MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 24 August 2009

" Keadaan Solat Terawih di atas Bumbung Haram.."



assalamualaikum....begitu lah keadaan di atas Bumbung MasjdilHaram ketika solat terawih malam tadi...yakni selepas 10 rakaat tadi...di bahagian dataran Kaabah dan sekitar nyer agak sesak termasuk di bahagian Luar Haram tetapi di Bahagian bumbung agak lengang sikit seperti gambar di atas tuh...syukran..waslam

18 comments:

zain said...

Salam,
bestnya kalau aku erada di sana

zain said...

Salam Lie,

Seumur hidup CZ tak pernah solat Isyak dan Terawih dalam suasana yang nyaman di Surau atau Masjid dalam surau. Kenapa? Surau Anak-anak Bugis Pt Keroma Ayer Baloi malam tadi guna Pendingin Hawa. Bilal bagi tau cuaca panas kena pasang aircond agar jemaah selesa.
Namun suasananya masih tak sama dengan atas bumbung di Haram kan?

zain said...

Salam CL,

Semalam juga CZ bagai nak rak tunggu N3 baru tapi hajat x sampai hehheh, so pagi ni alhamdulillah, CZ s. apu semua lah no 1,2 n 3. hehe bukan apa, bagi CM n Hanis teruja. Oklah nak sahur jap.

zain said...

Salam,

Semalam lepas ana g berehat, anta bua n3 baru yer. Tahniah IP dapt no 1. Nak tanya kat anta, roti tamis yang macam mana? ana hanya pandai makan jer, lupa nak tanya roti tamis tu rupanya macam mana,, kalau ada gambar nanti ente publish kat sini yer. (orang masih tidor ke, ana sapu no 4. hehheh, nak guna ana enta, ente, antum la pulak hehheh)

manzlie said...

salam en Zain..

insyalah satu hari sampai lah tuh kalau daha da niat yang baik...

syukran

waslam

manzlie said...

salam zain..

hmmm sudah semesti lah..sebab skg nih cuaca dah menurun sikit dari semalam...from 44c now go down to 40c or 41c...lagi pun atas bumbung berangin....sejuk jer..


waslam

manzlie said...

salam en zain...

taniahhh..top 3 lagi...kalau main bowling orang kata apa..."strike" kalau acara trek dan balapan dah tentu dia jadi RAja Pecut....heheheh

waslam

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Ana ni no 2 ke 5 hehehe.
Memang di sini panas juga macam Makkah juga kot. tapi bila Ramadan hujanpun mulai turun, alhamdulillah. malam tadi ada tazkirah lepas terawih.cuaca tak panas sgt kerana hujan turun selesa gak la.

manzlie said...

salam zain...

ok so tunggu lagi 5 minit kuar lagi entry baru..

waslam

manzlie said...

salam Leenoh..

alhamdulilah sekang sini cuaca pada waktu malm dingin sikit..alhamdulilah


waslam

rezeki said...

Salam CL dan warga PKDM,
alangkahkah indahnya dapat beribadat di masjidilharam. keseronokan yang tidak dapat dijualbeli.
Alhamdulillah.

manzlie said...

salam rezeki...

alhamdulilah....memang indah dengar keberkatannyer...insyalah


waslam

Imran Paris said...

En Li dan sahabat2 lain semua, saya ni baru je balik dr terawih di surau Pak Arab tu...alhamdulillah jemaah rami berbanding hari pertama. Congak2 ada gaklah sampai 250 jemaah. Kira ok sgt sbb semua tunggu sampai habis. At about 11.30 pm, Imam bg je salam, semua serbu balik...yelah esok nak bangun sahur...kerja lagi. Saya rileks dulu dlm surau tetiba jumpa rakan sejawatan dr Saudi Arabia...sembang pjglah pulak, alhamdulillah, rakan tu lah yg byk bantu saya buat visa umrah dan visa hj...saya dpt visa dlm tempoh 10 minit je....alhamdulillah

manzlie said...

salam Imran..

alhamdulilah...allah maha besar..kat situ jugak dia jumpa yer...
syukr lah..


waslam

maklang said...

salam Cik Lie,

selamat berpuasa...

seronok ye berada di sana...maklang berdoa moga satu hari nanti maklang dan keluarga akan dapat bersama2 menunaikan solat Tarawih kat sana...

eha said...

Salam Cik Lie,
Syahdu kan dapat berpuasa dan berbuka di Tanah Suci. Moga Cik Lie terus dilimpahi rahmat dan kasih sayang Nya. Terima kasih kerana selalu mendoakan kami pembaca blog ini.

Hanis said...

wahhhhhhhhhhh pak zain....1..2...3...4.... semua pak zain bolot...confirm dah hanis dpt makan roti tamis yg pak zain menang ni nanti..... ;-)

Imran Paris said...

Hanis...roti tamis tu sedap tak agaknya cecah dgn daging salai masak lemak....emmm boleh jadi menu utk org kuat AL-Safwah utk alas perut le nampaknye ;)