MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 31 January 2010

" Banggol Derdap - Part 1...."

Kena melalui Jambatan ini..nak p TERJAH ni...
eeehhhh cantiknyer kereta 'antik' ni..SApakah di dalamNYER..?
macam pernah dengar nama sekolah ini..?
Teratak di Banggol DErdap...? cantik tau di dalamnyer...rumah siapakah ituh..?
Posted by Picasa

41 comments:

CM said...

salam

cooop

CM said...

salam..

akhirnya org yg dinanti sampai ker Banggol derdap

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Taniah CL

Wassalam

CM said...

salam

cantikknya view rumah ayahanda..

Rozali said...

Salam

Taniah CM

Wassalam

manzlie said...

salam cikgu mas..

taniahhh..RAtu trekkk juara lagi nih...TOP 2...emas dan Perak..

waslam

rosli said...

Salam CL,

Tahniah CM, CL bila balik KL semula...

rosli said...

Salam CL,

Cantik jambatan tu, keta antik tu pun ada nilai tinggi

rosli said...

Salam CL,

Tahniah jugak pada Rozali

manzlie said...

salam Rozali..

/taniah..gangsa...tempat 3..

waslam

manzlie said...

salm rosli..

esok petang cheq adalah di bukit jalil..nak jumpa ka..

waslam

manzlie said...

salam rosli..

keta tuh memag cantikkk..cubalah teka sapa yang punya...?

wASALM

Mohd Saad Hamid said...

Salam.

Rumah sape yek? Rumah Leha dan Lahuma kot. :)

My Life said...

salam..

dear cl

masyaallah.. alhamdulillah...

Azima said...

salam CL...

Rumah ayahanda tu...betol tak CL????

Pemandangan sekitar yang indah dan mendamaikan...Hijau itu ketenangan!!!

CL,ayahanda sihat noh?

CM said...

salam

yuupp suasana kg ayahanda mengingatkan kita pada kisah Ranjau Sepanjangg Jalan...

Rozali said...

Salam CL

Terima kasih yeee

CL nak berlatih jadi pemain bola pulak ke,
atau nak jadi pelari pecut juga

Wassalam

My Life said...

salam
dear cm..

cantik sgt2 pemandangan umah ayah 2kak.. berlatarkan gunung ganang..

mcmana yer azie boleh berhubung dgn kak

Rozali said...

Salam CL

Maksud saya, berlatih di Stadium Bukit Jalil

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Tumpang lalu

Terima kasih rosli

Wassalam

rosli said...

Salam CL,

Mmg nak sangat jumpa sebelum CL bertolak balik ke Makkah, apapun saya akan call CL dulu petang esok

My Life said...

salam
dear cl @ ayah lie

masyaallah ayah dan mak penuh dgn kasih sayang..

p/s : kata mak..anak2 semua panggil ciklie "ayah lie".. alhamdulillah ...semoga kasih sayang anak2 itu semua akan diberkati dan membahagiakan ciklie.. insyaallah

My Life said...

salam

dear cl

nada mak da ayah sungguh gembira tadi.. semoga ikatan antara cl dengan mak dan ayah serta semua berkekalan sehingga akhir hayat...

manzlie said...

salam tn haji'mohd saad...

betui tuh..taniahhh

waslam

manzlie said...

salam rosli..

boleh apa slahnyer


waslam

manzlie said...

salam mylife..

alahmdulilah..mekasihhh

waslam

مسافر_اسلام said...

Salam ziarah,
sudah sampai sik kedah...
mesti ada pekasam kan...eemmmm sedap..

Abg Mgt said...

Salam utk semua,

Tetamu yang disayangi.
Dari jauh mai nak ziarah ayahanda.

Kak Sidah said...

Salam CL,

sampai juga CL rumah ayahanda, tak sempat nak kirim salam, sibuk weekend.

cantik ye pemandangan rumah ayahanda tu, nanti kalau ada masa rasanya nak juga menziarah rumah ayahanda dan rumah anak yatim tu bolehkan ayahanda..

cl memang bertenaga, kalau nak seribu daya ..

tahniah cm ratu sepanjang zaman...

S said...

salam,

ayah dan mak memang insan yang istimewa, lemah lembut dan berhati mulia.

sayangnya tak dapat jumpa anak2 ayah dan mak.

adik usu ada tepon berbual ngn mak. dari bangi pun siap pesan suruh tapau mee rebus untuk kak S bawa balik umah. Ahamdulillah.

mee rebus mak memang sangat sodap. rugi CM tak mai.

teratak banggol derdap ni memang unik. mesti mai tengok sendiri. tenang dan damai sesuai layaaaaaaann rasa hati yang jiwang2 gitu. ilham pasti datang mencurah2. Alhamdulillah.

Kak Sidah said...

Salam,

S kalau akak sampai sana, s tolong teman kan boleh ke..

S said...

salam mak dan ayah,

terimakasih bebanyak kerana penat melayan kami marin.

mak kata " dak tak penat aihh" mak seronok dan ayah gumbira melayan anak2 segera mereka.

terima kasih mak dan ayah. smoga Allah memberi rahmat kepada mak dan ayah dunia dan akhirat.

S said...

salam kak sidah,

InsyaAllah boleh. tapi kena mai umah Saya dulu. hehehee...

nanti kita pakat p ramai2. ayah kata mai musim buah2an masak.
tentu meriah rumah ayah.

kalau Hanis, CM, CN ada mesti gamat Banggol Derdap.

untuk pengetahuan kak Sidah, rumah ayah ni dekat ngn rumah Dato'Shahnon Ahmad.Saterawan Negara.

Kak Sidah said...

Salam S,

Akak tak penah sampai kat sana, ni baru tau, jauh jugak tu kan..singgah mah S dulu boleh, tk atas jemputan, jalan2 macam CL kan..

seronok kalau ia jadi reality..bila agaknya yer s.

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Setiap kali sebut Banggol Derdap ana akan teringat Novel Ranjau Sepanjang Jalan dan Rentong dan pengarangnya Shahnon Ahmad...dan terasa muda balik he3.
Nampaknya anta ligat betul, elok juga bila ada peluang eratkan silaturrahim.
kim salam Pak Cha n Mak Wan.

YB said...

Salam CL

Kalau dah Banggol Derdap, sahihlah orangnya, ayahanda. Agaknya sejuk tempat tu, macam atas bukit jer..

Mohd Saad Hamid said...

Salam Tn CL,

Mintak izin download gambar rumah Lahuma dan Leha tu. Mungkin saya akan gunakan pada suatu hari nanti. Jadi minta izin in avdance ye?

Terima kasih tuan.

Mohd Saad Hamid said...

Salam tuan CL

Betul ke tu rumah Lahuma dan Leha? Saya ni lurus bendul ni. Bila baca balik komen-komen yang di atas tu, macam tak betul je?

Jangan bohong arrr, walaupun bergurau, tak baik tau. :)

S said...

salam,

kak S ni smbil mengemas umah sambil melayan blog CL. semangat orang kedah melayan tetamu b/p CL dan ayahnda.

kak Sidah,
nnt nak mai calling dulu naa. kita p sama2. any time.

tn Hj Mohd Saad,
memang betul tu rumah ayahnda bukan rumah Lahuma dan Leha.
tunggulah alkisah banggul Derdap dari CL seterusnya.

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah CM.. 1 dan 2.

dan en rozali 3.

wau!.. sukar nak lihat pemandangan sebegini...

semasa saya ke Kedah bulan Dis tahun lalu saya ada ke Sg Petani.. masih terdapat banyak suasana begini...

indah... ada lagi rumah tengah sawah..

di Melaka, dah tak ada sawah (mereka buat kebun sayur)..

terima kasih....

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, disitulah tertumpahnya 'kasih'.

Amin.

tq.