MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 9 February 2010

" Keadaan MH Jam 2.00petang ..."

Permandangan dari Bilik di Hotel Safwah tingkat 16 nii
Tak berapa ramaikan Jemaah..so senanglah nak kucup Hajrul aswad tuh..
CL zooming dari Hp camera nih...permandangan dari dekat...
Posted by Picasa

83 comments:

bonda said...

SALAM CIK LI, MOGA CIK LI SEHAT. SUNYI LAGI KT MH TU..BAHAGIA LAH CIK LI DPT TAWAF BYK2.MOGA DPT MELEPASKAN RINDU DI SANA...BAHAGIANYA

CM said...

salam

dapat no berapa ni????

manzlie said...

salam bonda..

aaalhamdulilah..memag senang dan mudah skg..kalau nak buat tawaf tak berpa ramai jemaah..

taniah..Ratu trekk skg bonda

waslam

Rozali said...

Assalamualaikum CL


Sunyisepi, seronoknya kalau ada pada masa ini

Tenang

Wassalam

manzlie said...

salam cikgu mas..


Taniah..no 2..perakkkkkkkkkk


waslam

CM said...

salam

no 2 pun oklah...taj mana tadi..

manzlie said...

salam rozali...

benar tuh.....

gangsa.....taniah

waslam

ummi humaira said...

salam CL...

kalu ler akak dpt dtg waktu yg setenang begini , damai nya.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL...

terima kasih kerana doakan akak....

babykhalifah said...

salam semua....
rindunyerr Makkah n Kaabah...CL sampaikan salamku pd junjungan besar Muhammad SAW

Hajah Zainab bt Abdullah said...

bestnya time orang tak ramai gini ye ummi...walau bagaimana pun jika ada rezeki dapat kugak kucup hajarul-aswad tu...betulkan CL.

ummi humaira said...

salam CL ...
jgn lupa doakan akak mudah untuk kesana ek

kak Nab , rindu kita dah terubat sekarangkan .
insyaAllah ummi berazam dpt le kucup hajar aswad tu lg jika kesana nanti jika ada rezeki ,insyaAllah

Kak Sidah said...

Salam CL,

Sibuk kat N3 sebelah, tup2 dah ada N3 baru tak aci betul...

Sekarang tak ramai lagi yer cl, selalunya masa bila yang ramai selain dari bulan Ramadhan

taj said...

Salam,

Taj baru kuar dr tingkap td...nih baru masuk nih... alamak lambat sikit..heheh

Kak Sidah said...

Salam,

CM dapat no 2 yer tinggalkan kami kat sebelah tadi...

tahniah bonda..

CM ari tu g makan chicken mandey, sedap ke kat situ

taj said...

Salam,

k Sidah....betullah Taj pun duk sibuk kat sebelah tuh...

mmg dahsyat CM nih...jenguk ke dua2 tingkap nih...hebat3x

AMZ said...

Salam...

alhamdullillah CL dh slamat smpai saner.....

best nyer x ramai org....
mesti sng nk kucup hajarul aswad n nk buat tawaf......CL doakan la saya dpt pg sane lagi...

shami2 said...

Salam Cl..

Alhamdulillah..

Indah sungguh dipandangan
Bagailama ditinggalkan
Rindu, ingin dekat
Tapi perlukan kesabaran
Mohon doa moga jadi kenyataan

cepat sungguh ..hehe no 18 pulak...nih..

Rozali said...

Salam CL

Biasanya suasana macam tu, sampai bulan berapa ye

Wassalam

umiazuddin said...

Salaam CL,

MasyaAllah seronoknyer! Tak ramai sangat kan.... malam nanti, bila sejuk sikit barulah MH bertambah meriah dengan jemaah kot?
Pemandangan ni dari bilik ofis CL ke? Atau guest room?

CL, tolong doakan kami dapat jemputan ke sana ya? TQ.

VpeaceV

Rozali said...

Salam CL

minta laluan
salam Taj

Insyallah Taj pi bln mac,
tolong doa kan saya nanti yeee

Wassalam

taj said...

Salam,

rozali...insyaAllah

CL... untung sapa pi waktu ini, org tak sesak sgt kan...

rosli said...

Salam CL,

Saya sentiasa teringin dan berharap dapat kerjakan haji pada musim begini, orang tak ramai sebab nak cari peluang kucup hajarul aswad senang dan boleh kucup setiaap kali sesudah buat tawaf

sonata anak kancil said...

salam CL...kalau dapat ke sana waktu2 lapang begini...oh bestnya!

rosli said...

Salam CL,

Mintak laluan, pada Rozali, nak bagitau pada saya last Friday, dia mintak saya banyak berdoa, redho dan dia berikan tips2 masa berdoa yang terbaik dan termasuk bangun malam dan solat malam. Disamping tu dia akan doakan kita semua pengikut PDKM.

Pengalaman hidup CL lagi mencabar dan ada jugak yang dia share bersama saya masa tu. TQ CL dan saya akan cuba praktikkan di maana termampu

manzlie said...

salam taj..

memag beruntung lah ssebab skg tak sesak..tapi bulan depan dah mula lah...

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

tu lahh..duk ralit ..skg dah ketinggalan..heheh
cuba lagi

waslam

manzlie said...

salam taj...

duk sibuk kot dia tadi..sampai terlupa agaknyer..

waslam

manzlie said...

salam amz.

alhamdulilah..insyalah akan sya doakan...

waslam

manzlie said...

salam shami..

alhamdulilah..insyalah akan sya doakan..

waslam

manzlie said...

salam sonata..

memag best kalu p skg nih...mai lah heheh
waslam

manzlie said...

salam rosli..

alahmdulilah..hanya sekadar tip sahaja..jgn lupa pratikkan tau..insyalah ..moga saudara akan dapat apa yang dihajat kan di ahti mu ituh...insyalah


waslam

manzlie said...

salam Ummiazuddin..


insyalah...sampai hujung bulan nih jer..

waslam

manzlie said...

salam kaknab..

alhamdulilah..betul lah tuh

waslam

manzlie said...

salam babykhalifah...

insyalah...

waslam

manzlie said...

salam ummi humaira..

insyalah akan sya doakan..

waslam

PINATBATE said...

lapangnya ....!!

Ayah Zain said...

Salam CL,

tenang keadaan di Kaabah. Bestnya kalau berada di sana.

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah..tenang kan

waslam

manzlie said...

salam kak PInat..

alhamdulilah..lapang rasa dihati kan..

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, aman sepanjang masa, semuga begitulah kehendakNya.

Amin.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

minta laluan
Assalamualaikum En Rosli
terima kasih banyak2
Insyallah saya akan perkukuhkan tips2 tu

Wassalam

Mohd Saad Hamid said...

Salam tn Rosli,

Musim haji memang tak ada peluang nak berlapang-lapang macam dalam gambar tu. So kita redho saja lah. Dapat cium hajar aswad bukanlah matlamat. Tapi kalau Allah dah anugerah, kita bersyukur. Alhamdulillah. :)

mfisma said...

Salam Cik Li, tolong doakan kesejahteraan saya dan keluarga..semoga dapat melaksanakan haji seklai lagi dgn isteri 2015

manzlie said...

salam Tn Haji Saad..

alhamdulilah..syukur nikmat dapat cium gak

waslam

manzlie said...

salam mfisma.a.

insyalah..moga allah permudahkan

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

alahmdulilah..tenang sungguh

waslam

SUHAIMI said...

salam.....

tak ramai orang kat Kaabah tu...senang le nak kucup hajarul aswad.........

Nani said...

Salam...
i am a silent follower...just my comment...klu g umrah masa ini mesti best tak ramai org...tapi...x boleh kena gi masa cuti sklh jugak...bertuah betul saudara dpt tgk kaabah hari2...

Imran Paris said...

En Li...salam rindu dari kami buat En Li, rindu betul nak sembang2 di PDKM ni. Saya bz sikit kebelakangan ni, kebetulan ada 6 tetamu dari Cairo beberapa hari ni...byk gak tadi saya khatam membaca n3-n3 terdahulu En Li.

Wah...byknya tandamata di bawa pulang bersama...bestkan. Ramai pulak tu yg menghantar di KLIA, nampak seronok, moga berkekalan ukhwah yg dibina bersama. TQVM atas doa2 En Li kpd kami semua pengunjung PDKM...Allah saja yg membalas keprihatinan En Li kpd kami.

En Li...tgk di dataran Kaabah tak ramai sgt org, mesti seronok dpt kembali di dakapan Baitullah, mengucup Hajarul Aswad, meminum zam zam sepuas-puasnya...TIADA nikmat yg lebih saya impikan skrg melainkan ke Baitullah semula bersama keluarga. Doa-doakan ye En Li :-) Merci d'avance

yongzu @ 9W2YZU said...

Salam buat semua,

Tiba-tiba saja hatiku terasa sayu.. melihat kembali gambar2 terkini dan mengingatkan kembali peristiwa sewaktu berada di sana. Betapa berbezanya suasana apabila kembali ke mari.... Walaupun Yang Maha Esa sentiasa berada di samping walaupun di mana lokasi kita berada... suasananya tak sama.

Masih ada lagi ke ruang untuk kembali ke sana mengadapNya...

p.s Masani terasa cemburunya dengan CL :) Semoga sentiasa berbahagia di sana.

manzlie said...

salam suhaimi..

alahmdulilah..

waslam

manzlie said...

salam yongzu..

alhamdulilah..moga satuhari nanti masani akan kembalilagi kesini..insyalah

waslam

manzlie said...

Salam DAto Iman Paris..

alhamdulilah..terubat jugak kerinduan dato melihat kaabah..
insyalah jgn lupa dtg tau pada bulan mac nih..sya tunggu dato mai noohh..

waslam

manzlie said...

salam nani...

alahmdulilah..semnua nih rezeki dari allah swt....dengan izinnyer..

waslam

Azima said...

Salam Cik Lie,

Bestnyer kalau dpt ke MH dalam suasana mcm ni..orang tak sesak.Dpt Tawaf byk2 dan dapat kucup Hajarul Aswad tu..

Semoga Cik Lie senantiasa dikurniakan kesihatan yang baik olehNya.Amin

ijoismart said...

Salam CL
Semoga hati menjadi tenang dan lapang selepas ini. Amin

Kak Sidah said...

Salam CL,

Terima kasih call akak, terkejut dgr suara Cl, ingatkan mimpi tadi tiba2 jer CL call, depan kaabah ingat kat akak ya Allah tak leh nak cakap macam mana bsyukur nya akak terus minta tolong doakan kesihatan akak agar dapat mengerjakan ibadat kepada Allah.

Terima kasih sekali lagi CL. Terharunya akak Cl...sayu rasa hati ni..syukur pada Allah yang menggerakkan Cl ingat kat akak..alhamdulillah.

Imran Paris said...

En Li...insyaAllah mid-April atau early May, Mac ni saya ada urusan lainlah En Li, lgpun Baby Iman blm dpt passport lagi ni. En Li,nanti bglah web address Safwah...senang nak buat reservation :-)

Again, thanks for all ur sincere doa.

manzlie said...

salam DAto Imran...

alhamdulilah...nanti sya abgikan alamat web tuh...moga dapt ketemu dgn dato nanti insyalah..doa dari saya semoga imran dan kelaurga beroleh kesejahteraan dan di bawah peliharaannNYer..insyalah



waslam

manzlie said...

salam kak Shidah...

alhamdulilah...masa menunggu masuk waku solat tadi sempat jualah saya mkendoakan akak sekelaurga..insyalah semoga allah swt memberkati doa doa kita..aminn

baru balik dari Haram nih..heheheh

waslam

Atikah said...

Salam....

Tenangnya suasana...

manzlie said...

salam azima..

alhamdulilah..mekasih atas doa mu ituhh

syukran

wslam

manzlie said...

salam ijoi..

alhamdulilah..tenang dan aman rasanyer...syukur

waslam

manzlie said...

salam adik tikah..

alhamdulilah..sungguh tenang suasananyer

wasalam

Imran Paris said...

En Li, terima kasih tak terhingga atas doa tersebut. Terharu dikurniakanNya sahabat yg mempunyai hati dan budi pekerti seluhur semulia En Li. Melihat kehebatan En Li, saya tidak sedikit pun pertikaikan ketentuan Allah memilih En Li bertugas dan sentiasa dekat dgn rumahNya. Allahuakbar.

Sebaklah En Li baca komen2 di sini hari ni...terAMAT rindu pada Makkah pada Madinah, moga kita dipertemukanNya di sana, insyaAllah

manzlie said...

salam DAto Imran..

alhamdulilah..insyalah...

waslam

YB said...

Salam CL

Mudahnya kalau nak kucup hajar aswad. Tapi sayu pelak tengok masjid sunyi

haji tompang said...

Salam sdr Manzlie,

Terasa saya dah di Mekah kerana gambar yang sangat jelas dan dekat dengan kaabah. Allahuakbar!!! InsyaAllah saya akan ke sana.

HajiOmar

manzlie said...

salam haji omar..

alhamdulilah..memag mudah sekrang kalau kesini sebab tak rmai lagi jemaah

waslam

manzlie said...

salam yb..

memag tak ramai kan..alhamdulilahj

waslm

KAMATO said...

orang tak ramai, mudah agaknya nak kucup hajar aswad

haji tompang said...

Sdr. Manzlie,

Kalau saya ke sana, saya akan berjumpa sdr Manzlie, insyaAllah.

HjOmar

manzlie said...

salam kamto..

memag benar tuh..org tak ramai lagi


waslam

manzlie said...

salam haji omar..

alhamdulilah..boleh..apa salahnyer


waslam

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah

jemaah tak ramai, mudah melakukan tawaf dan berpeluang kucup hajarul aswad

S said...

salam,

cukup tenang.
suasana menggamit aku kesanamlagi

safiudin dot com said...

salam sdr,

Dataran Kaabah benar2 lengang..

tahniah bonda, CM....

hj.zawal said...

Salam CL,Alhamdulillah CL telah selamat sampai ke Kota Suci Mekah..Bila CL paparkan foto Kaabah ni,amat tersentuh rasa hati ini..bilalah ada peluang nak ke sana lagi...Rindu sangat..

manzlie said...

salam haj zawal..

insyalah ada lah nanti rezeki tuh kemari lagi..

waslam

manzlie said...

salam rezeki..


sungguh tenang sakg suasan adi dataran kaabah..

walsm

manzlie said...

salam kak s..

alhamdulilah..tenang sungguh

waslam

manzlie said...

salam saffiuddin..

alhamdulilah..tenang....sungguh

waslam