MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 24 August 2009

" Makkah Mendung Jam 4 petang...."

Suasana sekitar jam 4.00 petang Masjdil Haram yang agak mendung seketika sehinga sekarang jam 5.30pm..adakah akan berlaku hujan lagi karang?
Para pekrja BIN LADIN sudah menghamparkan carpet untuk para Jemaah menunaikan solat petang karang dan berterawih..alhamdulilah..syukran..waslam

25 comments:

rezeki said...

Salam CL,
hujan ke tak hujan

Imran Paris said...

Wah....rezeki mmg raja pecut maya :D tak terdaya ratu2 trek lain mengejar.

En Li....makin indah nampaknya Masjidil Haram dgn hamparan permaidani....

SUHAIMI said...

salam.....
tenang je suasana kat Masjidil Haram tu....hujan atau panas ia tetap rahmat Tuhan...

ijoismart said...

Hujan rahmatlah tu...

zain said...

Salam CL,

Kalau hujan, memang rezeki la nampaknya

rezeki said...

Salam CL,
malam ni siapa imam solat terawih?

Imran, malam ni kita OT (dialog ibrahim pendek ) mlm ni free , esok lps tgh hari sampai tgh hari rabu jadual penuh. rasa tak berkesempatan nk jenguk PKDM, then rabu pergi KL dan Muar nk ziarah ibu yang disayangi. Sabtu baru balik KT.

nti rasa rindu pulak kat CL dan PDKM
alhamdulillah

manzlie said...

salam Rezeki..

still masih mendung...guruh dah dengar tapi hujan nyer lum lagi..masih mendung nih..

wassalam..

p/s: wahh raja Pecut nampaknyer dia

manzlie said...

salam Imran...

yes memang nampak indah kan...

sya cuba buka log suadra takleh lah...kenape?

waslam

manzlie said...

salam suhaimi...

tempat yang paling tenang jiwa dan aga adalah disni sebnernyer kan...

waslam

ijoismart said...

Lie,
petang2 begini buat apa ya. Hujan dah ke

manzlie said...

salam ijoi...

yup..hujan rahmat...

waslam

manzlie said...

salam zain..



kalau hujan kami semua mendapt keberkatan darinyer...dingin nanti di bumbung Haram...alahamdulilah..

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

oh ye ker...takpa ..nanti balik leh buka la...sya doakan semoga saudra selamat pergi dan selamat kembali nanti...insyaalah

waslam

rezeki said...

Salam CL,
kalau hujan carpet tu sure kena gulong balik.

raja pecut dunia usin bolt ... tak terkejar,
dpt jadi raja pecut kat PDKM alhamdulillah.

Imran Paris said...

En Li...mungkin problem sikit blog saya td...tp la ni dah ko kot. Cubalah ye.

En Li...samalah Paris pun mendung guruh tapi blm hujan. Guruh di langit bumi ketandusan, tengkujuh tiba tiada membawa hujan....ntahlah.

Rezeki...OT...hahaha teringat pulak dialog "mari kita lihat sapa yg kena"

Yem0805 said...

Salam CL,

hujan rahmat sebab Makkah jarang dpt hujan..jadi klau hujan turun mmg rahmar Allah..syukran

rezeki said...

Salam CL,
cerita makkah mendung teringat ayat quran sural Al-Baqarah ayat
22 yang bermaksud :

Dialah yang menjadikan bumi ini untuk kamu sebagai hamparan, dan langit (serta segala isinya) sebagai bangunan (yang dibina dengan kukuhnya); dan diturunkanNya air hujan dari langit, lalu dikeluarkanNya dengan air itu berjenis-jenis buah-buahan yang menjadi rezeki bagi kamu; maka janganlah kamu mengadakan bagi Allah, sebarang sekutu, padahal kamu semua mengetahui (bahawa Allah ialah Tuhan Yang Maha Esa).

Alhamdulillah

KUNTONG said...

Salam Ramadhan dari tanahair:

memang teringin nak berpuasa di tanah suci, tapi apakan daya. Masa ini seorang biras saya sedang berada di Mekah, membawa jemaah umrah.Tapi dia bukanlah kaki blog, mungkin tidak kenal dengan saudara. Tapi x apalah, yang pastinya , anda amat bertuah bekerja di sana. Semoga Allah memberi kesihatan dan terus bekerja dengan baik. Kalau saya ke sana, Insa'allah saya akan cari saudara. Sekian. Wasallam.

manzlie said...

salam kuntong...

insyaalah..nanti satu hari kita dpt berjumpa disini..insyaalah

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

alhamdulilah....many thank for th info..

syukrn

wasalam

manzlie said...

salam imran..

dah dapt dah..wahh cantik nyer kan sana

wsalam

manzlie said...

salam yem...

memang rahmat kan kalau hujan di bumi makkah..

wasalam

Imran Paris said...

En Li...cantik2 kat Paris ni...tak sama dgn kaguman Makkahtul Mukarramah...rindu sgtlah En Li :(

hilmyiskandar said...

Salam.

Pernah lihat hujan di Pancur Emas, Hijir Ismail, memang x putus2 air mengalir mcm warna emas - kuning, masa tu ramai jemaah terkejut namun tak boaleh gi kesitu di kawal polis. lepas tu baru dapat rapat ke sana. Indah dn hebat, itulah curahan rezeki......

Amin.

HasneY said...

ana tumpang lalu...Alhamdulillah, tenang jerk kt Kota Suci Mekah tu..has pun dah menjejakinya tp bukanlah musim ramadhan, tp kemeriahannya..dan kenikmatan bersolat tu.mmg terasa sangat...itupun berpeluang pergi sbb hsben keja kt sana.