MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 17 February 2010

" Aiskrim 2 Riyal..."

Kalau tengah tengah panas dan hangat di Kl tuh pekena lah aiskrim nihhh..sedap tau...
Cuma 2 riyal sahaja harga semangkuk kecil tuh..tapi tahan cair tau...heheheheh
Posted by Picasa

66 comments:

Hanis said...

nakkkk,.,,sedapnyeee

Hanis said...

yummmyyyyy.....abg kene belanja adik....

Hanis said...

yummmyyyyy.....abg kene belanja adik....

Hanis said...

minta maaf...baru nak bagi SALAM...

Hanis said...

Ya Allah...menariknye....
patut laa dok teringat nak makan aiskrim aje nieee

Hanis said...

2 riyal aje....abg bg 10 laa ke adik...nanti adik kongsi ngan kakak2 adik nie

manzlie said...

salam hanis..

wahh sapu bersih ya......top 4 lagi..heheheheh

waslam

Hanis said...

2 riyal aje....abg bg 10 laa ke adik...nanti adik kongsi ngan kakak2 adik nie

manzlie said...

salam hanis...


aikkk abg kena belanja adikkk?

hmmm ABC mana..? kak as..tengok tuh dia...???

waslam

manzlie said...

salam adikk hanis...

cukup ker kakak kakak adik tuh makan semangkuk kecik tuh? hehheeh

waslam

Hanis said...

hahahaha...abang...kenapa ABC masih diperkatakan....adik pon tak p makan ABC dah tau....

mama as & abg imran....jom teman hanis p makan ABC...

Hanis said...

bang...sorang kakak adik tak suka makan manis2...sorang lg kakak adik tu suma minum kopi aje...yg pasti suka makan aiskrim kakak adik yg tokey getah tuuuu....so..rasenye cukup...

manzlie said...

salam mama as..

Hanis lupa janji tuh..? mai haabq kat dia sat....


waslam

zainon said...

Salam CL,
Chatting berdua dgn Hanis yaa...
Klau dMekah,mesti makan aiskrim & minum jus buah. Alangkah nikmatnyaa..

manzlie said...

salam zainon..

alahmdulilah..tulah nikmat di Makkah nih..semua ada...


waslam

Imran Paris said...

En Li...saya pun nak...mcm Hanis gak, En Li belanja no. Merci :-)

My Life said...

salam..

dear cl.

bila cl belanja kak hanis.. akak bagi ler 1 aiskrim tu yer.. hhihiiihi

Azima said...

Salam Cl...

Cuaca panas2 ni best gak pekena aiskrim tu..

Ptg td masa dok nengok TV citer Na O mei tuh sy dah mkn aiskrim tp xde la warna warni malaysia macam yg Cl mkn tuh...

Cl,nanti kena blanje sy gak...tak aci ar nak blanje Hanis sorang jer..

Wassalam

Azima said...

Salam Hanis,

Tahniah..ratu trek kali ni.1 to 6 hang sapu abis.

Kalau pasal aiskrim hang cepat2 noh..tkt org lain dpt dulu..Tp yg tu cup kecik je la hanis..x cukup tuh ..hehehe

Cik Lie..yg cup besaq ada x??

Azima said...

Salam,

Cl,selain dr aiskrim n ABC tuh,ada lagi satu menu yg best gak ...Lagi sodap rasanya..Air batu cendol pulut tapai.

Santan+manisan gula melaka+cendol+pulut tapai+ais=air batu cendol pulut tapai..

Cl n hanis dah try ke???Best tau!!

manzlie said...

salam dato Imran Paris..

alahmdulilah..boleh jer belanja..nanti dato mai nohh kat sini..

waslam

manzlie said...

salam azima..

kalau nak cl belanja pun boleh..no hal punya...heheheheh

waslam

manzlie said...

salam azima..

sedap tuh cendul makan dengan tapai..tapi cl tak makan pulut lah...


wasalm

rezeki said...

salam cl
nampak sedop, tapi kecik je mangkuk ais krim tu kan

kalau pak itam mau minta semangkuk tempen , baru cukup he he

teringat ais krim movenpick tu yg menyelerakan ngeh ngeh

Ayah Zain said...

salam cl,

wow hani truja betio ngan aiskerim tu yer, nak kongsi lagi. sabauuuuuuuuuuu

Ayah Zain said...

salam hanis,

teruja kat aiskerim sampai lupa bagi salam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Wow! Habis aiskrim Hanis dah sapu....mama baru sampai!
mama suka jus...CL jus kat Makkah tersangatlah bestnyer..kak nab takmo aiskrim tapi nak jus.

KAMATO said...

Salam CL, ni betul2 menggoda keimanan ku

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, nikmatnya.

Amin.

tq.

YB said...

Salam CL

Subhanallah....aiskrim perniagaan yg menguntungkan di negara panas...mekah semakin di hati.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Dulu harga nya 1 rial jee, tapi dlm mangkuk yg boleh makan sekali

mukin x sama rasa, x sama harga

Rozali said...

Salam CL

Salam Hanis

Dia pulun habih, noooo
Taniah

Rozali said...

Salam CL

Salam Hanis

Pasal aiskrim x ingat kawan2
oder 10, dia makan 9
Kak Ngah, 1

kami telan air liur jeee

Wasslam

Yem0805 said...

Salam CL,

Wah bestnya ais krim..
sedap mkn cuaca panas2 ni..

SUHAIMI said...

salam.....

keluar juga N3 pasal ais krim...lama dah tunggu....memang sedap ais krim ni.....yummmy.......

shami2 said...

Salam..CL..

Alhamdulillah..

Aikkss ada 2 mangkuk..makan sorang jer ker.....bukan ngan bang samad hehehheh

Haniss sejak 2 menjak ni susah betul nak kuar gambaq bang samad ni kan aar kenaper tu..ngeh..ngeh..ngeh

PAK NGAH MAN said...

tengok ais tu teringat kat sana semasa makan ais kat dataran haram

Nani said...
This comment has been removed by the author.
Nani said...

masa sy gi umrah dulu...setiap kali abis buat umrah mesti singgah kat kiosk beli aiskrim...

pB said...

kalau eskrim kat sana tak perlu was was ...

tapi kalau kat mesia ni, nak mkn kena tengok tengok kandungan nya

Noor said...

Salam CL..

pepagi mai umah cl.. dah terhidang 'eskrem' kaler2.. perghhh! patutlah malam tadi kak ngah mimpi hanis mai umah hantaq 'eskrem' semangkuk.. he he.. tapi, kak ngah pun cam kak nab jugak, suka bangat kat ayaq jus.. tambah2 jus manggo.. opsss, cam pernah je reramai minum ayaq manggo tu.. ahiksss

psstt.. ye ke pak itam makan eskrem semangkuk tempen.. bukan selori ke??.. ngeh ngeh ngeh

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Semalam baru cakap kalau makan udang tu ubat gout. Sekarang saya kat rumah gantung kaki. Aduhh sakit. Tolong doakan depan baitullah agar gout saya cepat sembuh.

Wasalam.

Che' Pit said...

hmm menarik gak..

ainhany said...

salam CL

surpppp....sedapnya
sampai hati CL makan sesorang..
amik resepi taw nanti boleh buat percubaan rasa

sonata anak kancil said...

panas2 ni pekena aiskrim tersangatlah sedap! tak dapat dari Mekah...keluar kang nak gi beli la...

mama ju, said...

Salam CL

Wah CL sdapnya icecream tu...warnawarni.
Hanis..bolot habis nampak...!

ZailanMY said...

waduh..tergerak saya nak menulis kali ni..entry aiskrim ni sungguh menggoda. ini satu kemestian saya di sana. hehe

abangsulung said...

Salam,

ABC takde di Makkah. Cuba syeikh perkenalkan pada pak arab.

Cet..syeikh, hanis saja ke..? Kami yang lain ni takde ke.

mohdandmeriam said...

salam CL. menarik sungguh warna i/cream tu. mak cik tak boleh lupa jus mangga dan kebab. hari2 makan.untung dan bertuahnya duduk sana.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Hanis, mmg best aiskrim tu...saya sempat makan dua kali ajer tahun 2008.

CM said...

salam

CL beli pantun ni yarr


CL balik ke Mekah
Tiap hari makan ice kelim
Cm ketawa berdekah
tengok perut CL tak selim-selim

hehehe,jgn marahhh
.beli 2 jer ker...kita ni berempat Abg Jamil,Kak tipah,Cik Senah dan Cik Rohani...isssh ni tak adil...

manzlie said...

salam rezeki..


wahhh semngkuk kecik tuh ta cukup ka...takpa nanti mai cl belanja 10 mangkuk nohh..

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..


oh ye ka , akak nab suka jus manggo..ok nanti sya buatkan entry khas untuk akak jgn risau..

walsm

manzlie said...

salam ayah zain...

dah teliur ka tengok aiskrim nih..mai lah sini cl belanja nanti...

wslam

manzlie said...

salam pak ngah man...


alhamdulilah...pak ngah pun perneh gak merasa ais crim nih ya...oklah tuh....heheheheh

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

amboi dia berpantun dng cl yah..

noti aaar


waslam

Erna said...

nampak sedap betul..warna warni lagi..ada perisa mangga tak..

yongzu @ 9W2YZU said...

Di antara perkara yang "dicadangkan" oleh bapak sewaktu berada di sana adalah untuk merasa aiskrim buatan di sana. Kami ditempatkan di Al-Janadriyah (pejabat pengurusan TH. Laluan dari maktab ke Masjid dalam lingkungan 700 meter dan akan menempuh pelbagai jenis gerai dan satu di antaranya adalah gerai aiskrim seperti ini.... hmmm memang best... Sampai sekarang saya tertanya-tanya juga..kenapa rasanya berbeza? :)

hanieliza said...

Salam CL....
teringat masa kkliza buat Haji thun 2003 dulu..
boleh dikatakan setiap hari lepas solat zohor selalu makan aiskerim tu ..kongsi semnagkuk berdua ngan cik abang akak...
sedap sungguh....

nad said...

assallamualaikum

Ma Yusof said...

Aik 2 cawan nampak.. Cl makan dengan sapa dia tu??

fafarafa said...

salam,
aiskrim kat mekah mmg sedap..
kalo minta tambah rasberry lagi sedap..

mcm yg saya makan ni..

http://farradlien.blogspot.com/2010/02/haji-1430h-22-makkah-al-mukkaramah-part.html

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah hanis, ratu pecut.

eemmmmm, sedapnya.

sdr kena belanja ni...

Londz said...

uishh! rindunyaaa nak makan aiskrim nie..sedap2...teringat thn lps makan ni slps menjamu dinner beriani kat restoran berdekatan...sedap2....yummm2! huhu

m a r l i n d a m u s a said...

wonderful...
ayahpernah bercerita yang arwah mama saya sangat suka beli aiskrim di mekah...rasanya ini lah kot aiskrim yang dimaksudkan oleh ayah...aiskrim 2 riyal...

Aki44 said...

Salam CL...
Sedappppp tuuuuu. Klu batuk cepat makan aiskrim banyak2 kata orang bolih hilang batuk. Xtau lah sbb x cuba.