MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 16 February 2010

" Jam Gantung tuh...'

Dari pandangan tempat Cl solat tadi....
Cl duk closed up sikit...jam tuh baru masuk waktu solat zuhur..
Pandangan dari dekat...cl zooming lagi....inilah jam yang banyak tergantung didalam Masjidl Haram untuk kegunaan para jemaah semua..alahmdulilah..
Posted by Picasa

46 comments:

CM said...

salam

pukul 1.05 ptg

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Jam gantung warna emas
jam antik ke
atau baru

Wassalam

Ayah Zain said...

Salam CL,

alhamdulillah, teringat pulak az kat suasana di MH nih. Ma kasih CL

ayahanda kem salam. dia kata udaj 10 hari streamyx dia problem

manzlie said...

salam cikgu mas..

alahmdulilah..masa nak masuk solat zuhur tuhhh tadi..


waslam

manzlie said...

salam rozali..

alhamdulilah...jam antik tuhhhh

waslam

CM said...

salam..

ada jugak jam digital kan,di dalam haram,tu cikgu pernah tengok

malek said...

Salam CL

Dulu tak nampak pun jam gantung macam tu. Baru lagi ke pasang jam tu?

rosli said...

Salam Cl,

Tahniah CM, Rozali dan AZ....

rosli said...

Salam CL,

kat sini dah maghrib ni.....

manzlie said...

salam cikgu mas..

ada jugak ..nanti cl cuba cari noohhh and publish..

waslam

manzlie said...

salam malek..


ada banyak depa gantung nihhhhhehhehe


waslam

KAMATO said...

memang nampak antik jam tu

manzlie said...

salam rosli..

oh ya kaa...sini baru lepas zuhur nihhh cl duk rehat..arinih off day...



waslam

manzlie said...

salam kamato..

oh ye ker..alahmdulilah..cantikkan

waslam

Abg Mgt said...

Salam,

Jam yang tak pernah nampak rosak atau waktu yang berdeza antara satu dengan yang lain.

rezeki said...

salam cl

nanti bawak bawak balik satu buat kenang-kenangan he he

ummi humaira said...

salam CL

kalu tak silap akak, ada jam yg berbagai waktu disediakan di dlm MH kan, utk kemudahan jemaah .

Che' Pit said...

hmm canggih nya camera hp CL sbb leh zoom jauh, huhu..

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Kalau tak silap, CL solat dekat area babus-Salam / pintu syaibah tuh.

Tadi sempat tegok live telecast solat zohor di MH. Tapi sayang kamera tu tak boleh zoom in. Kalau tidak boleh nampak CL solat tadi. :)

Syukran, alhamdulillah.

Kasmin said...

Salam CL,

Jarum jam tu menunjukan 1.05 petang, kiranya di MH waktu zuhor jam berapa karang?

Terima kasih CL, gambar tu membawa kenangan nostalgia waktu diMH tahun sesudahnya.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Orang kata dekat-dekat kawasan situ terletaknya tiang jin. Kalau tak pasti tak apalah, jangan tanya Pak Arab - nanti cepat dibida'ahkan.

rosli said...

Salam CL,

Sejak bulan Nov 2009, Makkah mendapat hujan yang sedikit luar biasa, semalam paper ada kata di takuti Makkah akan banjir sprtimana di Jeddah, ada ke sebarang petanda hujan ini atau sekadar pertukaran musim .....apa kata akhbar di Makkah dan Arab Saudi.

Tetapi bagi orang yang menunggu untuk mandi di pancuran emas inilah saat yang mereka tunggu2...

hilmyiskandar said...

salam.

alhamdulillah, teringat bilamana berada MH indah sungguh + aman damai.

Aman.

tq

manzlie said...

salam che pit..

ya ka....12.1 mgapiksel lah ..hehheheheh tu sal leh zooming

waslam

manzlie said...

salam tn haji saad ..

benar tuh..hamba solat di sebalah pintu babu salam...

waslm

manzlie said...

salam rezeki..

leh ker hamba bawak balik? heheh

waslam

manzlie said...

salam ummuhumaira..

cuma ada satu waktu saja yang sama..tiada bezanyer jam jam tersebut...

waslam

manzlie said...

salam abang megat...

benar tuh..susah kita nak tengok jam rosak di dalam masjid haram nih...depa duk keep on eye lah abg megat..

waslam

manzlie said...

salam hilmy...

alahmdulilah..sudah terima sms kiriman mu ituh..

waslam

sonata anak kancil said...

dah lama tak ke sana...banyak perubahan dan penambaikan yang dilakukan....katanya pun jemaah M'sia yang ke sana dah makin selesa ......

manzlie said...

salam kasmin...

sini masuk waktu zuhur jam 12.35 dah azan dah..tapi solat bermula jam 12.55 tenghari...alahmdulilah


wasalm

manzlie said...

salam sonata..

alahamdulilah..banyak tempat disini dah selesa dan senang bagi para jemaah untuk menunaikan umrah,solat serta keperluan haji..syukur..semakin hari semakin canggih kota makkah dan Masjidl haram nihh..alhamdulilah


waslam

Azhari Damanhuri said...

Jam tu kat babul mana ye?

Cik illya said...

salam.jam tu sememangnya banyak di dalam masjid.insyaAllah pasti selamat walaupun tak pakai jam.
MH yang terindah

haji tompang said...
This comment has been removed by the author.
haji tompang said...

Salam sdr Manzlie,

Jam tu dah lama dah ada. Dalam bahagian hitam tu ada waktu solat dikeluarkan. Tapi tak nampak pulak dalam gambar tu.

Haji Omar

wanizul said...

salam cl,
sebagaimana jam itu sentiasa berdetik dan bergerak meninggalkan kita, macam tu jugaklah umur kita semakin hampir ke penghujungnya.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Terima kasih CL

Terima kasih En Rosli

Rozali said...

Salam CL

Salam CM n AZ

taniah

Rozali said...

SAlam CL

Kita sama2 doakan moga streamyx ayahanda cepat berfungsi semula

boleh kita terima nasihat drp nya

Wassalam

manzlie said...

salam hji omar..

ye lah..bbenar tuh

waslam

manzlie said...

salam wanizul...

alhamdulilah..ituhlah putaran hidup di dunia...

waslam

manzlie said...

salam rozali..

ye lah..marilah kita sesama mendoakan nyer..

waslam

nad said...

Assallamualaikum

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahnaih CM,

tahniah rozali,

dan tahniah ayah zain.

gambar pertama tu benar2 menarik....

masih nampak Kaabah...

Aki44 said...

Salam CL...
Xde jual ke jam cam tu. Nak jugak beli klu ada. Hadih kat surau ker, masjid ker..