MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 12 February 2010

" Suasana di DAtaran Kaabah waktu Solat Mahgrib tadi..."

Keadaan dataran Kaabah sebelum masuk waktu solat Mahgrib..
Dah nak bermula masuk waktu solat..malam minggu disini, sekolah pun cuti seminggu sekarang di saudi ni so ramailah jemaah yang datang..alhamdulilah
Sungguh tenang suasana DAtaran Kaabah nihhh...
Alahmdulilah..selesai sudah solat Mahgrib tadi...
Posted by Picasa

58 comments:

CM said...

salam

subhanallah,indahnyerr...

CM said...

salam

mekasihh pada cl,gambaran dataran kaabah ni sungguh indah dilihat,,

pssst kekawan,...cl pakai camera hphone baru...lg cantik dr N95 yg berjasa tuuu...

CM said...

salam

CL,cikgu tengok hijir Ismail kosong yerr...berpeluang kita tengok suasana sebelum bermulanyer solat..

My Life said...

salam
dear cl

alahai cm sayang

My Life said...

salam
dear cl

masyaallah betapa indahnya dan syahdunya suasana ,,,,

My Life said...

salam
dear cm

jom akak kita pi sana... rindu yg amat nie.. sbhanaallah .. sambil2 2 boleh kita jumpa bang samad. hihhiihhi(-_-)

My Life said...

salam
dear cl..
syukran atas paparan2 yg di paparkan,,, semoaga ia memberi manafat kepada semua...insyaallah

doakan azie yer cik lie..

manzlie said...

salam cikgu mas..

wahhh dia duk stand bye yer..tau jer cl nak buat posting aaar..

taniah..Ratu trekkk..pingat emas,perak and gangsa..sapu bersih dia...

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

gamabran yang jelas dan indah kan...cantik kan gamabr tuh

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

memag kosong kan kawasan tuh..

waslam

manzlie said...

salam my life..

insyalah will doakan..

waslam

My Life said...

salam

dear cl

insyaallah syukran

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL

Kami nak solat subuh ni. Suasana tak samalah dgn di Mekah.

Salam.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Hari sama, waktu berbeza. Satu pagi jam 10.30, satu lagi Maghrib. Jelas nampak perbezaannya. TQVM kerana memaparkan kepada kami suasana di depan kaabah. Harap dapat paparkan terus. Lagi dan lagi dan lagi dan lagi.

Syukran jazilan jazaa'.

Mohd Saad Hamid said...

Salam semua,

Baru gembira tengok ramai orang di dataran kaabah. Alhamdulillah.

Ok CL, TQVM. Tak lama lagi kat sini masuk waktu subuh. Hari ni pun hari Jumaat. Bagi laluan kepada warga muslimat untuk mengisi ruang komen hari ini. Jumpa lagi malam nanti. InsyaAllah.

Wasalam.

ummi humaira said...

salam di pagi Jumaat...

terima kasih CL , paparan yg tiada ternilai buat warga PDKM

MasyaAllah , Ya Allahu Ya Robbi ,hati ku semakin rindu dan melonjak2 nk pergi ke sana, Kau permudah lah segala urusan ku .

rezeki said...

salam cl dan semua

alhamdulillah,

tidak perlu bersesak2 , keadaaan tenang dan sungguh membahagiakan

Hajjah Siti Noor said...

Salam..tanangnya hati melihat keadaan di dataran kaabah nie..rasa diri ini berada disana

Hajjah Siti Noor said...

tak ramai sgt so tak sesak so boleh ler buat amalan dengan setenang2nya

Hajjah Siti Noor said...

tahu jer CM yg CL pakai enset baru yer...

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Subhanallah
Allah melarang pertumpahan darah di dalam Rumah Nya
Maka dini ada ketengan, kedamaian...

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Semalam Kak Noor kita pulun
hari CM pula - taniah noooo..

nanti banyak bangat medal kat leher tu, berat pula

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

lepas ni saya syorkan pula, cik Hanis

jangan maaarahhhh


Wassalam

Noor said...

Salam CL..

Subhanallah, tenang nyer dapat tengok kawasan dataran nie.. kalu dapat berada kat sana lagilah tenang.. kat kawasan perempuan (di dataran) semua nyer nampak hitam.. susah nak carik telekung putih.. selalu nyer tempat ni dah jadik tempat mak mak arab..

psstt.. cm, patutlah gambaq masih ada bau kedai.. rupa nyer camera 'hengpong' baru.. heh heh

Noor said...

Salam CL & Geng,

Marilah kita semua pakat2 berdoa untuk kesejahteraan kesihatan ayahda sahabat kita Umiazuddin @ Kak Chik. Ayahda beliau sedang uzur.

To Kak Chik, jaga pak baik2 naa.. Take care

hj.zawal said...

Salam CL,
Kat sana memang masa ni ke cuti sekolahnya..bagaimana keadaan di sana ketika ni

Yem0805 said...

Salam CL,

Rindu nye nak pergi sana..
sungguh tenang..
doakan di murah rezeki

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, tumpuan suasana akan berpanjangan - seumpama magnet.

Amin.

tq.

mnasir said...

Salam.

CL, nak tanya, kenapa ada bahagian kosong dihadapan Kaabah semasa solat Maghrib?

mfisma said...

Syukran CL atas paparan suasana di sana..beruntung anta dapat tinggal dan kerja di sana..

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Hening beralih waktu
Senja bawa ke malam oh TuhanKu
Malam bertamu..
Kembali daku bertahjuj
Mohon ampun redha dan rahmatMU
Belas kasihanlah akan daku
Walau daku jauh dari rumahMU
Kasihku padaMU Allah Tuhanku
Tetap utuh tanpa jemu...
Gugur airmataku saban waktu
Betapa kerdilnya daku disisiMU
Selamatkanlah daku
Dari api nerakaMU
Pimpinlah daku...dengan firmanMU
RasulMU panduanku..
Bina..lah untukku
Sebuah mahligai
Disyurga firdausMU

P/S: CL..dah tak majuk..abang samad dah pujuk dah...hehehhe

YennyNenny said...

Mmm..wish I could be there..suasana maghrib yg hening n mendamaikan

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah CM... waahid, itsnain, tsalaatsah... makin laju pecut.

sungguh meriah... mendamaikan.

tak puas menatapnya..

abangsulung said...

Salam,

Tiada kata yang dapat ku katakan,

"Andainya aku diantara mereka.."

Asnija said...

Salam,
Tengok Kaabah waktu senja gitu...pun buat sayu...

(handphone baru ye....alhamdulillah...)

YB said...

Salam CL

Teringat imam Abd Rahman Sudais. Kalau dia imam maghrib...alangkah syahdunya.

manzlie said...

salam yb...

memagn tenang dan damai..


waslam

manzlie said...

salam datin asnija..

alhamdulilah..alangkan indah nyer kalau datin ada bersama tadikan...?

waslam

manzlie said...

salam hilmy..

alahamdulilah..syukur dan tenang waktu ini


waslam

manzlie said...

salam abang sulung...


sungguh mendamaikan...
waslam

manzlie said...

salam mfisma..

alhamdulilah..mekasih..

waslam

manzlie said...

salam shami...

alahmduililah...tq atas ucapan akak tuh..waslam

manzlie said...

salam yem...


alhamdulilah...syukur


waslam

manzlie said...

salam kak noor...

tenang memang mendamaikan

waslam

manzlie said...

salam hajjah siti noor..

memag rasa keadaan ituh damai dan tenang sekali tanpa sesak2

waslam

manzlie said...

salam tn Haji saaad..

afuan....



waslam

manzlie said...

salam ummi humaira..


alahamdulilah..tq jugak


waslam

manzlie said...

salam rezeki..

alahamdulilah...tenang dan damai rasanyer

waslam

manzlie said...

salam yenny...

insyalah nanti adalah rezeki kemari tuh..

waslam

manzlie said...

salam rozali...

alahamdulilah...sungguh tenang dan damai keadaan disini..

waslam

manzlie said...

salam saffiudin...

alhamdulilah...tenang dan damai rasanyer..syukur kita pada yang esa

waslam

Atikah said...

Salam...

syahdunya melihat gambar2 nie....

buat kak umaizuddin... semogga ayahnda akak cepat sembuh...

ainhany said...

salam

aLLAH AKBAR indahnya suasaana itu
mampukah daku temui saat itu???
YA ALLAH permudahkan laluan ku utk
berada bersama mreka
kerana aku juga layak mnjadi ttemu ALLAH tpi bilaaaaaaaaaa??

CL doakan saya juga!!!!
muga2 capat sampaisana dgn sempurna rukun2nya!!amin

manzlie said...

salam ainhani..

insyalah..akan doakan..

waslam

manzlie said...

salam dik tikah..

alhamdulilah....
marilah kita semua doakan supaya ayahanda ummiazuddin sembuh dari penyankit nyer..aminn

walam

AZIZ said...

tkasih cl...ini buat ku terpanggil utk ke sana

manzlie said...

salam aziz..

alhamdulilah....mai lah nanti yah..insyalah kalau ada rezeki tuh..

waslam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CM, Ratu pecut....best gambar waktu ni.....waktu maghrib antara waktu yang paling syahdu di kacamata saya....orang lain saya tak pasti...