MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 12 February 2010

" Suasana Dalam Masjidil Haram..."

Tenang menunngu masuk waktu solat isyak...
Laluan di bawah lampu lampu MH cantikkan..?
Agak sunyi sedikit pada waktu nihhh
Suasana yang sungguh nyaman dan tenang ketika ini..subhanallah


P/s" Salam ayah zain..Terimakasih aatas sms yang di hantar subuh tadi..
Posted by Picasa

51 comments:

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, tenang + aman + bahagia + indah waktu ni. Seolah2 berada disana waktu ni.

Amin.

tq.

rezeki said...

salam cl

alangkah tenangnya di keheningan subuh

safiudin dot com said...

salam sdr,

benar2 tenang dan syahdu

rezeki said...

cl

ingat subuh, tapi menjelang isyak.

tak ramai jemaah lagi

My Life said...

salam
dear cl

masyaallah alhamdulillah

My Life said...

salam
dear cl

betapa hening dan tenang nya keadaan,, subhanallah makin rindu hati ini..

My Life said...

salam
dear cl

betapa hening dan tenang nya keadaan,, subhanallah makin rindu hati ini..

safiudin dot com said...

salam sdr,

laluan yang tenang... menggamit hati ke sana...

malek said...

Salam CL

Nampak sejuk jer. Memang sejuk ke sekarang CL?

Noor said...

Salam CL..

tenang sangat suasana kat sana.. terasa-rasa diri disana..

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Dah diluahkan dalam madah tadi..
hehehhe...

Saya suka waktu2 macam ni walau kemana pun saya pergi.....
automatik mata saya akan terbuka..
dan hati saya akan berlagu...
Ya Allah..Ya Allah...
Jiwa saya bagai dipanggil2 untuk bermunajat sebelum subuh...
Cuma belum lagi sampai ke MH...
Berkasih dengan Allah lebih hebat dari berkasih dengan manusia

Semoga kita semua menjadi kekasih Allah yg sejati....

Ayah Zain said...

Salam CL,

Syadunya suasana hening di MH. X sabar dah az nak ke sana. Doakan yer, agar Allah mempermudahkannya.

Ayah Zain said...

Salam CL,


its very beutiful view. I'd like to be there as soon as possible.

Sure u have a good camera.
Aren't U? (How my english? ok ke)hhheh. hantam saja la labu. ada aku kisah

pB said...

tak pernah sunyi

SUHAIMI said...

salam....

setenang suasana di MH..setenang itulah hati kita bila berada di dalamnya

Hajjah Siti Noor said...

Salam..tenangnyaa..indahnyaa saat2 itu bila dikenang kembali.

Hajjah Siti Noor said...

Keindahan MH mmg tidak dinafikan.tp kenikmatan tenang tu hanya individu yg merasainyaa

Azima said...

Salam CL,

Pemandangan yg begitu tenang ...
Semoga Allah mengurniakan kita hati &
jiwa yang senantiasa tenang.AMIN

Syukran.

manzlie said...

salam Hilmy...

taniah ...Raja Pecut...
memang tenang aman dan bahagia...

waslam

manzlie said...

salam Rezeki..

alhamdulilah...tenang sungguh


waslam

manzlie said...

salam saifuddin..

waktu ini lah yang paling seronok bila kita berada disini..sungguh tenang untuk bermunasabah..

waslam

manzlie said...

salam rezeki...

meunuggu waktu isyak tuh...tenang dan damai rasanyer..

walsam

manzlie said...

salam ayah zain..


sungguh tenang jiwa bila berada disini semalam...

alaa hp camera murah jer nak dapat kan gamabr yang terbaik untuk anda semua....heheheh

manzlie said...

salam my life...

alhamdulilah..tenang

waslam

manzlie said...

salam malek...

malam adalah sejuk sikit skg..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam kak noor...

terasa ketenangan dihati ini..syukur..

waslam

manzlie said...

salam kak shami...

tenang dan bertamabah tenang bila memabaca madah akak tu jua..

waslam

manzlie said...

salam azima..

saut permandangan yang amat tenang...alahamdulilah

waslam

manzlie said...

salam pb..

memag tka pernah sunyi..tenang dan kedamaian yang dicari disini bila kita bermunasabah senndirian..alahmdulilah

waslam

manzlie said...

salam suhaimi..

alahmdulilah...tenang jiwa rasanyer..

waslam

manzlie said...

salam hajjah siti noor..

alhamdulilah....tidak dapat menandingin di mana jua tempat seindah dan tenang disni..alhamdulilah


waslam

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Jagalahlah Allah
Allah akan menjagamu
Kasihlah Allah
Allah akan mengasihimu
Allah menciptakan kita
Kalau dia Maha Pengasih
Kalau Dia Maha Penyanyang
Siapalah kita makhluk ciptaanNya
Tentulah kasih sayangnya Maha hebat
Segala2nya amat hebat...hanya dariNya....
Semuanya datang dariNya...
Bukan milik abadi kita...
rebutlah peluang2 menjadi kekasihNya yang sejati..
Akur kadang kala kita tewas dengan hasutan syaitan dan hawa nafsu..
Namun hati yng hidup umpama sensor yg sentiasa mengesan yg hak dan yg bathil....
Bertuahlah jiwa yg memilih kebenaran..begitulah sebaliknya..
Marilah kita sama2 menuju kejayaan..

Atikah said...

Salam...

Ukiran pada tiang2 tu pun cantik...

S said...

salam,

memang tersangat cantik.
tQ CL.
Alhamdulillah.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

lebih kurang seminggu lagi nak Wuquf, kemana semua pergi carpet merah tu CL

Wassalam

manzlie said...

salam rozali..

mereka semua akan simapan dulu..pada musim haji kapet merah tidak di bentang kan did dlam Masjidl Haam..

waslam

manzlie said...

salam kak as..

memag cantik semua ukiran di dalam nyer kan..nanti sya paparkan yang lain lak...

waslam

manzlie said...

salam adik Tikah..

jangn lah risau...nanti abg tunjukkan ukiran ayng lain..pasti menyeronokkan melihatnyr

waslam

CM said...

salam

CL!!!gambar tu dr tingkat satu ker?saf masih kosong..

Imran Paris said...

En Li...SUBHANALLAH....saya di sini terasa tenang bersama. Tak sabar rasanya utk ke sana.

Mohd Saad Hamid said...

Salam Tn CL.

Teruja sungguh bila tengok gambar-gambar tu. Ini kat tingkat mana ni tuan?

Mohd Saad Hamid said...

Salam tn CL,

Masih tunggu gambar tiang jin ni.

Wasalam

Hanis said...

salam,

seronoknyeee...emmmmm meruntun2 dah hati nie....

manzlie said...

salam hanis..

pasti meruntun kan...

waslam

manzlie said...

salam dato Imran...

sya pun dah teruja nak tunggu dato datang nih...mesti best kan..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..


yup dari tingkat satu mengadap multazam..

waslam

manzlie said...

salam Tn Haji saad.


dari tingkat satu nih...

waslam

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cik Li

Waaaa bestnya tak berasak asak cari tempat nak solat...
Alamak rindunya kat masjidil haram

azim said...

Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar!

rosli said...

Salam CL,

Tahniah Hilmy Raja pecut, suasana masa ni pun aman damai jer kan CL, pernah lalui suasana begini....hanya Allah yang tahu perasaan kita masa tu....rindu pada MH dan Kaabah

Aki44 said...

Salam CL..
Aikkk...kosong jer...macam nih x perlu berebut utk parking. Musim panas bangat kut.