MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 22 February 2010

" Tempat solat VVIP.."

Bismillah...salam from Makkah...ituhlah dia tempat solat bagi VVIP..ada aircond didalamnyer..dan tidaklah sempit, lapang serta bersofa...dengar cerita Raja mereka selalu masuk kesitu dan solat sunat Hari Raya lepas. selalunyer digunakan pada waktu waktu tertentu jer yakni waktu ramadan/Hari Raya.....alhamdulilah...syukran..waslam
Posted by Picasa

61 comments:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

bestnyer jadi ratu

CM said...

salamm

wahhh kak nablah ratuku..

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL

Apa khabar?

CM said...

salam

kat sisi Allah kiter semua sama sajer,takde siapa pun yg VVIP,yg bezakan kita iman.amal dan ikhlas..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

heh3 seronok akak!!

Mohd Saad Hamid said...

Salam Hajjah

Waah, tak sempat saya tekan enter dah tertinggal pingat.

SUHAIMI said...

salam...

wah...laju jugak kak nab ni....

manzlie said...

salam hajjah zainab..

Wahh Ratu trekk dari Kuantan mari..TAniah sapu bersih nohh Eams dan perak..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

kak nab RAtu treek tau...


waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..

alahmdulilah..cl sihat walafiat..
tn haji sihat ka?


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

benar tuhh..

waslam

manzlie said...

salam tnhaji saad.

kak nab terus memecut tuh kegarisan penamat..tu sal no 1..


waslam

manzlie said...

salam suhaimi

memang pun...kak nab lajuu nooh

waslam

silversarina said...

salam,

ooo , tu tempat VVIP , sure amat selesa di situ .

btw, tahniah buat kak nab dapat jadi ratu pecut kali ni .

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Seronoknyeeee jadi vvip

saya jadi tetamu Allah pun Alhamdulillah

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Saya tumpang gumbiraaa bersama, Kak Hajjah Nab jadi ratu

hebat hebat

Taniah

Wassalam

Hanis said...

salam,

tahniah mama nab...akhirnya dapat juga merasa jd ratukan.... :-)

umiazuddin said...

Salaam CL,

ooo tempat solat VVIP ker tuu... tertanya-tanya gak sablum ni... tapi tak tau nak tanya sapa..heh..

semua orang yang mendapat jemputan untuk menjadi tetamu Allah boleh dikira VVIP lah kan? MasyaAllah bertuahnya mereka. Semoga kita semua menjadi VVIP di sisi Allah jua. Amin.

Tahniah Kak Nab, ratu trek kita! :)

VpeaceV

mama ju, said...

Salam CL
Moga sentiasa bahagia.

Atikah said...

Salam...

Ooo ada juga tempat vvip ya...

Azima said...

Salam,

Tahniah Mama Nab ,dpt jadi ratu kali nih..dua2 sapu..Tahniah buat Kak Mas gak,dpt gangsapun jadilah yer..

Wassalam

Azima said...

Salam Cl,

Tmpat solat tu siap dgn aircond n sofa skali yer Cl???Bestnyer

Xpe la Cl..xdpat tmpat solat VVIP pun xpe..asalkan mendapat kemulian disisi Yang Maha Agung itu yg utama.Dpt jemputan ke rumahNyapun dah bersyukur sgt2..

Usah dikejar sgt keselesaan dunia nih...keselesaan akhirat tu lagi pnting.. di situ tmpat tinggal kita yg abadi..

Semoga Allah menerima amalan kita semua.Amin.

Cl sihat ke???Msti sihat norr coz slalu dok pekena nasi arab tu...Kesihatan harus dijaga yer
Cl..

ok Cl..dah masuk waktu Maghrib ni..pi solat dulu

Wassalam

manzlie said...

salam azima..

alahmdulilah, syukur kita di sisnyer..

waslam

manzlie said...

salam rozali..

alahmdulilah...


waslam

manzlie said...

salam ummi azuddin..

kak nab memecut tuh...


waslam

manzlie said...

salam mamaju..

mekasih ats doa mama tuh..

wslam

manzlie said...

salam atikah...

ada gak..tempat kegunaan menteri dan pembesar mereka kot...


waslam

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Boleh tak tunjukkan kawasan yang ada ditulis ayat quran "Rabbi ad hilni mud hala shidqin ..." Saya rasa dekat-dekat area VVIP tu. atau di sebelahnya.

Noor said...

Salam CL..

dulu2 waktu kak ngah lalu kat kawasan tu, rajin gak kak ngah dok dongak2.. manalah tau kot2 bleh nampak anak raja ka.. pak raja ka.. tapi hampa.. yang dok nampak pak polisi je.. hu hu.. melepassss

tahniah kak nab.. laju arr pecut..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Kat Mekah pun ada tempat VVIP yer CL, akak ingatkan takde, mohon pada Allah dapat tempat VVIP disisinya.

Wah hajah zainab ratu kali ni, tahniah, seronok kan dapat no 1, tu la cm dok kejar no 1 selalu

Kak Sidah said...

Salam CL.

Bila nak buat group umrah untuk PDKM

normala said...

Salam CL,

Pertanyaan akak terjawab dgn n3 ini.

Thanks CL. Masa haji ari tu akak tertanya2 tmpat apa lah tu. Sometime akak tengok kat bhg bawah ada diletakkan jenazah.

harap CL boleh tunjukkan ruang solat untuk jemaah yang ada aircond pulak. Akak tak sempat survey ari tu.

wassalam

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Tempat solat VVIP..nanti abg bleh survey plak bagaimana keadaan dalam bilik tue plak k..

manzlie said...

salam shima..

dalam bilik tuh abgn takleh nak masuk..teuh tempat raja mereka mai solat or beristirehat..maaf yer..

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

wahhh nak tengok anak raja rupanyer...hmmmm

teringat cl cerita bawang merah+putih, nyanyi buai laju laju...hehehh

w
wslam

manzlie said...

salam normala..

insyalah nanti cl survey yer..

wasalam

manzlie said...

salam kak shidah...

alahmdulilah..memag ada kak tempat vvip nih..


waslam

manzlie said...

salam tn haji saad..

insyalah nanti sya cuba cari yer..

waslam

KAMATO said...

Salam CL, bahagila vvip di situ

Noor said...

Salam CL..

sib baik depa tak bagi gantung buai.. kalu idak dah kak ngah usahakan gantung buai bawah bilik tu.. he he..

'laju buai ku laju.. aku nak kawin ngan anak raja..' la la la

psstt.. bukan bawang merah + putih.. tapiii.. bawang besaq.. ngeh ngeh ngeh

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Hjh Zainab dn CM,

CL, orang kebanyakan mcm kita ada peluang ke solat kat situ ?

ainhany said...

salam CL

masyaALLAH...org VVIP ni dimana2 ade istimewa noooo.....
muga2 di akhirat kelak mereka juga diistimewakan akan kebaikan dan sumbngan mereka...

Hambe nie yang tak tau cmne kan..dah la di dunia pun tak kesampaian ke MH lagi....YA ALLAH bantulah hambamu ini utk mencari rezki yg berkat lagi suci sbg pelengkap rukum islam..

terimkasih CL atas pendedahan ini...terharu dan terpegun jua adenya...

jaga diri ye CL
doakan kami

mohdandmeriam said...

salam cl.tak tahu pulak mak cik ada kawasan vvip. terima kasih kerana gambar2 yg dalam n3 ni begitu cantik dan cl berkongsi dengan kami yg jauh dengan MH tetapi dekat dan rindu dihati

Cikgu Norhaliza™ said...

Salam cl,

Wah vip pun ada tempat spesel gak ye, bertuah... jika dapat ke sana pun, menjadi tetamuNya pun dah bersyukur. Mudah-mudahan tahun ini dipanggil lagi. Doakan saya...

sonata anak kancil said...

Selamat malammmmmmm! maaf anak murid ...cikgu sibuk pagi tadi...tak perasaan ucap selamat kat cikgu!

sedap nasi ayam!ala beryani gitu... saya makan nasi goreng je siang tadi!

Yem0805 said...

Salam CL,

Apa kbr di sane?semuga sehat walafiat
bagaimana cuaca di mekah?

Yem0805 said...

Salam CL,

Apa kbr?mcm mne cuaca Mekah?
Alhamdulilah tempat VVIP kurnia Allah.

YB said...

Salam CL

mereka tak dapat saf depan..rugi tu

manzlie said...

salam yem..

alahmdulilah..cl sihat walafiat dng izinnyer..syukur..Yem apa kabar..?

waslam

manzlie said...

salam cikgu sonata..

alahmdulilah..nasi goreng...mesti best kan..syukur masih ada rezeki untuk kita semua..

waslam

manzlie said...

salam mohddanmeriam..

alhamdulilah..itulah kisahnyer disni..

waslam

manzlie said...

salam cikgu norhaliza..

alhamdulilah...insyalah adalah rezeki tuh nanti

waslam

manzlie said...

salam rosli..

takleh lahh ..tuh tempat raja raja depa jer..

waslam

manzlie said...

salam ainhanny..


ituhlah kisah sebenarnyer bilik yang cl tunjuk tuh...


waslam

Rozali said...

Assalamualaikum CL

ramai yg x tahu tempat tu apa sebelum ni
syukur n3 ni
bertambah pengetahuan

Wassalam

safiudin said...

salam sdr,

tahniah puan hajah

dan CM... betul-betul pecut la..ni

itulah kelebihan dan keistemewaan VIP....

ps: sedar kekurangan dan hinanya diri..

linda said...

Bismillahirrahmannirahim.

Bertambah pengetahuan. Syukran CL.
Alhamdulillah kerana Allah SWT memudahkan urusan solat untuk VVIP.

Saya masih lagi berusaha, insyaAllah dengan izinNYA. Ameen.

JazakAllahu Khair.

eha said...

Salam.

Baru tahu itu tempat VVIP. Ingatkan tempat imam masjidil haram.

Mokde said...

salam ziarah

Aki44 said...

Salam CL...
TQ 4 d info. Selama ini kawe dok ingat tempat tu tempat muazzin melaungkan azan. Rupanya meleset sangkaan kawe.