MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 19 January 2010

" kembara PDKM - Destinasi terakhir Bangi bersama Rosli.."

Juadah yang telah tersedia..alhamdulilah...moga allah swt murahkan rezeki suadara ku ini
Asam Pedas muar..sedapppp..cl makan tambah..
Bersama kelaurga Bahagia En Rosli dari bangi..alhamdulilah
Menerima Tshirt bola...TM..classs gitu...jutaan terimakasih nooh..
Posted by Picasa

62 comments:

CM said...

salam

kat bangi tu

Zie said...

Salam CL,
No. 1 ker ni

Zie said...

Salam CL,
Alamak CM lagi laju...

Wah dapat t-shirt

CM said...

salam

betul ker that the last destination..ada lagi larr..

CASA QASEH said...

CL boleh jadi wakil TM la lepas nie. syukran syukran dapat jersey TM.

manzlie said...

salam dear cm...

taniah
Ratu treekkkk dia lagi..no wahid..

waslam

manzlie said...

salam zie..

cm no 1 lah..heheheheh taniah no 2..

walsam

manzlie said...

salam cm..


ye lah..the last destination ..kat abangi lah penutupnyer..

waslam

Zie said...

Salam CL,
Ada lagi destinasi rahsia tak keluar... ngeh ngeh ngeh

Seronok... jalan2, makan-makan... lepas ni CL kena masak balik.

manzlie said...

salam qasa qaseh..

boleh apa salahnyer...dah ada penaja lah nih..heheheheh

waslam

manzlie said...

salam zzie..

ishhh mana ada lagia..bangi tuh the last destination lah...heheheheheh


waslam

Zie said...

Salam,

Serba hijau rumah En. Rosli...
Penuh pingat emas kat almari tu.. hehehe

My Life said...

salam

dear cl..
alhamdulillah selesai sudah kembara pdkm

CASA QASEH said...

massa'al khair ustaz, Sahibi n
‌Sadiqi. Bit-tak shwayett shy? betul ke ustaz tlg betulkan.

rosli said...

Salam CL,

Terima kasih yang tidak terhingga singgah di rumah saya....saya sangat hargai kunjungan CL. Nazir pun ada sekali. Kedua- dua insan yang sangat istimewa

Nanti saya post entri saya pulak. Jengok2lah rumah saya pulak.

IRIS said...

Salam.

Alhamdulillah. Semoga segalanya dipermudahkan NYA.

~Gambar asam pedas tu...sedap aje nampak.

CM said...

salam
en rosli..

apa beza yer asam pedas melaka dengan asam pedas muar,sebab saya asal dr melaka bhgian merlimau cuma 20 km dr muar tu... mungkin sama kot..

hidangan macam tu memang mkn bertambah,tadi dah terliur tgk rendang itik kt entry AZ..

sonata anak kancil said...

salam - berakhir sudah kembara CL - semoga sentiasa ceria dan bergembira - banyak sungguh kenangan2 yang semuanya manis2 belaka....bermula 1st PDKM Gathering hinggalah ke seluruh negara....cuti2 akan datang bolehlah buat program lagi...

Kak Sidah said...

Salam CL,

Wah dah panggil dear CM plak, CM tak pe dear kan,
CL sedap masak asam tu, macam2 masakan dah rasa, bertuah badan banyak yang sayang.

Baru puas hati ye en. rosli, tercapai hajat..nak jamu CL

Cik Fasihah said...

salam en rosli...
seronok ye CL singgah umah..
alhamdulillah...

CM said...

salam

tu larr kak shidah cm pulakk CL panggil dear...cm tak per dipanggil dear,,,sebab mungkin memang betul-betul "rusa"...hahaha..


tambah sikit lagi..oh my dear..tu maknanya.."oh rusaku"...

kak shidah ni jangan arr sambung lagi..nanti saya ajar kak shidah jd notti,,,hehehe

Kak Sidah said...

Salam,

ok2 CM akak tak sambung lagi.

silversarina said...

eemmmm ... asam pedas tu nampak pun dah tau sedap , nak2 makan dengan Cik Lie .

Ayah Zain said...

Salam CL,

semoga CL sentiasa dalam rahmatan Allah. kembara sambil berziarah merapatkan silatulrahim, yang tak best CL hanya makan sandwich jer. kalau bagi tahu kan boleh makan rendang itek

Ayah Zain said...

Salam CL,

jangan lupa semburan aura tu yer. gosok kat tapak tangan,gosok ikut lawan jam sambil baca selawat dan 3 qul, then sedut kat hidung, Insya Allah, tapi kalu terus sembor pun ok

مسافر_اسلام said...

Salam CL and En Rosli...
Sedap juadah yang tersedia, lapo rasanya perut ini. Dah mcm org puasa la pulak...Masyallah...

Dapat baju TM, mane boleh bagi 1 je..Player bola lain menunggu ini En Rosli.

Saya cop No 10 ada?

umiazuddin said...

Salam CL,

Fuh asam pedas Mrs. Rosli nampak mengancam laa....terlioq cheq..

Alhamdulillah, selesai sudah Kembara PDKM musim pertama. Semoga silaturrahim yang terjalin sentiasa dirahmati dan berkekalan.

Nantikan Kembara PDKM musim kedua pada masa akan datang - Le Tour de Borneo! ..chewah! memandei jer teman! hehehe...

VpeaceV

zainon said...

Salam Cl,
Kembara Fasa 1 Sang Nila Utama CL dah tamat.
InsyaAllah, dilain masa,rumah lain lak diterjah,

Umiazuddin: Kalau dah terlioq,kak blh tlg masakkan asam pedas (tp leh lawan asam pedas CM kot)

zainon said...

Mana dik Hanis ni, lama menghilangkan diri.

CL @ CM taukah kemana gerangan nak dara pingitan ni?

Kak Sidah said...

Salam,

sama lah kat mah akak az, tak de apa2 pun, ada goreng pisang je, tak pe CL ikhlas datang

Ayah Zain said...

Salam Kak sidah

betul la tuh. dia datang umah kita pun dah alhamdulillah kan?

minggu depan kita akan dapa menatap kaabah semula. Rindunya pada Baitullah, bila la dapat kita ke sana yer kak sidah

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, teruskan tugasan dgn kejayaan.

amin.

tq.

Kak Sidah said...

Salam az,

insyaallah ada rezeki kita kesana, ajak geng pdkm sekali, nak lah gi ramai2, tentu seronok kan..buat umrah

tunggu CL buat travel agency..ok CL kami tunggu, sabar ye az

hajah zainab bt abdullah said...

salam CL,

tamatlah sudah kembara PDKM, ke ada lagi?

Kak Sidah...camner agaknya kalau follower setia PDKM ni gi umrah sama2?? Tak dapat bayangkan!! CM jadi penganjurnya...heh3.

Kak Sidah said...

salam,

Rioh lah hjh., rioh dgn talbiah, satu bas la katakan..

duduk kat al safwah, 10 orang satu bilik, boleh ke CL, kalau sikit2 takut tak mampu

manzlie said...

salam my life..

alahmdulilah..

waslam

manzlie said...

salam rosli..

jutan terimaksih gak kerna sudi menjamu kami di rumah..moga allah swt perlihara saudara sekeluarga insyalah

waslam

manzlie said...

salam iris...

memag sedap tau asam pedas muar tuh..

waslam

manzlie said...

salam fashiah..

alhamdulilah..seronok kemabra nih

waslam

manzlie said...

salam dear cm..

ada beza tau..banyakan buh bunga kantan..hah tu dia...

wslam

manzlie said...

salam dear kak shidah...

bila nak jumpa cheq...masih ada masa maaa.

waslam

manzlie said...

salam sonata..

alhamdualilah..hujung tahun nih kita baut progaram lak yeh...road tour mesia.hehehehe

waslam

manzlie said...

salam ummiazuddin..

mana tau kalau ada rezeki kan..heheh

waslam

manzlie said...

salam ummiazuddin..

mana tau kalau ada rezeki kan..heheh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

takpa nanti cheq balik nanti boleh lah bagi rendang itik...nak jugak..heheheh

waslam

manzlie said...

salam dear kak shidah dan cikgu mas..

no problem..

waslam

CM said...

salam CL

apa!!!CL ,CM baca kena banyak buh bunga kelantan,hehehehe...mana nk cari bunga kelantan ni,

hehehe,kak nija dan kak shidah carikan bunga kelantan nk wat asam pedas..


CL tak pi mana-mana ker mlm ni?????

manzlie said...

ssalam hilmy..

alhamdulialh..syukur nikmat yang di beri..


waslam

manzlie said...
This comment has been removed by the author.
manzlie said...

ssalam hilmy..

alhamdulialh..syukur nikmat yang di beri..


waslam

manzlie said...

salam kak shidah dan az...

yang penting adalah keikhlasan berjumpa tau..bukan makanan..heheheh tul tak? kalau ada makanan yang sedap tuh ibarat rezeki lah

waslam

Yem0805 said...

Salam CL,

Tamat sudah kembara PDKM..lain kali bawa bloger2 yg nak ikut kembara berkonvoi tentu lagi seronok..

rosli said...

Salam CL dan rakan2,

Mitak laluan,

Zie,....hadiah lain mmg banyak....hadiah Raja Pecut masih depan pc.

CM, asam pedas muar dan melaka ada beza sikit je...sbb arwah emak saya orang Melaka, warna kuah dia lain sikit...,Terinign nak rasa orang Merlimau masak asam pedas pulak.....

Iris, kalau CL kata sedap saya bersyukur sgt....

Kak Sidah, mmg best dan tak terkata bila CL sampai rumah saya...mmg puas hati sbb hajat tercapai.

Pada CF, saya percaya CF pun rasa perkara yang sama bila CL berada di rumah CF hari tu....best sgt.

Pada MI, no 10 tak ada dah....player TMFC dah amik dul.... CL dapat jersey no 2 dan Nazir no 15. Kalau ada rezki kita jumpa di lain perjumpan PDKM

Pada rakan2 yang lain....terima kasih atas komen dan hope kita boleh jumpa lagi di masa akan datang bila CL cuti panjang lagi.

umiazuddin said...

Salaam CL,

Tumpang lalu...

Salam Kak Zainon,

ohh ye tak ye, akak orang Johor kan...dari Muor ke? Perghh mesti terangkat lah asam pedas akak..nak rasa! nak rasa!...hehe..

Lepas tu kita pakat rasa asam pedas Melaka CM pula...kedua2nya mesti ada keistimewaan masing2...dak gitu? :)

VpeaceV

Atikah said...

Salam..

Tgk asam pedas tu, teringat asam pedas CM...

manzlie said...

salam adik atikah..

alhamdulilah...best tuh asam pedasnye

waslam

manzlie said...

salam rosli..

many thanks for your comment

waslam

Kak Sidah said...

salam cl,

wah2 cm tengok cl tu dah pakai dear2 dah...hehehe..

CM bunga kelantan minta noor dan pak itam tolong carikan kat hutan, mungkin jumpa
bolehkan ....cl minta bunga kantan, cm ada2 je..

um. masyitah said...

salam Tn Hj CL
sedapnya asam pedas Muor.

مسافر_اسلام said...

Salam subuh, sedap kan asam pedas tu...bila nak nak rasa masakan asam pedas Melaka kan...

Kalau No 10 tak de...tak ape la..saje je megusik...

safiudin dot com said...

salam sdr,

tahniah CM, zie..

en rosli.... eemmm, nampak menyelerakan... mai hantar sini semangkuk.. (gurau aje)

Hajjah Siti Noor said...

bila pula kami nak terjah rumah CL di LP nie ...