MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 17 February 2010

" Depan Masjidil Haram.."

Bissmillah...salam from makkah...suasana yang amat tenang sekarang di depan masjidil Haram pada waktu ketika ini..walaupun ramai jemaah sudah mula masuk kedalam Kota Makkah tetapi dataran Masjdil Haram tetap menjadi pilihan mereka untuk 'lepak' atau berehat" seketika..lihat suasana pada gambar yang di paparkan ituh..syukran..waslam..
Posted by Picasa

45 comments:

PAK NGAH MAN said...

salam. tak dak orang lagi ka.

manzlie said...

salam Pak Ngah Man..

Taniah...Raja Pecut Yang baru....no wahid..pingat emas....


waslam

silversarina said...

salam, suasana yang damai dan tenang ...rindu akak pada Mekah tak pernah padam ... terimakasih sebab rajin konsi gambar2 di sana .

PAK NGAH MAN said...

memang seronok tengok suasana di haram, teringat masa kat sana bila pekena ais krim tu

manzlie said...

salam kak sarina..

alahmdulilah terubat jugak rindu akak disana..syukur

waslam

manzlie said...

salam pak ngah man...


Pakngah man teringat nostalgia makan aiskrim di depan haram tuh ka..mesti indah kan dalam ingatan pakngah man tuh..syukur


waslam

kay_leeda said...

Salams. Ni kali pertama tinggalkan comments. Bila melihat gambar-gambar yg di post, rindu nak ke Tanah Suci lagi....

Imran Paris said...

En. Li, dah mula nampak ramai ye. Pagi2 kat Paris ni, rasa tenang je bila tatap MH....thanks for sharing

CM said...

Salam

aduuh Pak Ngah Man...aah Mak Ngah Mas kat sini..aiiik bila yer CM jadi Mak Ngah.?.tak per sebab nk berganding dgn Pak Ngah.

wahh no 1 pak ngah yer...

semua orang suka melepak kat situ..tempat yg berkat damai sambil merenung Masjidilharam.dataran tu tak pernah sunyi,tempat berkelah..

CM said...

salam CL

Selamat Pagi..having a nice day..

bekpesss apa hari ni atau tak bekpess...??CM msh bercuti nii..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

damainya suasana, seronok!

Azima said...

Salam Cl..

Selamat pagi...semoga Cl sihat2 jer.

CL,tenang sungguh suasana di situ.Ya Allah,tiada tempat seindah & setenang MH.

Syukran..wassalam.

Azima said...

Salam Pak Ngah Man,

Tahniah..raja pecut baru tuh..

ummi humaira said...

salam CL...

sedapnya duduk lepak kat depan MH tu , tp kalu masuk kat depan Kaabah lagi asyik masyuknya . MasyaAllah

mohdandmeriam said...

salam CL. dapat tenguk gambar MH dari blog ni dah rasa teruja dan bersyukur sangat2.terubatlah rindu.t/kasih berkongsi gambar2 diMH.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, suasana aman yg mendamaikan ini amat dinantikan.

Amin.

tq.

Noor said...

Salam CL..

skali skala lepak2 sambil menghayati seni bina masjidil haram nie pun best gak.. tambah2 di temani 'eskrim'.. ayaq manggo & kebab.. perghhh! best arrr..

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Kalau musim haji, x sempat nak lepak
penuh dgn aktiviti ibadat
dan shopping sakan, he he he

Wassalam

Hajjah Siti Noor said...

SALAM

YB said...

Salam CL

Sejuk suasananya macam sejuk lantainya walaupun dipancar panas matahari. Batu enis apalah agaknya lantai tu.

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah..indah dan cerianya hari yg kunjung tiba nih....

Tahniah pada Pak Ngah Man..moga terus bersemangat....yaaa

Rozali said...

Assalamualaikum CL

kalau mat lepak suruh lepak kat situ,
macam manaaa
he he he

manzlie said...

salam kay_leeda

alhamdulilah..mekaish atas sokonga ketas PDkm

waslam

manzlie said...

salam DAto Imran Paris..

alhamdulilah..mesti tenang jiwa dan raga bila menatpnyer kan...


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

masih bercuti...oklah tuh..

hai nih cl tak bekfes lah...heheheheh

waslam

manzlie said...

salam azima..

memamg tenang suasana nyer..alahmdulilah

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

rasa aman damai keadaan masa ni..syukur

waslam

manzlie said...

salam mohddanmeriam..

alahmdulilah..syukur dapt melihat nyer..
waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..

memag damai dan mengasyikkan..

waslam

manzlie said...

salam ummihumaira..

alahmdulilah..megasyikkan...

waslam

manzlie said...

salam hajjah siti noor..

waslam

manzlie said...

salam rozali..

alhamdulilah...sungguh tenang suasana disitu..

waslam

manzlie said...

salam Noor..

lepak sambil minum jus manggo..best kann

waslam

manzlie said...

salam shami...

memamg seronok dan meriah

waslam

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Wan rasa kalau Wan ada kat sana, ingat nak try lepak macam depa jugak. Tapi tak tahu lah... kalau panas sgt, tak kot....

Bila agaknye CL lepak macam tu ye?

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, pak itam rasa nak bergolek je depan laman masjidil haram tu, sejuk je rasa nya

tapi sekrg pak itam tgh bergolek dan berdating dgn mak itam kat awana kijal, trengganu he he

alhamdulillah, selamat spi td kul 3.00 ptg

shami2 said...

Salam CL..

tumpang lalu..aarr

Pak itam...kalau bergolek kat depan MH tu..wah..happy pekerja bin laden..tau...tapi kalau jumpa kat polis MH..susah payah mereka bekerja tau....ngeh..ngeh..ngeh

Moga Pak itam berbahagia ngan mak itam....makan eskrim juga ker arini...hehheh

manzlie said...

salam wan...

ituh dah semestinyer...


waslam

manzlie said...

salam rezeki..


wahhh pak itam nak bergolek di depan Haram...oklah tuhhh...abih ayam hutan camner? tak masuk hutan ka?

pergi awana kijal..bestnyer....

waslam

sonata anak kancil said...

apakan daya MH jauh...saya lepak kat rumah udah le cuti2 ni....hu3x cuti 10 hari - orang raya kita tumpang bercuti...1Malaysia katakan!

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Tahniah pak ngah man dan silversarina.

Tenang suasana dataran MH tu...sentiasa mengamit rindu

rezeki said...

salam cl

ayam hutan semua pak itam dah hantar pi "baby sitter" jaga he he

shami, mmg sedap kalau dapat baring bergolek kat dataran itu, sejuknya dan kedinginannya , allah saja yang tahu

org arab selalu lps solat isyak duk picnic kat situ siap dgn makan sekali dan baring2 terutama bila mrk cuti hujung minggu hari malam jumaat he he

safiudin dot com said...

salam sdr,

wah! tahniah pak ngah... pecut betul2 kali ini...

rasa tenang dapat melihatnya...

mendamaikan hati....

olive oyl said...

salam cl

kat sinilah olive nmpk abg samad cm aritu....

mas aji said...

malamnya lepas isyak,saya berehat di lapangan tu bersama isteri sambil makan aiskrim....
Aduh! Allahhuakbar..