MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 10 January 2010

" Ramah Mesra PDKM ...10/01/10 - Part 1"

Backdrop PDKM yang simple....

Hadiah hadiah untuk Cabutan Bertuah dan Ratu Trek/Raja Pecut
Emcee Majlis PDKM yang begitu bersemangat
Para jemputan Bloggers yang sudah awal datang tadi..alhamdulilah...







102 comments:

Zie said...

Salam CL & Semua
Maaf

Zie said...

Salam CL & Semua
Minta maaf banyak2 tak sempat sampai

Zie said...

Salam CL & Semua,

Alhamdulillah... pertemuan berjalan dengan meriah sekali

Zie said...

Salam CL,
Saya baru sampai rumah... tak sabar nak tengok perkembangan PDKM, ehh.. jadi ratu pecut balik

Zie said...

Salam CL & Semua,
Sedapnya makan kurma dan air zam-zam, makan cuq badak wan lagi... rugi betulll

zainon said...

Salam CL,
Baru tiba Ipoh, bas lewat & a/con rosak.

Tapi suami kata BERBALOI le sbb dpt jumpa kawan2 semua. Tahniah & terima kasih atas layanan td.

InsyaAllah, kita bertemu lg...

manzlie said...

salam zie...

aikk ada lakkk..sorok ker nih tadi tak mai..

wasalam

manzlie said...

salam ainon..

alhamdulilah selamat sampai di ipoh..Jutaan terimaksih kerana sudi datang tadi...moga allah swt berkati usaha akak ainon dan suami...insyalah

wasalam

zainon said...

Tak dpt ratu pecut dialam maya.....
tapi jd ratu pecut dialam realiti sbb jd tetamu pertama yg dtg selepas AJK le.... jadi leee..

6.45 pg keluar rmh,
10.45 mlm masuk rmh.

Alhamdulillah, majlis berjalan lancar & perjalanan kami pun selamat.

مسافر_اسلام said...

Salam ziarah...seronok ptg dati di Masjid Mu'az. Trima kasih semua yang bertungkus lumus menjayakan Masjil yang penuh bermakna....

nailofar09 said...

salam...amboi, terlepas nk jd ratu! Zie....tahniah! ralit ngn TULIP...akk telepas dah...kita sama yer...nengok jer lerr...pic2 tehangat nih. Apapun tahniah...CL n AJK..juga semua yg hadhir...

Zie said...

Salam CL,
Tak nyorok.. memang tak datang, ada kelas dan pastu gi Majlis Akhbar Bersama Ulama' Al-Habib Umar bin Hafiz bin As-Syeikh Abi Bakar bin Salim yang merupakan keturunan ke 39 Baginda Nabi Muhammad SAW, melalui salasilah Saidina Husin bin Ali bin Abi Talib & Fatimah Az-Zahra' binti Muhammad Rasulullah SAW.

Zie said...

Salam CL,
Kak Nailofar, tak gi majlis jugak ke?

Apa pun TAHNIAH pada semua yang datang dan menjayakan majlis tadi. Tak sabar nak tengok perkembangan terbaru.

ummi humaira said...

salam CL ,
ummi pun baru wat N3 majlis tadi . tahniah kerana berjaya menjalinkan ukhuwah sesama warga PDKM dan ummi dpt bertemu sedara lagi.

Ayah Zain said...

Salam,

ma kasih cenderahati, sayang air zam2 tumpah, abis surah yasin basah. tak perasan pulak boleh tumpah dalam kereta

مسافر_اسلام said...

1st MI jupe ummi

Ayah Zain said...

Salam Lie,

nak ucapkan terima kasih kepada semua yang membantu, yang bertungkus lumus, bersusah payah menjayakan gathering PDKM tadi.

manzlie said...

salam akak zainon..

alhamdulilah..jadi ratu trekk yang Pertama tadi kan..mekasih atas kesudian akak dan suami tadi...

wasalam

manzlie said...

salam nailofar..

alhamdulilah..majlis berjalan dgn lancar..syukur pada allah swt...

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

alhamdulilah..mekasih atas ucapan az tuh..

waslam

manzlie said...

salam ummi humaira..

alhamdulilah..mekasih ummi kerana sudi dtg tadi..moga allahs wt berkati ummi sekeluarga

waslam

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Tahniah Zie Ratu pecut.

Sekali lagi tahniah pada CL kerana majlis yang sgt bermakna dan tahniah pada semua AJK dan rakan yang bekerja keras menjayakan program yang begitu bermakna petang tadi.

safiudin dot com said...

Salam Sdr dan semua warga PDKM,

Terima kasih atas aturcara yang dirancang..

biarpun ringkas tapi saya teruja, gembira dan insaf...

berkongsi pelbagai cerita...

terima kasih untuk sdr, AJK dan warga PDKM...

ps: wah!,wah!,wah!... zie main sembunyi2 pulak ya...

sebahagian dari catatan berikutan dari 'pertemuan' petang tadi...
http://safiudin.com/ini-bukan-cobaan-tapi-kenyataan-dari-alam-maya-ke-alam-realiti/

mama ju, said...

Salam CL.Tahniah dpt anjurkan majlis dgn jayanya...

Pn Zainon,selamat berkenalan..gambar pn dah mamaju masukkan kat blog mama.Mama buat 2 N3.Bye

Zie,ruginya mama tak dpt jumpa...

umiazuddin said...

Salaam CL dan AJK PDKM,

Terima kasih atas usaha dan susah-payah anda semua untuk (dengan izin Allah) menjadikan majlis ramah mesra PDKM suatu realiti. Semoga ukhuwwah yang terjalin akan bertambah erat lagi.

VpeaceV

p/s: air zam zam saya pun tertumpah... sebenarnya tak tahu pun ada air zam zam dalam beg cenderahati tu... tapi terperasan knapsack ku basah semasa dalam bas dan ada bekas plastik yang sudah kosong...apakah isi dalam bekas itu masih dalam misteri... sehinggalah sampai ke rumah dan log in to PDKM dan terbaca komen Wan pasal air zam zam dalam previous entry... adus frustnya! ... takpelah takder rezeki.. :(

Apa2 pun, alhamdulillah kerana Allah memberi kesempatan kepada saya untuk beramah mesra dengan rakan2 bloggers tadi! Seronok! :)

sonata anak kancil said...

Salam CL

Alhamdullilah sampai jugak saya ke majlis ini...seronok nya dapat bertemu & berkenalan dengan bloggers secara live!

Terima kasih CL menjayakan majlis ini...terima kasih cenderahati yang disertakan...

Saya mesih belum buat liputan semasa lagi....awal2 tadi tenet ni meragam pulak dah....esok lah insyaAllah.

manzlie said...

salam ummiazuddin


alhamdulialah.meksih atas usaha datang tadi..syukur...

waslam

manzlie said...

salam sonata.


alhamdulilah dan jutaan terimakasih ats keuidan saudari datg tadi..dan terimaksih atas key chain tuhh

wasalam

Masayu Ahmad said...

salam CL

hanya lihat perkembagan dari alam maya sahaja

teringin mahu ke sana

apakan daya, tidak kesampaian

Imran Paris said...

En Li, pertama sekali saya rakamkan ucapan setinggi2 TAHNIAH atas usaha memantapkan silaturahim antara semua yg bermula di alam maya hinggalah ke alam realiti. TAHNIAH buat En Li dan tentunya AJK Majlis Ramah Mesra PDKM.

Terima kasih yg tak terhingga juga atas ingatan En Li kpd saya yg jauh di Paris ni. Err...malulah geng2 PDKM panggil saya Dato' pulak lepas2 ni.

En Li...untungnya ramai dpt air zam zam....anak saya (Amirah) baru je smlm mengomel, katanya "Bapak zam zam dah abis, Bapak belilah lagi"....kat sini mmg ada jual, harganya Euro3 (RM15) utk 25ml....huhuhu mahai nooo.

Saya dgr makan minum semua kelas, HEBAT tu En Li.

Apapun moga jalinan yg mula mengukuh ini terus berpanjangan dan mendapat keredhaanNya, insyaAllah. En Li TQVM for everything....

مسافر_اسلام said...

tak sangka semlm 1st time jumpe en rosli.

Kak Sidah said...

Salam CL & Semua,

Alhamdulillah semua dah selamat, perjumpaan yang sungguh bermakna, happening sangat, Zie mana menghilang, akak tunggu, kata nak call.

CL terima kasih kerana megaturkan perjumpaan ni, akak seronok dapat jumpa ramai geng

mama ju, said...

Saldan selamat pagi CL

Terimakasih kerana bersusah payah menjayakan majlis..






Selamat pagi CL

Wah rupanya ramai ;agi yg mmj tak kenal...mama dtg lambat balik cepat....

Yang mana ya Musafir,Umiazuddin,Saifuddin...










.

nurniliatie said...

Salam ....
tahniah kepada cl dan semua...
satu aktiviti yang best!!!

SiNoMoSa said...
This comment has been removed by the author.
SiNoMoSa said...

Salam CL dan Semua Warga PDKM,

Terima kasih CL atas anjuran Majlis Ramah Mesra PDKM tue,
Memang merapatkan ukhwah dan mengeratkan silaturrahim.

Yang mana satu eks MI? Tak sempat kenal muka.
Terima kasih CL atas goodies + tasbih.
Terima kasih pada AZ atas buah tangan.
Terima kasih Kak Sonata atas keychain.
Terima kasih Mama S atas buah tangan.
Terima kasih Mama Sidah atas coklat.
Dan lain2 juga atas sumbangan juadah petang tu.
Sungguh murah rezeki CL. Smg Allah merahmati sekalian yang hadir pada majlis itu dan smg ukhwah fillah ini berpanjangan..I/Allah

mnasir said...

Asm semua warga PDKM.

Alhamdullillah, majlis gethering yang dianjurkan sempena CL berada di M'ysia oleh AJK2 yang budiman telah berlansung dgn jayanya dan dapat mengikat ukhuwah antara pengunjung2 blog CL ini.

InsyaAllah mungkin selepas ini CL boleh mengaturkan perjumpaan di Tanah Suci Mekah sambil menunaikan ibadat umrah. CL boleh jamu kita semua NASI MANDI yang sangat enak, masih terasa keenakkannya walaupun dah hampir sebulan pulang dari tanah suci.

Sesiapa yang terkilan kerana air Zam2 tumpah tampa disedari, boleh datang kerumah saya krn air Zam2 masih ada, siap masukkan dlm peti ais, lagi enak rasanya

Tahniah untuk semua yang sempat ke majlis ramah mesra PDKM

abh said...

Salam sdr Manzlie dan semua,

Mohon maaf, semlm banyak urusan & tak dapat ikuti majlis PDKM...

Anyway, terima kasih dan setingggi2 penghargaan diatas cenderahati, walaupun sampai lewat dan majlis dah tamat...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, dapat bertemu jua.

Amin.

tq.

rosli said...

Salam CL dan Rakan2,

Mintak laluan, Tk pada MI kerana menegur saya terlebih dahulu.Mesti MI terkejut tgk muka saya macam orang Sabah. Actually saya berdarah campuran Melayu dan Cina dan yang pasti mata sepet dan kecik. Ketiga2 anak saya juga macam Cina dan bermata sepet.

Bila kita dah jumpa semalam, ada yang biasa , ada yang masih meneka2, ada yang segan2 dan ada yang malu2, ada yang terkejut dan ada yang terus mesra dan macam2 lagi. Memang best.

Kepada IP pulak suatu hari nanti kita mesti jumpa jugak, InsyAllah.

malek said...

Salam CL

Saya juga nak ucap tahniah atas majlis semalam. Tengok AJK bersusah payah membuat segala persiapan - termasuk sambutan birthday CL. Terima kasih atas buah tangan dari CL dan Sonata - juga kepada mereka yang sponsor makanan.

Selepas majlis semalam saya terus ke masjid di USJ untuk majlis bersama ulama Al-Habib Umar bin Hafiz. MasyaAllah sungguh ramai orang. Lewat malam baru sampai rumah.

Ma Yusof said...

Tahniah... salam perkenalan to CL dan yg lain2.. meriah sungguh majlis PDKM.. berkat CL yg setiap hari kat Makkah dpt pandang Kaabah.. bangun pagi tengok Kaabah, sembahyang pandang Kaabah, nak tido pon masih dpt tengok Kaabah... alhamdulillah... bertuah CL... JELES TERAMAT ...

Asnija said...

Salam CL,
Alhamdulillah, gembira dapat berjumpa dan mengaitkan nama dengan mukanya...

Bila berpeluk-pelukan tu, excited semacam...

ps: anak saya si afro (nama dia zaid) komen, "berbaloi kan Bu pergi bila semua satu kepala macam tu..." Dan paling dia terperanjat, bila generasi baby boomers dan generasi X berblogging...dia ngat generasi Y macam dia je...he..he..."respek le tengok diorang sume...tak sangka main blog..." Bila dia dah kata gitu, apa lagi yan saya nak komen...sebab memang BEST giler...

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah ...
Ribuan terima kasih buat AJK PDKM semua..kerana bersusah payah menjayakan majlis gathering ini sehingga kita semua di maya ini dapat berjumpa secara realiti
Tiada kata dan wang ringgit dan harta yang dapat dibalas
Melainkan rahmat dari Allah Taala buat kalian semua...

Pssssssst mana pi AJK semua..nihhh.
hiksss

Zie ..awat tak mai...kami semua tunggu awak tau....
ngeh..ngeh..ngeh

p/s Che pit akak nak order gambaq ...email bole....

Ayah Zain said...

Salam CL,

En Rosli. kita berjumpa semasa saya nak ke kereta, hati saya dah agak dah, kemudia kita bertentangan mata, saya akak mesti PDKM, bersalaman. Rupanya betul.

Ruapa awak memnag macam orang sabah. Selamat berkenalan lagi sekali.

psst, saya tak jumpa zie la, zie pun tak tegur saya macam sonata anak kancil tegur saya heheheh.

apa-apa pun satu kenangan manis pertemuan semalam.

Kena buat lagi ni, amacam kita buat kat pontian, az jadi host pulak. Kalau jadi GPK mesti jadi ajk dan CP mesti jadi emcee (bukan bidan terjun lagi)

CM said...

salam

kak shami AJK Keletihan bagai menguruskan majlis kawin ciklie rasanya...kalau CL kawin kami nk jadi AJK lagi,tapi kena dpt baju sponsor tau,yg lip-lap,ala-ala baju kak ngah semalam,jubah potongan serong,

pssst pak itam kak ngah ngetoop semalam...

rezeki said...

salam Cl & geng

alhamdulillah, majlis yang dirancang menjadi kenyataan dan berlangsung dgn jaya dan meriah penuh semangat tali persaudaraan dan ukhwah

psssss cl, jgn pecahkan ahli kump "The Bam's" he he he

rezeki said...

salam

cm, kak ngah punya mengerlip sampai silaunya di sini he he

CM said...

salam pak itam

wah,wah dari the Albam jadi the bam jer,jgn LEBAM dahhh...dah ada offer jadi recording artis ni pak itam jgn jelesss..


kata CL kak ngah menang katogeri pakaian beragamm.pssst kenal ker yg mana kak ngah? cari yg hidung terletak anak mami tanjung tau..

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Wan ada n3 baru gathering semalam. Tapi kat blog peribadi wan. nanti jenguk ye!

Dari Hati said...

assalamualaikum..

Tahniah CL krn dpt adakan majlis gathering tu..K sue mmg plan nak dtg dan dah bg tau suami, tp bila sampai masanya ada hal pulak, tak sempat nak hadir..

InsyaAllah lain kali kami berdua dtg ye,, nak sgt kenal dgn yg lain mcm CM,HJH Zainab, Datin Asnija, dll yg selalu masuk ke sini.,

Wassalam

مسافر_اسلام said...

Salam mama ju...ana yg pakai songkok hitam.
Mungkin tak perasan...
tak apa..
Syukran.

rezeki said...

albam's nama kat mesia , tapi utk peringkat international the bam's , glamer sikit tapi kalau lebam's , sapa nak jawab , tulun CL

Abg Mgt said...

Salam untuk CL dan semua,

Semoga Allah ketemukan kita lagi, doa untuk panjang umor dan murah rezeki.

Insyaaalah.

مسافر_اسلام said...

Salam Sinomosa,
mungkin tak perasan ana..
sudah terlampau ramai...

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

MI, adik yg pakai songkok hitam tinggi tu ke? Yg bawak stand kamera tu ke? Amboi! borak sakat ngan CL. Siap peluk-peluk. Jeles ni!

SiNoMoSa said...

Salam MI,

Alhamdulillah sy dah dpt recall dgn bantuan CP.
Owh itu rupanya MI.
Maaflah ramai sgt, jadik tak brp perasan.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Majlis Gath pun ada siri jugak ke? Ni sampai berapa siri?

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Kalu nak cari blog peribadi wan, ni addrss dia,

http://www.catatanperibadirusyaini.blogspot.com

مسافر_اسلام said...

ya benar ckp AZ...ana tgk en rosli org sabah. Igat je..

Kalau ditanya pada yang lain juga sama.

Kacukan cina rupanaya.

TK, sudi bersembang, kalau tak tegus, samapi rumah igatkan org sabah. seronok bersembang semlm walau seketika.

Syukran.

CM said...

salam pak itam

whatsss!!! the lebam`s,fuuuh too muchh...hahaha.aduhh pak itam ni..siaaaaaaapppp yer,

CL pun tak boleh tolong..ni,

ainhany said...

salam
CL & semua

mcm tak percaya pulak majlis ini sempurna dan penuh ukhwah...Terimakasih bebnyk pada AJK..memg layak dpt award!!!
bermula dgn pendaftaran, kejutan juga mkanan mgg tip top, kenyang sampai la nie...tpi yg terhebat kenangan semlam adalah pengalamn...
ooo Pengalaman DeKat Masjidmuaz (PDKM)
Temekasih tuan rumah-CL

um. masyitah said...

Salam CL
alhamdulillah,tahniah CL dan kawan-kawan

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Tiada kata seindah bahasa untuk ku lafazkan agar kau mengerti betapa aku menyayangi mu.. opsss. jgn salah sangka, sayang macam pakcik. kalau makcik... dah lama....ehem!ehem!

Cik Lie pemalu org ye. Tapi murah senyuman. Simple. Macam bapak-bapak yg penyayang sebab tu semua sayang Cik Lie. sebab mungkin Cik Lie sayang dr hati sebab tu kami rasa semacam je kat hati. Eh! apasal ni? Apasal? Kuch! Kuch Hota Hey!

rezeki said...

salam

he he he jgn marah , nanti kene jual
lama tak dgr diolag ni

pak itam nak lari lah ikut CL balik Makkah , keje angkat beg kat safwah pun takpe

apa2 pun GPK , youre great .

مسافر_اسلام said...

Salam,saudara wan rusyaini.
anta yg mana satu, maaf tak sempat tegur anta semlm.
ana yg pakai songkok hitam.

MI 1st time jumpa CL. Memang tak sangka ke Masjid Mu'az semlm, sbb hari sabtu ada famaly day. Ana kerjakan masa juga nak ke sana.

Allhamdullah, Allah benar kan ana ke sana juga..

mama ju, said...

Lalu sikit....
MI.betul ke yg songkok hitam tinggi tu? Wah dah ramai yg tanya ni...

Kalau yg tu mamaju perasaan,tapi tak pakai namakan...malu pulak nak tegur...tapi apa2pun songkok tinggi tu ada kan blog mama...

Syima. dan Noor,mamaju tak sempat bual dan ambek no fon.Nanti mmaju mintak kat CP lah...bye

Rosli rasanya mamaju perasaan.tapi kenapa ye mama tak tegur...

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Bila Cik Lie bersuara, kata-katanya patah by patah. Lebut... selembut hatinya.

Best la Gath semalam!

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam MI,

Ana yg pakai baju kurung cotton bunga hijau biru, tudung putih. Anta tak perasaan ana sebab anta selalu membelakangi ana, hanya ana yg mendepani anta. sebab nye... ana tgh dok makan kt kerusi mengadap stage. Anta dok bercakap ngan CL kt depan. Hah.. Cl mendepani ana, anta nampak baju belakang je. Yg pasti... songkok mu menjadi idaman hati ku. buleh bg try hubby pakai.

mama ju, said...

Wah, Wan ini sudah leebih ni..puji melambung....wah dh tgk gambar wan kat mmj punya N3?

Ni mmj nak ke N3 Wan...zoom...

SiNoMoSa said...

Salam Mama Ju,

Ye la mama..tak sempat nak berbual panjang2kan..sempat kenalkan diri je..tp sy pun la nie smbil bc komen smbil sessi mengingat semual muka2 yg hadir smlm..hehe

Mama, no fon sy ada pada Hanis & K.Noor..CP takde no sy hehe

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Mamaju,

terkezut wan bila mula-mula sampai dah ditegur seseorg. Ni Wan Rusyaini kan?

Eh! sapa pulak ni?

"mamaju!"... katanya
Oh! mama! Wan tak sangka betul. peluk mama rasa tak nak lepas.

Muka mama pun wan rasa sejuk mata memandang samam spt ummihumaira. macam mak-mak. Nan dok bwh ketiak boleh?

Tak sempat bergambar la mama! Rugi!

alihassan said...

Salam CL & semua warga PDKM
Maaf kerana tak dapat hadir kemajlis yang pasti meriah. Hantar anak daftar masuk keasrama. walau apa pun diucapkan tahniah kpd CL dan AJK semua.

Noor said...

Salam CL & Geng..

Alhamdullilah semua nyer berjalan dengan lancar.. Semoga ukhwah yang terjalin akan berkekalan hingga keakhir hayat..

kepada AJK.. gue tabik spring pada kalian.. aduhhh, best bangat bergandingan sama kalian.. heh heh

shami2 said...

Salam...semua

Bila kenang pertemuan PDKM
Teringat pula...pesan seorang ustaz tu...
Kita kalau bertemu di dunia ini..bermakna semasa di alam roh dulu ( masa belum dilahirkan) sudah pun bertemu...
Bila sampai didunia kita akan bertemu lagi....
Kita juga akan bertemu lagi...di alam yang satu lagi ....tapi yang memisahkan kita adalah amalan kita...kalau baik bertemulah lagi di sana di tempat orang2 yg sama sewaktu....dengannya....begitulah sebaliknya..
Moga kita tergolong dikalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh dan dipertemukan lagi suatu hari nanti..baik didunia dan juga akhirat...

Psssssst pak itam...awat tak mai..cheq dok tunggu nak jumpa idola seorang business hehehhe

Catatan Peribadi Rusyaini said...

kak Noor,

Kak Noor nampak cool sepanjang gath. Suka keayuan dan ke'slow'ran mu itu. Miss U!

shami2 said...

Salam CL...

Psssstt...abang mie tanya..awat tak panggil sorang2 blogger tu naik pentas perkenalkan diri...mau gamat dewan...bukan gamat langkawi tau....ngeh..ngeh..ngeh

SiNoMoSa said...

Salam CL tumpang lalu hikhik

Kak Noor, gue pun suka seh bergandingan dgn ibu mertuaku haha..smlm otw dalam kete dok praktis dgn Hanis macamana tabik spring tuh..tu yg sampai bw akak ke jalan yg tidak benar haha..sori kak eks..

Kak Shami, bernas perkongsian akak. Smg bertemu lagi. Ayu kak shami, sy ingat mcm anak mami tp putih melepak nooo hehe

Kak Wan, kita sempat bersalam semalam kan..ramah jugak akak.

CR, awat tak dtg semalam. Nak gak berkenal2an hehe.

shami2 said...

Salam...Semua..

Sinomosa...jganlah...camtu...malu akak hehehhe..
Minta maaf semua semalam saya tak dapat nak sapar semua...seronok tengok semua orang sampai..makan pun dah tak lalu...tengok orang pun dah kenyang...
Adik2 ada...kakak2 ada..mak2 ada ayah2 ada rakan sebaya ada...macam keluarga...hehehhe ...

kak Nija..maaf aar tenung akak rasa macam tak puas...tau..ingatkan khasiat buah tomato...heheh

Pssst kak ngah...tupeware cheq mai penuh balik penuh..ngeh..ngeh..ngeh..

Noor said...

Salam CL..

Teng kieu CL.. diatas gathering ini.. serta cenderahati yang amat bernilai.. (yey yey.. cheq dapat lucky draw.. jgn jeles arrr cm & pak itam.. la la la)

teng kieu AZ, cenderahati AZ menawan selera cheq..
teng kieu kak as & bang megat.. ole-ole kalian mengingatkan cheq pada kampung halaman
teng kieu kak sidah.. cekelat & kueh 'bakaq' best arr
teng kieu kak sonata.. cheq dah siap gantung kunci kapcai kat keychain tu
teng kieu Pn ..... alahai, lupa nak tanya nama.. diatas pemberian kek cekelat..

dan teng kieu yang amat sangat pada semua yang menyumbangkan makanan.. 'enak-enak' belaka

pssttt.. cheq tapau penuh mangkuk tingkat bawak balik bagi orang estet.. heh heh

rosli said...

Salam CL ,

Mintak laluan , Mama Ju, actually mama ada tegur saya semalam dan membahasakan diri, "ni Mama ".... dont worry, semalam kita ramai masih yang malu2, ada yang bawak hubby, kita pun takut nak mesra sgt , nnti cik abg masam je......saya pun semalam sorang je....dok senyum2 je lah.....all AJK dan CP nampak mesra.....

Next time klu2 terjumpa di luar kena tegur k..... bila jumpa sekali kekadang tak perasan sgt....

rezeki said...

salam

wah kak ngah, jadi penyambut tetamu sampai pak itam mai tak perasan , psl pak itam kan itam ngeh ngeh ngeh

pak itam setiap hujung minggu pegi jenguk anak yg kat asrama tu dgn mak itam

apa2 pun majlis kalian semua semalam tentu meninggalkan 1001 kenangan buat semua yg hadir dlm mengeratkan ikatan ukhwah dan silaturahim sesama islam , alhamdulillah

Noor said...

salam..

ala la pak itam nie.. tak kan lah kak ngah tak kenai dengan pak menakan sendiri.. tak baik tau kata lagu tu.. tok chik cheq pesan jangan 'derhaka' ngan pak menakan.. ngeh ngeh ngeh

psstt.. tak jadi pakai baju lip lap.. 'extension wayer' lupa nak beli.. heh heh

SiNoMoSa said...

Salam,

Pak Itam..Kak Noor memang meriah semalam..tu dia jubah serong..ngeh3x..keronsang bertabur2 kat baju..mmg vogue kalah mama juwie hehe

rezeki said...

salam

tetiap hari kak ngah meriah he he he

jubah serong takpa ngeh ngeh

bila syima nak update kat umah syima gambar2 tu

nak tunggu umah kak ngah, sampai tak sudah la ngeh ngeh ngeh
tunggu ayam hutan tu bertanduk

Noor said...

Salam..

amboihh my future 'DIL'.. promosi baju 'MIL' nampak.. kain tak cukup maaa.. itu pasal potong serong merong.. pssst.. keronsang lip lap siap tabur2 atas karpet sehh.. heh heh

psstt.. peruntukan nak buat 'umah' masih belum mencukupi.. tgh tggu ikhsan dari YB High Castle.. la la la

SiNoMoSa said...

Pak Itam,

Nanti sy update kat umah sy eks smlm tak sempat balik dah lambat sbb lps majlis K.Noor & CM ajak cheq + hanis merempit kat Wangsa Walk ekeke happening!..Best laa MIL..lap u!

Tp camerawomen tak byk gmbr la pe cite eks? hehe..smlm cheq + tikah terkedu tgk byk sgt camera so kami dok pakat simpan kamera sendiri hehe

CM said...

salam

tadi ada kawan jual kain cm dah beli nk buat jubah potongan serong jugak kak ngah,pakai thn depan yerr..next year buatlah lg cl,jadi kenangan majlis semalam,betul2 beramah mesra..

Zie said...

Salam,

Alamak... ruginya tak datang, teringin nak jumpa kak ngah yang paling glamer tu.. Dah merayau ke rumah kengkawan, yang mana satu Noor, Shami2, Syima, Umiazuddin, En. rosli dll.. CM ada tu, pakai baju biru.

Mamaju, ada masa nanti saya datang jumpa mamaju ye.

Yem0805 said...

Salam CL,

Terima kasih pada AJK yang bertungkus lumus menjayakan perjumpaan pertama kali untuk pengikut setia PDKM...
Dapat berjumpa secara live dari alam maya..terima kasih juga pd Ayah Zain,ayahanda juga semua..
Pada CL berseri2 muka pada majlis ada apa2 ka?
Makanan pun sedap2 belaka.
Pstt ada org kata yem0805 ni pompuan hehe rupanya lelaki..

SiNoMoSa said...

Salam Mr Yem,

Hehe, sy laa antara insan yg meneka Mr Yem pompuan..minta ampun bapak..rupanya Atikah pun agak yg sama..

einaa said...

Salam CL n semua ,

Bestnya leh wat gathering ... rugi tak join :(

mama ju, said...

Gelak sorang2 mamaju baca tulisan noor,syima,cm ,rezeki dll.

Kira kauorang semua ni ibarat penghiburlara...tapi mama tak le lara..

Mama memang ingat wajah Wan ,sebelum ni kan masuk kat majalah..besar terpampang wajah usahawan wan!

Nak mintak maaf banyak2 kat CL.baru sat ni dia dtg kat rumah ...mama ada kat dalam tak dgr CL panggil...kot2 leka layan PDKM dia..Tgk2 kat pagar ada beg!

Maaf CL..

Adik2 dan anak2,nanti kita jumpa lagi..Bye..

Ayah Zain said...

Salam semua,

mamaju mama ju,ada datang semalam yer, tapi tak jumpa.

satu lagi az nak jumpa ialah abang megat ngan kak as,wan rusaini, zie, awt le x ada rezeki nak bual2 semalam yer.

tak apa, masih ada esok kan?

ma kasih juga dengan Che yem, umi dan hubby, rosli, kak sidah (sempat bagi 3 bungkus lagi cokelat dia yang sedap n lazat tu, boe buat bekal masa memandu masa jem giler tahap gaban tu). Tapi yang terkilan ialah tak perasan ada air zam2, tumpah pulak terkean surat yasin.

Atikah said...
This comment has been removed by the author.
Atikah said...

Salam Semua,

Baru dpt masuk blog nie...
cepatnya cl hupdet... cheq nk minta maaf, gambr yg cheq ambil tak banyak... bak kata shima... terkedu coz dah banyak kemeraman.. hehehe...

Terima kasih CL atas goodies & tasbih. Terima kasih pada AZ & Mama S atas buah tangan yg diberi. Terima kasih juga buat Kak Sonata, atas key Chain n Kak shidah atas homemade coklat (best) dan juga kepada lain2 yang memberi sumbangan juadah yg best2 itu...

Semoga Allah merahmati semua. moga ukhwah yg terjalin berpanjangan hdknya...

zainon said...

Salam semua,
Dpt hadir atas desakan & kesanggupan suami bersama dlm majlis smlm.(Terima kasih kpd cik abg,Hj.Jamaluddin wpun kurang sihat)
Suami mmg silent reader. Saya ni lak kdg2 je komen, rajin baca je.

Terkedu gak bila ada yg tanya nama laman blog krn saya sekadar follower PDKM je.
Mula2 disapa oleh CL,dijemput & diiringi kedewan bertemu Tikah,CP & Nizar - terus mesra spt keluarga.

zainon said...

Sbg tetamu pertama,dpt lihat lps sorang2 daftar lalu saling berpelukan (sesama jenis yaa..).
Mula2 malu gak sbb yg lain blogger yg aktif sdgkan saya ...tp bila Hanis & CM peluk mcm dah lama kenal..rasa ok.
Ada yg sempat berpesan,lps ni rajin2 le komen (mamaju ke @.. ??,maaf lupa lak).

مسافر_اسلام said...

biasa post coment last mesti dpat kat MI, syukran...ada juga yang kenal MI, trima kasih az sebb igat IM, CL yg peramah dan ummi umairah. en rosli dan semua sekali la...

Tak sangka jumpe ayahda...

Juadah yang enak dan lazat...trima kasih kepada yg meyumbang ye...

Akak sonata, syukran keychn tu..ada juga kenag-kenagan untuk di bawak balik ULU TIRAM.

--------------AKHIRNYA---------------

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Ayah Zain,

Wan nak jumpa Az semalam, tapi AZ sibuk borak ngan yg lain. Pastu terus dah tak ada, masa tu wan tgh makan. Alah rugi!

sonata anak kancil said...

Salam semua....hebat sungguh gathering ini seperti pertemuan satu keluarga yang besar! Apa taknya keluarga PDKM !

Juadah2 yang sungguh istemewa...

sameershams3093 said...

we very miss you