MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 30 August 2009

"Suasana Dataran Kaabah jam 2.30pagi.."


Asalamualaikum kepada para pembaca blog ku yang budiman...malam tadi pa bila kerja ku agak tenang dan kurang busy aku pun keluar lah dari Hotel Penginapan ku Alsafwah menuju ke dalam Masjidil Haram...cuma mengambil masa selama 5 minit je untuk sampai di Depan Multazam...oleh kerana Dataran Kaabah agak sesak dengan para Jemaah yang melaku kan Tawaf Umrah aku pun naik ke tingkat `1 ,duduk berhadapan Multazam sambil solat2 sunat dan berdoa serta membaca doa kiriman dari pembaca blog yang ku sayangi..alhamdulilah...agak tenang jiwa dan perasaan ini bila mana aku melayani perasaan ku sewaktu berada di depan NYer....alhamdulilah..syukran..waslam

58 comments:

cikgu mas said...

salam

satu dua tiga empat...

manzlie said...

salam cikgu..

satu dua tiga empat
no satu cikgu dapat

taniah

waslam

cikgu mas said...

Salam...


Ketenangan hakiki bila kita dapat melayan perasaan bersama Allah,dia lebih mengetahui ...

manzlie said...

salam cikgu..

itu dah smestinyer benar belaka....


waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

alhamdulillah. Nama ayah zain termasuk tak dalam senarai yang di doakan? nak bersahur ni. Jom?

woit! ermm dia dah kembali di RB?

rezeki said...

Salam CL dan semua,
mmg ketenangan yg paling penting semasa kita beribadat
Betul kata CL, rasa tenang yg tak dpt digambarkan bila dpt menatap kaabah . Jiwa rasa tenang dan kosongkan CL. Doakan saya agar menjadi tetamuNYA dalam masa yg terdekat ini ye CL.
Alhamdulillah.

Atikah said...

Salam...

Wah.. dah lama tak tgk akak jd juara... tahniah kak... kembali menguasai trek..

Dengan hanya menatap kaabah dalam blog nie pun dah menenangkan hati... ini pula cl yang betul2 berada didepan kaabah... Semoga Allah merahmati abg disana...

manzlie said...

salam ayah zain..

insyalah akan saya doakan..

waslam

manzlie said...

salam Rezeki..

inysalah akan sya doakan semoga saudra akan kesini lagi..

waslam

manzlie said...

salam dik Tikah..

alahmdulilah...trimaksih dik..


waslam

silversarina said...

Salam,

Suasana yang begitu damai dan menggamit rasa rindu .


p/s selalu sangat cikgu mas tu no 1, cik lie sms kat dia bila siap n3 baru...hehehe.

ibu,mommy,mom... said...

Waalaikumsalam Cik Li

Wow ramainya umatNYA .Syukur Alhamdulillah..
Doakanlah ibu sekeluarga juga,kalau tak keberatan,terima kasih.
Alangkah bahagianya mereka mereka dan juga Cik Li yang dapat menghadap Kaabah dalam keadaan tenang dan pada bila bila masa saja.Syukur ya Cik Li.

Alangkah sedapnya kalau dapat minum air zam zam bila bersahur n berbuka...

Kasawari said...

Masya Allah... ramainya orang..

semoga satu hari nanti.. saya sekeluarga dapat menjejaki di sana.. Amin..

manzlie said...

salam kawasari..


insyalah satu hari dapat lah dia kesini nanti..
jgn risau..

waslam

manzlie said...

salam kak Sarina..

ishhh takda lah...takd akerja lak nak sms dia..heheheheh bini org kak ooiiii...nak kena penampar nanti..heheh

waslam

manzlie said...

salam Ibo..

semuanih alah dengan Keizinan Nyer jugak..alhamdulilah..

waslam

cikgu mas said...

Salam...

Silversarina,hehehehe..pandai dia serkap jarang,ada lak cik lie sms cikgu...kebetulan tu..hanis,Imran,Zain,Rezeki pun selalu no 1..jenuhlah ciklie nk sms..

cik lie...sapa lak nk penampar awaK???hiss awak ni!!!!hehehehe

Ayah Zain said...

Salam CL,

lor sampai gitu sekali ker nak dapat no satu ni. Mana ada CL nak SMS kakak oiiiii. nasib je kalau kita on, ada entry baru, masok jer la. tu sebab ada tulis chop n baai taut x dapat no wahid,

Ok g rumah saya kalau nak dapat no satu. yang ni saya bagi tahu sebab blog saya tak glamor macam PDK hehhehe. siapa yang kena

cikgu zainab said...

salam azli,

tengok suasana di situ pun terasa syahdu!
saat ini akak dok tgk kat u-tube solat terawih yg mlm ke 8...sedih! keluar air mata...sayu sungguh Ya Allah..

rezeki said...

Salam CL,
cikgu dtp no.1 psl soalan bocor hihihi

Atikah said...
This comment has been removed by the author.
Atikah said...

Salam...

CM dpt soalan bocor? tak aci... tak aci... he.. he..

rezeki said...

Salam CL,
takdelah tikah, mana ada soalan bocor kan CM, tu soalan bocor kat sekolah CM

cikgu mas said...

salam

Pasal soalan bocor tu cikgu tak nak komen,,,hehehehe,,,betul ker cik lie CM dapat soalan bocor????hehehe...

Che' Pit said...

salam che rezeki n atikah..

cheq tak menolak konspirasi berlaku utk CM dapat no 1.. hehe CM, cheq tau naa apa CM buat dgn CL mlm2 masa CL balik aritu.. cheq pura2 je tido dpn CL sbb nak tgk apa CL buat dgn CM.. (oops through cyber world yer, jgn salah sangka)

Che' Pit said...

salam CM,

hmm siapa yg nak tampar CL? hmm cheq rasa driver persona MAS yg kat mekah tu kot.. apa nama nya, Samad Schumaker?.. Kalau persona MAS yg kat "rumah" cheq tu drivernya Mas Schumacher..

Atikah said...

Salam..

A'a... a;a dah tahu.. dah tahu... akak kita ada conspirasi ngan abg kita tu... dari senyum semacam akak mas tu, cheq dah dapt agak... he.. he...

Ayah Zain said...

Salam,

Kalau dan CR bermadah begitu, terlinta pulak di hati ada konspirasi. heheheh. tp az tahu x ada konpirasi la. kalau nak konsprsi, semua yang dapat no 1 tu konspirasi.

la, apalah sibuk ngan no satu ni. baik u all p mengaji. kan bagus.

Az nak balik kg sat, nak tengok ibu kat rembau ns. so hati2 di jalanraya AZ.

Atikah said...

Salam Az,

Saja2 memeriahkan blog CL di pagi hari... tu dok menokok tambah tu... bergurau mengeratkn sialaturahim... he.. he... ched dah habis mengaji dah... nie dok sorang2 dak tahu nak buat apa lak dah... tu dok jelajah blog nie...

Hati2 dijalan raya AZ,semoga Allah merahmati perjalanan AZ sekeluarga...

My Life said...

salam.. alhamdulillah.. semoga ketenangan sentiasa menjadi milik cik lie.. (-_-)

cikgu mas said...

Salam..

chepit,chepit..

what are u talking about??? i cant undersetenlah..

hiss dia ni,cili mulut nanti tak beraya nanti...cik lie!!!!!cikgu cili mulut anak sedara awak ni yer.??..biasa lagi dia!!!sapa nk tolong dia tu, ,dia dok sorang tu..amboiiiiii,bukan main lagi!!!!

mana ada konspirasi bagai...betul cakap AZ tu pi ngaji lagi baik,kalau tak meh datang umah cikgu mesin rumput.....,tika pulak meh tolong buat kuih raya ada pekdah yer!!!

Che' Pit said...

salam

CM, CM

sekecik2 cm, lagi besar sy ni.. takut kang CM tak tercili sy.. kat dlm ni berani ler, dah jumpa nyorok cleha keter.. hmm sape nak jawab tu?

Atikah said...

Salam akak mas ku sayang...

Hari nie blog CL tak dak berita sensasi... nak tunggu CL upload berita sensasi, lambat lagi... so kita org memeriahkan dengan teori konspirasi... he... he...

Akak, awainya nak buat kuih raya... kalau nak buat kuih buka pose saya boleh tolong... tolong tengok n makan... he.. he...

Noor said...

salam..

opsss.. atikah oii.. belum sampai 10 ari posa cikgu dah buat kueh raya.. walawei.. semangat sungguh cikgu nak beraya.. misti penuh 5/6 meja kueh raya bila tiba nyer syawal..

pijal.. lepas mesin rumput kat umah CM.. mai mesin rumput kat umah akak lak ek..

cikgu mas said...

Salam Atika

Sejak bila kau dari seorang ala muslimah dah jadi nakal noti ni...kau berguru dgn pyjarl yer...nanti CM kahwinkan kau duaorg nanti...

noor !!!pasal beraya cikgu mmg semangat kak..

Atikah said...

Salam kak noor...

akak lama tak nampak akak muncul ke udara di siang hari... mesti dok bzz bisness juta-juta nie... he.. he...

Tu ler kak noorr, heran gak apa mimpi dia dok ajak buat kuih raya awai2... ari tu saya yang dok bercerita dia kata awai lagi dik oooiii... Hmmm... dia nak buat kuih tuk CL kot... nak pos ke sana... kena buat dah la nie kalau nak pos... (teori lagi nie...) jangan marah akak ya... he.. he... tak pa ler kak noor, kita tunggu CM yang jawab... akakkkkkkk cepattttt....

Atikah said...

Salam...

Alamak... sekali akak yang post komen dulu... Hmm... pijal ker ajar noti2... bukan akak ker? (senyum lebar nie....)

Che' Pit said...

salam atikah,

tulah pasal.. lembu punya susu sapi dapat nama.. tak pasal2 cheq lak yg dituduh.. patutlah tersedak2 cheq tadi..

hmm tikah, ha tau dah kan.. cheq dah habaq dah ada konspirasi.. nak pos ke mekah tu bukan nye leh pakai pos laju, harini pos esok sampai.. tu yg CM ajak buat awal2 takut che samad dia, eh silap, takut nanti che lie tak sempat nak jamu raya nanti..

Atikah said...

Salam pijal..

Hmmm... Cheq terlupa abang samad ada di sana.... pos kat CL bagi pada abg samad.... gitu ker pijal?

tajamkannuraniku said...

Salam Ramadhan Kareem.Pertama kali membaca blog manzlie..bestnya kalau akak sekarang di hotel al Safwah dan dari bilik je terus mengadap multazam..subhanallah..

Tahniah di atas info yang sangat menarik dan bermanfaat..teruskan
usaha2 yang ada.

Kalau akak ingin stay di hotel tu semasa musim haji akan datang ni atau umarah masa2 akan datang, bagaimana agaknya caranya ?..leh bantu ?

cikgu mas said...

salam

hmmm tak kuasa CM nak jawab tika,biaqlah hangpa dengan teori konspirasi masing-masing.CM dan Cik lie yg mengetahui,betulkan cik lie?????...jgn dilayan budak-budak ni...

manzlie said...

salam cikgu...

hmmm nati abg samad lah tampar sya..heheheehh

waslam

manzlie said...

salam kak Nab..


malam tadi Iman Masjidl Haram menangis ter esak esak...sedih lah..sya pun taktahan jugak..

waslam

manzlie said...

salam Rezeki...

soalan Bocor"..apa tuh...spa duk be;lajr lagi nih...


waslam

manzlie said...

salam che pit...

sapa lak ada konspirasi nih...hang nih macam Niezam berita haraian lak duk serkap jarang jer...heheheh


waslam

manzlie said...

salam dik tikah...


jangan ;ah kau terpedaya dengan nyer...cari lagu Terpedaya Noorkumalasari tuh gengar lagi baik...hehehe

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

aikk dah buat kuih raya ker...cepatnyer pose..heheheh

sya cuma nak Jem tat jer yakni versi baru Blubellrry tat..sedap..


waslama

manzlie said...

salam dik tikah...

nak berita sensasi besok pagi lah...ada hangat berita nih...seperti hangat di pasaran..chewahhh


waslam

manzlie said...

salam ayah zain....

betui tuh..suruh anak tikah tuh pergi mengaji lagi elok kan...ajak pjar sekali..

waslam

manzlie said...

salam tajamkannuraniku..


harga bilik ada di web site kami..just clik jer...

Insyaalaah dapat lah infornyer..

waslam

Yem0805 said...

Salam Cik Lie,

Ketenangan di depan Kaabah memang terasa bila di malam hari ..penuh kusyuk melakukan amal ibadat dan ketengan di waktu jam 2.30pagi.

Hehe tergelak baca konspirasi CM dgn CL..

manzlie said...

mana lah adik Hanis nih..sonyap jer....

manzlie said...

salam Yem...

memang benar kata kata mu..agak tenang di waktu itu...

hmmm depa nih suka sangat mengusik saya...

wasalm

ummi humaira said...

masyaAllah , hari ni baru ummi terasa nak search dlm wikimapia hotel penginapan CL. Allah humma rupa2 nya bangunan berkembar hotel CL duduk tu le yg ummi menginap waktu kali k3 ksana dulu

cikgu mas said...

salam cik lie

cik lie cari milah @hanis yo..dio balik nogori jang,sabar yer,nanti cikgu kabokan jang cari milah,,ghinduuuuuuu yer,alahai kesian..

"dah omak kabokan dulu,kumpulkan duit,pinang si milah engkau tangguhkan"...

hilmyiskandar said...

salam.

Terima kasih depan Multazam.

Amin.

manzlie said...

salam cikgu...

hmmm sapa lak milah nih...cikgu pekan kan sya yer...

ada ubi ada batas..
nanti sya balassssssss


waslam

manzlie said...

salam Hilmy..

alhamdulilah..semoga allah swt mendengar doa doa kita..amin...

waslam