MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 11 February 2010

" Jam 10.30pagi tadi..'

Jemaah duk khusyuk bertawaf..alahamdulilah
Permandangan dari atas..sungguh tenang suasananyer...
Waktu ni memang boleh kucup Hajarul aswad banyak kali kalau teringin...insyalah
Posted by Picasa

77 comments:

Noor said...

Salam..

taraaaaaaaa

Noor said...

Salam..

Alhamdullilah.. lega sehhh

Noor said...

Salam..

tenang nyer CL.. suka bangat dengan suasana tu..

Noor said...

Salam..

yes yes.. 1,2,3... kak ngah punya..

Noor said...

Salam..

Aik??.. mana p semua orang nie.. segan arr, bersiaran seorang diri..

manzlie said...

salam kak noorrr...

Ratu trekkk Gotahhh dah masuk dah...heheheh taniah..no wahid..1

waslam

Noor said...

Salam..

sah.. memang kak ngah sorang je.. ok lah cl.. kak ngah p baca dulu arr..

manzlie said...

salam kak noor...

amboi sapu bersih...Emas , perak dan gangsa...top 5 lagi..

waslam

Noor said...

salam CL..

yelah cl.. kak ngah sorang2 nie.. yang lain p mana ntah..

psstt.. ari nie pokok getah kurang.. he he

manzlie said...

salam kak noor..

memag tenang suasanyer kan

waslam

Noor said...

Salam CL..

sapuh sampai nombot 10 lah.. he he.. bleh dapat pingat lagi..

manzlie said...

salam kak noor...

mingu depan raya cina motong jugak ker..or p round the world...heheheh

waslam

Noor said...

Salam CL..

lega sungguh dataran Kaabah.. kalu wat tawaf sure tak sampai 15 minit kan.. pas tu, p cium hajarul aswad.. seronok nyer..

pssttt.. wat solat dhuha pun tenang kan.. tak ramai orang..

manzlie said...

salam kak noor..

ye lah ..kak ngah sorang jer nih..heheheh

waslam

Noor said...

Salam CL..

Minggu depan estet tutup seminggu.. tokei balik cina.. penoreh2 cam kak ngah nie apa lagi.. ambil kesempatan balik negeri jugaklah..

psstt.. nak p penang.. jommmmm

manzlie said...

salam kak noor...

betul tuh..arituh cl buat tawaf cuma 10 minit jer...and dapat cium lagi lak tuh..syukur ..dan sempat buat solat sunat lagi..heheheh

waslam

Noor said...

salam CL..

dah masuk 15 komen.. kita berdua je yang sembang.. mana p semua ahli mesyuarat tingkap nie.. tak kan depa semua kalut wat persediaan nak sambut raya cina.. biaq betui..

manzlie said...

salam kak noor..

jgn lupa bagi cl ang pow tau...


heheheheheh

waslam

Noor said...

Salam CL..

perghh! pengakuan CL wat kak ngah jeles arr.. nie lah untung nyer jadik penduduk Makkah.. peluang yang tak dapat kat semua orang..

psstt.. waktu nie jemaah yang p selalu nyer pakai visa ziarah kan..

manzlie said...

salam kak noor..

depa p beli baju raya kottt....


waslam

Noor said...

Salam CL..

heh heh.. ang pow untuk yang masih skolah je arr.. yang dah kije.. tak bleyyy..

psstt.. limau ada banyak kat sini.. amacam?? mau ka??.. nanti kak ngah suruh pak itam pos kat cl arr.. pak itam kan duduk kat tepi laut.. ahiksss

manzlie said...

salam kak noor...

yup ..visa umrah gak...
karang time lunch sya nak baut tawaf lagi..jom nak ikut tak..

waslam

Noor said...

Salam CL..

Sah.. depa semua pakat p jusco cari 'cheong sam'.. semangat 1 Malaysia maaa..

ok lah cl.. kak ngah nak p kutip susu getah sat.. take care..

manzlie said...

salam kak noor..

saya tak makan limau lahhhhh

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, suasana sedemikian memang diidam2kan, semuga dipermudahkan.

Amin.

tq

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, suasana sedemikian memang diidam2kan, semuga dipermudahkan.

Amin.

tq

Noor said...

Salam CL..

cop cop.. nak p wat tawaf masa lunch nanti?? uwaaaa.. jelesss nyerrrr..

psstt.. nanti jangan lupa doakan untuk kami semua arr.. semoga ahli2 PDKM dijemput ke Baitullah.. aminnn..

Hanis said...

salam,

amboiiiii kak noor...sakan arini...pulun habis naaa...nie baru betul2 ratu trak...

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah....

Doakan kami yer CL...
Kak Noor....sapu kak jgan tak sapu..hehehe

Hanis said...

Salam,

Abang....doakan adik juga naaa

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahinah noor.. 1, 2 dan 3... ratu pecut

syahdu bila dapat menatapnya..

bilalah pula dapat mengucupnya pula?

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Noor...andalah Ratu Trek hari ini..tak gi motong gamaknya!

S said...

salam,

rasa macam nak p sekarang gak.
nak tawaf dan kucup hajar Aswad sepuashati. InsyaAllah.

ambooiii... Noor, pulun dia no.jeles kak S.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Rasa nak terbang kesana sekarang jugak..

Berapa banyak noor ambik ...rezeki..sibuk jalan2 kat umah lain balik kat sini dah ramai dah........hanis apa kakar, bila balik seremban.

manzlie said...

salam hilmy..

alahmdulilah


waslam

manzlie said...

salam kak noor..

insyaalah akan sya doakan yer nanti waktu luch karang..

waslam

manzlie said...

salam hanis..

insyalah..i will...

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

tu lah kak..tinggal sekejap jer dah ramai kan depa masuk...

waslam

S said...

salam,
hanis,
tentu CL doakan untuk Hanis dan kita semua.

doakan agar kita dapat menziarahi Baitullah dan beribadat semata2 kerana Allah.

CL doakan juga yg 'England' dapat bertemu jodoh dengan mudah.

ya lah kak Sidah sekelipmata ja dah tertinggal kita yg veteren ni. hik hik.
biarlah kat orang muda, kita tumpang gelak ja la. hehehehe

manzlie said...

salam kak as..

jom mai lah skgg..lepaskan rindu kat baitullah nihh

waslam

manzlie said...

salam shami..

insyalah nanti sya doakan jugak yer..

waslam

manzlie said...

salam saffiduin..

insyalah adalah tuh nantin rezekinyer..

waslam

S said...

salam,

dalam dok seronok ni, teringat plak kat CP.

mana CP ni tak nampak muka. sibuk sangat ka. sihat ka. risau plak.

manzlie said...

salam kak as..


insyalah kak..jgn lah risau..semua warga PDKM takkan sya lupakan mendoakan mereka...

waslam

manzlie said...

salam kak as..

ye lah..mana menghilang budak tuh..jejangan sibuk dgn bengkel'nyer tak?

waslam

manzlie said...

salam kak shidah...

jom terbang lah ke makkah....

waslam

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Amboiiii
Kak Noor kita
dia duk pulun habih
atau pakat dgn CL ni

Wassalam

PAK NGAH MAN said...

kalau macam tu punya suasana buat tawaf seronok sungguh laa... tentu dapat kucup hajar aswad

sonata anak kancil said...

salam CL....seperti mau pegi terbang ke sana...betapa cepat lagi mudah nak tawaf kerana keadaan yang lengang...seronoknya! bilalah saya dapat ke sana lagi.....

manzlie said...

salam pak ngah man..

alhamdulilah....karang sat lagi lunch time lie nak baut tawaf dan kucup lagi hajarul aswad...insyalah..sampai slam kat hajjah maya

waslam

manzlie said...

salam rozali..

pakatan..?
iishh takda aar...seecara kebetulan jer tuhh kak nagh memecut, heheh

waslam

manzlie said...

salam sonata..

alhamdulilah..adalah tuh nanti rezekinyer kemari..insyalah

waslam

Azima said...

Salam Kak Noor...

Sapu bersih nooo

Azima said...

Salam CL,

Pg td sy tengok n3 CL yang sembahyang jenazah tu...

Jap tadi trima berita bapa saudara saya meninggal..pukul 3.30ptg td dia menghembuskan nafas terakhir...

AL FATIHAH UNTUKNYA.

Semoga rohnya ditempatkan bersama2 orang yang beriman & beramal soleh.AMIN.

Wassalam

Kak Sidah said...

Salam CL,

Masa haji tak merasalah keadaan macam ni..tak jeles tapi nak lah rasa ..macam mana nak pergi ni CL..

Cl akak nak minta tolong doakan kawan akak satu group nak buat umrah hujung bulan ni tapi masih tak dapat visa lagi sian mereka ...tolong yer cl.semoga mereka di permudahkan.

manzlie said...

salam kak shidah..

alhamdulilah..insyalah boleh apa slahnyer..nanti sya doakan yer..

waslam

manzlie said...

salam azima..

Alfatihah...semoga allah mencucuri rahamt keatas roh beliau..insyalah

waslam

shami2 said...

Salam CL..

Alhamdulillah..

Sebelum balik jom bermadah..

Rindu hatiku rindu...
Menanti panggilanMU...
Kurenungi.. lambaianMU..
Bilakah daku kan dekat padaMU..
Sampai waktu pastikan bertamu
JanjiMU oh Tuhan ku..
Pastinya benar..tiada ragu..
Dengarkanlah lagu jiwaku..
BuatMu Allah yang SATU...

(lagukan macam lagu nasyid kat blog tikah)...bang samad rasa feel tu..aarrr...ada jiwa dak..hehhe

CM bagi lagu perwira...cheq bagi lagu ni aarr..adilkan...sama rata aarr kan

Noor said...

Salam..

Hanis, Shami, Saifudin, Kak Nab, Kak S, Kak Sidah, Rozali & Azima.. teng kieu arr.. rezeki kak ngah ari nie.. bukak2.. komen masih kosong.. tunggu gak geng mesyuarat tingkap yang lain.. sorang tak besttt arr..

to Azima.. Takziah.. AL-Fatihah untuk arwah pak menakan.. semoga rohnya ditempatkan bersama golongan para solihin.. yang hidup pasti merasai mati.. kita juga akan menyusul nanti.. semoga Allah merahmati kita semua.. amin

UmmuAdam said...

Salam CL,

Pasti seronok dah sampai disana kan. Entah bila dpt kesana lagi...hari tu ada disana CL pulak ada kat Malaysia. Semuga tenang dan ceria selalu.

manzlie said...

salam ummu adam..

alahmdulilah..nanti kita jumpa yer kalaua da rezeki..

waslam

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL dan warga PDKM.

Memang seronok kalau dapat tawaf dengan suasana lengang macam tu. Hati dan Diri mudah larut dalam putaran tawaf alam semesta. Hati dan Diri merasa kerdil di samping Sang Pencipta alam buana ini.

Imran Paris said...

En Li...bestnya kalau berada di sana, insyaAllah sdg usaha nak ke sana ni :-) Nanti sms web add Safwah ye...merci

manzlie said...

salam tn haji saad.

alahmdulilh...

waslam

manzlie said...

salam dato imran pariss..


insyalah..will do..

waslam

mnasir said...

Salam.

Memang seronok melihat suasana sebegini, alangkah bahagianya dapat berada dalam suasana sebegini. Doakan supaya hasrat tercapai secepat mungkin

Kak Sidah said...

Salam,

Takziah pada azimah yang kembalinya bapa saudara kerahmatullah, semoga rohnya dirahmati Allah dan di kumpulkan bersama solihin amin...........

Sedih mengadap kematian tapi itulah hakikat kehidupan..bersabar yer.

manzlie said...

salam mnasir..

alhamdulilah dan insyalah moga di murahkan rezeki ke sini...insyalah

waslam

manzlie said...

salam kak shidah..

aminnnn.....

Rozali said...

Assalamualaikum CL

ucap takziah kat Azima
didoakan Allahyarham bapa saudara Azima dlm gulungan orang2 yg soleh dan kuburnya diteranggi dgn cahaya Surga
Amin

Wassalam

ummi humaira said...

salam Cl..
mesti mudah nk solat sunat kat dlm Hijr Ismail tu kaaan.

manzlie said...

salam rozali..

aminnn..

walam

manzlie said...

salam ummihumaira..

alhamdulilah..lengang sikit ja..

waslam

rezeki said...

salam cl

tenang sungguh suasana pada waktu pagi

hj.zawal said...

Salam CL,
Memang seronok sekali dapat solat bjemaah depan MH..rasa diri dekat pada NYA..

Azima said...

Salam semua,

Tkasih CL,Kak Noor,Kak Sidah,Rozali...
di atas doa2 kalian tu

Kematian itu PASTI.Setiap yang berlaku telah ditentukan dan kita sbg hambaNya harus redha dengan ketentuan itu.Saya juga redha...meskipun seorang demi seorang orang yang saya sayang dijemputNya.

Kita juga akan dijemputNya...cuma masa yang akan menentukan.

Wassalam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah noor, Ratu pecut....
saya mmg dah lama merancang nak gi umrah waktu orang tak ramai ....nak cium Hajarul Aswad banyak kali, tak berebut dan tolak menolak , saya yakin Allah akan perkenankan doa saya