MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 11 January 2010

" Ramah Mesra PDKM ...10/01/10 - Part 3"

Duk sibuk kat Meja Pendaftaran tuhhh..syabass
Dari alam Maya ke Reality...dari kiri saudara Malek, Yanim, Suhaimi, dan Rosli...alhamdulilah...
Orang kuat PDKM..adik Shima dan Hanis..
UCAPAN DARI CL : Jutaan terima kasih kepada semua yang sudi hadir..terutama yang jauh jauh tuh..dan juga mekasih jugak pada penderma penderma yang datang membawa makanan untuk kita semua..alhamdulilah..moga allah swt merahmati serta murahkan rezeki anda semua..Insyalah...
Our profesional Camera woman....Bravo...taniah..




95 comments:

Che' Pit said...

salam
cop balik no 1

Che' Pit said...

huhu tapi dpt no 1 pun, semalam x dapat pun trophy, huhuhu..

mama ju, said...

Hai cp..

Che' Pit said...

mana CM dgn Kak Noor..
dah pancit ker? ngeh ngeh ngeh..

Che' Pit said...

hai mama ju..
jejaka in pink kembali, ngeh ngeh ngeh..

mama ju, said...

Akhirnya dpt juga mama berkenalan kat CP

mama ju, said...

Dah jumpa ke calon-calonnya....

mama ju, said...

Mama buat komen kat bwh tadi tiba2 ada N3 baru...CL baca balik tak komen N3 terdahulu?

Che' Pit said...

CL..
silap caption ler.. tu tikah n syima, bukan hanis..

mama ju..
hmm x sempat curi2 pandang semalam.. lagipun cheq ni pemalu..

mama ju, said...

Mama boleh jadi orang tengah...

Che' Pit said...

alamak..

sorri2.. silap gak, ngeh ngeh ngeh..
hanis n syima.. tikah x de dlm gambar tu..

ni nak kejar no 1 punya pasal ler sampai tersasul2, ngeh ngeh ngeh

manzlie said...

salam Che pit..

wahh raja pecut pertama kembali lagi. yah..

wasalam

manzlie said...

salam che pit..

trophy mu tuh tetinggallah..heheheheh

wslam

manzlie said...

salam mamaju..

mama dapt pingat Perak yah...taniah.

waslam

mama ju, said...

Macammana ni salah namalah CL.Syima kena saman...

CM dan Noor letih tak boleh bangun2...

Bye

manzlie said...

salam mamaju..
sat..che p tengok nooh

waslam

manzlie said...

slaam che pit..

ye ker.

sat p tengok balikkk
hehehehe

waslam

mama ju, said...

Dua orang bujang tu dah makan ke?ke makan hak semalam tu masih kenyang sampai hari ni...

Zie said...

Salam,
Wah.. CP dan mamju berebut tempat. Tahniah

mama ju, said...

Datin asnija tu mesti tak baca koman mama...mama kata datin macam budak sekolah..lawa dan comel..

Hanis pun apa kurangnya...sejuk mata memandang,ramah pulak tu..

mama ju, said...

Bilalah Zie ni nak tampilkan dirinya yg sebenarnya..

Zie said...

Salam Mamaju,
Insya Allah... ada tu nanti.

Che' Pit said...

CP makan dah mama ju.. arini keje..
Nasib baik jadi emcee terkejut semalam, harini x amik MC, ngeh ngeh ngeh..

datin asnija = supervisor guardian farmasi.. ngeh ngeh ngeh jgn marah noo datin asnija..

mama ju, said...

Datin sibuk meeting ye...

Ni Che Pit,ngata Datin kat N3 bawah...ha takut CP......

Nak rehatlah..ambeklah CP..nah...

manzlie said...

salam mamaju..

cheq lum makan lagi..malas nak kaur lah..heheheh

waslam

YB said...

Salam CL,

Minta maaf tak dapat hadir. Ada hal ke asrama anak di Taiping. Tak terkejar pulak ke KL. Hasrat tak sampai. Insyaallah harap ketemu lain hari. Tahniah, atas kejayaan majlis tsb.

Asnija said...

Salam Mama Ju,
(tumpang lalu CL)
Saya baca dah komen Mama Ju tuh...tergelak le saya kak..macam budak sekolah ye kak...sebab tu Che Pit cakap saya macam budak kerja kat Guardian tu, siap dengan uniform nyer sekali, apa nak buat, tak reti nak glamer macam Noor tu....he...he...saya tak tahu nak amik sebagai pujian ke teguran tu...lepas ni nak berusaha mematangkan ropa saya nih la...anak saya yang ikut pun kata nak muntah dengor nyer....(jumpa anak saya tak?)

ps: jus tomato try la kak...

Asnija said...

Salam Shami (tumpang lalu lagi CL),
Akak rasa ketaq lutut di tenung-tenung, tak berani nak bertentang mata ngan shami...tapi best nyer sembang...(padan muka akak berlobang-lobang, abih tembus kena panahan mata Shami)

Yem0805 said...

Salam,

Ramai jurufoto pro semasa ramah mesra PDKM...mengalahkan wartawan surat kabar hehe..apa2 pun memang sonok jumpa kwan2 semua.

Asnija said...

Salam CP (tumpang lalu kali ketiga = juara tumpang lalu ye CL),

CP, pandai ko ngata akak ye,nanti akak sumpah CP kahwin minggu depan baru tahu...(afro kata CP ni best la...sempoi je...dia suka dengan CP berborak...dia tanya, sebelah dia tu bini dia ke Bu?...haaaa....apa CP nak jawab...jawab sendiri, akak tak nak join...)

mama ju, said...

Datin dah tgk gambar datin ngan ayahanda yg mama ambek tu...

manzlie said...

salam Datin Asnija..

jgn lah risau....bukan paras rupa yang allah nak tengok..tapi hati dan keihklasan kita yang penting tuh....tul tak ...?

waslam

manzlie said...

salam yb..
takpa lah..lain kali nanti insyalah dtg lah yer


waslam

manzlie said...

salam datin Asnija..

aiseymen..lupa lah nak bergamabr dgn anak datin tuh...

waslam

Asnija said...

Salam CL,
Pertama sekali, tenkiu dengan award ratu trek, terharu sampai berlenang air mata saya dianugerahkan ratu trek (sebenarnya, anugerah tu ratu trek lembab kan...kan....saja je tau...) dapat lak anugerah ngan Dato' sepasang, tak dapat gambar ngan Dato' nya, dapat ngan kakaknya pun jadi la...

Keduanya, tenkiu pada sume AJK yang bertungkus lumus. Akak datang lambat sebab Datin memang kena datang lambat...he..he..

Ketiganya, thanks pada Wan yang merealisasikan idea akak pada CM untuk letak muka CL kat atas kek tu, tu dia....besar mak aii...tak sampai hati nak potong tang muka CL tu, makan tepi-tepi je...

Keempat, sedap sunggul colek buah tu, kedondong tu rasa semacam sedapnyer, tak pernah akak rasa kedondong sesedap itu...ropanya sedap sebab anak dara yang potong....waduh...dan mak dara jubah serong yang mengadun colek nyer, padanlah akak makan sampai serong-serong gigi akak mengunyah ...

Kelima: Suker di tegur 2 pakwe handsome...abg megat ngan Rosli...he...he...Kak S jangan jeles ye...bergambar ngan ayahanda pun best...

Kesimpulannya...best sangat, bali ke Puchong senyum-senyum sendiri...

(ps: Mas & Noor, akak ingat nak tolong mengemas, tapi pas keluar akak sampai pukul 6 je laa...nanti warden tak kasik keluar lagi...akak jugak yang susah..nanti kita kena temukan warden kita tu ye...)

CM said...

salam datin

betul kata CL tu,biar muka budak otak matang,jiwa mantap,budi luhur semua tu ada kat datin,lebih baik dr muka matang otak budak ,betul tak datin?

shami2 said...

Salam CL..

Wah laju sungguh dah masuk part3 dah..cheq dapat no 36...

Wah ada gambar MIL and my handbag biru...hikss

Nurul Hafizah said...

Salam CL,

Terima kasih atas cenderahati yang diberi. Saya terimanya dari Datin hari ini..

manzlie said...

slam datin asnija..

tu lah sya frust sebab Dato imran tak mai...tapi takpa lah kan..dah hantar wakil kakaknyer terubat jugak di hati...

waslam

mnasir said...

Asm.

Wah CP dah balik dari memburu, dua hari lepas masih dalam hutan, skg dah muncul, patut la dia cop no 1 balik. Bila masa boleh overtake CP pun tak tau la.

Tahniah sekali lagi kepada warga AJK ramah mesra PDKM.

Buat lagi supaya ukhuwah sentiasa di perkukuh lagi antara sesama insan ALLAH ini.

CL, bila balik ke Safwah?

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Yang entry ni mesti CP dah elok plan dgn CL kan kan..just copy & paste je komen..tul tak? baik ngaku..disqualified ekeke

Aduhai, apsal laa muka anak2 dara yang dok enterframe utk Part 3 nie..huhu

Kak Nija, sedap eks kedondong? tq hehe

CM said...

salam

datin tak nak wat entry ker pasal gathering,boleh kita tambah garam belacan..

manzlie said...

salam sinomosa...

plan apalak dng cp..kan cl skg di puncak jalil..cp tuh duk kerja..
copy paste tak main lah dikk..heheheheh

wasalm

manzlie said...

salam M nasir..

insyalah cukup bulan sya terbang lah semula ke tempat asal ku..heheheh..insyalah


waslam

manzlie said...

salam kak shami..

laa semalam dah dapat awards ...arinih no 36 lak..heheheheh

waslam

Atikah said...

Salam,

Shima, CP kata mana ada... CL kat umah CP kat opis... bukan dok sebelah menyebelah... hehehe...

Alahai malu lak... saya nie tak pro pun ambik gmbr... hehehe..

Kak mas, akak tak wat entry gathering PDKM ker?

Che' Pit said...

salam datin asnija

hmm jgn pas ni rambut yg afro tu bertukar menjadi rambut pendek sperti CP ni sudah ler.. Simpan lek lok rambut tu, ngeh ngeh ngeh..
Ish, ckp kat si afro, CP ni bujang lagi hah.. ni duk tunggu mak2, mama2 yg berkenan nak buat menantu ker.. semalam ramai emak2 kat sana, tu yg sukarela jadi emcee bidan terjun.. mana lah nak tau, kot2 ada mak yg berkenan.. nak tekel anak, kena tekel mak dia dulu, tul tak, ngeh ngeh ngeh..

syima, ish ish ish x baik tau kata cheq lagu tu.. semalam tu cheq gurau2 jer.. awat hang caya?

sudara mnasir, ok2, pasni CP slow down..

Asnija said...

Salam sume,
Mas, nak buat N3, akak tengah dok edit subtitle video clips mat saleh ni, curik-curik gi sini, padahal dah gatal sangat nak buat N3...

ps: untuk pertama kali nyer, semalam depan juadah akak tak lalu makan tau Mas..selalu akak pantang nampak makanan....baru akak tau tips untuk akak kurus ialah kena jumpa Mas, Noor, Syima, Hanis, Tikah, Mama Ju, Kak Sidah, Kak S, Shami, Wan, Ums, AZ, CP, CL....adoi...3 hari 3 malam hilang selera makan, bila kena tegur ngan abg megat ngan Rosli dan ayahanda...terus tak nampak meja makanan...agaknya kalau dato' datang, mood makan akak hilang sampai 7 keturunan....he..he...

ps: (afro terperanjat tengok akak dari angle berbeza...saya pun frust CL tak bergambar dengan dia laa...baru teringat....)

akak jeles tengok syima ngan MIL...serasi gitu...wakakak....

Atikah said...

Salam,

Shima, baru dok kata, CL ngan CP dah jawab... hehehe

Asnija said...

CP,
rupanya mempromote diri semalam le ye...tak pe...ada gaya menantu soleh....tapi pesan akak, jangan langkah bendul ye...kecuali bendul izinkan...he...he....

ps: nanti kalau akak buat N3, CP komen secara ilmiah ye...

SiNoMoSa said...

CP, haha sekilas ikan di air cheq dah tau yg mana jantan yg mana betina wakaka..okay2x ops sori terbagitau rahsia hang kat umum..

Kak Nija, baru perasan..alamak si afro ckp lagu tue ke? patut laa smlm perhati mamat2 ensem takde yg toleh rupanya lupa CP dok sebelah cheq hehe..(notty afro!) huhu..my MIL tue sporting laa kak..(kak, jgn ckp MIL selalu kot masin masak sy haha)

Tikah, kita bg chance kat CP eks..lepas nie cheq seminggu tak kuar umah sbb dah tumpang glamer CL huhu

umiazuddin said...

Salaam...

oo baru kenai muka bapa2 blogger... minta maaf ye, saya tak menyapa ayah zain, en. rosli, en. safiuddin dll... bukan sombong tau (ipoh malee talak sombong maa) tapi segan ler pulak...heh.

Tapi sempat juga berkenalan dengan isteri2 blogger seperti Bonda (isteri ayahanda Nginap), isteri kepada Tuan Hj. Yamin, dll. Sayang tak sempat berkenalan dengan Mama Ju :(
Seronok dan ralit dengar cerita PDKM isteri Tn Hj Yamin yang baru pulang menunaikan haji dan juga pengalaman mereka menjamah hati unta di bilik CL... hehe...

Apa2 pun, rakan2 yang dah update blog tu, announce ler kat sini ye... cheq nak pi kutip gambaq2 yang berkenaan yang 'ter'enterprem dengan sengaja pasai cheq takdak kamera nak tembak orang ...hehehe...(ni kira mintak izin la naa?)

VpeaceV

manzlie said...

salam datin...

laa jadi lagu tu lakk..tu lah suruh dia msuk tak mau..la nih duk nyesal ralit.hehheheh
takpa lain kali nohhhh

waslam

manzlie said...

salam sinomosa...


laa ye ker tuhh..takpa lah...

waslam

manzlie said...

salam Ummi azuddin..


copy jer ..jgn tak copy..anyway mekasih kerana sudi mai nohhh

waslam

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Tahniah. terikat sudah silaturrahim. Semoga mendapat keberkatan dari Allah.

manzlie said...

salam leenoh..

alhamdulilah...syukur kehadarat illahi

waslam

elaira said...

salam cik lie dan semua pembaca komen pdkm...

huuhuu baca komen je dah sekerat hari, berjela-jela sungguh... begitulah kemeriahannya yang terbawa-bawa dari pertemuan semalam. semoga nanti kita boleh ada acara begini lagi...

terima kasih atas door gift yg sungguh istimewa... atas juadah yg enak2.. atas semuanya lah... terima kasih sebab follower pdkm semuanya peramah2 dan baik2 belaka, sudi bertegur sapa.

seronok dapat jumpa ayahanda (yg saya admire sgt tulisannya) dan juga bonda... tak lupa kak AS!!! naik glamer plak kena peluk2 siom2 ngan kak As... huhu... mintak maaf masa awal2 tu tak prasan kak As.. terima kasih... erk dah jadi mcm blog aku lak ni... hehehe... sorii...

insyaAllah saya akan buat laporan versi hujung rimba pulak nanti ya... :)

shami2 said...

Salam...Semua..

Emmmm CL...n4 bila nak masuk...
Kak Nija...bila CM dok citar dalam N3 dia saya ambik peluang tu tenung...hehehe

CP tak dapat trofi dapat jadik emcee berbaloi....aarrr, jgan ketaq dekkk bersua dengan akak...ngeh..ngeh..ngeh

manzlie said...

salam eleira.

alhamdulilah..berkat pdkm

waslam

manzlie said...

salam kak shami...


nak jadi ratu trekkkk kaaaa...?

tunguuuuuuu



wasalm

Noor said...

Salam CL..

aisey ummiazuddin.. awat cheq balik diam2.. sampai ati tak mai jumpa ngan kak ngah.. tak kan lah ngan kak ngah, cheq 'segan' kot.. tak puas sembang ngan cheq tau.. dalam kalang kabut peluk sana peluk sini (yg nie dgn muslimah je arrr) kak ngah paling-paling tengok.. cheq dah tak ada.. rasa la la tu jugak nak p Puduraya.. nak ucap selamat jalan.. heh heh

pssttt.. kalu mai KL lagi bagi tau kak ngah arrr.. kita p pekena cendoi..

Asnija said...

Ok,
akak dah update N3, jenoh dok ejas gambar tapi susah sangat...so, nampak tak berapa kemas...tak pe la no...Elaira kena tengok komen akak...gosip Bi dan abang nyer pun ada...itu wajib...gosip rindu-rinduan akak ngan CM pun ada, pantun meminang anak Kak S pun ada... gambar CL main kayu tiga pun ada (Ums kena copy gambar ni)...oppsss...Bi, jangan marah...

Asnija said...

Tumpang lalu,
Imran, akak ada gambar yang meletop...suker gambar tu tau....

shami2 said...

Salam CL...

Anak2 tanya ratu trekk tu apa mama...hahahah
Bisik ngan bang mie ok ker majlis semalam ..semua happy...heheh

Siap sedia semua aarr CL nak masuk N4 ...
Elaira...hehe suka bersua aar..
Kak Nija awat kita serupa tak lalu makan...gaya...apa CL dah buat kat kita...semua..tapi cheq tengok CM..tu laju jarrr

ina said...

Rhugi besaq cek tak mai no...

Tumpang lalu... tengok 1x gambaq tu mcm ku kenal si Rosli. Tengok 2X, konfem tulah Rosli yg ku kenali...lebih tepatnya yg asben ku kenali.

Cik Rosli tekalah sapa asben cek tu.
Maaf pd yg lain no..

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Saya teruja perjumpaan semalam

Mukin bukan saya seorang yg persaan!!!!!!!

CL nampak sungguh ceria dan ada nor di mukanya

Terima kasih CL

Tidak lupa juga MC En CP

Tak ketinggalan AJK, yg saya ingat Noor, Hanis Shima, Cikgu Mas Dll

Ayahda tentu sihat dgn suasana semalam

Wassalam

Rozali said...

Salam CL

Saya harap CL siarkan semua gambar-gambar perjumpaan semalam

Wassalam

مسافر_اسلام said...

Salamatan wa'tihayatan, syukran.
Salam semua...ana nak tanya skit la...kepada semua, terutama CL and CP.

Agak2nya siapa sebenarnya 'MC Khas' tu??

umiazuddin said...

Salaam Kak Ngah,

cheq nak minta mahap banyak2 laa pada kak ngah pasai tak dan jumpa n peluk2 berlaga pipi ngan kak ngah... cheq pun melilau gak cari kak ngah masa tu, tapi orang dah mula bang asaq, cheq pun mula la kalang kalibut nak pi join berjemaah n bersiap2 nak balik... minta mahap na kak ngah? cheq pun ralat gak ni :(
kak ngah tau dak, mujoq la bas tu lambat bertolak, kalau tidak, memangla cheq dah kena tinggai! kak ngah jugak la yang akan cheq cari mintak hantaq balik ke ipoh dengan kapcai malam tu jugak! ;}

okeh set! insyaAllah lenkali kita pi pekena cendoi dgn ais kepai na?

VpeaceV

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Datin,

Siapa lah yg makan CL semalam ye? Nak tanya kt sini?

Ada sapa-sapa dpt mata ka? hidung CL ka? pipi ka? Habaq mai!

Wan pun tak sanggup nak makan. Tak pasal-pasal dr jauh dok dengar... aduh! aduh! mataku! hidungku! hehehe

ummi humaira said...

ASSALAMUALAIKUM SEMUA....

KEPADA SEMUA WARGA PDKM , TERUTAMA NYA KEPADA YG TIDAK BERKESEMPATAN MENGHADIRKAN DIRI KE MASJID MUAZD SEMALAM , JEMPUT n SUDI2 LER KE BLOG UMMI UNTUK MENATAP WAJAH DAN UCAPAN CHE LIE YG DIRAKAM OLEH "PENEMBAK BERANI MATI" UMMI.

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, amat mengembirakan semua, itulah ikatan silaturahim kita selama ni. ingatan sampai bila2.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam rozali..

insyalah kesemua gambarbyer akan sya paparkan..

waslam

manzlie said...

salam datin asnija...

NOTI AAARRR......


waslam

manzlie said...

salam ummi humaira..

akak pun notti aaar...pasang penembak berani mati...

waslam

manzlie said...

salam wan..

sapa lah yang makan ku..hehheheheeheh

wasalam

manzlie said...

salam ina..

nanti hujung tahun mi mai nohhhh


waslam

Che' Pit said...

salam kak shami

hmm tulah, berbaloi lah gak sbb dapat jumpa dgn tokei cadar, ngeh ngeh ngeh.. sampai ketaq cheq ni haa..

Musafir Islam, hmm dah nama pun rahsia, jadi biarlah rahsia siapa emcee rahsia tu.. kalau dia dtg, mesti lagi meriah majlis semalam.. cheq ni bidan terjun, habis tunggang langgang flow majlis, ngeh ngeh ngeh..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Terima kasih hadiah tu, tak sangka lambat pun dapat jugak hadiah bertuah.

dan terima kasih kerana adakan gathering ni, akak rasa bertuah sangat dapat berkumpul dalam kumpulan ini.

Nak tanya pada zie, mana menghilang, lepas gathering ada balik, malu ye

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Terlupa nak ucap TK pada CL dengan semua cenderahati dan Piala Raja Pecut tu, kepada yang sponsor makanan pun TK, semua sedap.

Mintak laluan, pada HJH.Ina , ya saya baru perasan Hjh Ina masa jumpa Hj. Azhar dan Ina di majlis perkahwinan anak En Salim minggu lepas di Batu Berendam.Kirim salam pada Hj Azhar. Dunia cyber dan blog makin kecik dan kekadang menemukan kawan2 lama.

Pada Datin Asnija dan rakan2 lain, saya pun semua rasa best dapat kenal dengan semua wanita2 yang hebat2 dan yang lain. Kalau ada yang tak sempat tegur atau saya segan nak bertegur sapa harap maaf, lain kali jika ada masa dan ketika kita akan lebih mesra.

Sekali lagi tahniah pada semua khasnya CL dan teamnya yang begitu hebat

sonata anak kancil said...

Salam semua...sungguh meriah seperti perjumpaan keluarga yang besar...apa tak nya keluarga PDKM!

Tahniah semua yang memberi sokongan untuk majlis ini.....Hu hu hu...akan kukenang selamanya! Semakin ramai kenalan alam maya ke alam realiti...

Sonata pun buat N3 tentang terbongkarnya rahsia alam maya...datang jangan tak datang ke AGK.....

Imran Paris said...

En Li, alhamdulillah wp tak dpt join, dpt jugak saya kenali dgn lebih dekat rakan2 blog yg lain. Harap bertemu 1 hari nanti dgn semua, insyaAllah

Kasmin said...

Salam CL & semua peminat PDKM.

CL, tahniah pada anda kerana dapat jua bertemu dgn teman2 PDKM. Terkilan buat pribadi kerana tidak dapat hadir di pertemuan tu kerana ada tugas.Mungkin dapat bertemu dgn CL dan teman2 PDKM di lain kesempatan. Insya Allah.

Hanis said...

Salam,

Alhamdullilah semua yg dirancang telah berjalan dengan lancar..Terima kasih kepada semua yg mendoakannya.... Semoga ukhwah yang terjalin akan berkekalan hingga keakhir hayat..

abang...terima kasih atas usaha abang menemukan kami kenalan2 di alam maya kepada realiti...abang, cam tak caye aje hanis dapat pingat ratu trak gak semlm...hahhaha....rasanya hanis dah lama ketinggalan....anyway thank you so much...

Kak Noor & Kak Mas...hanis sayang sgt kat kanda berdua...kanda berdua, terlalu banyak membantu menjayakan majlis yg dirancang CL...

Abg Nazir...thank you so much....nie lah org kuat CL sebenarnya....pembantu peribadi merangkap driver CL kami....bukan setakat tu aje...camare man khas tuk n3 "Ramah Mesra PDKM"..2 kamare di bahu lg tuuu...

Shima...kalau tak kena hang, cheq tak tau tidoq kol brape dok menggulung no cabutan bertuah tu...salam sayang tuk kakak naa...hang kene bagi 3 biji coklet aku yg hang ambik ke dia...pijal..tahniah..hang dah berjaya menjai pengacara yg paling glamor sekarang nie..duit cengkeram jgn lupa our lunch ujung minggu nie kat knyroges....... tikah, seb baik hang mai awal...kot dak pengsan cheq kene bebel ngan abg cheq sebab mai lewat ;-)... kurma tak bungkus2 lg...huhuhuhu..lg satu, jgn lupa kongsi gambar2 yg hang ada nanti k...

Kak zainon & suami serta Abg saifudin....terima kasih sesangat tolong hanis sediakan door gift semalam..dapat laa hanis p tolong potong kuih..kak zainon tahniah telah menjadi org pertama sampai semlm...

Ayah zain, mama as & mama shidah...terima kasih sesangat ade bekalan tuk hanis...kerepek hanis dok mkn kat rumah...kuih bangkit dah tinggal separut...dok makan kat opis td....& coklet mama shidah yg hanis paling sedih....hanis dapat makan sebiji aje...huhuhuuh...shima ambik bawa balik...mama shida, pisau mama tu banyak jasanya tuk kami semlm...tp jenuh gak hanis nak menjaga pisau mama tu...sat2 shima & tikah mai nak pinjam... ;-)

Kak Maya & Abg Man, Tuan pengerusi & kak Mahani....nie laaa org kuat kita sebenarnya...mereka laa yg org yg paling sibuk menyediakan makanan & dewan tuk kita semlm.....Buat kak mahani, hanis nak resepi kuah bakso akak naaa.....hanis tak sempat nak rasa dah habis....

Kepada ayahanda & mak...hanis terharu mak & ayah mai naik bas demi perjumpaan PDKM....lg terharu anak mak cite, ayah bawa kain rentang naik turun bas ngan selipar/kasut color kuning (kalau tak silap)....huhuhuh...terharu sgt ngan pengorbanan ayahanda...& seorang lagi kakak dr kemaman atau kertih, hanis tak ingat...hanis minta maaf...hanis terharu sgr ngan semangat akak mai gathering PDKM naik bas bawa 1 org anak kecil & seorg baby....hanis minta maaf, semlm hanis tak sempat nak minta phone no akak...alhamdulillah, akak dapat cabutan bertuah semlm..

Mama As & pak megat.....hanis masih terkilan ade org lalu depan umah hanis tp tak singgah....huhuhuhuhu....

Kak Wan...terima kasih bebanyak sbb sediakan kek yg paling special tuk CL and menu yg paling gelamor semlm....

Kak Sonata...hanis tak sempat nak naik pentas ambil cenderahati drpd akak...huhuhuh...dok sebuk tolong potong kek pastu lupa dah...huhuhuh...

huhuhu...terpanjang pula komen hanis kali nie ye...minta maaf tuan blog....(dalam hati CL..kot dah panjang lagu tu p laa buat n3 kat senyuman harapan yg dah usang tu kan...)

Imran Paris said...

En Li...tumpang lalu.

Ayoyo Datin dan Hanis...punya pjg komen...dah boleh buat n3 khas dah tu, TAJUK - tribute to AJK Ramah Mesra....ngeh ngeh ngeh

mokhtar said...

salam CL, saya mengikuti semua perkembangan pdkm dan gathering dr jauh byk jd silent reader je. nak p jauh. w/b/manapun tumpang seronok membaca dan melihat gambar2 Semuga ukhwah yang terjalin dirahmati Allah dalam suasana yang di berkati.Semuga usaha tuan berpanjangan dan di berkatiNya. Tak sabar saya nak lihat suasana mekah selepas musim haji.Sudah semakin rindu hati ini....... Semuga CL sentiasa di beri Allah kelapangan dan kebahagiaan hidup.Insyaallah...

Hanis said...

salam,

10/01/10 juga telah menjadi detik sejarah pada 3 orang followers PDKM kita...kerana telah mendapat anugerah drpr pemilik PDKM...dan telah membawa balik gelaran DATO' & DATIN....
TAHNIAH kepada Dato' Imran, Datin Asnija & Datin Sofi....gambar pingat tu hanis ade lihat di blog Shima.....Tahniah sekali ...

Kak Sidah said...

Salam semua,

Tumpang lalu jap ye CL, Nija jgn lah tak lalu makan, nanti kurus lagi, tu dah cantek dah, Hanis, terima kasih jagakan pisau mama tu ye, seronok jumpa hanis dan semua, nanti kita jumpa lagi...hanis nak lagi ke cokelat tu, nanti akak buat lagi ye ..sian hanis tak dapat makan ..

S said...

salam suamesra untuk CL dan semua,

terima kasih atas sambutan yang sungguh meriah mesra.

terimakasih atas cenderamata. ratu trek juga walaupun warga emas. Tq.

minta maaf sbb sampai lambat. maklumlah kak S mai jauh, sempadan Siam noohhh.

amat teruja dapat jumpa semua berkat doa kita ingin bersama orang2 yang beriman.insyaAllah akan bersama di Firdaus kelak. amin.

Hanis jangan marah na, nnt ada rezeki mama p umah Hanis.maklumlah mama mai KL macam rusa masuk pekan. tak tau nak hala kot mana.

Wan Rusyaini Wan Mohd said...

Hanis, senyuman mu menjadi idaman hati ku. Semalam mengigau teringat senyum mu itu!

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL ,
salam hanis.

anaknda wan rusyaini,mak pun sama juga tak habis2 nak cerita pasai hanis.

um. masyitah said...

Wah ajk bertungkus lumus betul untuk manjayakan gathering ni

sonata anak kancil said...

Salam....habis ku baca semua...tiba2....alahai orang kuat CL ni ( Hanis ) didapati tak dapat menerima cenderahati yang tak seberapanya dari Sonata ni....amacam Hanis? nak akak poskan? No problem!!!! Bawak mai hang punya alamat....cepat2 daku poskan untuk mu...

مسافر_اسلام said...

Salam akhir dari Musafir, akak sonata baik hati sampai nak poskan ya...untuk persabahan PDKM.
Walau tak pernah jumpa, tp kemesraan dan hati baik budi tetap ada dan abadi.

Kejayaan dan kekuatan bukan terletak pada berapa ramai kita kenal, tetapi yang kita mencari kualiti berapa ramai kita kenal



--------------------AKHIRNYA---------------