MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 20 August 2009

" Gambar gambar Last Ramadhan - 2008.."

Pagi raya tahun lepas 2008 nih..saya masih kena kerja .....i depan Masjidil Haram suasana selepas solat Hari raya Puasa...
Sampai ke jalan jalan bawah tanah yakni jalan masuk ke terowong Jemaah memunaikan solat Terawih....alhamdulilah

Bermula dari depan MasjidiHaram hinggalah sampai ke belakang Hotel Alsafwah jemaah duk menunaikan solat Terawih...
Tengok tuh jutaan Jemaah duk menunggu untuk masuk waktu Mahgrib..ketika itu baru lepas Solat Asar tuh....
Begitu meriah sekali pada malam 10 terakhir Ramadhan..agak ramai dengan para jemaah datang menunaikan solat Terawih tahun lepas 2008




37 comments:

Azemi Ali said...

Salam Ramadhan Cik Lie

PINATBATE said...

Mudah-mudahan kakpinat akan merasai suasana Aidilfitri di Makkah suatu masa nanti..

Azemi Ali said...

Amin.Saya juga ingin merasa suasana ramadhan dan aidilfitri di Mekah dan Madinah.Amin

manzlie said...

salam Saudara Azemi..

slam ramadhan pada en Azemi dan semua Pembaca PDKM


syukran

wasalam

manzlie said...

salam Kak Pinat...

Insyalah satu hari nanti adalah kesempatan tuh...

syukran

waslam

manzlie said...

salam En azemi...

Mudah mudahan satu hari nanti akan dtg kesini pada waktu ramadhan dan syawal..insyalah

waslam

hilmyiskandar said...

salam.

Memang kena gi Ramadan Tahun depan ni mcamana yg Tuan katakan tu...

Doakan......

tq.

cikgu mas said...

Salam

Alahai kesian dia hari raya pakai kemeja dgn seluar slack jer...cepat2..belikan cik lie satu persalinan hari raya ni..ok cikgu bagi2kan tugas yer pada GPK semua:

Baju melayu - hanis belikan
Songkok - Atika carikan
Sampin - Taj belikan
Kain pelikat -K,as belikan
Butang baju - Noor carikan
Kasut - Kak pinat yer

CM jadi imej cosultant..yek..

he,he,he...cik lie bolehkan????

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Selamat berpuasa Ramadan, semoga sama-sama kita mendapat rahmat, keampunan dan terselamat daripada siksaan api neraka.amin.

zain said...

Salam Ramadan CL dan semua,

Wow lepas satu, satu n3 baru, macam nak bagi tahu lepas ni CL bz ngan tetamu yer.

PINATBATE said...

alamak ..
kakpinat kena cari kasutlah kalau gini erkk...
saiz berapa cik lie....?

SUHAIMI said...

salam...
ramainya jemaah kat makkah tu...masa ramadan...
moga2 dpt le berpuasa di sana suatu hari nanti.....

taj said...

salam semua,

cmas... setakat samping apalah sgt... nak songket t'ganu nak pelikat gajah terduduk...semua ada...utk cik lie bisa diurusi...

clie... bestnyer dpt sambut puasa dan berterawikh serta bqiamulail kat mekah...
bila Taj nak dpt yek...
..... jom cmas kita ke sana bulan puasa lak...

manzlie said...

salam Himyiskandar..


Insyaalah...


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

amboi dia pandai jer nak jadi consultant kita..hmmmmm
tau ker taste kita..?


syukan

wasalam

manzlie said...

salamzain...

memang lah sebab tahun nih..insyalah akan busy jugak...alhamdulilah...


syukan

waslam

manzlie said...

salam Leenoh..

selamt berpuasa..insyalah semoga kita semua di brkatai allah swt..

waaslam

manzlie said...

salamsuhaimi...
insyalah tahun depan plan lah kemari..

syukran

waslam

cikgu mas said...

Salam

Aduhai sungguh berdedikasi ahli2 GPK ni..Kak pinat n Taj segera menjunjung tugas tu...dari Pn Presiden,,hujung tahun Pn.Presiden bagi bonus arrr..he,he

Malam ni cik lie terawihkan!!!kita semua malam esok yer...kak pinat ada telekung baru lagi tu!!insyaallah Taj,,siapalah yg tak mahu merasai keberkatan dan kemeriahan ramadhan di sana.Kita sentiasa berdoa,kita pi ramai2..

manzlie said...

salam kak PInat...


ok ..akak pilih kan tapi suruh cikgu mas yang bayar ...dia dah gaji arinih....


syukran

waslam

manzlie said...

salam taj...

palninglah dtg next year puasa...

ajak gpk sekali..sure meriah kan

syukran

waslam

cikgu mas said...

Salam cik lie

tak tahu taste?? kita usahalah supaya tahu.pandailah saya camner nk jadi tahu...he,he,

cikgu zainab said...

Salam Azli,

Betul kata CM tu...tahun ni pakai baju melayulah...pakai tanjak sekali!!

Hanis said...

Salam CL,

Ya Allah...ramainya hamba mu Ya Allah...

CM...hanis kene sediakan baju melayu ke? sepasang ke baju aje? dah nak kene pakai kain pelekat lak tu...tak yah seluar laaa kan...tp ade sampin laaa pulak?...huhuh...& emmm lg satu...tema warna apa kanda?

CL pakai saiz ape ye? L ke XL? ;-) ke M je..

manzlie said...

salam cikgu mas...

ye tak yer jugak kan ..kena la pandai sikit..

syukran

walam

manzlie said...

salam kak Nab...

nanti jadi cam Hang Tuah lak..dk pakai tanjak...


syukran

waslam

manzlie said...

salam Hanis..

siza baju....hmmm bukan dah bagitau awal dulu kan...hmmm Melayu mudah lupa..!


syukran

waslam

rezeki said...

Salam,
Subahanallah, itu lah kebesaran Allah yg diturunkan dan diberikan kpd tanah suci Makkah. Seronok melihat situasi begitu .
Alhamdulillah.

Atikah said...

Salam cik lie..

Salam ramadhan cik lie...
Semoga cik lie sentiasa berada dlm rahmahnya...


kak mas...
cheq no hal... ditanggung beressss... tapi cheq tak tau saiz cik lie... nanti kak mas habaq tau... he.. he..

nazlinamohamed said...

Salam Cik Lie,

Setiap kali melihat gambar umat Islam bersolah di Masjidil Haram, saya selalu terbayang alangkah indahnya kalau semua umat Islam dapat bersatu padu diluar solah sepertimana ketika bersolah di Masjidil Haram. Malangnya selesai saja memberi salam, umat Islam terus bertukar watak :(

Laracroft74 said...

subhanallah...meriahnya ramadhan kat sana... insyaallah.. Che Li doakan lah agar satu hari kami semua akan berada di sana waktu Ramadhan..aminn..

Hanis said...

tikah....songkok...mmg cheq tak tau saiz...tp baju cheq tau saiznya....huhuhu....

huhuhu...tanak dah p tukar lagi....

cikgu mas said...

alahai adik-adik ooi jgn dok kalut cik lie suka pakai kopiah la..kopiah kan free saiz,dan berbagai colour,hanis ni lupa ker..melayu mudah lupa...arab susah lupa..

Atikah said...

Salam Hanis...

Alahai.. ingatkan hang tau saiz songkok cik lie... he.. he..

Kak mas..

amboi.. amboi.. kata jgn dok kalut p cari songkok... yang menyuruhnya siapa? Hmmm... sebenarnya siapa yang terlupa disini? Hanis, kita ker melayu yang mudah lupa itu? he.. he.. he.. jgn marah...

Kak As. said...

salam,

masa kat sana tak nampak keseluruhan jemaah.terasa gerun plak bila tengok gambaq ni.

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar! walillahilhamd....

bagaimanakah diPadang Mahsyar nanti tatkala seluruh makhluk berkumpul untuk di hisab oleh Allah.

Ya Allah!
hanya pada Mu kami sembah dan mohon pertolongan. hisabkanlah kami dengan hisab yang mudah.Amin.

Hanis said...

salam tikah,

tak tikah...kita bukan lah melayu yg depa maksudkan...cheq ingat tikah...tak mungkin cheq akan lupa...tang saiz baju cheq tau...saiz seluar, kasut & songkok cheq tak tau...huhuhuhu...tikah...kalau hang nak p beli tanya dulu size ape..karang kot silap kene p tukar balik pula....kot p tukar ade design yg kita suka takpe..kot takda...sedih dibuatnya....

Atikah said...

Salam Hanis..

Tu ler pasai... cheq nie masih dok ingat lagi kak mas kita yang dok suruh cheq cari songkok... tiba-tiba lak dia kata tak yah kalut pulak... tu cheq tak faham...Tak pelah... cheq tukar cari kopiah match ngan baju melayu yang hang beli no... tak yah pening2 kepala nk p tukar... boleh gitu kak mas? :))