MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 30 August 2009

" Jumpa Adik Abg Megat.."

Sempat bergambar dengan kekawan adik abg Megat..baik sungguh adik abg Megat cam abg megat gak mesra nyer dia bila berjumpa dengan saya.Namanyer juga Megat.... tapi dah lupa lah..hehheh..alhamdulilah sempat kami berborak sebentar sementara menunggu masauk waktu solat.Pelawa mereka untuk singgah ke rumah saya pada hujung minggu ni tapi masih belum lagi mendapat jawapannyer..Pembaca blog yang budiman...Yang mana Satu adik abg Megat...cuba Teka?

Kiriman sardin , cili kerring dan yang penting tuh sambal tempe ikan bilis....aduh malam tadi sempat saya ratah" sedikit...sedapnyer Kak As masak....for sure malam nih saya nak berbuka dengan nasi ,goreng telur dan sambal tempe tuh. ..jadi lah..alhamdulilah..semoga allah swt memberi rahmat dan melimpah kan rezeki pada mereka semua yang ikhlas membantu saya nih..syukran..wasalm

63 comments:

Che' Pit said...

salam... nak chop dulu

Che' Pit said...

salam che lie,

dah chop baru leh komen, hehe.. hmm kat "rumah" cheq ada pak megat dgn mak as, kat "rumah" che lie lak ada adik pak megat. hehe..

hmm makin byk ler stok sardin che lie ek.. bukan masa balik aritu dh beli stok sardin byk2 ke dgn CM kat jusco ekuin?

hmm pak megat dgn mak as mmg baik.. sanggup dtg ke alor setar dari jitra nak jumpa cheq.. terharu rasa.. ni adik pak megat lak jumpa acik lie cheq.. bawa mcm2 buah tangan.. hmm ke depan balik lah perut acik cheq ni makan nasi dgn lauk mak as.. tentu sedap kan..

Noor said...

As Salam..

murah rezeki cik lie.. sardin oreng cili pun sodap.. he he

Noor said...

he he.. punyalah nak dapat no 3.. goreng sudah tukar ejaan jadi oreng..

Yem0805 said...

Salam Cik Lie,

Mana satu adik megat?
Alhamdulilah itu lah di katakan rezeki di bulan Ramadhan pada CL dapat berbuka dgn sambal tempe.

manzlie said...

salam pjar...

dah abih ler buat khendrui cukur jambul arituh..anak abg samad lah...

waslam

manzlie said...

salam kak Noor..

tu lah yang tak sabar malam nih nak berbuka...hmmm


waslam

manzlie said...

salam Yem..

alhamdulilah rezeki di beri oleh kak As...

cuba lah teka yang mana satu?

waslam

rezeki said...

Salam CL ,
alhamdulillah, rezeki yg Allah kurniakan pada CL, lepas sikit rindu nk makan sambal tempe ikan bilis,

p/s : hari ni kami berbuka mrs msk ketupat, rendang , sambel goreng,sambal kacang, kalau CL dekat dh suruh anak hantarkan. Hanya ingatan je buat CL kat perantauan tu

rezeki said...

Salam CL, ini che pit betul dh jadi rabuan pit , apa noor kategorinya ...

cikgu mas said...

Salam...

Coop nak teka...adik abang megat yg terkanan sekali,lelaki yg tinggi sekali tu,Insyaallah sebab cam gaya abg megat yg segak tu...

Wah seronok yer,tgk cili dan sardin ,tetiba memori ikan sardin terbayang didalam benakku,malam ni dia tak makan menu bangla lah..kirim salam pada roti tamis..cik lie nk makan nasi..

Kak noor,dahlah tu mengadap pc,dari tengahari tadi cikgu kesan k.noor merayau,balik,balik masak..

wah che pit...RB jugak tu..Raja Balapan ..bagus,bagus

manzlie said...

salam rezeki...

best nyer tuh....alhamdulilah..insyalah nanti balik nak jugak..heheheh

waslam

manzlie said...

salam rezeki....


betui betuiii..

che pit dah jadi Raja pecut kita..
RAbuan Pit


waslam

Abg Mgt said...

Salam,

Terima kasih CL.

Apamacam adik hansem macam abg dia dak?

Pandai CM teka, nanti dapat hadiah macamana CL dapat ya, Ikan sadin 3 tin, ok?

Atikah said...

Salam...

alamak terlepas jauh ropenya cheq..
hang gak dok chop no satu pijal... nie hang betul-betul nak lawan kak mas nie...

Alhamdulillah... Murah rezeki abg.. Allah makbulkan doa abg... nak makan masakan Malayisa... Adik abang megat jadi perantara...

Kak As. said...

salam ramadhan kareemm,

Alhamdulillah, bertemu juga akhirnya CL ngn Megat tu.

sampailah hajat BESAQ seorang sahabat.
ikan sardin dan cili kering penyambung silatulrahim.

malam ni CL tidoq tak lena lah Pijal sbb dok tengok sadin tu.

kalau terlelap pun tentu bila celik mata mesti CL khelin kat sardin tu. heheheheeeeeeeeeh
betoi dak CL.

sardin , sardin, nasib ko memang baik sbb dah sampai kat Makkah.

selamat berbuka puasa ngn sadin dan tempe goreng.

lalalalalaalaa, senangnya dalam hati..... mana Hanis ni tak masuk ni.

rezeki said...

Salam CL,
Kak As, hanis balik soromban , tu yg CL pun dok cari tak jumpo

manzlie said...

salam cikgu mas...

amboi yer dia menka tuh...betul lah tuh adik abg megat nohh...


waslam

manzlie said...

salam abg megat..

aahaa kita bagi dia hadiah..sardi 3 tin..buat roti sardin nak tak cikgu?

waslam

manzlie said...

salam Atikah..

ye lah..nasib baiklah cheq punya kakak cam Ka as tuhh..baiknyer hatinyer masakkan cheq lagi sambal tempe, my peberet tuh..

mekasih noohh

wasalm

manzlie said...

salam Kak As..

malam nih berbuka cheq tak makan deng bagla lagi..malam nih makan degn bebudak indonesia..naso putih and sambal sardin...

hmmmm yummy letak lak temper akak yang sdap tuh..alahamdulilaah
timaksih kakak ku..

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

laa ye ker..awat dia senyap jer..

hmmm tak ingat kat cheq ker..


waslam

cikgu mas said...

Salam cik lie

Cikgu dah risikkan mana poi milah tu..camni kabor nye..

"Si milah kau gilokan
Orang dah masuk meminang
Mano den lotak muko
Kondak kau jang diambik orang
Biar omak cari an lain
Ompuk orang jangan diidam"

tu lah cik lie...rumah milah ada kenduri hari mli sabar yer

kawan2 milah tu hanis yer...hehehehe..sori yer cik lie gurau arrr

Che' Pit said...

salam che rezeki,

hmm mcm tahu2 je mmg masa sy kecik mmg teringin nak jadi Rabuan Pit, sbb lari pakai spek.. hehe..

CM, hmm kalau lari pecut ni bukan trek ker? setahu cheq balapan tu acara padang mcm acara kegemaran CM tu, lontar peluru..

Mas As, tul tu.. sardin yg dibeli "bersama" kat jusco ekuin tu che lie kata dah habis buat kenduri cukur jambul anak abg samad.. nasib baik dapat sardin Mak As, leh gak buat ubat kerinduan mengimbau kenangan membeli sardin bersama.. tul tak mak as?

Kak As. said...

salam,

tepat sekali kata kata mu itu Pijal.

smoga CL bahagia.....

manzlie said...

salam cikgu mas..

apa lah nak duk merapu nih...milah pulak di bagi den nih..hmm

waslam

manzlie said...

salam che pit..

acara trek dan balapan tuh sma laar..
trek - untuk lumba lari
Balapan - untuk lontar lah apa kat padang tuh..

dulu cheq 100 meter no 3, 800 no3
lompat tinggi no3
lontar peluru no3 gak...hmmm nasib

semua no 3 jer..takda no 1..bengang cheq

waslam

manzlie said...

salam kak as..

amboi dia dah geng dgn che pit lak..

baru sat tadi duk ramah dgn cheq kat ym..takpatut..


waslam

Ayah Zain said...

Salam semua,

CL tanya hanis ajer yer,, ayah zain nak tanya langsung ke.

Az baru sampai umah r Rombau melawat ibu. Langkah kanan kakak sepupu nak jamu buka puasa malam ni, nanti az tunjuk gambar persiapan buka puasa ye. ada itik rendang, gulai lomak udang, ikan sembilang goreng sambal, sambal tumis petai campor sotong. Tapi x dapat tungu buka puasa nak balik pontian juga nak buka puasa ngan bongsu yang tak kut. di study nak trial spm selasa ni

CP awat belajaq x abis, acara balapn tu atas trek la, nak lawan CM kau yer. Lontar peluru tu acara padang

Atikah said...

Salam Az...

Saya dah terkonfius td... sbbb sblm dok panggil kak mas ratu balapan... mmm... maknanya betul ler ratu balapan

manzlie said...

salam ayah zain...

amboi sedapnye...rendang itik..arwah mak dulu selalu maskan untuk cheq..

betui tuh...


waslam

manzlie said...

salam atikah...

megapa kau amsih algi comfius nih...heheheh


waslam

cikgu mas said...

Salam

tu lah si pyjarl tu nk jugak melawan cikgu,balapan n trek samalah,bak kata mr zain ngaji tak habis tu!!!

awat semua no 3 cik lie..ok lah cik lie still top 3..alamak teringat cerita madu 3..

RB= Ratu Balapan..awat pulak konpius tika,hehehe..kesan jatuh tu??

Atikah said...

Salam kak mas & CL

cheq terconfius coz si pijal tu kata ratu trek ngan balapan tak sama... bukan kesan jatuh kak... kesan jatuh tuh sampai hari ini masih tersa.... hu.. hu...

Che' Pit said...

salam CM,

sekurang2 nya cheq mengaku tak tahu dan bertanya kan.. siap ada tanda soal, bermakna cheq bertanya.. dari buat andaian dan kesimpulan sdiri.. mana ada org leh tahu semua benda. mesti ada benda yg kadang2 ada sedikit kekeliruan..

mengaku tak tahu lebih baik dari berdiam diri dan buat2 tahu.. sape yg rugi?

hmm atikah, hang toksah duk percaya kata2 CM tu.. RB yg dimaksudkan utk CM tu bukan ratu balapan, tapi RATU BUAYA pasal bela buaya duk melibas2 ekor kat "rumah" dia..

cikgu mas said...

Salam

kawan-kawan mana Imran arr???kt umah cikgu,Jln Lubuk buaya tu,2,3 kali dia datang jengguk. hari ni..imran tak de,hanis tak de..mana diaorg ni rezeki???

manzlie said...

salam cikgu...

hahah cerita madu tiga...takpa jgn madu empat sudah lah..heheheheh


waslam

manzlie said...

salam tikah..

camner airtuh ajtuh dak ok ker...sian adik abgnih..asyik jatuh jer...naik motor lain kali abgnasihat kan berdoa lah duluu...

waslam

manzlie said...

salam cikgu..

ye lah
si Hanis pun tak nampak nampak lak..man lah dia pegi tuh..

risau den di buek nyer...

waslam

manzlie said...

salam che pit..

hmmm adae ker RAtu Buaya di zaman moden nih...

Keliru ..keliru...keliruu...


waslam

DariRumahKecilKu said...

Salam ziarah...

Atikah said...

Salam abg...

Tak baik lagi masih terasa sakit bila... terutama time nak sujud n rukuk... sapu ubat jer.. he.. he...

Saya setiap kali naik motor mest baca doa dulu... tapi nak buat cam mana dah Allah nak bagi.. kita terima jer... itu tanda Allah sayang kita... diberinya ujian... tak gitu?

aik... abg lak keliru? lagi ler cheq tambah keliru.... hmmm... kalau ada hanis lagi ler rancak kan... haniss, cepat masuk.... cl dah rindu nie... he.. he.. jgn marah....

rezeki said...

Salam CL,
CM, hari ni imran cakap di nak jadi silent reader

rezeki said...

Salam CL,
tadi mrs tanya kat hero i (anak bapak) solat terawih kat mana, dia jawab kat maasjidil atas, tergelak maknya, tu yg kami baru je selesai solat terawih kat tingkat atas berdua.

manzlie said...

salam darirumahkecikku


alhamdulilah..slam ziarah gak..

wasalm

manzlie said...

salam dik tikah..

amboi amboi..pandai nyer dia cakap abg rindu akt hanis tuhh...

nak kena piat telinga tuh..heheheheh


waslam

manzlie said...

salam Rezeki..

alhamdulilah...gelak gak dengar kisah tuh..takpa aar..budak budak kan..at least dia hepi dan fahamkan..

waslam

manzlie said...

salam Imran...

hari nih jadi silent reader ker..?

waslam

silversarina said...

Salam,

Wah sambal tempe ikan bilis , memang menambah selera ... ramai kenalan rezeki pun bertambah Alhamdulillah.

n3 ni CM tak dapat no 1, 'sms' CL lambat sampailah tu... maaf , saja gurau :P

manzlie said...

salam kak Sarina..

saya baru jer jumpa Tn Haji Razlan ker mazlan tadi di surau..

waslam

Ayah Zain said...

Salam semua,

apa kabar, n3 baru AZ dah realise. Nak dapat No 1 masuk la. Selamat mencuba

Atikah said...

Salam...

En Imran nak tunggu entry sensai kot sbb tu hari nie dia just jadi silent reader...

manzlie said...

salam tikah..
ye ker..

oh tunggu lah esok nooh...

manzlie said...

slam ayah zain...

lambat aar bagi tau..sya dah tengok dah..

waslam

Kak As. said...

salam,

MERDEKA!

MERDEKA!

MERDEKA!

Harap CL doakan supaya kemerdekaan negara kita kekal dalam harmoni dan aman serta jauh dari segala musibah.

UmmuAdam said...

Salam Cik Lie,

Dalam masa 5 minit lagi kita akan menyambut MERDEKA. Semuga negara kita yang tercinta ini sentiasa aman dan makmur.

Wah! Macam2 ada tapi yang paling saya terliur tu sambal tempe ikan bilis...my favourite!

Kak As, kalau orang yang tak duduk kat Mekah boleh dapat kiriman sambal tempe ikan bilis tak? Bagi makan org berbuka puasa besar pahalanya :)

manzlie said...

salam kak As,


saya ada kejutan nati di next entry..


wasalm

manzlie said...

salam Ummu adamm..

aaikk mana tau sya duk makan tempe nih..


waslam

Imran Paris said...

En Li, CM, AZ, Rezeki dll...saya jd silent reader kejap je. Ada gak saya tinggal jejak di blog lain...tak sangka ramai gak perasan sy tak tinggal jejak di PDKM...terharu gak ada org rindu kita...wp di alam maya :D

En Li...untungnya dpt kiriman tu...SEDAPnya. My favourite tentunya tempe goreng. Kak As...tak de ke sapa2 nak mai Paris ni....kalau ada yg nak mai, habaq pi kat Kak As noo....saya nak mintak kirimkan menu yg sama....ngidam ni :)

Kawan2, esok ptg kalau sempat saya update blog...cite baikkk dr Kota Paris...tentu ramai yg tak sangka dgn apa yg akan dipaparkan...TUNGGUUUUUUU ;-J

Atikah said...

Salam en Imran...

Ingtkan nk tggu n3 sensasi dulu....

manzlie said...

salam Imran..

alhamdulilah....kak as bagi..rezeki dari allah swt tuh...semoga alah murahkan rezeki mereka yang memberi di bulan ramdan nih...
waslam

Hanis said...

salam,

alhamdulillah, adik pak megat dah selamat sampai...emmm seronoknyeee bunyi dapat bekal2 daripada mama...demi adik di perantauan yg dok teringin nak makan sardin..mama dah usahakan.... :-)

mama...hanis dah balik...huhuhu...balik ibu masak lemak telur itik mama....besttt...

En.imran nak temper gak ke??? dalam peti ice hanis ade temper tak bermasak lg...huhuhuhu

manzlie said...

salam Hanis..

sedapnyer...masak lomak telur itik tuh...hmmm nanti balik nak p rumah ibu surh masakkan..


waslam