MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 31 August 2009

"Solat Terawih agak ramai malam tadi..."'

Permandangan dari tingkap bilik di Hotel Alsafwah...agak ramai jemaah di atas Bumbung Haram tu...alhamdulilah
Di luar kawasan Haram pun agak ramai jugak dengan para Jemaah...agak meriah malam tadi solat terawih beramai ramai



Suasana yang amat tenang dan syahdu bilamana kita melihat ramai jemaah melakukan solat Terawih malam tadi...lautan manusia penuh di Dataran Kaabah...agak sesak jugak disitu...minggu nih kami semua sudah bermula sibuk dengan kedatangan ramai para Jemaah di Hotel kami...syukran..Wasalm




52 comments:

Imran Paris said...

YA ALLAH ramainya....subhanallah

Hanis said...

salam,

hahahaha....tahniah en imrannn.....terus berlari...bergetar jantung tengok entry baru sudah keluar...takut hanis, CM, pak zain & pijal dok mengintai2 gak tu...hahahahha....

seronoknya tengok ramai umat islam mula berkumpul disana...

k..selamat berbuka semua...kak mas masak sup...mrs zain masa ape pulaaa...
selamat berpuasa pada abg & en imran

cikgu mas said...

Salam

CM sibuk melayan n3 samad dah miss no 1 ni..

Bertuah yer mereka dapat berterawih di Masjidil haram

hmmm cik lie!!!! bila dah sibuk tu nanti,tak sempatlah nk buat benda sensasi..Alhamdulillah...jadi.. budak baik lah pas ni,,

Abg Mgt said...

Salam,
Amboi seronoknya tengok ramai orang. Puas dapat sembahynag tarawih, rasa tak letih.

Nak kena p pulak dah laa....

Imran Paris said...

Hanis...CM....oh tidak...lihatlah dunia...aku diapit ratu2 trek dunia yg kecundang akhirnya...hahahaha. Hanis sure geram tak dapat lonjak sakan...CM pulak...tulah dok tenung Bang Samad...terus terlepas mahkota kejuaraan....hehehehe

Eh...saya gurau jelah..suka2 je...no 1, 2 tak bawa makna apa...selagi dpt liputan terkini dr Abg Li saya yg baik hati ni.

shami2 said...

Salam CL,

Alhamdulillha kini kita dh masuk fasa kedua rmdhan..fasa rhmat..ramai org tuh..kt sana makin ramai org kt msia ni makin kurang orang...hehehhe

p/s: ..hehhhmmmmm akhirnya yg muncul abg smamd kite..sungguh jujur dn tulus wajah mu dr jauh..CL buli yer...tak baik tau bulan2 pose..nih tapi kalau dia relahati demi CM...kita tumpang gembira...

Imran Paris said...

En Li, CM, Hanis...gi tgk entry Bang Samad...ada pantun yg MESTI dijawap :D

ibu,mommy,mom... said...

Ya Allah Seronoknya ramainya Umat Islam ,rasa syukur sangat dilahirkan sebagai orang islam..

Ayasu Kuro-Obi said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Saya ikuti terawih ni semalam, siaran langsung TV1, terawih di Madinah channel Oasis. Kalau tak silap Sheikh Shuraim & Sheikh Muayqali lead the prayer di Mekah ...

ما شألله

manzlie said...

salam Imran..

memag ramai...seronok kan..

waslam

manzlie said...

salam Hanis...

mengapa bergetar jantung mu bila entry baru masuk...hanis pun dah macam Putri Gunung KLedang tuh ker..

wasalam

manzlie said...

salam cikgu mas..

busy , busy gak...tapi sensasi mesti aar.takleh lupa..heheheh


waslam

manzlie said...

salam Imran...

amboi suka nyer dia di apit oleh dua ratu trek yer....alhamdulilah...


wasalm

manzlie said...

salam Sahmi2...

alhamdulilah..seronok disini..makin lama puasa makin ramai..sebab depa nak amik dan rebut semua keberkatan yang berganda ganda sehari demi sehari...tapi kalau kat kl tuh..makin lama makin kurang lak...ramai duk pergi kuar beli baju raya..heheheh tul tak?

ishhh mana ada cheq buli dia...dah rela tuh terima jer lah kak shami ooi....

waslam

manzlie said...

salam imran..

ye ker ada pantun tuh..sat cheq nak masuk situ lak..

waslam

manzlie said...

salam ayashu..

yup ..memang benar telahan saudra tuh...sedpakan suaranyer...semlam masa last last rakaat dia menangis ter esak esak..sungguh bermakna..


waslam

manzlie said...

salam Ibo , mommy...

memang meriah dan ramai kan...


waslam

Imran Paris said...

En Li...AyahSu...saya tak dpt tgk transmission tu...tentunya iman di Makkah menangis terisak-isak, smlm surah yg dibaca tu surah At-Taubah, kami di surau Pak Arab di Paris ni pun rasa sayu semacam :(

Ayah Zain said...

Salam Semua,

SUBHANALLAH, maha suci mu ya Allah yang menciptak manusia dan jin hanya untuk mnymbah mu ya Allah.

Tahniah Imran, akhirnya imran berjaya dan di apit ratu trek yang kecndang hehehhe.

AZ hanya buka blog ni bila ada kelapangan sahaja. Kbetulan buka, ada yang baru, dapatlah no satu.

Atikah said...

Salam...

MasyaAllah... ramainya jemaah... syahdunya... tenangnya suasana semalam...

manzlie said...

salam Imran..
memang sayu mendengar nyer...alhamdulilah...

pantun mu sudah ku jawap di sana..


waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

tu lah dia suka sangat ..di apit leh ratu trek...heheheh

waslam

manzlie said...

salam dik tikah..

email mu dah abg bukak...gelak tak terkata..noti aar..


waslam

cikgu mas said...

salam...tika/cik lie


apa yg ko orang dah buat????..
tika apa yg ko dah antar kt cik lie,,,sampai hati tikah wat k.mas camni,gambar candid yer..

tika esok tunggu k.mas kt Parcel 2,dpn opis hang..kak mas marah ni,ko lupa janji yer...

Noor said...

As Salam..

ketenangan yang tiada tandingan.. amal ibadat yang tiada batasan.. untung CL.. hari2 boleh terawih di Baitullah.. cheq nie.. dok tgk kat TV1 je lah..

psttt.. tahniah IP.. berjaya menduduki tahta pertama.. CR.. CR.. mana CR nih.. IP nie kita nak letak kategori apa arr???

manzlie said...

salam cikgu mas...

Hmmm cantik gambar tuh..leh kukirim kan kat blog PDKM untuk lembaran Hari raya nanti..kad di kirim utnuk seorang Putri..PGL...heheh


waslam

manzlie said...

salam Kak Noor..

terasa sayu dah syahdu bila bersama sama dengan mereka ..alhamdulilah..

wslam

Atikah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Imran Paris said...

En Li...Atikah....htrlah emel gambaq tu kat cheq sama noo....nak sgt cheq menatap wajah kesayangan Bang Samad yg dikata seayu Puteri Lindungan Bulan...alamak...dah berdebar2lah pulak...htr ye Dik Tikah, nanti cheq upah perfume Paris mari....unsur rasuah lagi ni...CM...jgn panik tahap gaban...rileks nooo

Ayah Zain said...

Salam Cl,

gambar apa tuH, lawyer, majisterit?

CM dah marah tu, gasak, abe zain x mahu campur, u all settle le.

manzlie said...

salam atikah...

ok takpa..gambar tuh biasa ajer...takda maslah

kakak mas mu dah maafkan mu..jgn lah risau..ok..

waslam

manzlie said...
This comment has been removed by the author.
manzlie said...

salam ayah zain..

hmm gambar kartunis lah..


heheheheeh


waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

yer ke, CM tengah baran tu, siapa nak jawab.

tengok ni
tika esok tunggu k.mas kt Parcel 2,dpn opis hang..kak mas marah ni,ko lupa janji yer...

Sabar CM, jgn marah buat lagu tuu, sian kat tikah tu, banyakan istigfar

manzlie said...

salam ayah zain..


takda apa lah tu....

cm gertak jer tuh..


wasalm

cikgu mas said...

salam

AZ jugak yg memahami...tak de apa-apa pun saya betul kata CL gertak jer...saya sayang tika tu,cam adik saya sendiri,tak de apa pun gurau adik beradik..

Imran saya nasihatkan tak usah tgk saya...nanti kalau dah tgk Imran tak leh lupa...terghinduuuuu,tak caya ta,nya hanis..sampai masa Allah izinkan kita pasti bersua muka..ukhwah terjalin,dengan keredhaan Allah

"Dari Puteri Lindungan Bulan"..hmm i like that title..hehehe

Ayah Zain said...

salam,

Ini bukan gertak ini betul-betul - cobaan (dipetik dari filem P Ramlee)

hehhe, selamat malam. Saja nak bagi tahu, Noor jadi ratu trek kat ceriakan hari-hari mu.

Ayah Zain said...

salam,

CM, az lupa nak bagi tau kat Imran, sebenar AZ dah dapat tengok puteri lindungan bulan tu. Tapi daripada siapa? Biarlah rahsia, nanti puteri lindungan bulan 'hangin'. tak pasal2 puteri tu tunggu depan pejabat sipemberitahu tu.

asalamualaikum. nak berehat. Sila la tunggu n3 baru PDKM. Smeoga berjaya.

nenek™ said...

best nya..nak pi gak!!!

Ayah Zain said...

salam CL,

Ayahzain ada hnatar emel, mana lah tahu boleh dimanfaatkan. Tolong check email yer.

Terima kasih

cikgu mas said...

salam..

apa!!!!!!!tang mana opis AZ???.tunggu CM pagi esok,hehehehe...

AZ caya ker saya ni garang???? AZ jumpa mesti tak caya....saya ni garang...gurau,gertak jer tu...kita semua kawan...

PINATBATE said...

Salam cik Lie..
tengah malam Ramadan lebih kurang jam 3 pagi ada solat jamaah 8 rakaat ..itu solat apa yer? solat hajat ker..
nak address email Cik Lie lah..boleh?

manzlie said...

salam cikgu Mas..\

aaaikk dah jaid putri ZLindungan bulan....sapa lah bagi title nih..


wasalam

manzlie said...

salam ayah zain.

nanti sya chek yer..ok..

waslam

manzlie said...

salam nenek..

ami lah..meriah skg nih..

waslam

manzlie said...

salam Kak Pinata..

emailaddres sya ada di prifile tuh...just tengok jer


waslam

rezeki said...

Salam,
permandangan yg sentiasa indah .Tak jemu mata memandang kan CL
alhamdullilah

Atikah said...

Salam en imran...

Mana boleh hantar.... tu rahsia saya, kak mas n cl... bak kata siti, biarlah rahsia.... :)

Kak mas,
Thank U,i love u....

manzlie said...

salam rezeki..

memang sejuk mata memandang nyer dan tak puas mata memandangkan...

syukur alahmdulilah


waslam

manzlie said...

slam Atikah..


Biar la rashiaaaaa....


waslam

Masayu Ahmad said...

salam cl

masya-allah cantiknya pemandangan

khani said...

I like this blog, good luck ..! also visit hotel in bandung or nikon digital camera cases