MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 22 August 2009

"Jam 3.00 pm -Sibuk bentang kapet tuh.."

Di luar Masjidilharam pun depa dah bentang carpet untuk jemaah berbuka and solat karang....
Tengok di atas Bumbung tuh..pekerja pekrja Bin Ladin duk sibuk membentangkan kapet untuk jemaah jemaah yang akan datang karang berbuka dan solat terawih...alahamdulilah..semoga allah swt membalas jasa baik mereka ituh...

Lagi 20 mnint nak masuk waktu solat Asar nih....


18 comments:

tajamkannuraniku said...

Salam perjuangan...Subhanallah...tersentuh nurani ini melihat suasana di masjidil haram..dan hamba2 yang tunduk..bertawaf tanpa henti-hentinya..mg semuanya mendapat rahmat dan keampunan dari Nya..
Kami di sini sedang sebuk bersiap untuk solat isyak dan terawih..Ya Rabb Ya Rahman kurniakan kami Rahmat Mu di awal Ramadhan ini...

Imran Paris said...

En Li....hebatnya perancangan menyambut Ramadhan di sana....meriah sejak awal Ramadhan lagi, tentu lebih meriah di penghujung nanti.

UnCLe pEt.. said...

subhanallah.. meriah sgh smbutan Ramadhan..
trigin sgt la ni g sane cik lie..
xthu le bile de peluang..
sonok je lh g tmpat prhimpunan trbesr dunia ni..
doa2 kn la ek cik lie..

zain said...

Salam,

pukul 3 dah siap bentang carpet yer. Sampai kat luarHaram lagi yer. Semuanya di taja oleh pihak kerajaan ke Lie (brbuka puasa).

En. Zain baru selesai Solat Terawih. Malam ni g kat Masjid Ayer Baloi. Alhamdulillah.

hilmyiskandar said...

Salam.

Teringat berbuka 4 biji kurma + air zam2 kenyang hingga isya. Kalaulah waktu ni di sana, hebat betul...

amin..

tq.

rezeki said...

Salam,
baru selesai solat terawih kat masjid jamek KT. Alhadulillah, sungguh ramai jamaah sampai nak cari parking pun susah. Inikan pula di masjidilharam.
Alhamdulillah.

p/s: Imran Paris, di sana suasananya bagaimana?

azlina said...

salam cl...
salam kenal dan salam ziarah..syukur alhamdulillah..alangkah indahnya kalau saya dapat kesana...teringin sgt nak kesana...

Imran Paris said...

En Li....pohon laluan.

Rezeki...kat Paris ada Paris Mosque, tp jauh sikit nak gi sana kenaik naik turn 2,3 tren, perjalanan dlm 40 minit. Surau yg saya gi smlm kiranya dekat sikit, kalau naik tren dlm 15 minit...kalau jln kaki dlm 20 minit. Saya berjalan je. Jemaah, taklah ramai sgt (dlm 6 saf je) sbb Isyak dah dkt jam 10.30 mlm...org nak dtg pun payah sikit sbb terawih abis lewat. Rezeki...kalau nak drive dlm Paris ni, rasanya buang masa, baik kita naik tren atau jln kaki je. Parking susah nak dpt, kalau dpt pulak kiranya bumper to bumper, mahal pulak tu. Thanks for ur concern :)

cikgu mas said...

Salam....

Biarlah malam-malam ramadhan terus meriah hingga ke akhirnya...kita tak pernah tahu adakah ramadhan tahun hadapan kita mash lagi berpeluang bersama berkongsi cerita..

Kagum dengan kesunnguhan en imran nk meraikan ramadhan dibumi Paris,,

Imran Paris said...

CM...tak yah nak kagum dgn saya ni, masih bertatih lg keimanan ni, baru nak mula semuanya. Saya setuju CM, blm tentu kita diberi kesempatan utk beRamadhan tahun hdpn...hrpnya dipjgnkan umur, dimurahkan rezeki, dikurniakan kesihatan terbaik, diberkati dan diredhaiNya selalu

manzlie said...

salam Tajankannuraniku..

alahamdulilah..semoga allah swt menerima doa doa mu itu...


syukran

waslam

manzlie said...

salam Imran.

memang meriah sini ..dari mula ramadan hingga ke akhirnyer...sebab bagi depa ramadahn lah ibarat hari raya


syukran

waslam

manzlie said...

salam Uncle Pet..

insyalah akan saya doakan...


waslam

manzlie said...

salam cik Zain..

alahamdulilah.....baru lepas terawih yer...

tak...makanan yang dis edakah kan dari sheikh2 yang kaya di disni..depa amik beberapa saf tuh..ada saf hijau sheikh lain dan sebagainyer..


walsam

manzlie said...

salam Hilmy iskandar..

alhamdullah..teringat kenangan lalu ker...

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

alahmdulilah...seronk kan macam tuh...


waslam

manzlie said...

salam azlna...

salam kenal dan selamat berpose...

alahmdulilah kerana sudi emmebca blog sya..


syukran

waslam

My Life said...

alhamdulillah.... (-_-)