MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 31 August 2009

" Salam Kemerdekaan..."

Ku Pohon Doa Restu Untuk Perwira ku...
Jiwa Muu..Nan Perkasa Tabah kan Selalu..
Demi Mempertahankan Tanah Air Tercinta..
Ku Doakan Buat mu Selalu.....

Perwiraa.... Dikau lah harapan Hati....
Pergi lah Berbaktiii....Untuk Ibu Pertiwi...
Kekanda Di Medan Hotell.....
Adinda DI Medan Sejarah.......
Sama sama Berjuang....sama sama Berbakti Untuk
Untuk Ibu Pertiwi....


SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 52......



p/s: adik tikah ini lah kejutan nyer....

92 comments:

cikgu mas said...

salam cik lie

hehehehehehe...apa dah hang buat ni?????

Che' Pit said...

salam

hmm che terlambat sikit lak.. (sebenarnya mmg nak bg peluang pada CM sbb khas utk dia)

wah wah wah CM, abg samad tak melupakan diri mu.. siap dgn baju bendera malaysia dan kata2 ucapan khas utk CM.. nesti CM tengah terharu giler ni kan.. hmm cukup tak tisu tu nak kesat air mata keharuan..

manzlie said...

salam cikgu mas..


isshh untuk awak lah bukan sya...

"Selamat Hari Merdeka "cikgu"

wasalm

cikgu mas said...

Salam cik lie

Ya Allah nakal yer dia..mana dapat baju tu cik lie oooi.sian yer si samad..

pape pun tq samad atas ucapan tu..kau kelihatan begitu segak dgb pakaian tu....nanti cikgu ajar nyanyi lagu Jalur Gemilang arr...

manzlie said...

salam dik..

cm duk nangis tuh terharu dia..dah abis sekotak tisu digunakan..
takpa aar kasi can kan dia lah...abg cuma tukang menyampaikan jer...

Selamat Hari Merdeka dik

waslam

Ayasu Kuro-Obi said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam Merdeka,

Hebat model Cik Li... kam riyal upah dia pakai baju tu. (Dia pakai sampai ke masjid ke tak?) hehehe...

Salam Dari Trg.

Imran Paris said...

En Li...saya pun mcm Pijal, saja bg ratu trek kita tu komen dulu. Kali dia dia tak pulak terkulat2 mcm hari tu masa n3 Abg Samad pakai tie belang...hehehe.

En Li...sian saya tgk ABg Samad tu, tak sangka dia sanggup berkorban sebegitu rupa demi guru sejarah tercinta tu (dan utk kami semua pembaca blog PDKM)

Saya gelak menggigil2 baca n3 kali ni....nak terkeluar rasanya makanan berbuka tadi...lawak lawak :D

Imran Paris said...

En Li...nak sambung balik...giler punya lawak ni...anak saya (Hadi) siap kata "am i dreaming or what? is this real what i see? who is this guy?" Yg Amirah pulak kata "i know this guy...this is your friend in Mecca...right" ahhhh lawaknya...tak baik tau

manzlie said...

salam Ayasu..

hmm upah makan chicken mandi jer..

wasalm

manzlie said...

salam Imran..

saya nioh Patrotik tau...very the real one..takmain lah Copy Paste kan...

salam Merdeka..


waslam

Atikah said...

Salam abg...

Selamat hari kemerdekaan ke 52....

Tergelak sy bila buka blog PDKM.... terpampang muka si abg samad berbaju jalur gemilang.... ambik kt mana baju tu? pandai jer abg cr idea... sampaikan en imran tergerak nk bg komen.... kan betul bagai di kata en imran nak tungggu ntry hangat nie... he... he...

manzlie said...

salam Atikah...

Picture tells everything kan...heheheh biar kan en Imran duk gelak skan dgn anak anak nyer ..yang penting
abg masih lagi Patriotik and cikgu Mas Gumbiraaa..heheheh

waslam

Atikah said...

Kak mas...

Masih kah kau ingat
Suatu waktu dulu
31 ogos kita sambut bersama
Di depan tugu negara
Ia menjadi saksi...

ha.. ha.. ha... agak nya akak tidur sampai termimpi2 abg samad yg segak berbaju jalur gemilang... kak... mana segak AS pakai tie belang2 or pakai baju jalur gemilang?

Atikah said...

Salam abg,

Bukan takat en imran dok gelak sakan... rasanya semua dok pakat gelak... apa ler reaksi geng GPK... Kak As... kak noorr... hanis...
saya pun dari tadi dak abis lagi gelak...

Cayalah abg... kreatif... tak terfikir lak saya abg nk wat cam nie.... saya ingtkan abg nk kurkn gmbr kak mas...

pst... pst... nanti saya email abg sesuatu.... mesti abg gelak....

manzlie said...

slam tikah...

kalau dah
Kekanda di Medan Hotel.., Adinda Di Medan Sejarahhh..mesti lah baju Bendera lagi segak..heheh

waslam

manzlie said...

salam dik Tikah...

Creativity mesti lah ada aar...baru real entry ramadan nih...nampak live kan...heheheh

hahh apa dia dik
tunjuk aar..

waslam

rezeki said...

Salam CL,
ini mmg kezutan, salam kemerdekaan.
ini model bukan sebrg model CL, wajah pan arab.
Tapi bila pulak CL buat costume tu?

Atikah said...

Salam...

Memang real la.... pas nie mesti ada kejutan lagi nie.... he.. he.. entry syawal...

Sabar2 tak siap edit lg nie... nanti dah siap saya bagi...

sonata anak kancil said...

salam kenal - salam ramadhan - salam kemerdekaan...

manzlie said...

salam atikah...

memag abg lie dah ada lagi satu entyr yang lagi akan meletop..jgn risau

wasalm

manzlie said...

salam Sonata..


salam ramadhan..alhamdulilah


wsalm

manzlie said...

salam Rezeki..

dah 5 tahun pakaian tuh..
masa jadi emcee kat Funtrion di hpotel dulu..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

Ya Allah, Abang Samad? oh TIDAK!!!!

rezeki said...

Salam CL,
nasib baik abg samat dgn CL sama saiz. mesti baju tu byk menyimpan nostalgia pada CL.

Leenoh said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Manzlie.

Saya baca tersasul lirik di atas... terbaca..sama-sama bujang..rupanya samam-sam berjuang.....pasai mabuk sahur lagi kot.hehehe,
Selamat berpuasa.

rezeki said...

Salam CL

salam leenoh, patutnya sama2 berjuang dan sama bujang . tergelaklah saya subuh2 ni

manzlie said...

salam ayah zain..

kenapa tidak?...cuba huraikan...

waslam

manzlie said...

salam Rezeki..

memamng menyimpan banyak nostalgia dgn abju tuh...


waslam

manzlie said...

salam Leenoh...

sampai tersasul lak dia..heheheh takpa lah...penangan abg smad yer..

waslam

Ayah Zain said...

Salam Lie,

AZ tekazut tadi, tipulanjat tengok abang samad pakai macam tu. Awat CL yang tak pakai. Kalau CL pakai lagi bagus. Abang samad kena dera ke. dera psikologi dengan Lie.hehhehe

Senemarnya AZ tak baca apa yang uall buat sebelum ni. Baju CL rupanya sejak 5 tahun dulu yer. OK lah, sekarang az dah ok.


ok, kepada semua rakyat malaysia, Salam kemerdekaan Malaysia ke-52. Semoga Malaysia kekal aman bahagia.

manzlie said...

slam ayah zain...

baju saya tuh dah 5 thn sya buat, tapi yang abg samad pakai tuh cikgu mas yang tempahkan...hehehehe mana lah ccheq tau size si Samad tuh...


waslam

sonata anak kancil said...

salam - sila cek email...( lupa nak bagi tau sebelum ini ).TK

syahbandar87 said...

sape tu bang..hehe..bgs tu..semangat tu ada..selamat menyambut bulan kemerdekaan bang..dan yg paling penting lg slmt menyambut bulan ramadhan..MERDEKA!!MERDEKA!!MERDEKA!!
:)

manzlie said...

salam syah..

orite...selamt menyambut kemerdekaan dan selamt berpuasa..


waslam

manzlie said...

salam Sonata..

ok..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

Yor ko. Alahan CM, hebat lah CM, tengok gambar abang samad, dah boleh siapakan baju abang samad. Memang CM cikgu yang hebat. Padan pulak ngan abang samad, memang mengkagumkan CM ni. padan lah dia no 1. (ada konspirasi ke, kompem ada. hehehehehheh)

KAMATO said...

Sesekali pergi tawaf pakai baju tu mesti best....

manzlie said...

salam ayah zain..


siahh mana ade aaikk...saje jer tuh ayah zain nih...


waslam

manzlie said...

salam Kamato..


janagan buah pasal...kan kena masuk lokap lak...heheheheh

waslam

Ayah Zain said...

salam CL,

AZ gurau jerk. jangan lupa doa depan multazam untk anak az nak trial besok yer. Budi baik CL, tak dapat nak dibalas, berapa ramai yang minta doakan, CL tetap tidak hampakan. Semoga CL beroleh rahmat Allah yang tidak terhingga.

MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!

kak jose said...

astagfirullahhalazimmm....

mengucap panjang kakak bila tengok posting kali ni.nak tergelak pun ade,TAK SANGKA INI KEJUTAN YG DINANTI2KAN! tak sangka betul..abd s yg kacak tu sanggup menjadi model.- untuk cm abg s sanggup buat ape saje!!
patriotik tahap gaban!!

MERDEKA, MERDEKA! MERDEKA!

manzlie said...

salam ayah zain..

takda masalh..insyualah


waslam

manzlie said...

salam Kak Jose..


nape kak..teekjut ker...
demi
cintaku padamuuu....Hah tu lah pukulannyer kalau org dah bericnta kak..sanggup buat apa sja kan untuk cm...heheheh


waslam

Noor said...

salam..

huiyo..
encem sungguh pahlawan melaka.. segak bergaya bersama bendera.. hati CM tersiput-siput suka..
melihat bang samad dengan bendera

lama sudah Malaysia medeka
satu Malaysia harapan semua
sah pagi nie tak jadi semua kerja
asyik dok mengadap bang samad jua

CL.. tahniah, semangat kemerdekaan mu amat membara.. bukan setakat berbangga menjadi anak Malaysia.. sampaikan bang samad pun bertukar warganegara.. he he

pssttt.. cinta itu buta... la la la

SELAMAT HARI MERDEKA... 52

manzlie said...

salam kak Noor..

hmmm selamt merdeka...dari bang smad to warga PDKM..heheheh


waslam

cikgu zainab said...

Salam azli,

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Tahniah buat hero yg memakai baju jalur gemilang tu...segak!

Pandai betul azli buat sensasi ya!!

cikgu mas said...

salam

Cik lie memang budak bertuah
mengusik CM tak sudah-sudah
Melihat Samad seperti hang tuah
hati berdebar nk pecah dada


Samad seorang warga India
CM pulak warga malaya
CM tak jemu menanti dia
Pulang bersama balik beraya

Cik lie memang sungguh lok-lak
Cikgu tidur tergelak-gelak...

cik lie ni....nakal gaban..apa lagi dia nk buat tu?,sanggup dia jadikan samad model,pape pun salam merdeka untuk semua.....kita laaaayaaaan lah cik lie ni!!!

rezeki said...

Salam CL,

CM, CL takde member nk sambut mendeka, toleh kiri kanan nmpk abg samad, tu je yg ada , jolok dgn ciken mandi , jadi je hihihi

mendeka,mendeka,mendeka
bukan merdeka

CL, rasanya arab saudi takde sambut hari kemerdekaan kan.

Atikah said...

Salam kemerdekaan pada semua...

kak mas... cl tgk email...

jangan marah akak... ampunnnnnnnn.... he.. he...

taj said...

salam semua...

kahakahakahakah...hahahhaha...
mmg lawaklah... anyway taj respect lah kat abg samad tu...
CM... amacam tak teruja ker melihatnya...
CL... ko mmg nakal jugak yek...
aduihhh... gelak tak renti nih...

SUHAIMI said...

salam....
memang kena le pakaian tu ngan abg samad.....handsome habis....apa le habuan yang dapat tu..he2 ..........tp kalau C.Lie yang pakai lagi le meletop.......

Richer Avani said...

Salam Ramadhan Manzlie,

Salam Kemerdekaan,

Apa dah jadi dengan abg Samat. Jadi moskot pulak ni.

Lurus pulak abd samat. segak.

ada nyanyi lagi negaraku, tak?

Hanis said...

Salam kemerdekaan semua,

hahahah...hanis terkejut..gelak meleh2 air mata dah nie...habis cheq call kak noor & tikah minta penjelasan...hanis tak larat gelak dah..lembik..2 hari tak masuk...tengok abang samad menjemput...hahahahah

abang, mane abang dapat baju tu? Ya Allah...hanis tak boleh berenti gelak sorang2 lagi nie.....emmmm nanti2 laah sambung komen.

bonda said...

salam,memang segak abg samad pakai baju bendera.hai hai dia nak memikat orang msia ker????? button kt songkok tu pun santek gak.syabas kt cl n3 yg gempak

Kak As. said...

salam Ramadhan kareemm,
salam kemedekaan,
salam ukhwah islamiah,
salam, salam, salam,

demi Negara yang tercinta
kucurahkan bakti penuh setia
demi cinta pada CM kita
abg somad sanggup buat apa saja

bukan untuk menjadi bahan ketawa
sekadar menzahirkan rasa
cinta pada negara Malaysia
bumi bertuah perhentian sementara
tanpa Mu Malaysia
kami entah dimana
merempat tanpa tempat
mengemis serta menangis

apa kata cikgu sejarah kita
klon Tun Teja
hembuskan semangat patriotik
pada anak bangsa


Terimakasih pada pejuang bangsa membebaskan negara

terima kasih pada abg somad !!


AKU BANGGA MENJADI ANAK MALAYSIA
MERDEKA !!!

Yem0805 said...

Salam CL dan Semua Pengunjung PDKM,

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan

nj said...

salam

menarik sungguh entri pasal Kemerdekaan ni...creative!!!

Imran Paris said...

Teringat dialog Puteri Gunung Ledang kpd Hang Tuah...."dinda akan menyusul kanda, berpijak pada bumi yang sama, bernafas pada udara yang sama" dan dialog Tuah "apakan daya, tangan terpasak di langit, kaki terpasung di bumi, jasad tidak setanding mimpi"

Cinta Abg Samad lagi hebat ni, wp tak dpt berpijak dan bernafas di bumi yang sama....cukuplah dizahirkannya dgn pakaian Jalur Gemilang yg dipakainya...hehehe. En Li...cantik tu...boleh wat baju pengapit nanti...hehehe

Geng...jom singga rumah saya...ada kezutan gak tp taklah seHEBAT kezutan Bang Samad ku sorang ni :D

manzlie said...

salam Kak Nab..


slam Kemerdekaan dari Hamba..

Merdeka , Merdeka, Merdaka


wasalm

manzlie said...

salam Cikgu Mas..


Ok lah tuh..janji

Style , Quality, Excellent...

Merdeka, Merdeka, Merdeka..


Wasalam

manzlie said...

Salam Hanis...


Wahh lamnyer dia cuit balik kg..

Gelak dik..nape...taksegak ker heronyer..


Merdeka...


wasalm

manzlie said...

salam Suhaimi..

Mmang nak pakai..tapi takut meletop lagi...heheheh


salam Merdeka..



waslam

manzlie said...

salam Rezeki...

Arab saudi merdeka pada 13 september nih...but kami still kena kerja lah


waslam

manzlie said...

salam dik tikah..


hmmm ye ker..nanti abg buka nohhh..apa yang di hantar tuh...

Merdeka...


wasalm

manzlie said...

salam dik tikah..


hmmm ye ker..nanti abg buka nohhh..apa yang di hantar tuh...

Merdeka...


wasalm

manzlie said...

salam Taj..

memang Gembaq...hero Malaya memikat Pompuan Melayu terakhir..hehheh


salam Merdeka..

wasalam

manzlie said...

Salam Rcher..

Hmmm segak jugak tuh...
takpa aar....bagi jer Checken mandi setel lah...


selamat Merdeka..


waslam

manzlie said...

Salam Bonda..


Itu lah buah hati si Cm..bang Samad..hehheh segak nooh..

Salam Merdeka.

wasalm

manzlie said...

salam Kak As..


Salam Kemerdekaan pada kak as dan abg megat..


waslam

manzlie said...

salam Yem..

Selamat menyambut Kemerdekaan ke 52..


waslam

Hanis said...

salam abang,

sbb segak sgt laa hanis terkejut & terkelak tak leh nak komen ape2 dah...abang2...hanis rasa abg samad tu cam kene buli lak...huhuhuh...tp apa kan daya kan...demi cinta...abg samad sanggup laku apa sahaja depi kekasih ati terus tersenyum...

manzlie said...

salam Nj,

ye ker..syukran..

Salam Merdeka..

waslam

manzlie said...

salam Imran..

Si tuah ini mencari Putri Gunung Ledang nyer yang skg berada di Putrajaya lah...

Salam Kemerdekaan

wasalm

manzlie said...

salam Hanis..

mana ada buli lah...dia seronok sebab buahhatinyer dapat melihat ...heheheh


waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,
Betul Hanis, CM ada bagi tahu kat AZ, abang samad ni semakin di pandang semakin menawan.

cikgu mas said...

Salam cik lie

Cek liiiiiiiii!!!!!!!ku teliti semua komen. dia...amboooiiiiiiiii dia!!!galak yeeerrrrr...terkekek-kekek lagi tu....hmmmmm,balik nanti.....siaaaaaapppppp yer...tak sudah-sudah mengenakan abg samad tu...hissss ni ker mr sivik skema?????hehehehe

manzlie said...

salam ayahzain..


betui ker...hmmm cm nih tak sudah..dgn cheq duk dalih..dengan ayah zain begitu lak...mau tapi malu....


waslam

manzlie said...

slam cikgu mas...

walaupun ku gelak..tapi cikgumas tetap maintain menaruh harapan padanyer si Tuah...


walam

cikgu mas said...

salam

kata tuah!!!

Kalau roboh kota Melaka
Papan di Jawa hamba dirikan
Kalau sungguh bagai dikatakan
Nyawa dan badan hamba serahkan...

Kata Teja

Berkorban apa saja
harta ataupun nyawa
itulah kasih mesra
sejati dan mulia

Kata CM

Cik lie ko memang budak nakal....hehehe

manzlie said...

salam cikgu mas..

bukan hamba yang berdusta..bukan kah ramai yang mengtakan abang tuah itu segak bergaya orang nyer...jangan tuan putri merasa gelisah..sudah hamba kabar kan utusan padanyer...seminggu lagi nanti terimalah tepak sirih sebagain penganti dirinyer..


waslam

cikgu mas said...

Salam..

wahai pembawa utusan peminangan dari putera benua India

khabarkan padanya aku pemaisuri Sultan Melaka..masakan Tuah boleh menderhaka???????

kata Tuah...Tak Melayu hilang di dunia...adakah Samad itu Melayu???hentikan babak sandiwara wahai cik lieku yang ku gelar Lang Buana....

aduhai dia ni...merapu lah tu????

Abg Mgt said...

Salam,

Dalam banyak2 kekawan, Cik Gu Mas yang teristimewa sekali sebab ada nama. Hebat sungguh dia ya!

Sapa sangka tuah orang no.

Merdekaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Imran Paris said...

En Li...CM, dah jd epilog cinta dr Benua Indialah pulak. Sy bg pantun sikit...

Nasi lemak buah bidara
Sayang selasih hamba lurutkan
Hajat di hati bersatu nyawa
Sayang jodoh di tangan tuhan


Jawap CM...jawap En Li...Hanis pun kena jawap sama ni ;)

cikgu mas said...

Salam Imran

jgn diminta CM berpantun,Pantun Melayu bidang kajianku...cheq beli arr...

Nyiur muda luruh setandan
Diambil sebiji lalu dibelah
Sudah nasib permintaan badan
Kita di bawah kehendak Allah..


Orang Acheh sedang sembahyang
Hari Jumaat tengahari
Pergilah kasih,pergilah sayang
Pandai-pandai menjaga diri..

manzlie said...

salam cikgu...

Tuah pernah berkata pada sya:

Patik tak kan menderhaka...
menyerahkan diri pada permaisuri Gunung ledang...jgn lah putri merasa kecewa..bukankah hati patik sudah di curi...oleh sang putri...


waslam

manzlie said...

salam abg megat..

oleh kerana cikgumas nih bertuah lah..maka hamba bagi nyer si Tuah...pahlawanan dari negera Parameswara...


waslam

manzlie said...

salam Imran..

wah pandai jugak dia berpantun nyer..

Buah bidara buah keranji
letak shaja diatas peti
mengapa Imran yg tak pegi nangaji
Situah kepunyaan sang putri..

waslam

Imran Paris said...

En Li...Tuah kepunyaan Sang Puteri??? Puteri mana? Puteri Gunung Ledang ke Puteri Bulan MENGEMBANG :p Isshhh...sian si Bang Samad...maaf ye Bang Samad, saya gurau2 je. Nanti saya buatn3 khas buat Bang Samad dr Kota Paris ni...senyum MERDEKA Bang Samad :)

PINATBATE said...

Salam Merdeka utk semua..
Rasa terharu sungguh tengok pengorbanan Abg Samad tu..sanggup dia pakai baju jalur gemilang semata-mata nak masuk dalam blog cik lie ni.. agaknya dia faham ker apa yg cik lie tulis tu..
Bravo cikgumas...!

manzlie said...

salam Kak Pinat..

hmm takpa..abg smad sporting lah...dia dulu pun masa kecik pernah jadi model dulu...heheheh

waslam

Zabidi Ismail said...

Assalamualaikum suma,
Cik Lie buli org weiii!

manzlie said...

salam Zabidi..

mana ada buli tuh kan model saya di Makkah nih..hiss tak baik ckap camtuh noohh...saya dah upah dah chicken mandi..

waslam