MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 22 February 2010

"Lunch Nasi Ayam...."

Ni Nasi ayam tau..bukan Nasi Beriani Cl makan masa lunch...

Di makan dengan timun, kobis mentah dan cili hijau..tuh jer
Kami makan berenam orang tadi..Cikgu Sonata mai lah join CL..
Posted by Picasa

61 comments:

CM said...

salam

aduhai ...sedapppnya

rosli said...

Salam CL,

Saya dah lama tak dapat emas ni....

Tahniah CM

CM said...

salam


wahhh cikgu sonata sorang jer ker dia semawa,,,majuk arr

rosli said...

Salam CL,

Sedap tu.....tgk menu tu mesti selera sgt.....sejak balik dari umrah ni....menu mcm ni nampak sedap ajer....Kena gi Makkah selalu ni....

CM said...

salam

CL makan berenam ayam ada 4 tu...tak cukup arrr,,takde sup,kicap dan sos yer,,,tak sama cam mesia punya..

ambooi cl asik makan nasi sajer..

CM said...

salam


ok bye, nanti sambung ..gi kelas dulu..

rosli said...

Salam CL,

Beras panjang2 ni ada jual ke kat Msia. Kalau BP naik boleh ke makan nasi ni.....

KAMATO said...

Salam, ini betul2 menggugat diet ku

umiazuddin said...

Salaam CL,

oo gitu ke ghoper Nasi Ayam Arab...
Nasi + Ayam + Ulam je ker, CL? Tak dak kuah langsung no? hmm.... tak tercekek kaa makan? heh

VpeaceV

manzlie said...

salam cikgu mass...


taniah...Ratu trekkkkk Emas..

manzlie said...

salam rosli..

taniah...perakkk..

cuba lagi nohhhh


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...

memamg sedap


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

cl semawa cikgu sonata sebab semalam dia makan nasi arab lahh..heheheheh


waslam

manzlie said...

salam rosli...

memag sedap rasanyer..alhamdulilah..rezeki di makkah semua sedap sedap belaka


waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, amboi! sungguh menyelerakan.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam cikgu mas..


cukuop tuhhh..banayak tau kami makan...

waslam

manzlie said...

salam rosli...

jgn risau..beras depa bagus no..tak memudaratkan..tak banayk kanji..semua beras basmathi


waslam

manzlie said...

salam kamato...

ya ka...cuba lah nasi ayam lunch karang..hmmm


waslam

manzlie said...

salam ummiazuddin..

alahmdulilah..memag tak berkuah makan di sini semua...
tak kot..dah sediakan ayaq dulu heheheh

waslam

manzlie said...

salam hilmy..


memag menyerelakan...sedappppp..alahmdulila


waslam

rezeki said...

salam cl

alamak, sodapnya, tgk berasnya panjang2 , makan tak payah berkuah negitu pun sodap

mai semankuk he he

rezeki said...

tapikan ayam kat sana comel2 je tk mcm ayam kat sini, sekali ngap je

Rozali said...

Assalamualaikum CL

kebanyakan makanan orang di sana x gunakan kuah, sambal, soap

ngapee ehh

Wassalam

rezeki said...

salam

rozali, budaya pemakanan mrk dr dulu gamaknya, tapi kalau tak berkuah tu yang sumbat je , rasa bolos je kat tekak he he he

tak sedar , dh habis ngeh ngeh

Rozali said...

Salam CL

Salam CM

nak p mengajarpun sempat lagi
nanti dlm kelas tersebut nama Abang Samad pulak

Taniah juara

Wassalam

mnasir said...

Salam.

Bestnya, mai la sikit

Azima said...

Salam Cl,

Bestnyer Cl..nak sikit bleh tak??
Nasi nak sikit jer..sayur mau lebih..blehkan cl?

Azima said...

Salam,

Tahniah CM..emas n gangsa kali ni.
En.Rosli..tahniah gak..dapat perak tu.

Amboi K.Mas,masih sempat lagi singgah kat rumah Cl ni..Student2 gi mana tu???

shami2 said...

Salam..Cl..

alhamdulillah..

Nasik ayam lakk...hermmmmmm memang nakal tau anak2 murid CM ngan cikgu norkiah...nih...

Sajer aar bikin kita terliuq...hermmm tak aci...aar tapau kat cikgu2 nih baru pandai sekolah tu....hehehhe

ainhany said...

salam CL

tu dia...selera ehhh
ni beras basmati ke???awat macam lain jer nampak...

CL...saya puasa hari nie..tak baik tau tayang2 ajer pic mcm nie..teliuq nak makan mana nak cari nie...

CL..jaga kesihatan tu..doa byk2 buat rakan PDKM jugak boleh????

ummi humaira said...

salam CL...

kalau akak sampai kat Mekkah nanti mesti jamu Nasi ayam tu tau ...
tengahari akak pun makan nasia yam gak tp oder dr sedara je.

manzlie said...

salam uumihumaira..a

alahmdulilah dpat jugak aakak makan nasi ayam yer..

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

aikk mana nak sama ..sini takda ayam huan..hhehheheh


waslm

manzlie said...

salam shami...

anka murid cikgu norkiah nih...semua ensem ensem kan..hhheh


waslam

manzlie said...

salam ainhanny..

takpa bukak puasa kang makan nasi ayam yer


wasalm

manzlie said...

salam rozali..

sini makan nasi mana ada berkuah...hehheeh

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

memag beras sini sodapppp

waslam

manzlie said...

salam mnasir...

kalau nak join mai lah..takpa nanti cl poskakn..heheh

waslm

manzlie said...

salam azima..


memag sempat cikgu duk meninaju tuh..heheheh

waslam

Rozali said...

Salam CL

Salam En Rosli

Taniah,, gangsa
ini aura dari Bandung kuttt

Wassalam

manzlie said...

salam kak shami...

kami nakal ka..?


heheheheh


waslam

YB said...

Salam CL

itu beras jenis apa tu, panjang betulll.

PAK NGAH MAN said...

sedap tu nanti pergi sana boleh belanja ya..cm pun boleh joint

shami2 said...

Salam CL....

Sebab ensem lar cikgu CM..ketaq lutut...heheh

Noti aarr..bikin black monday cikgu2 sumer...jadi meriah..makasih arr

Jangan lupa doa2 kan cikgu2..selalu...heheh nanti bleh cikgu bagi markah 200%

Hajah Zainab bt Abdullah said...

macam2 nasi cl tayangkan ...alahai merana akak kat mesia nih! hari ni nasi ayam pulak yang ditayangkan...nantilah CL kak nab tayangkan jugak!! tungguuuu..

Noor said...

Salam Cl..

aiseyy nasi ayam lah pulak.. cl nie saje tau.. buat kak ngah terbayang-bayang nasik ayam kat ciken rice shop.. tapi.. nasi ayam M'sia tak meriah sangat kaler nyer.. jadilah dari tak ada kan kan..

psstt.. ayam kat M'sia semua kecik2 & kurus2.. bukan salah ayam.. tokey ayam kalut p jenjalan makan angin.. heh heh (selamat tgh hari cikgu besorrr)

Noor said...

Salam..

amboih pak ngah man.. asik ajak cm je.. skali skala ajaklah kak ngah skali.. he he..

CM said...

salam..

pak ngah jomm cm belanja mkn nasi ayam kt keramattt tuu,bye,bye cl..pssst ajak hajjah maya sekali tau?

nooor cm semawa ni,jom arr ikut..

abangsulung said...

Salam,

encik..encik.., boleh join ka..? keh..keh..keh.. memang sedap. Nasi camtu memang kegemaranku..

wah..cikgu mas dah tukar gambar ngan anak murid dia..

S said...

salam,
CL,
banyak makan. nnt kena tukar talipinggang lagi. hehehe

hmmm..... nak masak nasi ayam plak ler malam nih.
ntah2 tapau ja kut. hehehee/

PAK NGAH MAN said...

CM nak belanja tak ada masalah jom bila tu kita kena nasi ayam

manzlie said...

salam yb..

depa cakap beras basmathi..

waslam

manzlie said...

salam pakngah man..

no problem..mai jer cl belanja noohh

waslam

manzlie said...

salam noor..

laa majuk yer..takpa abang jamil laka ajak senah makan..nak takkk..?

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

amboi nak ajak pak ngah man dgn hajjah maya makan kat situ nasi ayam...oklah tuhh


waslam

manzlie said...

salam abang sulung...

join jer depa bang..jgn risau..heheheheh

waslam

AZIZ said...

saya dan isteri pernah makan gak nasi ayam tu tapi sup xdak...AllahuAkbar tekak lekat gak lah..hehhee

safiudin said...

salam sdr,

tahniah CM dan rosli...

tengok pun dah terasa (tertelan air liur)...

Alhamdulillah, syukur masih diberi peluang menikmatinya....

cahaya lavender said...

salam CL,

sedapnya nasi ni. teringat makan nasi ni masa musim haji lalu.

terima kasih. atas usaha tuan. Semoga tuan sentiasa dirahmati Allah. Amin

asuhan said...

salam
Berasnya panjang-panjang menyelerakan.

Aki44 said...

Salam CL...
Asyik2 makan ayam, kambing, ayam je. Kolestrol kena jaga beb. Darah tinggi nanti, malanggggg.