MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 9 February 2010

" Kaabah - Lepaskan rindu nih....aduhhh syukur alahamdulilah.."

Pagi tadi jam 7.30..Cl menunaikan Tawaf Qudum...sungguh syahdu rasa dihati, gembira tak terkata,seronok bukan alang kepalang,rasa diri ini bertuah kerana di "Jemput Semula" oleh Nyer..syukur alahamdulilah...
Sempat jugak CL mencium Hajarul Aswad tadi..syukur..
CL cuma mengambil masa selama 10 minit untuk melakukan Tawaf tadi...
Sempat jugak CL mendoakan disini untuk..Cm,Kak Nab,Kak Noor,Ayahanda,Rezeki,Az,Hanis,Kak shidah ,azie, zie,Hilmy,Shimah,Datin Asnija dan semua pembaca Blog PDKM...moga allah swt memberkati doa doa kita insyalah..
Posted by Picasa

70 comments:

Azima said...

Salam CL

No 1 lagi....

Azima said...

Syukur Alhamdulillah,

Terubattttt rindu tengok Kaabah ni..

Azima said...

Terima kasih Cik Lie..

Meskipun sibuk dgn kerja2 tuh..dan dalam kepenatan masih sempat buat n3 nih untuk kita semua...

Pasti terubat kerinduan rakan2 semua.

mnasir said...

Salam

MasyaAllah, seronoknya melihatnya selepas lama tak melihatnya.

Syukran CL

manzlie said...

salam Azima..

taniah...RAtu trekk..sapu bersih..top three dia..

waslam

manzlie said...

salam azima..

alhamdulilah..kalau azima suka dan hepi Cl lagi hepikan...

waslam

manzlie said...

salam Mnasir..

alhamdulilah..terubat jugak rasa rindu yer...

waslam

Azima said...

Mana rakan2 yang lain ni?????

Dah tidoq dah.....sedang lena diulit mimpi2 indah!

En.Rosli,dah tidoq dah kaa?????

Untung diriku yang masih berjaga...jadi orang pertama menatap n3 Kaabah ni.

Ayah Zain said...

Salam CL<

Cepatnya buat tawaf, tak ramai jemaah masa tuh.

Azima said...

Mekasih CL...

Kerinduan yang tidak berpenghujung Cik Lie.
Doakan buat saya agar dapat ke sana
ye..

mnasir said...

Salam.

Dah larut malam dah Azima ooii, sebelum 8 pagi dah nak kena ada dipejabat, CL tak apa la sebab waktu disana baru nak masuk pukul 8 mlm. baru habis so;at Isyak.

Best CL, dapat lihat Kaabah secara maya dan boleh bayangkan secara nyata.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Hati terpaut di Sungai Sudah
sesudah subuh di Sungai Mati
hati rindu terubat sudah
Semoga Allah sentiasa memberkati

mnasir said...

Salam.

Mata dah tak tahan dah, tunggu lama2 pulak nanti perut pla tak tahan, bukannya baik kalau isikan perut tengah2 mlm sebelum tidur.

Salam semua terutamanya CL

manzlie said...

salam az..

Hati rindu terubat sudah...
Lihat kaabah di depan PC...
Doa moga allah memberkati..
Mekasihlah pada cik lieee..


apa macam ok tak...

waslam

manzlie said...

salam mnasir..

mekasih..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

tak berapa ramai tadi....
tu sal cepat abih tawaf ..10 minit jer..

waslam

manzlie said...

salam M nasir..

selamt malam dan selamat tido...

waslam

Azima said...

CL sgt2 bertuah...
Syukur Alhamdulillah

Dan saya juga bertuah kerana menjadi keluarga PDKM..Terima kasih CL!!!


Wassalam

Zie said...

Salam CL,
Menitis air mata bila dijemput semula olehNya. Syukur, Alhamdulillah...

Azima said...

Salam Mnasir..

Slamat tidoq.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Bukan cholgate tetapi darlie
buat gigi putih berseri
Bukan makasih pada ciklie
tetapi Allah yang maha mengasihi

hehheheh. ok la tu

My Life said...

salam
dear cl..

alhamdulillah.. masyaallah.. Allahuakbar!...

syukran untuk semuanya..
jaga kesihatan baik2... moga dipermudahkan semuanya.. insyaallah

manzlie said...

salam azima..

alhamdulilah..menjadi kelaurga PDKM ..oklah tuhh

waslam

manzlie said...

salam mylife..

alhamdulilah...

syukran

waslam

My Life said...

salam
dear cl

bila mula keje?

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Syukur CL telah selamat sampai dan sudah tawaf qudum. Sempat lagi cium hajar aswad.

Waah, seronoknya. Doakan saya juga yer CL untuk dapat ke sana lagi. Juga doakan saya sekeluarga selamat dan sihat wal afiat. Aamiin.

Syukran jazillan, jazaa'

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Agaknya senang masa ni nak cium hajar aswad sebab tak ramai orang. Selain bulan Februari ni, pada kebiasaannya, pada bulan berapakah orang tak berapa ramai tawaf?

manzlie said...

salam tn haji Saad..

alahmdulilah...insylah nanti saya doakan yer..

waslam

Mohd Saad Hamid said...

Wa'alaikum salam.

Terima kasih CL.

Suykran, alhamdulillah.

Wasalam.

sonata anak kancil said...

Salam....alhamdullilah CL telah selamat tiba...

Semoga sentiasa diberkati Allah SWT...doakan saya di sini...semoga saya akan sampai ke sana secepat mungin....rindu untuk menatap kaabah secara maya ni

PINATBATE said...

Alhamdulillah..
dah sampai Cik Lie ke tempat yg dirindu..
semuga sentiasa bersemangat bekerja dan sihat utk terus beramal soleh.

Lepas ni dapatlah kami ikuti siaran langsung dari Makkkah..:D

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, selamat sampai dan selamat buat tawaf qudum, tk atas doa2 buat kami semua

lepas ni sibuk pula dgn kerja2 krn dah lama bercuti

semoga dirahmati Allah

Ayah Zain said...

Salam semua,

hari ini akan melihat Kaabah semula. Mulai merindui Kaabah. semula. Terasa Kaabah begitu dekat dengan kita. Terima kasih CL yang mendekaatkan hati-hati kita kepada Kaabah.

psst: terima kasih mendoakan az semalam di depan Multazam

SiNoMoSa said...

Salam CL dan semua pembaca setia blog PDKM,

Alhamdulillah kerinduan abg telah dapat diubati akhirnya.
Semoga sentiasa dibawah rahmat dan hidayah Allah hendakNya.
Syukran Jazillan kerana ingat jua utk menitipkan doa untuk sy.

Wassalam.

YB said...

Salam CL

Alhamdulillah selamat sampai. Doakan pula kami sampai ke sana.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, Terima Kasih.

Amin.

tq.

malek said...

Salam CL

Alhamdulillah dah selamat sampai. Teruskan, kami senantiasa menantikan entry CL dari sana.

KAMATO said...

Alhamdullilah.....selepas ni kesini untuk melepas rindu baitullah

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Allahuakbar
Allahuakbar
Allahuakbar

Betapa syukurnya CL
(terharu/shahdu)

Rozali said...

Salam

Syukur Allhamdulillah
Tawaf dlm suasana tenang

saya dahulu (HAji Akbar) penuh dgn tetamu Allah (dianggarkan 6juta orang)

Hanis said...

Salam,

Alhamdulillah...akhirnya terubat juga rindu kami pada Baitullah....

Aminn...
Abang, terima kasih atas doa yang abang titipkan untuk adik.

Tahniah Azima...ratu trek tuk mlm td....

Rozali said...

Salam

Alhamdulullah, mudahnya CL mencium Hajjar Aswat

saya masih meneruskan berdoa, agar Allah mengizinkannya, kalau boleh seberapa sekerap yg diizinkan

Wassalam

Noor said...

Salam CL..

Subhanallah.. bukan cl je yang lepas rindu.. kak ngah pun sama.. beza nyer, cl dapat tengok Kaabah secara nyata dan sentuhan meresap kejiwa.. Tahniah.. kerana menjadi hamba yang terpilih untuk sentiasa berada disana..

teng kieu cl atas doa2.. hanya Allah je yang dapat membalasnya..

Selamat bekerja & beramal ibadah

nurniliatie said...

salam.. cl dah lepas rindu.. kami pembaca pun same melihat gambar2 Mekah... syukran

manzlie said...

salam semua..

alhamdulilah...moga kita semua akan mendapt5 lagi berita berita yang pasti menarik yang akak Cl tunaikan buat tatapan anada semua..

waslam

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cik Li

Terimakasih kerna share gambar Kaabah.Rindunya kat sana..

mnasir said...

Salam.

CL, selamat bersiap2 untuk kedepan Kaabah bagi menunaikan solat Subuh.

Doakan kami semua dapat kesana lagi secepat mungkin

liyana said...

Salam CL

Alahamdulillah sayu sungguh hati ini dapat tgk KAABAH lagi.Terima Kasih YA ALLAH.
Terima Kasih CL dlm keaadan penat pun sempat lagi ambil gambar dan update PDKM.

Sedih jgk tak dpt berjumpa dgn CL.
Tp tak pe INSYALLAH klu diizin ALLAH S.W.T 1 hri nanti dpt jumpa.

Doakan Saya sekeluarga di jemput ke KOTA SUCI MEKAH ini.
Rasa tak sabar nak kesana.

Wsalam.....

haji tompang said...

Salam sdr Manzlie,

Saya dan isteri sebenarnya pembaca blok sdr secara senyap. Kami sangat bersyukur kerana sdr telah mula kembali melaporkan keadaan di Mekah Mukarramah. Saya menitiskan air mata tadi apabila melihat kembali Baitullah dalam blok sdr. Semoga Allah membalas setinggi rahmat kepada sdr kerana tugas ini.

HjOmar

S said...

salam,

CL, syukran atas paparan ini.
terasa bahagia sekali.

hanieliza's cooking said...

Salam CL..
Alhamdulillah dah selamat sampai ke rumah di Mekkah..
seronoknya tenguk [baca] CL dapat buat tawaf dalam masa 10 minit..
bertuah sungguh....
semoga Cl sentiasa didalah keberkatan dan rahmat Alalh SWT....

IBU SAYANG said...

Salam, ibu baru aje join blog cl tpi ibi slalu mengikuti perkembangan cl terutama crita2 dari Makkah... ibu baru sje mengerjakan haji nie 1430H. bila bca crite2 Makkah dan Madinah terasa rindu.....terlalu rindu...bertuah cl dpt bekerja disana

taj said...

Salam CL,

sukran alhamdulillah, finally dpt melihatnya kembali...

subhanallah,Allahuakbar...

Laibaikallahhummalabaik....aku akan dtg ya Allah

Abg Mgt said...

Salam,

Alhamdulillah............

NGINAP SRENGENGE said...

Dari ayah dan mak
salam anaknda CL,

Alhamdulillah di atas segala pemberianNya.

Anak2 ayah lie di Rumah Gemilang kesemuanya turut gembira,turut mengirim salam.

Biarlah hidup sementara di dunia ini memanfaatkan hidup abadi di akhirat buat semua ahli keluarga kita PDKM.

wassalam.

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Hilang rindu tgk Kaabah ni, tahniah Azima

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam CL,

Alhamdulillah! Terima kasih kerana mendoakan kak nab di hadapan kaabah. Hanya Allah SWT saja yg dapat membalas budi baik CL tu.
Syukur sangat kerana dapat melihat kaabah semula...

manzlie said...

salam hajjah zainab..

alhamdulilah..moga allah swt memberkati kita semua insyalah

waslam

manzlie said...

salam ayahanda dan mak..

alhamdulilah..moga anak nak gemilang senantiasa di bawah klindungan dan rahmatnyer..insyalah ..

waslam

manzlie said...

salam liyana...

insyalah..satu ahri nanti dapatlah kita bertemu..

waslam

manzlie said...

salam Taj..

cl menunggu kedtangan Taj nanti...insyalah dng izinnyer

waslam

manzlie said...

salam mnasir..

alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam kaka as..

alhamdulilah..syukur terubat kerinduan akak tuh..

waslam

manzlie said...

slam haji omar..

alhamdulilah...insyalah moga akan sampai lagi kesini..

waslam

manzlie said...

salam abang mehgat..

alhamdulilah....syukur dan insyalah moga abg megat dan kaka as akan kembali lagi ke sini..insyalah

waslam

manzlie said...

salam ibu syang...

mekaish atas sokongan yang di beri pada PDKM nih...

waslam

manzlie said...

salam rosli..

alhamdulilah..syukur nikmat yang di beri..

waslam

abangsulung said...

Salam & Alhamdulillah,

Terima Kasih.Kerana sekali lagi dapat menumpang kasih dirumah CL ni,melepas rindu pada tempat-tempat yang dirahmati Allah.

manzlie said...

salam abang sulung...

alahmdulilah...mekasih jua pada abang kerana menyokong PDKM nih...

waslam

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah azima, ratu pecut

Alhamdulillah syukur, dapat semula melihat gambar2 Kaabah..

rindu benar!

terima kasih sdr kerana memberikan saya peluang untuk saya menatap semula Kaabah... (siaran tertunda)