,hujan di mekah adalah fenomena alam yg sangat dinantikan..jemaaah tak berganjak..

manzlie said...

salam cikgu mas..

taniah...Ratu trekkk lagi...Pingat emas perak dan gangsa dia sapu...

waslam

manzlie said...

salam cikgu..

walau seminit pun kami merasa sungguh kesyukuran tak terkata...ituhlah kebesaran disini MH..makkah almukaramah

waslam

My Life said...

salam

dear cl

tahniah cm
ratu pecut kembali menganas

My Life said...

salam
dear cl
alhamdulillah makkah hujan.. sini panas yg amat2..

My Life said...

salam
dear cm

tak gi jalan2 ke cikgu.. mai kelantan.. azie bawak gi bukit bunga.. hihihii

rezeki said...

salam cl

hujan rahmat

manzlie said...

salam mylife.

alahmdulilah...

waslam

ummi humaira said...

salam CL...

tentu suasana kat sana sejuk kan bila lepas hujan..

pg td akak pergi kursus , jumpa dgn kakak IP ,diorang nk kesana dlm masa terdekat ni yer . InsyaAllah

ummi humaira said...

akak tak pernah merasai camna perasaan dpt jadi ratu pecut . he he he .
aduuuuh dah kuat nk berlari nih

manzlie said...

salam ummi humaira..

alahmdulilah..ya ka..bagus lah tuh..insyalah jgn lupa suruh kakak dato imran kjumpa sya noohhh

waslam

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Apa kabar Cl, wah cm pandai yer apa rahsia, mesti ada petunjuk tu macam gprs..

Sini dah mula pesta lebuhraya cl, dari selatan ke utara penuh dgn kereta,dari kl ke tapah 5 jam dok jem

Kak Sidah said...

Salam CL,

dah mula ramai jemaah, alhamdulillah hujan mekah.

CM said...

salam kak shidah

orang semua berjalan sakan kak shidah,my fren call semalam balik melaka dr 2 jam jadik 6 jam petang semalam...apapun kita doakan semuanyer selamat dalam perjalanan..

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Kat Malaysia ni tersangatlah panas. So itu hujan Rahmat tu. Alhamdulillah.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Lebat tak hujan tu? Banjir tak Mekah?

mama ju, said...

Salam CL...Lama mama tak menulis di sini..Moga sejahtera selalu.

CM tak balik kg ke?

mama ju, said...

CM sentiasa kat depankan?

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

hujan rahmat tu...

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Alhamdulillah hujan rahmat

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Nampak tepat juga ramalan cuaca di blog CL tu

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

tumpang lalu

Salam CM
cuti cuti sekolah ni
cikgu bukan main pencut lagi
taniah

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Kat sini panas bangat
Noor mukin noreh pagi petang

Wassalam

rezeki said...

salam cl dan kekawan

mmg sekrg cuaca panas lagi kering, habis pokok bunga mati

pak itam baru lps ronda bandar HC, kedai semua dh tutup, lalu pak itam pun sebagai datok bandar pun tutuplah bandar HC he he

cl, kami sempat kena nasi goreng kampung yg ada ikan bilis goreng dgn telur mata lembu he he

ni kat tepi umah, dh mula dgr bunyi mercun , mlm ni siaplah dgr letupan mercun ngeh ngeh

manzlie said...

salam rezeki..

ohh dah nak gong xi fat chai..
heheh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

wahhh jalan sakan nampak akak kia nih...

waslam

manzlie said...

salam tn haji saad.

panas ka..sini mendung jer skg..

waslam

manzlie said...

salam mamaju..

laaa kenama menghilang mama niii../

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


alhamdulilahj..hujan rahmat kak..sykur kami semua

waslam

abangsulung said...

Salam,

Seronoklah Pak Arab bermain hujan..syeikh.

manzlie said...

salam abang sulung...


ye lah..makin seronoklah kami....hehehheh

waslam

sonata anak kancil said...

sini panas lagi....jika hujan turun sekejap pun...sudah best!

alhamdullilah hujan turun di sana walaupun sekejap

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Anak Mesia di Mekah, bawa barakah - dok doa mintak hujan. Amin, Alhamdulillah.

rezeki said...

salam cl

esok siaplah, naga kat atas lori dung dung cei

malam ni aircond duk maximun speed he he

dah dkt pagi mau beku satu badan ngeh ngeh

Azima said...

Salam CL,

Syukur Alhamdulillah,hujan rahmat
tu...

manzlie said...

salam sonata..

alahmdulilah..shyukur kan ada hujan...kl panas arituhhh

wslam

manzlie said...

salam azima..

alahmdulilah..berkat huja n tuh]\\

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

beku..?
amboi ....duk dalam aircond yaaa...jag kesihatan tuh ..nanti nak masuk utan kan...heheheh

waslam

manzlie said...

salam Tn Haji Saad..

barakah...barakahh...alahamdulilah

waslam

Hanis said...

salam,

Alhamdulillah..staff2 abg tak p main ujan ka kali nie?

Dato Bandar HC......kat sini pon dok pop pop pop sana sini....huhuhu

zie said...

assalammualaikum,

tak pernah pergi kaherah
CL...sy dtg ziarah

harap sihat sejahtera
di sini panas belaka

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah baru dapat komen kat n3..CL ni..

Psssst CL sya baru balik..pergi majlis orang kawin tgok akad nikah sekali..
siap dengar khutbah nikah dan etc lah..sbb sya & suami jadi tetamu khas...Psssst

Tetiba kepala tu terfikir lak kalaulah majlis tu CL yg kawin..dengan sssshhhhh heheh
heheh tentu meriahkan...best dengar khutbah...nikah...

kak Nija..dgar khutbah nikah sblm majlis akad nikah pun satu kaedah rebranding perkahwinan kita kan...ngeh..ngeh..ngeh

P/s: CL jgan marah aar tulah hakikatnya...indahnya dunia perkahwinan yg dikatakan sunnah..tu

Kak Sidah said...

Salam CL,

Akak jalan2 cuti2,tapi lama kat jalan je, betul kata cm, kalau ke melaka 6 jam, tadi akak nak sampai kat atas ni dekat 7 jam, yang jamnya kat lebuh raya, macam jam nak gi keje, saja nak update cl,betapa meriahnya jalan kat msia ni kalau musim cuti,

S, tunggu ye, nanti akak call.Ada org panas, akak beku kat atas ni,

Zie dah sampai ke

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL, tumpang lalu.

Nak tanya warga PDKM muslimat yang pernah ke tanah suci kat sini.

Pernah tak jumpa Pak Arab panggil orang perempuan Mesia dan Indon "Siti Rahmah"? Suka tak? :)

Kak Sidah said...

Salam,

Memang masa akak kat sana, pak arab tu panggil siti rahmah, dia memang panggil kita macam tu ke,akak tak tanya pulak. itu kalau gi kedai, kalau kat MH hajjah saja.

Kak Sidah said...

Salam,

Akak dah tersilap zie lah, soriiii......

manzlie said...

salam dik hanis...

depa tak main hujan sebab sskg hotel busy gilerrrr.....heheheheh bilik penuhhhhhhhh


waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

oklah tuh kakk...duk berjalan sakan noohhh

waslam

manzlie said...

salam datin asnija..

alhamdulilah..mohon impian akak akan jadi kenyataan lah hendaknyer....carikan sya kak sorang...leh tak?

waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..

pernah dengar jugak kat sini....


waslam

manzlie said...

salam zie...


sini hujan tadi algi..alahmdulilah


waslm

CM said...

salam

tuan hj saad,memang depa panggil siti rahmah kt muslimat mesia ,suka lah jugak,,tapi kalau pak arab panggil SITI NURHALIZA lagi kami suker hehehehe...


coops ada ker kak nija beri komen,cl bagi salam pada kak nija ni??? hehehe,cikgu kan cepat nampak kesilapan ,,,kak shamilah cl.

S said...

salam,

Alhamdulillah.
Allah dengan sifat2 dari ASMA ULHUSNA.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CM,rindu dah 4 hari tak masuk blog....penat berjalan di bandung

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah CM... no 1,2 dan 3

pecut lagi laju CM...

hujan? Alhamdulillah, syukur...
malayziea (melaka) panas...

hujan rahmat..