MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 19 February 2010

"Malam Minggu Depan Multazam..."

Bismillah...salam from Makkah..Alahmdulilah....disinilah tadi Cl sempat menunaiakan solat Isyak...dan sempat jugak ku titipkan doa buat cm,rezeki,kak Nab dan abang din, kak Noor, Tn hji Saad, Kak shidah, ayah zain,cp,shaharina,kak as dan abang megat,rosli,azima dan semua warga PDKM...semoga allah swt menerima doa doa kita.insyalahh...amin...
Sempat jemaah tu bertawaf sambil mengangkat anak kecilnyer...masyaalah
Begitu meriah...sungguh ramai jemaah 'turun' pada malam minggu nih..syukur ..
Subhanaalah...sungguh tak terkata jiwa dan raga ini...alhamdulilah
Posted by Picasa

44 comments:

AZIMA said...

Salam Cl

AZIMA said...

Subhanallah...

Ramai nyer jemaah tu cl..syukur Alhamdulillah

AZIMA said...

Cl,

Terima kasih di atas titipan doa2 tu buat saya dan juga kwn2 yang lain.Semoga Allah menerima doa2 tersebut.Amin

manzlie said...

salam azima...

wahhh ratu trekk skg..top 3...
sapu bersih..emas ,perak dan gangsa...taniah

waslam

manzlie said...

salam azima..

alahmdulilah...memag ramai skg jemaah..almaklumlah malam minggu nih skg...


waslam

AZIMA said...

N3 ni betol2 menyentuh perasaan saya la cl.Melihat lautan manusia di depan Kaabah itu..MasyaAllah,tidak ada tempat di dunia ini seindah MH.

Syukur cl..dgn kurniaanNya Cl berada di sana.Dan menjadi perantara buat kami disini.Alhamdulillah.

Semoga dilimpahkan rahmat olehNya.

Syukran.

AZIMA said...

Tkasih cl,

blog PDKM ini betul2 bererti buat saya dan juga rakan2 PDKM yang lain.

TERIMA KASIH DAUN KELADI...
LAIN KALI UPDATE LA LAGI...

AZIMA said...

Cl...

Nampaknya saya sorang jer kali nih...
Yang lain2 dan lena dah ni!

Selamat Malam Cl..TCare :-)


Wassalam.

manzlie said...

salam azima..

alahmdulilah..moga blog PDKM nih di berkati dan mendapat rahmat dariNyer..yang Esa...insyalah


waslam

ummi humaira said...

salam pagi Jumaat CL ..

semua jemaah berebut2 untuk mdptkan ganjaran pahala penghulu segala hari.

mdh2an Allah mberkati dan maqbulkan doa CL setiap waktu . ameen

manzlie said...

salam ummihumaira..

salam pagai jumaat..mekasih atas ucapan ummi tuh..

waslam

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Alhamdulillah kerana mendoakan kami semua, semoga hidup diberkati Allah sentiasa..amin...Cl depan kaabah lagi ke, ramai jemaah malam jumaat ni,

Kak Sidah said...

Salam CL,

Akak rasa bersyukur sangat kerana Cl kat sana selalu doakan kami yang terbaik, tiada apa yang dapat dibalas hanya Allah saja yang membalasnya.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

TK kerana titipkan doa buat kami. semoga Allah SWT melimpahkan segala keberkatan buat CL yg sentiasa ikhlas mendoakan kami.amin.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

wah azima...ratu trek norr..heh3!

CM said...

salam CL

Apabila Allah membuka hati dan mengangkat lidah kita untuk berdoa,bermakna Allah ingin memberi.Terimakasih atas doa dan ingatan,bersyukur saya kerana mengenali seorang sahabat yg sungguh ikhlas yg berada begitu hampir di rumah Allah.Moga ganjaran baik kembali kepadamu dan arwah ibubapa CL

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, jutaan terima kasih atas segala doa buat ku, hanya Allah yg dapat membalasnya

mmg seronok lihat suasana tu , ramai jemaah yg mengambil peluang berada di MH , lagi2 hari cuti hujung minggu di sana

cl dah mula buat umrah?

doa kami juga semoga kehidupan mu di sana sentiasa didlm kerahmatan dan perlindungan Allah jua

Ayah Zain said...

Salam CL,

Ma kasih naaa penitipan doa utk az dan yang lain-lain. Moga Allah memberkati CL

Ayah Zain said...

Salam CL,

Ma kasih naaa penitipan doa utk az dan yang lain-lain. Moga Allah memberkati CL

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Alhamdulillah..
Abg semoga doa yg dititipkan itu termasuk jua doa untuk sy hehe
Apa2pun terima kasih..Semoga Allah menerima doa abang itu..

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, terima kasih depan Multazam. Meriah sungguh, kerinduan makin bertambah.

Amin.

tq.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Alhamdulillah, masih ramai insan yg mengigati Mu, Ya Allah

kalau di M'sia, malam minggu, lautan manusia di Dataran Merdeka/KLCC
Astafirullah

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Semoga anak kecil yg dijulang itu akan menegakkan agama Allah dan sunah Rasul S.A.w

Wassalam

SUHAIMI said...

salam...

semoga CL sentiasa diberkati olehNYA....

Rozali said...

Salam CL

Syukran, kerana mendoakan nama kawan2 n warga PDKM

Salam AZIMA
taniah
sambil wirik, sambil dapat hadiah emas, perak n gangsa

Wassalam

Che' Pit said...

Aminnn

terima kasih atas doa CL

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah..jumaat kembali lagi..

Terima kasih doakan kami semua di PDKM....teruskan berdoa CL....moga yg baik bertambah baik...

Pssssssst bang samad nanti lepas solat jumaat berdoa khas untuk cheq aarr..moga cheq berjaya dalam bisnes cheq...cepat sikit cheq p MH tu...

bisnes apa..??? shhhhhh hehehe hari tu kan dah cakap....lupa karr..nanti cheq belanja abang smad ngan cl makan chicken mandi bleh...

safiudin dot com said...

salam sdr,

Alhamdulillah, syukur dapat menatap lagi suasana di Depan Multazam..

terima kasih sdr.

tahniah azima 1, 2 dan 3. ni betul2 pecut...

safiudin dot com said...

salam sdr,

benar2 menyentuh hati...

Ma Yusof said...

ghamainyer jemaah cam musim haji la plak... speacial malam jummat ke CL?

AZIMA said...

Salam pagi Jumaat buat Cl dan semua warga PDKM,

Tkasih Kak Nab,En.Rozali,safiudin...
ratu trek kebetulan jer tuh...hehehe

Semoga kita semua dlm lindungan dan rahmat Allah Swt..AMIN.

haji tompang said...

Salam sdr Manzlie,

Sesungguhnya saya sangat tersentuh dengan gambar-gambar yang dipamerkan. Terima kasih sdr.

Haji Omar

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Azima , Ratu Pecut, sapu emas perak dan gangsa

CL, gambar yang no 1 buat saya rindu sgt pada Kaabah ni....sayu, rindu dan mcm2 lagi tak boleh nak gambar perasaan.....terkenang umrah 2008. memang pada mlm minggu di MH, orang ARAB Saudi siap berkelah di dataran luar tu....meriah sgt...

Ayah Zain said...

Salam CL,

Mula konfius CL tulis malam minggu, baru teringat kat sana cuti hari Jumaat yer. Kira malam minggu la kan?

Makin ditatap MH ni, semakin rindu nak ke sana.

S said...

salam,

terima kasih diatas ingatan ikhlas Cl pada kak s n abg mgt.

Ameeeeeenn... smoga Allah memakbulkan doa CL. Alhamdulillah.

CL,
tidur kak s semalam dihiasi oleh mimpi persiapan nak ke makkah menunaikan Umrah. seronok rasanya hingga kesiang hari ni. Alhamdulillah.

Agaknya masa tu Cl tengah berdoa untuk kak s n abg Mgt. syukran CL.

Noor said...

Salam CL..

terima kasih yang tak terhingga dari kak ngah untuk cl yang baik budiman.. kesudian cl mendoakan kak ngah dan kengkawan semua, membuatkan kami semua terharu.. Hanya Allah yang dapat membalas nyer..

umiazuddin said...

Salaam CL,

Alhamdulillah. Terima kasih atas doa CL buat rakan2 PDKM semua. Kami juga mendoakan kesejahteraan CL di sana.
(Alhamdulillah ayahanda saya sudah kuat sedikit, tapi masih perlukan assistance untuk bangun dsbnya. Terima kasih atas doa CL dan rakan2 esp. Kak Ngah, Pak Itam, Atikah dll.)

MasyaAllah ramainya jemaah di malam minggu. Teringinnya nak join kemeriahan di MH! Mungkin suatu hari nanti, insyaAllah.

VpeaceV

Tahniah Azima, ratu pecut PDKM :)

Mohd Saad Hamid said...

Alhamdulillah,

Salam CL.

Terima kasih CL kerana menitipkan doa untuk saya dan rakan PDKM yang lain. Smoga Allah mmbrkati tuan dan kita semua. Amiin.

Wasalaam.

olive oyl said...

salam Cl,

terima kasih cl kerana mendoakan kami...
minggu depan lagi meriahkan Cl sbb mlm Maulidur Rasul...pasti lagi ramai jemaah.....

taj said...

Salam CL,

subhanallah, alhamdulillah, allahakbar... terima kasih atas doa2 CL pd kami semua...

rasa amat bahagia sekali dpt melihat rumah penuh berkah ini w/pun melalui pandangan mata/lensa mu, wahai CL...

sukran

manzlie said...

salam semua warga PDKM...

alahmdulilah..syukur kehadrat allah swt kerana sya mampu menitipkan doa doa buat anda semua di depan Multazam...ucaplah syukur kepada ALLAH swt bukan pada sya, kerana dengan Izinnyer sya berjaya berada di sini...semua nyer ini DATANG dari Nyer...alhamdulilah...saya sebagai sedara sesama islam hanya ikhlas menjalankan kewajipan saya untuk menolong sahaja tetapi hanya allah swt sahaja yang menentukan...marilah kita semua bersyukur padanyer...ALHAMDULILAH...


InsyalaALAH NANTI akan sya titipkan lagi doa buat anda semua...

Jutaan terimakasih atas ucapan anda semua tuh..sesungguh allah telah menemukan sya insan insan yang MULIA di sekeliling saya...syukur YA ALLAH...padamu...

syukran

waslm

Atikah said...

Salam..

Terima kasih dengan titipan doa abg buat kami semua... semoga Allah merahmatimu... Aminn

manzlie said...

salam adik tikah..

alahmdulilah..syukur pada allah swt..

waslam

Aki44 said...

Salam CL...
MasyaAllah ramainya. Berhimpit2. Camner nak rapat. Lain kali aje lah.