MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 25 February 2010

" Dataran Kaabah selepas mahgrib..."

Bismillah.....salam...begini lah keadaan dan suasana Dataran Kaabah selepas selesai solat Mahgrib malam tadi..agak ramai jugak jemaah yang memenuhi ruang dataran bagi tujuan bersolat,tawaf dan bermunasabah diri di situ..alahmdulilah..syukur...waslam

P/s: Taniah kepad En Roslan, Blog Followers yang ke 800...
Posted by Picasa

50 comments:

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah....

shami2 said...

Salam..

Kedua

shami2 said...

Salam..

Indahnya..hening waktu maghrib..kan

shami2 said...

Salam...

Bila time2 macam ni solat dan doa tu macam sayu ..sangat air mata jatuh berjurai2...

shami2 said...

Salam..

Malam...adalah waktu untuk kita fokus lebih kepada keluarga setelah penat dengan urusan keduniaan dan mencari rezeki, malam tandanya kita perlu dekatkan diri pula kepada Allah...makin larut makin perlu hampir padaNYa...

shami2 said...

Salam

Bermula masuk maghrib malam ni...bermulalah masanya hari dimana menjadi ingatan pada kita semua yg kasihkan rasul kita..Muhammad S.A.W baginda telah dilahirkan kedunia ini..untuk memimpin umatnya...

shami2 said...

Salam...

Wah CL..diet tentu enakkan bila beribadah dalam keadaan macam tu..alhamdulillah

manzlie said...

salam shami..


Taniah...top 5 lagi...Ratu trekkk


waslam

manzlie said...

salam shami..

memag indah waktu hening mahgribkan...

sungguh sayu..

waslam

manzlie said...

salm shami..

laa kan sya kata cuma mengalas perut...saya tak diet lah..cuma malam tak makan yang berat2 especially rice...hanya roti or benda2 yang mengalskan perut jer..


waslam

shami2 said...

Salam..

Buat CL..doakan untuk saya sekeluarga....semoga dipermudahkan segalanya...baik urusan dunia dan juga akhirat...

Abang akan memulakan perniagaannya dalam masa terdekat...sepenuh masa...insyallah mohon doa khusus untuk dia...permintaan dari saya dan anak2...

shami2 said...

Salam..

Kita insan masing2 ada tanggungjawab dan perjuangan yang perlu di tunaikan....pada yang ada di MH masa ni tentu mempunyai...harapan masing2kan...Allah jua tempat untuk mengadu...

psssssst mana semua ni...

safiudin said...

salam sdr,

tahniah shami2... pecut betul kali ni ya...

alhamdulillah, syukur...terasa aman, tenang dan syahdu dapat menatapnya (Kaabah)lagi

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

tahniah shami2...ratu trek!

shami2 said...

Salam CL..

Mengalas perut..alhamdulillah 2 dalam 1 tu..hehehe

Bagi laluan pada yg lain pulaklah..

pssst kak Ngah..lama dah tak melawak nih...ngeh..ngeh..ngeh

shami2 said...

Salam..

Kak Nab, safiudin...terima kasih..tetiba tadi nampak laluan kosong jer..terus masuk..heran juga lama orang lain tak masuk...hehhe

Bagaimana kalau sampai depan kaabah tu..tetiba laluan kosong kita boleh bertawaf...selapang2nya...semuanya bergerak pantas..tak boleh nak bayang...mesti nangis ...tgok gambar dah sayu..inikan pulak dapat peluang macam tu..

manzlie said...

salam saffiduin..

alahmdulilah...terasa tenang nyer waktu itu...syukur


waslam

manzlie said...

salam kak Nab..


Selamt pagi cikguuuu

manzlie said...

salam shami..


insyalah akan sya doakan...


waslam

mnasir said...

Salam.

Tahniah Shami2

Terimbau kembali semasa solat Maghrib semasa musim haji yang lau.

Tq CL

Rozali said...

Assalamualaikum CL

kesahduaaan beribadah

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Salam shami2

pulun habih nooo
jangan pecut sangat, sakit kaki nanti

Wassalam

mnasir said...

Salam.

CL, tak ada ke hadiah untuk tetamu yang ke 800 tu atau tunggu tetamu yang ke 1000.

Rozali said...

Salam CL

Salam En Roslan
followers PDKM yg ke 800

Wassalam

manzlie said...

salam rozali..


alahmdulilah...sungguh sayhdu kan


waslam

manzlie said...

salam mnasir...


tetamu ke 1000 ada kot hadiah nyer..tungguuuu


waslam

shami2 said...

Salam..

Cik mnasir & cik rozali..terima kasih...

Hehe mana ada pulun...laluan kosong ...hehehe

Atikah said...

Salam..

Wah.. Tahniah kak shami... menjuarai trek ari nie...

Noor said...

salam cl..

alahai cl.. ini lah waktu yang kak ngah suka sesangat.. (sebenar nyer semua waktu kak ngah suke.. he he).. waktu cam nie lah kak ngah ambil peluang utk menyelit-nyelit kat dataran.. puas ooo solat bila betul2 ngadap kaabah..

CM said...

salam CL

seronok cm,kawan2 or follower PDKM dah cecah 800 dah,moga bertambah ramai ahli PDKM dan kita jd satu komuniti yg besar

yg ke seribu blh dpt hadiah...CM pulak follower yg ke 30,tetap setia bersama boleh tak dpt hadiah ,hehehe...saje nk powww ni!!

Noor said...

salam..

amvoii shami.. punyalah kuat lari.. tak toleh blakang lansung.. berderet dia pulun.. tahniah 3x..

pssttt.. seronok kan bila bukak2 N3 tengok komen masih kosong.. mula lah menggagau nak tulis cepat2.. bleh dapat nombot 1.. heh heh

CM said...

salam

amvoii kak ngah boleh ker kiter ni menyelit silap2 terselit...best kan waktu maghrib,waktu mlm baru nk bermula,urusan dunia dah patut dihabiskan...

ghinduu pd k.ngah teww..

Noor said...

salam..

ahaa.. betul 3x, kak tipah lah antara follower yang terawal.. pas tu di ikuti oleh cik senah.. dan kemudian cik rohani.. oooo, pandai sungguh bang jamil susun arrr.. ngeh ngeh ngeh..

pssttt.. ingat bang jamil, apa sahaja yang kak tipah dapat.. senah ngan rohani misti dapat jugak tau.. la la la

ghinduuu pada kak tipah arr

mfisma said...

Read Uts. M'sia Today, dated 25 Feb10, Colum MEGA,AGAMA, JACKO's Lawyer, Mark Shaffer who himself is millionaire converted Islam after went for 10 days vacation to Riyadh, Jeddah and Abha. Immediately after converted, his friend brought him to MH..he witnessed Kaabah...Allahu Akbhar 3x.Very touching story....

manzlie said...

salam mfisma


very touching kan..alahmdulilah


walsma

manzlie said...

salam kak noor..

oh ye ker suka menyelit...


walsm

manzlie said...

salam cikgu mas..

amboi dia suka powww aaar...notiii


waslam

manzlie said...

salam adik tikah..

memang seronok dan syahdu disini..

waslam

shami2 said...

Salam...

Tengkiu arr kak Ngah ngan CM..heheh ilang stress cheq aaarrr

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, seolah2 diri ini sudah berada disana, begitu aman sekali.

Amin.

tq.

abangsulung said...

Salam,

Teringat masa di Makkah dulu. Dekat nak maghrib ramailah pak arab melepak sana sini berkumpul-kumpulan. Kalau yang tua misti ada Teko air ditengah-tehgah diaorang duduk. Kalau nak minum pakai cawan kecik je..

Disbbkan teringin nak rasa, join lah pak rab tua. Wah..mereka semua menerima kita dengan gembira dan siap langgar pipi lagi. Siap air sudah dituang maka saya minumlah. Minum steguk je, Mak datok rasa berangat-rangat dada. Lepas tu tak berani nak cuba lagi..

Nak tanya CL.. Apakah nama air itu..? Ngeh..ngeh..ngeh.. (:dah dpt izin dari CP guna tag ini)

ainhany said...

salam CL

amboi2 kak shami pulun sakan noo..pecut sungguh nie..penat minta2 air zam2 ..Cl tentu huluq..

hmm betullaa dikala beralih waktu mcm nie, ada manusia disibukn dunianya tetapi ada juga yg mngenangi hari yg dillui..

semuga kita tetap iman dan istiqamah juga beribadat wpun MH jauuuh tapi tetap dekat dihati...semuga satu hari nanti kan ku sujud kakimu..

opppp ..kak shami..ain balik kg niee ada pe2 pesanan ????

shami2 said...

Salam CL...tumpang lalu aar..

Ain..balik kg ker...bestnya
Akak tak balik ader kenduri kawin kat tampin rumah jiran merangkap kawan kat rawang nih..jadi tetamu khas....tak dapat jenguk along..huhuhu..

Jemputlah kerumah mak akak kat tunjang along ada kat situ..ada kenduri kesyukuran & cukur kepala cucu ke 9 mak dan ayah..lepas solat jumaat...(tel 04-9291703)

Kepada Kak As dan abang megat jugak jemputlah kerumah mak saya..di kg..Pulau Kechik..lorong semangat..tu..

Kepada CL jugak..dan bng samad jemput jugak aarr hehhe

linda said...

Bismillahirrahmannirahim

Assalamualaikum CL,

Alhamdulillah, for sharing the view.

JazakAllahu Khair

manzlie said...

salam linda..


alahmdulilah..syukur


waslam

manzlie said...

salam abang sulung..

cofeee arabic namanyer...cl pun tak berapa minat gakk..

waslam

manzlie said...

salam kak shami...

wahh jemput samad dan cl yer..mekasih..

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

alhamdulilah...syukur..memag indah kan

w
asalam

manzlie said...

salam ainhanny


boleh takda masalh..leh bagi


waslm

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Shami2.

Syukur pemandangan yang indah sgt.