MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 22 August 2009

" Tetamu Allah - Qasyah dan Norman...."

Saudara Norman yang datang dari Masjid Tanah Melaka sempat sudi datang menziarahi saya disini..terima kasih lah atas kesudian saudara kita nih( peminat Blog ku jugak nih)..alahmdulilah..
Saudara Qasyah jugak dari Jeddah yang datang tadi menemani ku makan tenghari tadi...alahdulilah...terimakasih atas kesudian saudara yah....




38 comments:

cikgu mas said...

salam

ting tong..org melaka jugak ni..dapat no 1 ni tak???

Hanis said...

hahahahaha...betulll,....ding dongg....tahniah kanda...malam nie kita pula dok berlumba yee...hahahahahha

Hanis said...

kak mas...bilaa laaaa kita lak nak bergambar kat bilik tu.....
emmm kita bergambar berlatar belakang kolam umah hanis jee laaaa

cikgu mas said...

salam...

aah buat masa ni belum ada rezeki nk bergambar view kaabah dari bilik tu..,,,tapi CM dh pun bergambar dgn tuan punyer bilik tu..jadilah...hanis pulak camner,,(he,he pura-pura bertany pulak`)

Imran Paris said...

En Li...kalau saya ddk Jeddah, insyaAllah setiap lepas solat Jumaat saya teman En Li makan tengahari.....di suite En Li ok :)

UnCLe pEt.. said...

haru dh ni cik lie..
memasing pkat lumbe nk jd 1st cmmentor.. de hdiah tk..?? ahiksss..

Asnija said...

Cik Lie,

Selamat bersahur, mekah masih pukul 12 malam kot la ni...kita kat sini dah dekat nak makan sahur, tengah siap-siap makanan...

Sahur apa hari pertama ni Cik Lie?

Asnija said...

Tumpang lalu Cik Lie,

Cik Imran sahur apa nanti? Berapa jam puasa sekarang ni?

Qasyah said...

Terima kasih sebab sudi meluangkan sedikit masa untuk saya sebab saya tahu jadual kerja Abang memang ketat di musim Ramadan hingga ke Haji ni.

Selamat Berpuasa dan Beramal.

.

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Sekarang dah betul-betul dlm Ramadan - baru saja besahur tadi, skrg jam 5.18 pagi waktu Malaysia.
La ni dok tunggu Subuh. lepas tu kena bum balik, kalau tidok tak cukup. sakit kepala pula. mlm nanti kena jadi imam terawih.
Insya Allah boleh kot.

manzlie said...

salam cikgu mas..

hmmmmm kamu dua orang nih kelakar lah...


syukran

waslam

manzlie said...

salam Hanis...


lum tido lagi ker....jaga malam noohh tunggu entry baru?


syukran

waslam

manzlie said...

salam Imran...

takda maslah..pas Jumaat jer kita makan bersama yer...


syukran

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas...

hmmmbila masa dia bergambar dgn kita..

syukran

waslam

manzlie said...

salam uncle Pet...

ada hadiah nyer..kena cuci rumah cikgu di kl lah..heheheh


syukran

waslam

manzlie said...

salam Anijsa...


saya makan roti cicah air teh panas nih..baru selesai buat umrah tadi..skg kul 1 pagi


syukran

waslam

manzlie said...

salam Qasyah...

denagar hati yang rendah diri abang kalau boleh ingin ajak qasyah makan lagi disini bersama ..insyalah kalau ada masa tuh ..senang senag lah singgah di alsafwah yer...

syukran

waslam

manzlie said...

salam Leenoh...


alahamdulilah..s.seronok sya dengar tuh ruitn suadara..alahamdulilah..semoga llah swt amemebrkati mu dunia akhirat..insyalah


syukran

waslam

zain said...

Salam,
Betul tu Lie, CM ngan Hanis ni kalau dapat no1 memang hapening depa.
CM kata dah bergambar dengan CL, CL kata tak pulak........confuse

Selamat berpuasa supaya ibadah puasa kita di terima Allah SWT. Amatlah malang kalau kita hanya mendapat lapar dan dahaga sahaja.
Ya Allah ya Tuhanku Kau ampunilah kami sesungguhnya Engkau sahaja yang dapat mengampunkan segala dosa-dosa yang telah kami lakukan ini.

manzlie said...

salam zain...

hahaha depa tuh duk bertanding acara riben biru...100 meter pecut....nak jadi Ratu Trek lah katakan...ala ala Muntaz Jaafar kan...

bergambar berdua mana ada cik Zain
ramai ada lah


syukran

waslam

cikgu mas said...

Salam...

En zain dia tak mengaku ambik gambar dgn saya tu,alah2 mawi pulak...hmmmm tak perlah en,zain...agaknya en zain sudi ambik gambar dgn saya kan???...tapi kena tanya mrs zain dulu.he,he,he..ok kan cik lie ???nanti kita jumpa en zain kita ambik gambar dgn dia,masuk kt blog ni...tapi gambar saya jangan yer...tak suka glamour bagai..cik lie tahu tu!!!!

selamat berpuasa juga untuk en zain sekeluarga...lama dah nk tanya Johor di mana ni???JB ker??

khairyn said...

Salam
Selamat menyambut ramadhan :)Mesti sibuk dengan jemaah yang datang untuk berpuasa di tanah Haram :)

tumpang lalu, tuan rumah :p
Imran, maghrib kat paris la ni pukul berapa? Kami 8.40pm. 17 jam puasa, not bad eh? Tahun depan lagi parah huhuhu

Kak As. said...

salam,

nampaknya kita mula puasa pada hari yg sama,
nanti raya pun sama juga kut.

selamat bersahur untuk CL, tengsh mkn agaknya kut ni...mkn apa CL?

satu umrah dibulan Ramadhan ganjarannya sama dengan Haji.

cikgu zainab said...

Tahniah CM! KN sungguh kagum dgn CM punya speed..
CL kena sediakan hadiah utk CM...kurang2nya duit raya beberapa riyal! Betul tak CM?

zain said...

Salam CL n semua, Salam Ramadhan al mubarak.

Alhamdulillah saya baru dapat abiskan 1 jus lepas solat subuh tadi (Ya Allah ampunkan aku, lepaskan aku daripada riak dan ujub, astaughfirallah)

Pagi tadi solat subuh di surau Pt Keroma, Ayer Baloi, Pontian Johor (CM dah terjawab yer soalan CM ye) ramainya jemaah. Berbeza daripada yang biasa. Mudah-mudahan akan berkekalan. Malam tadi pun masa solat Terawih, jemaah sampai ke coridor belakang surau tuh. Alhamdulillah.

CM: nak bergambar ngan saya? boleh aje, Mrs Zain kata no hal. CM ajar subjek apa kat bebudak T5? Mrs zain mengajar Sejarah.

Kak As. said...

salam,

kak as keliru ni.
CL kata lain CM kata lain.
mana satu nak percaya ni ???

kalau CL betul, tunjukkan gambaq ngn CM tu.

bulan puasa ni tak boleh tipu2 tau!

rezeki said...

Salam cik lie dan semua,
jgn lupa n3 psl solat terawih pertama semlm kat masjidilharam. semlam .Masjid kat tmpt saya mula2 ada 6 saf panjang. ,kemudian masuk je rakaat ke 10 dah tinggal 4 saf je.
Alhamdulillah

Hanis said...

Salam,

hissss ape laaa CL nie...kami penat2 berlumba hadiahnye p cuci umah baru CM lak...kot ye pon kate laaa belanja makan ABC with kuih karipap & kuih ketayap tu ke...berpeluh2 kami tak tdo malam berlumba...kasihanilah kami...
Uncle pet..hadiah tuk juara no.1 terbanyak untuk bulan Ramadhan kali nie makan roti tamis cicah kari unta masakan CL...Uncle pet mari laaa join kami masuk trek.. Bulan Syaaban aritu di menengai CM...dapat duit raya nanti.....tahniah tuk kak mas ku sayang...dapat duit tu nanti jangan lupa belanja kami makan mee rojak dorasamy naaa.. ;-)
kak noor...kita makan free lg pasni ;-)
kak mas...ikkkkk akak ade bergambar ngan tuan punya blog ke? CL tanak ngaku naaaa.....emmm kak mas...ape kata tunjukkan bukti gambar bersama tu kat kami...oooo nie mesti bergambar tanda bukti dah tunaikan janji & hajat CL nak makan asam pedas ikan pari tuuu.... ;-)

azlina said...

salam cl..
sebenarnya saya ni kira silent reader blog sl ni saya suka ke sini rasa mcm dah sampai kesana dan teringin sagat ke sana...
selamat menjalani ibadah puasa

cikgu mas said...

Salam

Aduhai en zain..Mrs Zain ajar sejarah?????oh,oh CM ni seangkatan dgn Mrs Zain yer...CM memang cikgu sejarah,sejarah pure...berkelulusan dalam bidang sejarah...Sampaikan salam untuk Mrs Zain..dok Pontian rupanyer..

he,he..ye hadiah yer,cuci rumahku..cik lie nk tolong beri nasihat decoration tu..betul tu cik lie,,

Cikgu Zainab @K.N jom lah kite berlumba sekali,K.N pun peminat tegar PDKM ni!!!ni kan...

Hisss!!! hanis jgn sekali ko beri idea begitu,menunjukkan bukti aku pernah bergambar dgn pemilik blog ni,seram sejuk badanku mendengar yer..cik lie jangan didengar ckp hanis tu!!!!!dah2!!!mmg tak pernah bergambarpun,saya akui cakap cik lie,he,he

zain said...

Salam,
Tuan rumah tumpang lalu yer.

Apa? CM seangkatan ngan mrs zain? maknanya CM dah 52 tahun lah yer. Heheheh

Kalau dah satu kapal ngan mrs zain baguslah. mrs zain suka kumpul soalan sejarah spm nak bagi kat anak2 murid dia. terutama sebagai soalan latihan selepas trial. Tahun lepas anak2 murid dia kat mrsm batu pahat dapat rank ke 3 darpada 36 buah mrsm semalaysia. semalam g tengok mrsm zain amik anugerah la, dah rezeki anak beranak naik pentas serentak amik anugerah heheh.

manzlie said...

salam cikgu....

mana ada hadiah nyer cuci rumah cikgu...sya kata hadiah nyer cikgu dan hanis cuci rumah sSAYA lah..hehhheeh jagn keliru lah....

syukran

waslam

Imran Paris said...

En Li...ehem2...mintak Hanis tlg cuci rumah je ke....hehehe. Melalut sikit, tadi sy sempat melayari blog CM dan Hanis utk berkenalan lebih rapat, alhamdulillah dah kira faham jugaklah keakraban CM yg tabah dan "sweety" Hanis yg terror menjahit. CM....moga anak2 CM menjadi insan berjaya di dunia dan mendapat darjat yg tinggi di akhirat kelak.

En Li gambar En Li berbaju merah dgn Hanis cukup2 mengusik hati saya. Teringat pulak baris2 ayat dlm lagu "aku ingin menjadi mimpi indah dlm tidur" Jgn marah...saya gurau je. InsyaAllah kalau saya balik Msia esok2 nanti saya akan jejaki Hanis, CM, Pijal dll...sahabat blog PDKM. Moga keukhwahan kita berkekalan dan diredhaiNya, insyaALlah

Hanis said...

abg..tumpang lalu...

En imran dah mai melawat sampai ke senyuman & harapan ke???huhuhu...terima kasih kerana sudi mai...tppp malunyeee bila en imran mai habaq kat sini...huhuhuuhuh....anyway..kalau en imran balik sini...habaq kat kami naaa...nanti kita dok gathering ramai2 naaa...silap2 mama & pak megat pon turun dr kedah mai...en zain mai dr johor...

manzlie said...

salam Imran...

hmmm kesitu lak dia..heheheh tak apa ar...cheq nik sporting jugak tau...


syukran waslam

manzlie said...

salam Kak Nab..

hadiah nyer nanti depa berdua kena cuci ruma sya lah..heheheheh leh tak cm?


syukran

waslam

norman said...

Assalamualaikum saudara ku...Saat ini kami dah berada di Malaysia..Masjid Tanah..Maaf tak dapat jumpa sebelum balik ari tu sebab al maklum saja Cik Azlie... kita sibuk dengan jadual masing masing
Kami ingin mengucapkan Jutaan Terima Kasih atas kesudian Cik Lie menerima kami sebagai tetamu Cik Lie
Wassallam
Norman & Ina

Hj.Sabri said...

Saya sendiri ingin sgt bertemu saudara satu hari nanti dan tentunya di Mekah