MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 26 February 2010

" Suasana Malam Jumaat..."

Bismillah.....Salam from Makkah..beginlah suasana dan keadaan di dataran Kaabah pada malam jumaat tadi...agak ramai jemaah yang 'turun ' yakni datang melakukan tawaf serta umrah...alahmdulilah...agak sesak juga keaadaan di sekitar Dataran Kaabah tersebut...mahu pun di luar depan Haram agak ramai duduk bersantai menghabiskan masa ber rekreasi malam 'minggu' disini..syukran..waslam
Posted by Picasa

57 comments:

KAMATO said...

Salam CL

KAMATO said...

Malam Jumaat yang penuh rahmat

rezeki said...

salam cl,

mrk bersantai di persekitaran MH
pak itam hanya bersantai di persekitaran rumah je, jom cl
pak itam nak jogging jap

manzlie said...

salam kamato..

taniah...Raja Pecut....top two lagi...

waslam

haji tompang said...

Salam sdr Manzlie,

Memang indah suasana di MH. Sungguh menarik hati ini untuk kesana. InsyaAllah.

Haji Omar

manzlie said...

salam rezeki..

nak berjogging..? di mana? huan ka..? wahhh kurus lah lagi tuh pak itam heheheheh

waslam

manzlie said...

salam haji omar..

alhamdulilah..doa cl mga tn haji akan kesnini nanti..insyalah

waslam

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Inadahnya suasana, sambil bersatai sambil dapat pahala

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Salam KAMATO
Salam Pak Itam

Taniah

Wassalam

haji tompang said...

sdr Manzlie,

Amin...Terima kasih atas doa itu. Semoga dimakbulkan oleh Allah. Kita akan berjumpa di Mekah.

Haji Omar

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

malam jumaat yang tenang, penuh barakah.

CM said...

Salam

keberkatan dan kemeriahan malam jumaat di mekah lebih terasa.Malam jumaat memang indah!!!


kat TV3 ada dokumentari tentang Mekah sekarang ni!!

Noor said...

salam CL..

seronok kan dapat bersantai kat dataran MH.. sambil luangkan masa.. sambil menatap MH.. malam minggu (utk penduduk mekah) yang penuh rahmat..

Atikah said...

Salam,

Alhamdulillah... bestnya dpt bersantai kat sana...

Noor said...

salam..

cm & tikah.. jom kita pakat p bersantai kat dataran putrajaya.. kita tapau ayam penyet's & ABC.. bagi cl plak yang terliuq.. he he.. emm, kalu kak nab nak mai join pun bleh..

syyyhh.. jangan bagitau pak itam.. kang tak cukup ayam tu.. heh heh

Ummi Humaira said...

salam CL...

beruntung ler bg insan2 bertuah yg sentiasa berada di Tanah Suci , dpt beramal dgn ganjaran berlipat ganda , setiap niat yg baik , terus diberi ganjaran berganda2 oleh Pencipta kita.

Azima said...

Salam Cl,

Sungguh indah suasana tu cl..bestkan kalau dpt menikmati malam minggu di sana disamping memuji keagunganNya..

Syukur krn malam2 minggu dimanfaatkan di rumah Allah..

Wassalam

Azima said...

Salam,

Tahniah KAMATO & Pak Itam..

Marilah kita sama2 berdoa untuk kesejahteraan umat Islam sejagat.
Rungsing sbb skrg sesama islam bertelagah mengejar duniawai..

Wassalam

rezeki said...

salam

woitttttttt, spi hati anak menakan pak itam hu hu hu


takpa lah, biarlah pak itam bawak diri dulu nak pi pekena lai chee kang sejuk he he he

bye2 , nti pak itam mknkan semangkuk utk cl

SUHAIMI said...

salam...

MH sentiasa meriah.....tempat paling tenang sekali buat kita..........

ijoismart said...

Salam CL

Memang mendamaikan hati dan perasaan

Kak Sidah said...

Salam CL,

Seronok jadi penduduk mekah, setiap malam jumaat boleh beriadah kat dataran MH, itu kegiatan penduduk mekah kan Cl, bawa anak2 kat dataran tu ramai2..bestnya.

Noor akak tak pelawa ker..

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Nak tgk drama pulak lah cl..tv3

Noor said...

Salam

dear kak sidah.. lama tak sembang ngan akak.. akak sehat ke??.. kita orang tak p pun.. sesaje je bagi cl & pak itam jeles.. he he

nad said...

salam, betapa bertuah insan yang dapat bersembahyang di bumi Mekah itu saban hari. Alhamdulillah

rezeki said...

salam cl

bruppppp , alhamdulillah

pak itam dh makankan utk cl lai cee kang sejuk semangkuk dgn mee hoon hong kong he he he

kak ngah, ni bukan bakar lagi, siap curah petrol he he

normala said...

salam CL,

alhamdulillah. Bumi barakah yang tak pernah sunyi dari jamaah dr seluruh pelosok dunia.

moga cl tak lupa mendoakan kami utk menjadi tetamuNya.

manzlie said...

salam rozali..

memag indah bila bersantai...

waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..

alahmdulilah..tenang jer dan seronok bersantai disini...

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

ohh ye ker....ada nampak cl tak..?

walam

manzlie said...

sala kak noor..

memag indah dan tenang bersantai distu..syukur kan

wslam

manzlie said...

salam haji omar..

insyallah ..dgn izinnyer


waslam

manzlie said...

salam dik tikah..

alahmdulilah...indah

waslam

abangsulung said...

Salam,

Best tu memang best bersantai di dataran MH.

Saya terbayang kita ramai-ramai yang dalam PDKM pegi makkah senyap-senyap. Malamnya kita bersantai beramai-ramai depan hotel CL. Pastu salah seorang kita panggil dia keluar..misti kalut dia.. apa pandangan anda..

manzlie said...

salam ummi humaira..


insyalah...moga berkat hendaknyer


waslam

rezeki said...

salam cl

sesak tak masa solat jumaat tadi ?

manzlie said...

salam azima


sungguh indah dan aman rasanyer diituu..alahmdulilah

waslam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah kamato,

CL, mmg indah pemandangan MH malam tadi

manzlie said...

salam normala..

jgnlah risau..insyalah akan cl doakan nanti..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

alhamdulillah.Seronoknya berada di dalam MH dan di depan Kaabah.

manzlie said...

salam abang sulung

alhamdulilahkalau ramai dtg..cl ok jer..maybe terus ajka naik atas bilik cl nanti..heheheh


waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

memag best malam minggu kami lepak di laur tuhh


waalm

manzlie said...

salam suhaimi..

alahmdulilah..agak tenang sausannyer


waslam

manzlie said...

salam ijoi smart..

alahmdulilah..sedamai dan setenangnyer disini..

waslam

manzlie said...

salam nad..

alahmdulilah ..bersyukura padanyer..

waslam

manzlie said...

salam rezeki...



patut lah cl rasa kekenyangan nih..mekasih yer...


waslm

rosli said...

Salam CL,

Tahniah jugak pada rezeki , pingat gangsa.

CL, biasa kalau CL snap pic dari studio ni mmg syahdu je tgk MH dari atas.....yg pasti tak jemu mata memandang dan tak jemu nak bagi komen yang terbaik kalau ianya berkaitan Makkah dan Madinah....

manzlie said...

salam rosli..

oh ye ker...alhamdulilah...

wasalam

sonata anak kancil said...

salam CL malam Jumaat...ramai juga jemaah waktu ini ye...macam nak menetap kat sana aje....

Kak Sidah said...

Salam,

Noor, akak alhamdulillah sihat, cuma cuti2 ni sibuk sikit melayan anak menantu ngan cucu2 2 org tu.
Seronok tgk cl duk kat dataran MH tu, bahagia noor tak mcm kl sibuk memanjang, kekadang rimas jgk kat kl ni kan, nak buat cam mana tempat kita.
Akak setuju dgn cadangan abg sulong tu, kalau lah ia jadi kenyataan, alangkah bestnya..
nak juga bertemu ramai2 lagi.

Atikah said...

Salam,

Mama shidah... betul tu saya pun setuju... moga2 apa yang diimpikan menjadi kenyataan... InsyaAllah...

manzlie said...

salam sonata..

jom lah menetap disini..ada gak cl geng ni..heheh

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

hahh dah setuju tuh oklah..jom pakat ramai ramai dtg sini..tak lah cl boring kan

w
aslam

manzlie said...

salam dik tikah..

kalau dah setuju apa lagi...buat booking lah dik..hehehheh

waslam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah kamato dan rezeki...

indahnya suasana tu...

ps: Ya Allah, berilah aku ke sana lagi....

Jay said...

Salam, baru pertama kali saya surf blog sdr, cntik sekali gmbr2 yg sdr ambil.... teringat Masjidilharam msa menunaikan haji 2008, bertuah sdr dpt tinggal di Mekah, hrp dpt sdr ambil gmbr dlm masjidilharam lak

Jay said...

Salam, baru pertama kali saya surf blog sdr, cntik gmbr2 yg sdr ambil, teringat saya masa menunaikan haji 2008, hrp sdr dpt ambil gmbr dlm masjidilharam lak