MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 26 August 2009

" Semalam Berbuka - Roti Tamis..."

Tengok lah begitu girang semua staff saya dapat berbuka puasa dengan ku...syukur Alhamdulilah
Haah..tu dia roti amis tuh..sedpa di cicah dengan kacang pol...sebiji sr1 jer..saya cuma leh makan suku jer..taklarat lah..besar sangat...


Kurma Ajwa sudah semestinyer di sentuh dulu oleh kami pada waktu berbuka puasa nih..saya ingin mengucap kan jutaan terima kasih atas kesudian HAMBA ALLAH (yakni pembaca pembaca blog ku sempat mengirim aku masa di KL ) yang menaja kami berbuka puasa nih..syukur alhamdulilah...semoga allah memakbulkan doa doa mu dan merahmati kamu semua...syukran..waslam

34 comments:

bonda said...

assalamualaikum tn hj...roti tamis tu campuran roti prata dan kismis kut..tentu cepat kenyang..boleh turun ler bp...kalau orang arab makan sekeping sorang ker?

manzlie said...

salam Bonda...

ahaa..tapi sya takleh abih aar..cuma leh makan sikit jer..besar sangat..

waslam

bonda said...

saya nak minta tn hj doakan kt kaabah tu moga ibu saya akan menjadi tetamu NYA tahun ni.sekarang dia dalam proses rayuan.boleh ker.dia berharap sangat-sangat bertaubat didepan kaabah.kalau th hj tak keberatan.huhuu..syukran

cikgu mas said...

salam cik lie

roti tamis harga sr1 jer,roti telur kt kedai mamak pun rm 1.20-2.00 kan,kecik jer...hmm makan suku jer cik lie??? cikgu tahu dah cik lie tu jenis tak makan byk,next ajak cikgu,cikgu boleh tolong..he,he..

abg samad makan tak???

bonda said...

mesranya tuan ngan staff tu..nampak mesra sangat.mereka tu orang arab asal kat mekah ker atau perantauan gak

bonda said...

cikgu pun cuti ker mlm nih

cikgu mas said...

salam bonda

he,he,he awat tanya cam tu???..cuti apa tu???macam2 saya boleh faham,yg pasti cuti sekolah,betul lah,cuti lain tak bolehlah nk habaq.he,he

cik lie napa dok tayang roti tu,cam nk main piring terbang jer

SHARIFAH said...

salam...tn hj makan sikit jer??okla tue...erm masa saya pegi umrah dulu, beli sebiji jer..makan empat orang (mak,ayah,tok sedara dan saya) pun xabis.rotinya memang murah sr1 tp kuahnya(saya amik kari ayam kot) mahal pulak sampai sr4.50.apapun memang kenyang la...

manzlie said...

salam Bonda..

insyalah malam nih depanmultazam saya akan titipkan oda dari nyer..

waslam

manzlie said...

salam cikgu...
itu lah roti kegemaran abg samad mu ...dia memag suka roti dari nasai..

waslam

manzlie said...

salam BOnda..
just call sya cik lie je lah ye..hehheh

depa tuh memang suka snagat denan saya ..depa semua tuh born here kat Makkah,

walam

manzlie said...

slam cikgu...

piring terbang..?
hmm ada jer dia nih

waslam

manzlie said...

salam syarifah..

lain kali makan dengan kacang pol and minyka zaitun..sedp...kari tak best aar...


waslam

SHARIFAH said...

Salam..mana la saya tahu kna makan dgn kacang pol n minyak zaitun....xdak sapa habaq pun...xpa...lain kali pi sana saya cari kacang pol n minyak zaitun pulak...depa memang jual satu set ke kena mintak?

hilmyiskandar said...

Salam.

Bilik 728 tu mengamit betul lah. Mcm nak gi kesitu lagi, tak mau mis kali ni...

Doakan.... Amin.

tq

zain said...

Salam Lie

meraihnya? rasa macam nak terbang p join samalah.
hari ni g surau ekat rumah. surau ada aircon. nyaman. alhamdulillah

manzlie said...

salam syarifah..

kena mintak lah...sr2 riyal jer sebungkus kacang pol tuh


waslam

manzlie said...

salam Hilm..

hmmm meh lah dtang lagi..akda maslah..kali nih tido jer kat sini..tultak?

waslam

ummu Masyitah said...

assalamualaikum tn hj,
mesti seronok kan berbuka puasa ramai-ramai.

UnCLe pEt.. said...

huyooo cik lie.. roti tamis tuuuu..
dh le sr1 je.. klu roti tlur kt sini pn dh mhal kanmen..

Hanis said...

salam abang...

akhirnyaaa..keluar juga roti tamis yang di nanti2...tp nasib baik hanis dah makan roti nan dulu semlm...kot dak ade yg p start kereta mlm2 nie p cari roti nan..pengganti roti tamis tu...hahaha...ape2 pon p umah hanis lak...ade menu lg istimewa..abg mesti teringin lak (saja kata lagu tu sbb nak pujuk hati yg tak dpt roti tamis tu..huhu)

Asnija said...

Salam Cik Lie,
aisey...saya punya demam baik terus dah kena panggil datin...CM jangan jeles...saya dapat datin dulu...kena beli spek hitam lebih besar dari CM punya ni...mmm..jenama crocodile....koh...koh...koh...(dengar tu batuk saya masih tak baik lagik....)

rezeki said...

salam CL,
alhamdulillah rezeki yg Allah berikan dan berbuka dgn suasana penuh keceriaan . Hubungan yg rapat antara boss dgn staff patut dicontohi.

Alhamdulillah

manzlie said...

salam Ummumasitah..

memeng seronok berbuka di saini..alhamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam Uncle pet..

memang murah roti tuh...sr1 jer satu and kacang pol dia cuma sr2 jer..sikit makan dah kenyang dah...

waslam

manzlie said...

salam Hanis..

amboi..apakah menu dia tuh ..mesti abg teringin kan sebab dah syak dah mesti Lomak cili api..kegemaran Den" jugak selain asam pedas..

waslam

manzlie said...

salam Datin" Ashija..


kan kah lebih baik panggil datin dari makcik nijah..heheheheheh
gurau noh jgn maree..

spec tuh jgn lah jenis cro cm fobia tuh...heheh

waslam

manzlie said...

salam Rezeki..

hmmm dah rezeki kan namanyer..heheheh(ingat dia lak) ..semua ni dtag dar Izinnyer...alhamdulilah...

waslam

Atikah said...

Salam,

Roti tamis nie manis ker rasanya or cam roti nan?

Kak As. said...

salam,

cakap pasal roti tamis ni, hmmmm kak as dah makan ngn CL, memang makn 1/4 ja dah kenyang.
perut arab tu memang luas depa kuat makan. ayam seekor sorang . hehehe... mana nak mampu sara makan kalau kawin ngn mek arab tu..... bengkrap laaaa....

roti tamis sedap kalau dicicah ngn sambal tumis ikan bilis atau kari.
tekak melayu mana nak sama tekak arab.

cikgu zainab said...

Salam Azli,

seronok berbuka ramai2 cam tu..kongsi makanan. eh, itu kat bilik azli ke?

manzlie said...

salam Atikah..

rasanyer lebih sedap dari roti nan tau..heheheh

waslam

manzlie said...

salam kak As..

aahaa memang depa semua tuh makah banyak tak sam dgn kita kan , perut kecik..heheheheh

cicah dgn sambal and kari Unta lagi best


waslam

manzlie said...

salam kak Nab...

ahaa tu lah bilik saya sekrang..hhhee besar gak tuh..

waslam