MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 18 February 2010

"Makam Ibrahim..."

Bismillah...Salam from Makkah....alhamdulilah...hari nih hujung minggu" kali kedua Cl di DAtaran KAABAH..sudah tentu nyer ramai jemaah akan berada di sini..syukur....lihat lah betapa ramai nyer tengahri tadi jemaah di sekeliling
"Makam Ibrahim" ..tak sbar nanti Cl pada malam nih untuk bermunajat dan bermunasabah diri karang...Insyalah..akan Cl titipkan doa doa kiriman semua pembaca Blog PDKM ni..insyalah..syukran..Waslaam
Posted by Picasa

50 comments:

AMZ said...

Salam CL...

Ya Allah rindu nyer nk pegi Mekah lagi....

Waktu pegi umrah bln ramadhan tahun lepas susah nk sembahyang dkt belakang Makam Nabi Ibrahim...

CL doakan yang terbaik utk kami nie erk...

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Makam Ibrahim ni kilat selalu

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

ada jemaah (dari TAnah Arab)
dia orang sembahyang betul2 sebelah MAkam
menghalang jemaah sedang tawaf
kalau ada polis, di marah

Wassalam

AMZ said...

Salam En Rozali...

betul la....
Selalu nyer depa dh duduk betul2 belakang makam....

jd kite pun x der ruang nak nyelit skali..

CM said...

Salam CL


Moga dirimu dilapangkan Allah untuk bermunajat mlm ni,berniat jer dah dpt pahala.Doakan kami semua yer..

manzlie said...

salam amz..

alahmdulialh..taniah...Juara Pecut nihh..

wslam

manzlie said...

salam rozali..

alahmdulilah..selalu berkilat kan..ada org tukang bersih kan tuh..syukur


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

alhamdulilah..insyalah akan doakan..

waslam

mama ju, said...

Salam CL..Wah dah nak Jumaat!

mama ju, said...

AMZ....Lama tak dgr cerita...

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Assalamualaikum AMZ/CM n warga PDKM

sama2 kita bermunajat malam berkat ni
minta sihat, permudahkan segala urusan, tambah rezeki, pertemukan jodoh (yg bujang), dapat menjadi tetamu Allah dll

Wassalam

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Waah maqam Ibrahim.

Kena simpan lagi nih. TQVM

Wasalam

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL, Salam semua.

Memanglah kita dianjurkan supaya bersolat dan berdoa di belakang maqam Ibrahim. Tetapi tempat tsbt bukankah sempit? Kalau kita solat di situ akan menghalang pergerakan orang tawaf. Jadi kita mengharap dapat ganjaran, namun dosa pulak yang dapat sbb menghalang laluan tawaf.

Sekadar berkongsi pendapat.

Wasalam

manzlie said...

salam mamaju...

alahmdulilah..cepat kan dah hampir 2 minggu cl akt makkah..

waslam

manzlie said...

salam Tn Haji saad.

alahmdulilah...aminnn...


waslam

Atikah said...

Salam...

Doakan untuk saya juga... ;)

Moga Allah permudahkan urusan abg di sana...

UmmuAdam said...

Salam CL,

Rindunya...alhamdulillah masa umrah baru2 ni dpt sembahyang belakang makam ibrahin, hijir Imail dan dpn multazam dgn mudah coz tak ramai orang.. mlm ni bila CL pergi dpn kaabah tolong doakan buat kami sekeluarga ya.

rosli said...

Salam Cl dan rakan2,

Tahniah AMZ...

CL mintak tolong doakan saya sekeluarga jugak. TQVM

sonata anak kancil said...

SALAM CL : mintak doakan semoga dipermudahkan saya ke sana lagik!
sangat rindu hendak ke sana lagi...
Amin

manzlie said...

salam adik tikah..

insyalah nanti malam akng abg doakan yer..insyallah

waslam

manzlie said...

salam ummu adam..

alahmdulilah...best jugak tuh...insyalaah akan doakan..

waslam

manzlie said...

salam rosli..

insyaalah..jgn lah risau akan sya titpka doa baut suadara rosli nanti..


waslam

manzlie said...

salam cikgu sonata...

alahmdulilah...insyalah..jgn risau yer...

waslam

olive oyl said...

salam Cl

cl tolong doakan utk olive juga ye...

Noor said...

Salam CL..

Subhanallah.. ghindu nyer suasana kat makam ibrahim tuh.. malam nanti cl jangan lupa doakan untuk kami semua arr..

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, memang rindu bila mana Makam Ibrahim dipaparkan, muga2 terpahat nanti kesana.

Amin.

tq.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam CL,

Doakan kak nab & abg din jugak ya! TK.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Malam ni bila berdoa di hadapan kaabah, tolong doakan saya sekeluarga supaya sihat dan terhindar daripada kejahatan makhluq (manusia, jin, dsb.)TK yer CL, Amin

Kak Sidah said...

Salam CL,

Semua minta cl doakan , doakan akak sekali yer cl,sihat tubuh badan agar dapat beramal,murahkan rezeki semoga akak dapat menunaikan umrah atau haji lagi sekali,terasa sangat nak kesana lagi, boleh jumpa cl lagi.

Dimalam jumaat yang mulia ini,akak terasa nak duduk depan kaabah dan tawaf,,rindu kat kaabah, tu sebab bangun je pagi sebelum buat keje datang sini ,menatap kaabah, baru puas hati, gambar pun boleh terbayang yang kaabah tu betul2 depan akak.Terima kasih Cl adanya blog ini.

manzlie said...

salam olive..

insyalah akan sya doakan..

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

alahmdulilah..jgn risaua akan sya doakan annti..


wslam

manzlie said...

salam hilmy..

alahmdulilah...terasa tenang dan aman serta damai sini..pasti meriah malam karang dgn jemaah ayng ramai pada malam minggu nih..

wsalam

manzlie said...

salam kak nab....


alhamdulilah..insyalah akan ku titipka doa baut akak dan abg din sekelurga ananti di sanan malam karang..

waslam

manzlie said...

salam kaka shidah..

insyalah akan sya doakan untuk aka jugak yer..

waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..


insyalah...akan saya doakan untuk tn haji sekeeluarga nanti..

waslam

PAK NGAH MAN said...
This comment has been removed by the author.
S said...

salam,

CL, jangan lupa doakan agar CL dapat bertemu jodoh dengan wanita solehah secepat munkin.

S said...

salam,

CL, kak s teruja tengok foto jualan lambak tu, memang seronok bila berjalan pulang kehotel lepas solat dapat shopping kat tepi Hilton tu.

seronok betul waktu tu. semua nak dibeli.

S said...

salam,

kak sidah, suhat ka selepas CCM. terima kasih bebanyak kerana sudi mai ziarah S n Mgt.

seronok betul rasa hati ni. kalau ada rezeki mai lagi naaa kak sidah.

yang lain bila nak mai.

Hanis said...

salam,

abang kalau tak keberatan, tolong doakan adik, ibu & papa sama k...

tahniah AMZ...juara n3 kali nie..
Olive oyl...tahniah juga..2 kali juara arini....nanti kongsi ngan hanis k 3 perasa icekrim tu... ;-)

Ayah Zain said...

Salam CL,

Alhamdulillah, dapat juga menapat Makam Ibrahmim yang berkat ini. Walaupn nombor 40an, tidak mengapakan CL. Hehhehe

Ayah Zain said...

Salam CL,

kalau dah Hanis minta tu, jangan lupa titipkan doakan utk az sama naa.

rezeki said...

salam cl

hanya Allah yg dapat membalas segala jasa baik dan niat murni mu

doa ku agar CL di sana berada dalam keadaaan aman, tenteram dan bahagia

insyallah

mohdandmeriam said...

salam cl. bertuahnya cl dpat selalu bersembahyang di sini.mak cik juga sempat bersembahyang disini masa buat haji dulu,itu pun sebelum jemaah ramai selepas jemaah ramai ditutup untuk jemaah bersembahyang disitu. tempatnya dijaga oleh askar .

KAMATO said...

salam CL, kawasan mustajab begitu memang menjadi tumpuan, doakan kesejahteraan kami sekali

rosli said...

Salam CL,

Terima kasih saya dahului dan saya sangat hargai.

NGINAP SRENGENGE said...

Salam ayah/mak untuk anaknda CL,

Semoga Allah memakbulkan semua doa2 anaknda.

wassalam.

AZIMA said...

Salam Cl,

Dah ada n3 baru rupanya..Dah byk komen nih.Terlambat la sy kali ni...Baru jer balik dr majlis tahlil.Hari ni dah genap seminggu pak sedara kembali ke Rahmatullah...

Cl..semua org nak suruh titipkan doa tuh..Eeeee...emmmmm

Cik Lie ,jangan lupa titipkan doa jg buat saya sekeluarga.
Minta panjang umur (yg bermanfaat)...murah rezeki(yg halal)..sihat tubuh badan..dan agar Allah mempermudahkan urusan kami utk ke sana.

Tkasih Cl..semoga Allah memberkati Cl.

Wassalam.

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah amz,

tahniah rozali.

terasa sayu dan syahdu melihatnya.

Aki44 said...

Salam CL...
Ada orang citer makam Ibrahim nak di ubah tempatnya ke tepi kat tangga tuh, yer ker. Katanya laluan tu dah sempit, jadik nak bagi clear trafik, alihlah. Yer ke.