MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 10 February 2010

" Depan Multazam Jam 8.30 pagi tadi.."

Suasana yang pasti aman dan tenang bila menatapNyer..
Depan Multazam nihhh...alhamdulilah
Tak ramai pagi tadi Jemaah melakukan tawaf..
Sebelum pulang ke Hotel sempat jugaklah CL merakamkan gambar DAtaran KAABAH ni dari jauh..syukur alahamdulilah...
Posted by Picasa

87 comments:

shami2 said...

Salam CL..

Taraaa

shami2 said...

Salam...

Wah ketaq sungguh bila tgok laluan kosong tadi.....

shami2 said...

Salam..

Indah sungguh pandangan
kaabah waktu ini
Redup sayu melambai jiwaku
Mari kemari dekat padaKU...
Daku tunggu saban waktu
Kunjunganmu tiada bertamu

shami2 said...

Salam..

Lepas rindu dendam...aar pada Kaabah, Baitullah. Rummah Allah...impian semua umat dari pelusuk dunia nih...

shami2 said...

Salam semua...

Psssssssssst taj, kak Noor, Hanis, CM CP...kasi can akak aar

manzlie said...

salam shami...

taniahhhh..Ratu Trekkkk...top 4 lagi...

waslam

shami2 said...

Salam...

Maner semua nih..sibuk yer...

manzlie said...

salam shami..

top 5 rupanyer...sapu bersih noohh....mana depa semua..

waslam

manzlie said...

salam shami..

alahmdulilah...dapatlah melepaskan rindu dan dendam nyer pada baitullah...syukur..

waslam

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah..CL..
tahun nak pingat lagik hehhe

manzlie said...

salam shami...

tahun nih cl bagi lagi bagus dari tahun lepas tau...hehehehhe

waslam

YB said...

Salam CL

Tegak bulu roma ku memandang kaabah tersebut, mengenangkan keagongan dan kebesaran Allah

shami2 said...

Salam,

Pepagi tadi sibuk..sekarng slow sikit dah petang ...kan..seronok depan kaabah tak ramai orang kalau dapat duduk kat satu sudut tu..wah syoknya....renung kehidupan yang telah kita lalui, apa yang dapat kita bawa nanti....berangan pulak..

Kirim salam bang samad yer..seronok lah dia bos dah balik banyak buah tangan dapat tu..sian..akak tak kirim aper2 untuk dia..heheh kirim doa jer lah...semoga bahagia dunia dan akhirat

YB said...

Salam CL

Dah terkebawah pun boleh dapat perak lagi

Noor said...

salam CL..

tenang nyer.. suka sangat gambar nie..

amboihh shami.. pulun arr.. berderet sehh

Noor said...

Salam..

Yang Berhormat (YB).. kira dapat pingat perak.. kak ngah lak dapat pingat gangsa.. jadilah.. heh heh

shami2 said...

Salam YB..

Kenaper boleh tegak bulu roma tu...bunyik macam lawak..tu..aper pun teruja sangat..bila nampak kaabah dari dekat nih...macam ada depan mata..hura hara jiwa raga...cemassssss

Hanis..bole rasakan cemas macam maner...hahah nak ketawa akak...
Pssst CM..maner dia..nih

shami2 said...

Salam..kak Noor

Kak Ngah....hehhe dah macam blog kita pulak..CL..sori maaa...

Pssssssssst limau manyak..nih kak ofis...

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah ku pegang janji manismu...sekiranya ada umur...kepulanganmu kami semua sambut...bawa bang samad sekali baru kecoh..ngeh..ngeh..ngeh

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Wah Shami sapu bersih la Cl..terror tu..

Depan Multazam senang nya Cl berdoa depan tu..alangkah bahagianya akak kalau dapat senang berdoa macam tu,,masa haji takde lah sesenang ni..tapi kerana Nya kita tabah menghadapinya kan CL..

Rasa nak gi sekarang ni jugak.

Hanis said...

salam,

seronoknye kalau dapat berada di dataran kaabah time tu...org tak ramai...boleh duk lama2 kat depan multazam tu...

kak shami...hanis tau camne perasaan akak masa tengok 0 td...ketaq akak tu...hahahhaha...tetiba bila dah sampai no.3 masih kita yg pulun ..akan tertanya2...ehhh mane org lain nie...dan2 rasa nak p tengok ade dak orn lain on9kan...hahahahha...anyway kak...tahniahhh...taraaa akak juga berjaya arini...kak...kita kene pasti kan hadiah yg lagi best tu kita miliki thn ni... ;-)

kak noor....sedap dak goreng pisang yh ganis kirim tu?...

Kak Sidah said...

Salam CL,

Cantiknya kaabah dalam gambar ni CL..nampak lah lantai nya yang bersih bercahaya tu..musim haji nampak kaki je CL..

Hanis gi kat N3 sebelum ni..baca komen mama

babykhalifah said...

Salam CL...CL doakan di depan Kaabah utk sy sampai sana lagi...leh lah lawat CL sekali..owg malaysia yg ramah tamah hanya CL jerk

babykhalifah said...

teringat2 n terpandang2 IMAM favourite ku IMAM MAHER...terbayang saat dekat perpisahan di masjidl Haram...bergetar menahan tangis dalam sujud terakhir...cepatnyer masa berlalu...nak patah balikkkk

shami2 said...

Salam CL..

Tmpang lalu...

Kak sidah maner ader terror aar tetiba jer..laluan kosong..rezeki...hehehe

Dok tunggu rezeki dapat jemputan dari Ilahi nih bila dapat pergi kesana....

SUHAIMI said...

salam,

seronok duduk mengadap kaabah....dapat memohon keampunan dari Nya dengan sepenuh hati......bila la dapat ke sana lagi....

taj said...

Salam Shami,

syabas,,, pecut nampak...
Taj, dok asyik tgk gambar sampai lupa nak komen...langsung tetgl bas...

shami2 said...

Salam taj..

Tahniah gak taj...heheh dah nampak kak Noor pecut..tak leh jadik nih..hehhe kak Noor ari kita main lumba2 aar..

Nak pergi sana yer...Taj bila tu...
P/s: Terjumpa taj kat tempat wuduk perempuan...masa gathering hari tu..heheh dalam kenangan..

S said...

salam,

wah sahamidpt semangat lepas tenok abg somad.tahniah.

andainya ku punya sayap
seperti sihelang
akan ku terbang
kesana..
menggalas cinta dan rindu
untuk kucurahkan
pada MU... Ya Rabb.

S said...
This comment has been removed by the author.
malek said...

Salam CL

Semoga doa kita ini diterima Allah.

Allah Maha Besar 3X,
Tiada Tuhan yang layak disembah selain Allah Yang Maha Esa, tiada sekutu bagi Engkau, Tuhan yang memerintah segala sesuatu, bagiNya segala kepujian dan Dialah Tuhan yang Maha Berkuasa ke atas setiap sesuatu,
Aku berlindung dengan Tuhan yang mempunyai Baitullah ini daripada kekufuran, kemiskinan, azab kubur dan sempit fikiran,
Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW, keluarganya dan para sahabatnya,
Ya Allah tambahkanlah Baitullah ini dengan kemuliaan, kebesaran, keagungan dan kebaikan, tambahkanlah kurniaMu kepada sesiapa juga yang memuliakannya (Baitullah) dan membesarkannya dari kalangan yang mengerjakan haji dan umrah dengan kemuliaan, kebesaran, ketinggian dan kebaikan.

manzlie said...

salam malek..

aminn...alahmdulilah..moga allah swt perkenankan..insyalah

waslam

manzlie said...

salam taj..

hahh sibuk la ni ka..

waslam

manzlie said...

salam kak as....

depa dapat semangat dah....oklah tuh kak

waslam

manzlie said...

salam yb...

memag pun kan..

waslam

manzlie said...

salam kak noor...


tu lah pasal..duk pecut lah niiiii

waslam

manzlie said...

salam kak shidah....

jom mai lah sini...leh pekena cikcken mandey

waslam

manzlie said...

salam hanis...

ada goreng pisang kaa...?

untuk abgn mana?

waslam

manzlie said...

salam baby khalifah..


insyalah akan saya doakan..

waslam

manzlie said...

salam suhaimi...

memag seronok tengok mengadap kaabh nih...menghayati...dan meyelami zaman2 dahulu kala kan...
allahuakbar...

waslam

shami2 said...

Salam...

Kak S...teringat menu rebung madu..hehehhe dengaq kata depa suka..Kak S rebung madu macam mana rupe tu..selama 17 tahun membesar di Jitra..tak pernah jumpa lagiklah...hehhe

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, dipermudahkan suasana sedemikian, memang rindu.

Amin.

tq.

S said...

salam,

shima,
rebung madu tu sama ja ngn rebung hutan.

tapi ditanam secara kormesial dan dinamakan rebung madu.

rasanya ofkos lebih manis dan lembut dari rebung hutan.

macam ayam pekan ngn ayam utan kak ngah tu. hik hik hik.

marsiam said...

Salam CL..,

Bila terlihat kaabah terasa jiwa ini tenang, terkenang semasa berada di sana, ketenangan yg diperolehi di sana tak sama dgn apa yg dirasai di sini...
Bila berada di multazam seru2 lah nama saya, mudah2an Allah mendengar dan memudahkan urusan saya untuk ke sana lagi...terima kasih CL..

sonata anak kancil said...

saya hanya dapat beberapa kali aje solat depat Multazam & Hijr Ismail masa musim haji tahun 1999

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Alhamdulillah! dapat lihat Kaabah lagi...sayu rasa!

My Life said...

salam
dear cl..

alhamdulillah.. masyaallah....

manzlie said...

salam sonata.

alahmdulilah..syukur .dapt jugak akak merasa kan disitu..

waslam

manzlie said...

salam marsiam..

insyalah..nanti sya doakan..

waslam

manzlie said...

salam kak as.


mestis edapakan bila makan makanan tuhh...terliuq dah nii..heheh

waslam

manzlie said...

salam hilmy...

alahmdulilah...tenan damai selalu disni
waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab...

alhamdulilah..syukur dapt menatapnyer...

waslam

manzlie said...

slam mylife...

alhamdulilah...

waslam

PAK NGAH MAN said...

seronoknya tengok gambar terbaru tu rasa nak pergi lagi

shami2 said...

Salam Cl..

kak S..ohhh kisahnya..kat kebun ayah ada rebung tu..tuk & tokwan tanam....buat kerabu pon sodap musim hujan banyak ler tumbuh rebung tu...

manzlie said...

salam pak ngah man...

jom jkita plan awal awal bila nak mai lagi..insyalah adalah tuh rezeki....

waslam

hj.zawal said...

Salam CL..
Rasa semacam je bila lihat paparan ni..sayu je hati ni...TQ..dapat gak ubat rindu nak lihat Kaabah...

manzlie said...

salam hji zawal...


alhamdulilah....

Mohd Saad Hamid said...

Assalamu'alaikum semua.

Syukran, syukran. alhamdulillah.

TQ CL kerana gambar tersebut. Sekali lagi minta izin untuk download. Nak gunakan dalam kursus umrah.

Wasalam.

manzlie said...

salam tn haji saad..

amik jer lah akalu berkenan..itu kan hak allah swt bukan hak sya..jgn lah risau takperlu mohon izin ....

waslam

Mohd Saad Hamid said...

Salam semua.

Dari dua N3 ni, saya lihat waktu pagi lebih sedikit orang tawaf berbanding malam, betul ke tuan CL?

Mohd Saad Hamid said...

Alahmdulillah, tq tuan CL. Lepas ni saya terus ambik saja tak perlu mintak-mintak lagi. Syukran. :)

Bukan apa tn CL, walau sekecil manapun, kalau bukan hak kita, kita kenalah minta izin dari tuannya. So TQVM.

Wasalam.

manzlie said...

salam tn haji saad..

aahaa..betul tuh..waktu pagi yan gpaling kurng sikit jemaah di sekelilingnyer...

is ok..just amik jer ..bagi sya ituh semua bukan lah hak sya...hak semua orang...

waslam

Imran Paris said...

En Li...kedua2 n3 terbaru En Li ni mmg betul2 mengamit memori melambai2 kami kembali ke dakapan Baitullah.

Tak sabar rasanya....

Syukran wassalam

manzlie said...

salam dato Imran...

saya pun taksabar menunngu kedatangan dato imran pada bulan mac/april nih..jgn lupa nohhhh

wasalm

Ayah Zain said...

Salam CL,

wah teruja tunggu kedatangan dato meran yer. Kalau bulan mac, taklama lagi la tu.

manzlie said...

salam ayah zain..

tulah sebab nyer..cl pun tak sbar tungu dato mai ..

waslam

Atikah said...

Salam...

Aman melihatnya.... Moga saya dijemput menjadi tetamunya...

Atikah said...

Salam...

tumpang lalu

mama s, awat tertukar nama tu?? kak shami sampai tertukar pada shima...

manzlie said...

salam adik tikah...

abg doakan satu ahri nanti adik akan kesini jua..insyalah..

waslam

linda said...

Cik Lie
Terima kasih update keadaan kat sana.. InsyaAllah kami ke sana 16/2 nanti.. sejuk lagi tak cuaca?

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Salam shami2
ketaq-ketaq pun pulun baih nooo
taniah

Rozali said...

Salam CL

Saya wakil pd peminat Abang Samad,
siarkan cerita dia/gambarnya sekali,
bukan apa, lepaskan rindu

Wassalam

Rozali said...

salam CL

tumpang lalu
salam linda
dah hampir sangat tu
doakan kami sekali yeeee

Wassalam

manzlie said...

salm linda..

alhamdulilah ..oklah waktu skg nihh..taklah berapa panas ..

waslam

Azima said...

Salam CL,

Pemandangan yg menggamit perasaan...
Lihat gambar Kaabah tu aje hati dah rasa tenang...belum lg dapat btol2 berada didepannya.

Cik Lie...
Doa2kan saya yer agar dipermudahkan untuk ke sana.

Wassalam

manzlie said...

salam Rozali..


alhamdulilah...nanti sya paparkan yer kisah hidupnyer..

waslam

manzlie said...

salam azima..

insyalah nanti saya titipkan doa yer..

waslam

Azima said...

Thanks Cik Lie,

Semoga Allah senantiasa memberkati usaha2 murnimu itu..InsyaAllah.

Syukran

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah shami2, 1,2,3.... ratu pecut

teruja benar, bila melihat Kaabah.

sayu.

manzlie said...

salam azima...

afuan....

manzlie said...

salam Saffiudin


memang teruja dia tuh...

waslam

rezeki said...

salam cl

tenang je suasana di MH. alangkah beruntung sekiranya berada di sana

Yem0805 said...

Salam CL,

Rindu nya di depan Multazam

rosli said...

Salam CL,

Memang tak jemu tgk Kaabah ni....hati sejuk dan tenang sgt

Aki44 said...

Salam CVL...
MasyaAllah, multazam tempat mustajab doa, maka jgnlah jemu utk berdoa,kerna Allah tidak jemu menerima doa

Aki44 said...

Salam CL..
Maap yer, silap tu CL jadik CVL plak