MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 20 August 2009

" Last 10 day Ramadhan - 2008 "

Assalamualaikum.....kepada semua pembaca blog ku yang budiman...itu lah dia gambar yang telah di rakam kan pada tahun lepas. 2008...yakni malam 10 Ramadahan terakhir...di mana ramai para jemaah sudah mula mengerumuni sekitar haram untuk menunaikan solat Terawih..alhamdulilah...gambar ni telah di rakam kan di kamar bilik tingkat 21 di bilik suite kami...kepada anda semua saya mengucapkan selamat berpuasa dan menyambut Ramadahan al mubarak.. dan rebut lah peluang beribadah lah sebanyak mana yang boleh di bulan yang mulia ini....(mungkin kami berpuasa esok )...syukran...wasalam...

35 comments:

cikgu mas said...

123,,,goo ..no 1

Dancing Pena said...

bertuah nya kamu dapat ke sana.

manzlie said...

salam cikgu...

taniah...no wahid....1

syukran

waslam

manzlie said...

salam Dancing Pena..

alhamdullah...


sukran

waslam

cikgu mas said...

salam

cikgu ucapkan SELAMAT BERPUASA yer cik lie...terpilih lagi cik lie menjalani ibadah ni di bumi makkah,semua ni akan jadi kenangan terindah dalam hidupmu..
dalam kesibukan bekerja di bulan ramadhan cikgu harap blog ni terus hidup,sehidup malam ramadhan disana,

kawan2 yg lain,peminat2 setia PDKM jugak selamat berpuasa..kita puasa hari Sabtu kot!!!

Atikah said...

Salam cik lie...

Malam-malam terakhir ramadhan, jemaah lebih ramai dari biasa ya cik lie... tidak seperti di sini... malam-malam terakhir boleh dibilang dengan jari....

Atikah said...

Selamat berpuasa juga buat cik lie...

zain said...

Salam,

Selamat Berpuasa Hari Khmais (akhir Syaban)



CM, Sukanya di sinun, senyum sampai ke telinga dapat no wahid. Tahniah. CZ baru abis meeting ni

cikgu mas said...

salam

CZ ,cikgu pun kt sekolah ni,,pelajar ada bengkel teknik menjawab SPM,CM banyak masa free,tu duk intai no 1 tu...bila yer CZ nk dapat no 1 ni? hari ni Cik lie post n3 awal betulkan,cikgu rasa `kesibukan` mula menghambat penulis blog ni,tapi dia cuba jugak curi masa buat N3 untuk kita...tq cik lie

cikgu zainab said...

menakjubkan!

CL kena kasi CM angpow!

manzlie said...

salam cikgu mas..

terima kasih atas ingatan mu ituh...

sukran

waslam

manzlie said...

salam Adik Tikah...

malam malam terakhir Ramdan lah banyka dan berlipat kali ganda pahala yang allah akan bagi kepada kita semua umat silambila mana melakukan ibadah....tiada ternilai gajhaannyer jika di banding kan apa yang kita perolehi di mka bumi ini..tiu lah bekalan akhirat kita dik..rugi kalau kita tidak menafaatkannyer...

syukran

waslam

manzlie said...

salam kak Nab...

mana leh bagi dia angpow....dia lah kena bagi yang tua..rasa tanda hormat kan..heheheheh


syukran

waslam

manzlie said...

salam zain..


memag lah camtuh dia saudara zain...asyik n wahiddd....jer...heheheh


waslam

Abg Mgt said...

Salam,

Selamat menyambut Bulan Ramadhan dan selamt berpuasa untuk semua.

manzlie said...

salam Abg megat/kak As..


selamat menyambut Ramadahan al Mubarak.....


waslam

Nor'ain Jaffar said...

Salam CL,

..Selamat Berpuasa...

rezeki said...

Salam cik lie dan semua,
saya juga nk ambil kesempatan kat sini utk mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak dan berpuasa pada cik lie dan rakan2 blog PDKM. Semoga kehidupan cik lie dan kita semua sentiasa dibawah kerahmatan dan perlindungan ALLAH SWT
Alhamdulillah.

Zaitun said...

Salam cik lie

Selamat berpuasa.Seronok tengok para jemaah semakin ramai dihujung2Ramadhan.

nikfarizah said...

Selamat berpuasa...

Bila agaknya saya akan dijemput menjadi tamuNYA untuk menjalani ibadat puasa di tanah suci ini...

manzlie said...

salam Noaraiin Jaafar..

same to you

" Selamat berpuasa"

syukran
waslam

manzlie said...

salam rezeki..

aminnnnn


waslam

manzlie said...

salam Nikfazirah,

insyalah akan sampai lah tuh nanti

manzlie said...

salam Zaitun..

memang seronok kan..ramai duk berpusu pusu memeriahkan suasana


syukran

waslam

Hanis said...

Salam Cik Lie,

Selamat melaksanakan ibadah puasa ramadhan...

zain said...

Salam CL.

Yer la tu Cikgu mAs yang budiman. Saya masuk PDKM bila ada kelapangan jer. Tiap kali saya masuk orang lain dah masuk dulu.hehehh. Tak apa la saya tumpang gumbira bila CM dapat No 1.

CL doakan saya agar dapat menunaikan fardhu haji musim ini yer

Imran Paris said...

Tentu ramai yg menitiskan airmata mendengar imam mengalunkan surah2 al Quran pd 10 mlm terakhir....Rindunya nak dgr Surah Yaasin, Al Haj, Al Mukminin,Ar Rahman, Waqiah, dll :(

En Li dan geng semua...di Paris, 1 Ramadhan berkemungkinan jatuh pada esok (khamis)

Hanis said...

salam,

CL & IP mula berpuasa esok? ...maknanye mlm nie dah mula solat tarawih...emmm sronoknyeee...emmm terasa sekali ingin berada di sana...

manzlie said...

salam Zain...

insyalah ..saya doakn semoga dapt lah saudara mengrja kan ibadah haji tahun nih..insyalah

syukran

waslam

manzlie said...

salam hanis ..
selamt berpuasa yer..


wasalam

manzlie said...

salam Imran..

many thanks for sharing the info..

waslam

Imran Paris said...

En Li...pohon laluan.

Hanis....terawih mmglah seronok buat CL di Makkah, buat saya di Paris ni biasa2 je...suramdan sayu kkdg tu. terawih selalunya dirumah je...nak ke surau, masjid tu payah, jarak satu hal...isyak pulak jam 10.45 mlm...kalau terawih dimasjid...jam 12 tghmlm baru sampai rumah. Apapun saya bersyukur dapat pengalaman ini wp tak sehebat Pengalaman di Kota Makkah.

Sukran Wassalam :D

Kak As. said...

salam,

selamat berpuasa buat imran.
lain temapat lain pulak belalang.

Hanis said...

Abang...tumpang lalu ;-)

En Imran..sbb sekarang musim summer kan...waktu siang lebih panjang...emmm takpe...buat kat rumah, sekurang2nya boleh mengajak anak2 buat sekali...hanis sendiri, kalau dah pulang kg tu..bila dah ramai2 tu, kami buat kat rumah aje...sememangnye tak boleh nak di bandingkan ngan CL yang dah berada di Makkah tu...ape2pon semoga kita dapat melaksanakan ibadah tarawih sebanyak yang mungkin...minta2 di jauhkan laa dgn penyakit "M" tu nanti....

Imran Paris said...

Kak As & Hanis...thanks for ur warm wishes. Geng semua...betul kata Hanis, marilah kita sama2 doa dijauhkan dari penyakit M tu...yg mmg sedari dulu mengancam kita setibanya Ramadhan....kalahkan H1N1 pulak kkdg tu...takut :D