MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 24 February 2010

" Pintu King abdul Aziz 1 di waktu Malam.."

Dua menara yang tersergam Indah...subhanallah..
Di bawah pintu masuk..di atas tuh tempat CCTV control Panel room..en rosli tau lah tuh apa maksud ku ituhh...
Pintu Utama mengadap Zam zam tower dan Alsafwah..ramai Jemaah masuk melalui Pintu UTama KIng abdul Aziz 1 nih...jenazah jugak di bawa masuk melaui pintu ini...syukran..
Posted by Picasa

54 comments:

umiazuddin said...

Salaam CL

dapat top spot dak nih?

VpeaceV

CM said...

salam

pintu utama tu kan?

umiazuddin said...

Salaam CL,

YES! YES!

hadiah ayaq zam zam sejalung, na? :D

VpeaceV

CM said...

salam..

amboii sis umi dia dapatlahhhh

CM said...

salam

CM layan blog sambil makan tengahari,tapau jerr...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, ini yg membuatkan bertambah rindu bila Pintu King Abdul Aziz 1 dipaparkan.

Amin.

tq.

umiazuddin said...

Salaam CL,

Cantiknya pintu KAA tu... ni baru dikatakan 'Grand Entrance'... :)


Salaam CM,

dah balik sekolah ke? heh

VpeaceV

safiudin said...

salam sdr,

indah dan menakjubkan...

ps: tahnaih umiazuddin, cm

CM said...

salam

masa pi mekah dulu,cm hanya kuar masuk melalui pintu ni sajer..pintu lain tak cuba..

sekolah cm ada merentas tadi kak umi,balik cepat hari ni..

umiazuddin said...

Salaam...

Tahniah CM... kasi chan kat kak chiq arini ye? hehe tq sis!

Tapau lauk apa arini, cikgu? Kita minta CL belanja nasik ayam arab naa...

Terima kasih en safiuddin... sekali-sekala dapat 1st place...teruja sangat..hehe...rasa nak buat 'victory lap' kat 'stadium PDKM'...haha...terover ler pulok..

VpeaceV

alhan said...

sementara menunnggu nak masuk lab, berfikir2 nak buat apa, teringat mekah....terima kasih CL untukr paparan bumi barakah ini. dapat mengubat rindu kami yang jauh.

mama ju, said...

Salam CL dan rakan2

Nak bagi tau anak sepupu mama bernama Syed Azhar bin Syed Abdullah meninggal dunia malam tadi .Minta sedekahkan al Fatihah. Terimakasih.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam cl,

pintu utama...tempat laluan ku sewaktu di Haram dulu. rindu!


al-fatihah buat anak sepupu mama ju.

rosli said...

Salam CL,

Tahniah umiazuddin dan CM....

rosli said...

Salam CL,

TQVM dengan entri ni, terubat rindu 2008, inilah pintu yang saya lalui setiap waktu, setiap hari dulu....

SUHAIMI said...

salam.....

Pintu utama ni le yg dilalui setiap kali ke MH masa umrah dulu......rindu semula

umiazuddin said...

Salam takziah buat Mama Ju.

Al Fatihah buat almarhum Syed Azhar bin Syed Abdullah. Semoga ruh almarhum dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama para solihin. Amin.

VpeaceV

rosli said...

Salam CL,

Mintak laluan, salam takziah pada mama ju dan kita sama2 doakan untuk arwah

Ma Yusof said...

Kat atas pintu ni la kot cam3 dlm http://live.gph.gov.sa/index.cfm .. sbb boleh nampak menara jam depan AlSafwah... Boleh nampak la kalau sheikh cl lalu nak pi MH... tapi kecik jer la gambar nyer...

abangsulung said...

Salam Syeikh,

Ditanah air kita sekarang ni,setengah tempat dah sibuk buat persiapan nak sambut maulidur rasul jumaat ni. Bagi negara yang berbilang agama macam Malaysia ni, bagus juga diadakan. Sekurang-kurang dapat meningkatkan semangat dan ketaatan kita pada agama Allah melalui rasul yang kita cinta lagi dikasihi ini.Kalau nabi masih hidup,akan ku kucup dan ku cium sepuas-puasnya. Sayang ianya sudah tiada.

Kalau di Makkah, tak buat sambutan pun tak apa. Pasal disana pegangan mereka dah kuat dan utuh. Sukar diganggu gugat oleh pancaroba lain.

Wasalam

YB said...

Salam CL

Terasa berada di depan pintu tu. Allahuakbar.

Noor said...

salam CL..

pintu nostalgia nie.. salah satu pintu yang selalu kak ngah gunakan utk masuk MH masa dulu2.. bilalah nak dapat masuk kot pintu lagi.. doakan kak ngah arr cl.. teng kieu.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Al Fatihah anak sepupu mama

Wassalam

Noor said...

Salam

Tahniah kak chik.. tu dia, orang lain mintak eskrim.. cheq mintak ayaq zam2.. baguih2.. ala, awat sejalung.. paling2 10 liter.. bleh share ngan kak ngah.. heh heh

Noor said...

salam Mama Ju,

salam takziah untuk sepupu mama ju diatas kehilangan anakda nyer yang tercinta.. semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh nya dan ditempatkan bersama golongan para solihin.. AL-Fatihah

manzlie said...

salam ummiazuddin

taniah..Ratu trekkk Nooohh...
Pingat emas...


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...


yup..pintu utama tuh..King abdul Aziz1..

waslam

manzlie said...

salam uumiazuddin

takda maslah..nanti cl simpankan yer...

waslam

manzlie said...

salam hilmy...

memng la..pintu utama lah katakan...sure lah cantikkan..

waslam

manzlie said...

salam mamaju..

salam takziah..dari cl dan warga PDKM..semoga allah swt mencucuri rahmat keatas roh beliau..insyalah..aminnn

waslam

manzlie said...

salam saffiudin..

alhamdulila...sungguh indahkan pintu nih di waktu malam..

waslam

manzlie said...

salam alhan,..

alhamdulilah..terubat jua kerinduan tuh...heheh


waslam

manzlie said...

salam hajjah zainab..

alhamdulilah...terubat kerinduan melalaui pintu ini..syukur


waslam

manzlie said...

salam rosli...

pastia teringat Pintu nih kan..nostalgia tuh en rosli..

waslam

Ummi Humaira said...

salam CL.

MasyaAllah ..terasa lambatnya masa berputar .

manzlie said...

ssalam abanag sulung...

disini depa tak celebrate lah...dpea larang sama sekali..

waslam

manzlie said...

salam suhaimi..

alahmdulilah..terkenang semasa dulu....heheheh

waslam

manzlie said...

salam kak noor..

alahmdulilah...pasti mengamit memori kak ngah kan bila melihat gamabr nih..


waslam

manzlie said...

salam ma yusof..

alhamdulilah....sykur nikmatnayer di beri pada kita..

waslam

manzlie said...

salam yb...

terasa cam berada disni..alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam ummi humaira..

terasa lambat masa berputar...?


waslam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Pintu ni lah yang mula akak masuk bila sampai di MH, berdebar2 hati untuk nak mengadap Kaabah. macam2 rasa, percaya dan tak percaya huh...kebesaran Allah yang sentiasa sayangkan makhlok nya.

ainhany said...

salam

pertamanya tahinah buat kak chik dan cm....bolot top5 tu..

terus memandang dan memandang lagi pintu utama tu....
masyaALLAH terasa mcm betui2 real laaa...dh nk masuk niee..
terimkasih CL mmbawa saya mnjadi tetamu lensa mu....

Kak Sidah said...

Salam,

Takziah pada sepupu mamaju dan mamaju, doa semoga anak sedara tu dicucuri rahmat dan di dalam golongan solihin..insyaallah.

Kak Sidah said...

Salam,

Tahniah Ummi, no 1. Seronok yer dapat no.1, macam mana rasa masa tgk N3tu tak de sapa yg masuk tadi..

Kak Sidah said...

Salam,

Tahniah Ummi, no 1. Seronok yer dapat no.1, macam mana rasa masa tgk N3tu tak de sapa yg masuk tadi..

manzlie said...

salam ainahanny..

alahmdulilah....insyalah akan sya paparkan yang terbaik algi

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

alahmdulilah...sama lah dengan sya ..nostalgia pin tu nih


waslam

UmmuAdam said...

Salam CL...

Pintu tulah yg kami sekeluarga keluar masuk masa gi umrah 2 bulan lepas...nostalgia sungguh!

normala said...

Salam CL,

Selamat menyambut maulidul rasul.

Pintu ni kami guna utk masuk ke MH bila balik dari miqat di Tanaem n bila gi breakfast kat D saji.

Alhamdulillah dapat mengimbau kenangan indah..

manzlie said...

salam ummu adam..

alahmdulilah...keanangan lalu...

waslam

manzlie said...

salam normala..


satu nostalgia ...bila mengingatkan kemabali kan..sungguh indah..


waslam

rezeki said...

salam

salah satu pintu masuk utama ke MH

S said...

salam,

pintu masuk paling feberet.
Alhamdulillah.