MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 28 January 2010

"Majlis Ramah Mesra PDKM - Episode Akhir.."

Bergambar beramai ramai sebelum semua bersurai pulang ke rumah..alhamdulilah.JUTAAN terimakasih pada anda semua kerana sudi datang dan meluangkan masa bersama sama..juga tidak ketinggalan terimakasih kerana membawa bekalan makanan untuk kita semua disini..Semoga persahabatan kita kekal hingga ke akhir hayat..insyalah...Terimakasih juga pada mereka yang terlibat di sebalik takbir perancangan ini..moga allah swt memberkati usaha kita semua ini...aminnn..
Posted by Picasa

56 comments:

Kak Sidah said...

salam CL,

Betul ke......

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Lagi satu ye..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Ada lagi episode utk majlis tu ye CL..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Dah siap nak balik ke CL..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Barang dah packed semua ke...

Kak Sidah said...

Salam CL,

Tak de org lah CL, agak nya semua terperangkap kat traffic jam..akak teruskan lah sorang2 ye CL.

Kak Sidah said...

Salam CL,


Sunyi nya...mana CM, Zie, Noor, S, Az, azie dan yang lain2 ni

Kak Sidah said...

Salam CL,

Seronok nya ari ni...

Kak Sidah said...

Salam CL,

Dah 9 dah..

Kak Sidah said...

Salam CL,

10 boleh ke...

Hanis said...

salam,

mama....lajunyee lari arini..mesti letihkan..meh singgah shah alam dulu..kita p minum ABC nak...

Kak Sidah said...

Salam CL,

Akak pun ucapkan terima kasih, kerana dengan adanya blog PDKM ni dapat kita berjumpa dan berkenal ramai2, diharap persahabatan ini kekal selamanya.

Kak Sidah said...

Salam,

Hanis.. mama suka ABC kat shah alam tu, dulu masa anak mama kat uitm, selalu singgah, best sangat...

SUHAIMI said...
This comment has been removed by the author.
SUHAIMI said...

Salam

Wah......Kak Sidah sapu bersih hari ni......mana raja2 pecut ni.....

Kak Sidah said...

Salam,

Kita bedua je ni, yang lain belom muncul, hanis..zie dah lama tak bersiaran kan, mana dia ye..

rosli said...

Salam Cl dan rakan2,

Tahniah pada Kak Sidah, Ratu Pecut, Allah dah perkenan Kaka Sidah nak jadi ratu pecut.Lebih 10 kali...memang hebat Kak Sidah dalam entri kali ini..

Tahniah CL dan terima kasih tidak terhingga membuat perjumpaan tersebut. Pada AJK yang kuat bekerja, sekalung tahniah. Dengan harapan kita akan berjumpa lagi di lain masa

Hanis said...

mama shida ratu trek,bukan saja di blog malah bila ada janji jumpa ramai2...mama, uncle mmg sporting laaa.....

Kak Sidah said...

Salam,

Tu laa.. ..suhaimi terkejut juga akak , sekali2

Hanis said...

ye ke mama pon suka...haaa nanti mai shah alam kita p pekena sama2 k...hanis belanja mama k....

Kak Sidah said...

Salam,

Uncle memang macam tu la hanis, dulu, kini dan selamanya..insyaallah..

Kak Sidah said...

Salam,

best2 nanti mama gi s.alam, mama singgah mah anis ye, kita makan sama2..mama harap sangat persahabatan ini kekal ye hanis,jgn malu2 kalau ada apa2,call mama ye.

Kak Sidah said...

Salam,

Mama berenti dulu ye hanis, dah nak maghrib...nanti kita sambung

Hanis said...

insyallah...hanis pon doa moga persahabatan ini kekal ke akhir hayat..kalau mama mai ke area sini, call hanis...insyaallah, kalau hanis ade kat umah or free pasti kita jumpa...k ma, hanis minta diri dulu...harini laa baru hanis nak balik awal sikit...kot dak 9 lg laa....

ma, hanis dok teringat bingka ubi aritu laaa ;-).....hahahah..nie melampau tak malu....

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, ikatan silaturahim dikekalkan berpanjangan.

Amin.

tq.

mama ju, said...

Kak shidah apa cereta ni...? Wah hebat bukan main...kak shidah ada ke Ahad ni?

CASA QASEH said...

Pertemuan Seperti Ikan tatkala bertemu pasti melekat jua bauan hanyir dibadan, Pertemuan yang sedih umpama bunga yang disanjung tatkala mekar & dibuang tatkala layu... Pertemuan yang menyayat hati adalah seperti sapu tangan dimana akan sentiasa berdamping dengan kita tatkala penat untuk mengesat peluh , mana...kala disaat duka dialah teman untuk melapkan titisan air mata

Petikan dari ILUVISLAM.COM

Atikah said...

Salam...

Alhamdulillah.... semoga ukhwah yang terjalin berpanjangan hendaknya...

Mama sidah... tahniah no... sapu bersih pingat hari nie... 1-10...
hanis... nak jugak ABC... ari tu tak jadi p... huhuhu

Ayah Zain said...

Salam CL,

Salam KS: Berkat ketekunan dan kesungguhan akhirnya kak sidah berjaya juga menjadi ratu di PDKM. Bukan saja juara tapi sapu bersih.

terasa sayu pulak episod sudah berakhir. Nanti sambung di Makkah pulak ye CL

ummi humaira said...

salam CL...

tak sabaq nk jenguk N3 Mekkah pulak...
masyaAllah kak Sidah , sapu bersih

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL dan semuanya,

Harapan ayahanda: Biar majlis berakhir,tapi ramah mesra berkekalan.Mai kita bangunkan satu keluarga besar dari PDKM ini.Sebagai orang tua ( maaf bukan tua, lama )inilah pertama kali yang ayah jumpai dalam banyak2 pertemuan yang memberi maknanya tersendiri.Yang lain tu habis,habislah ia.Yang hebatnya kita berblog,berblog tak habis2 hingga kini.

Kekawan sezaman ayah yang aktif berblog cuma 2 orang.Yang lain tak tau dan tak minat.Maalomlah zaman ayah dulu bukan ada semua ni.Komputer pu tak pernah dengar.Alhamdulillah ayah boleh,dan boleh juga berdakwah sambil2an.

Pesanan ayah jalinanlah perhubungan kerana kita diberi kemudahan.Nabi cukup suka kerja menjalin perhubungan.Dosa2 kita akan diampun.Teruskan kerja,insyaallah kita diberi keberkatan.

Kat CL you get the most.You started it and you profited from it.Tahniah.Biar kaabah,Makkah dan Madinah mempereratkan kekeluargaan PDKM.Balik Makkah nanti tolong doakan untuk kami semua.

Biar kami di sini doakan CL selamat sampai,sihat dan mendapat keampunan dari Allah.Jasa yang baik sentiasa di kenang.

Yang anaknda muda2 tu teruskan pecutan anda di atas trek PDKM.Yang tua2 bersama ayah sentiasa terhibur dengan telatah2 di trek tu.Ada lucunya dan terhibur di jiwa.Make the most significant in life.To live with life.Make life a living.True life,true living.

Wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

sambung sikit lagi,

mak wan pun kirim salam pada semuanya.

NGINAP SRENGENGE said...

salam semuanya.

Ada sikit lagi.Lepas maghrib malam Jumaat mak wan dah buat majlis Yassin di Rumah Gemilang Puteri( Rumah Anak2 Yatim)Khas untuk CL berangkat balik ke Makkah.Semoga mendapat segala keselamatan.

wassalam.

YB said...

Salam CL

Semoga segalanya tidak berakhir di sini. Selepas ni kita berkancah pula di ruang Mekah.

مسافر_اسلام said...

Salam ziarah,
Wah gamabr saya ada la...
Trimakasih PDKM
CL
Salam

Hajjah Siti Noor said...

salam..sedihlah baca entry nie.wpun sy ingat CL dah kembali ke Mekah hr tu. terasa lak CL mmg betul2 akan berangkat pulang.oklah nak halang pun dah cari rezeki disana kan.sy n family doakan semogakan diberkati olehNya.insyaallah jumpa lagi

manzlie said...

salam kak shidah...

taniahhh..RATU TREKK menganas..sapu bersih..TOP TEN lagi...

taniah kak shidah..rekod nih...rekod bersama Che Pit dan Az..

waslam

manzlie said...

salam Hanis..

ABC..? cam pernah dengar jer..hehehehehe dimana yer?

waslam

manzlie said...

salam Rosli..

alhamdulilah...sememang nyer kak shidah kita tuh JUARA menganas di trekkk..

waslam

manzlie said...

salam Hilmy..

alahamdulilah....amin....

waslam

manzlie said...

salam Dik Tikah..

alhamdulilah....taniah pada kak shidah kan...

waslam

manzlie said...

alam ayahanda..

Terharu dengan apa yang ayahanda bagitau nih..terasa menyusuk di jiwa dan hati sya..syukur pada allah swt ketemukan sya dengan aayahanda Mat Isa yang terlalu mulia dan baik hati...moga tali persaudaraan kita hingga ke akhir hayat..
pada ayahanda ku ddoakan semoga ayah dan bonda sihat dan mampu menunaikan kewajipan sebagai umat islam yang sejati..insyalah..

salam syang dari anakanda untuk ayah dan bonda..

waslam

manzlie said...

salam mamaju...

akak shidah kita tuh dah berlatih lama tuh mama..tu sal kaut dia memecut hari nih..rekod ..TOP TEN...

waslam

manzlie said...

salam suhaimi...

raja pecut semua duk rehat kot...

waslam

rezeki said...

salam cl dan semua

alhamdulillah, semua perancangan diatur menjadi kenyataan dengan izin Allah jua tahun ni . Semoga pertemuan ini akan menjadi titik tolak dalam menjalinkan hubungan silaturahim yg lebih kukuh antara kita semua warga PDKM

tahniah pada abg jamil a.k.a cl kerana dapat mengaturkan pertemuan antara kak tipah kak ani dan ... dalam suasana yg harmoni he he he

doa ku agar kehidupan kita semua sentiasa diberkati dan dibawah perlindungan Allah SWT jua

semoga urusan abg jamil kita ni dan kita semua sentiasa sentiasa dipermudahkan oleh Allah

selamat berangkat juga pada abg jamil, kak...dan 6 j sedang menunggu mu di Makkah ngeh ngeh ngeh

Kak Sidah said...

Salam CL,

Sebab mereka raja dan ratu pecut berehat lah akak dapat nih, rupa nya seronok jadi ratu ni dapat banyak tahniah, terima kasih semua,

Tikah pun nak ye abc tu sabar ye..

Umi sekali2 je..

Kata2 ayahanda syahdu sekali, semoga tersemat dihati kami.

ijoismart said...

Salam CL
Semoga kita semua dlm rahmat Allah

probakti 21 said...

Salam CL,
Gambar yang cukup nostalgik !.Saya ni pemecut yang ke berpa ya?
Ta apalah slow sikit asal masih "in the race"

En3 baru saya dah siap,entah yang lain bila nak habiskan,sampai 30 episod kot.

Masih terkenang makan "hati unta"di Al Safwah

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah Kak Sidah, ratu pecut hebat..

1 hingga 10 habis disapu bersih.

ops!... satu usaha yang murni sdr CL yang benar-benar menjadi kenyataan...
sukar diluahkan dengan kata-kata kemesraan yang terjalin..

terima kasih sdr... sdr telah menyatukan kami (blogger) yang tidak pernah kenal mengenal antara satu sama lain bergabung..

S said...

salam,

berakhir dengan penuh kenangan manis.

tahniah ! kak sidah.
juara veteren.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Salam CL,

Kenangan ni merupakan antara yang terindah dalam hidup kita. Kenalan di alam maya ni mendekatkan diri kita dengan Pencipta. Insyallah.

Selamat Bertemu Kembali Cik Lie!

hajah zainab bt abdullah said...

salam CL,

selamat berangkat! kak nab doakan CL sihat & bahagia sentiasa...semoga dapat berjumpa lagi disember nanti. apa yang CL pinta tu...Insya Allah akan kak nab masakkan nanti!
pinta kak nab, CL doakan kami ya!

anim kasim said...

salam cl,selamat berangkat ke tanah suci semuga cl dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki juga diberkati Allah ....amin semuga berjumpa lg ye tqvm untuk segalanye

Mohd Saad Hamid said...

Salam Tuan Haji CL.

Alhamdulillah, walaupun saya tidak mendapat keizinan dari-Nya untuk menyertai gathering tersebut (sudah telefon anak minta dia tolong hantar kat masjid muaz, seminggu sebelum tarikh tu), namun saya tumpang gembira di atas kejayaan majlis yang gilang gemilang tersebut.

Saya tumpang mengaminkan doa tuan di akhir entri tsbt. Amin, ya Rabbal 'alamin.

manzlie said...

salam semua...

alhamdulilah dan terimakasih atas amin dan doa dari anda semua...

semoga allah swt memberkati hidup ktia semua..

waslam

Yem0805 said...

Salam CL,

Alhamdulilah akhirnya Majlis Ramah Mesra ke episode akhir tapi buat kata ayahanda jalinan mesra serta ukhwah pengikut setia blog PDKM tidak berakhir. Insyallah kita terus berhubung melalui blog2 baik muda juga yg org lama(kata ayahanda)kepada CL juga ribuan terima kasih kerana dpt meluangkan masa berjumpa kami juga meneruskan pejalan ke selatan,utara utk berjumpa pengikut PDKM. Kami semua doakan CL selamat kembali ke Mekah juga membawa berita semasa dari sana nanti juga doakan kami dpt menjadi tetamu Allah dan berjumpa CL di Mekah Amin.

@Utk AZ bila nk dtg Puchong Perdan?