MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 22 August 2009

" Jam 6.00pm - dah teruja nak amik saf tu...."




Salam from Makkah...apa kabar anda semua..hmmm mesti dah duk rehat kan selepas makan or selepas solat terawih tadi...hmmm saya nih masih lagi duk teruja nih tengok depa semua berebut saf ( sheikh2 yang kaya derma makanan dalam kotak ) untuk mem sedekah kan makanan pada para Jemaah nanti , lagi satu jam yakni kita akan berbuka...saya dah tak sabar nak naik ke atas Bumbung Haram tuh untuk mendengar letupan Meriam tanda waktu berbuka dan berbuka di sana. seperti di tahun dahulu jugak....yang pasti / sure air mata ku akan menitis tanda kesyukuran pada allah yang mahaEsa bila mana berbuka di situ...syukran..waslam

22 comments:

Imran Paris said...

BESTnya...harap dpt dgr letupan meriam tu tahun hdpn

zain said...

Salam,

Moga ibadah kita di terima Allah hendaknya

zain said...

Salam cL n semua,

Saya x berapa ingat la dulu Lie, rasanya macam x dengar bunyi meriam. atau terlalu kyusuk nak buka puasa sampai x dengar bunyi meriam. heheh.

Terima kasih CL, dalam kesibukan masih sempat memaparkan santapan mata kepada kami. Bertambah rindu kami kepada Haram. errmmmmm
oklah. Jumpa lagi. nak berehat, besok jam 4 nak bangun sahor. hhehe.

Cikgu Mas, Hanis, dll, kia jumpa besok yer. Ingat Hanis, ingat daging salai, bila boleh merasa daging salai masak lomak cili padi tu.tambah2 kalau Hanis yan masak mesti sampai menjilat jari.

zain said...

Salam Lie,

Lupa plak, Selamat Berbuka puasa yer CL. Nanti doa kan kami agar kami dapat ke sana berbuka puasa sama-sama atas bumbung haram tu. Pompuan boleh naik atas ke ......... kalau tak leh kita buka ngan Imam Paruis, Rezeki, abang megat dan dan .... CM, Hanis, KA kat ruang nisak aje le ye

cikgu mas said...

aduh laju yer depa..ni..raja2 trek dah ambil tempatku,he,he..

UmmuAdam said...

Salam Cik Lie,

Tq for gambar2 yg dipaparkan. Last masuk blog ni ptg semalam, tengok2 dah miss banyak N3.

Bersyukur kita masih ditemukan dgn Ramadhan kali ini. Semoga Ramadhan ini membawa keberkatan untuk kita semua....insyaallah.

Spt En Imran, saya pun berharap dpt mendengar meriam tu tahun hadapan.

cikgu mas said...

salam..en zain..

wah dah nk beradu tu...CM ada peluanglah untuk n3 pas ni...penatlah CM nk kejar Cik Imran n en.zain ni...1234 semuanya disapu....selamat berehat en zain...

apa yg byk org mesia buat kul 6pm..??????????.

tak lain tak bukan merayau di bazaar ramadhan,pilih tepung pelita n popia...kt jln raja Alang Kg baru..paberet pasarku dulu2,hu,hu...alahai zaman dolo-dolo kan cik lie...aiik "terkenang semasa dulu pulak????...u ingat tak???he,he

ibu,mommy,mom... said...

Assalamualaikum Cik Li..
Tadi berterawikh di masjid Wilayah.Seronok rasanya.Syukur alhamdulillah kerna diberi kesempatan berterawikh..:)

Dah buka puasa ke di sana?
Di sini dah dekat 12 malam..

manzlie said...

salam Imran


Best lah...tadi pun sma..

syurakn

waslam

manzlie said...

salam zain

alahmdullah dgn izinnyer....aduhai..hanis nak masak daging slai unutk zain ker..hmmm tak adil nih...kita minak pun lum dapat dapt lagi...heheheh


syukran

waslam

manzlie said...

salam zain..


insyalahh...tapi takleh lah ompuan naik atas...hmmm kita berbuka dekat bawah jer lah depan Haram best tau situ..besok sya nak berbuka di situ lak

syukran

wasalam

manzlie said...

salam Ummmu...

insyalah adalah tuh rezeki kat sini..inysalah dgn izinnyer



wasalam

manzlie said...

salam cikgu...

salah tuh cikgu...

zaman dulo dulo sya tak da kesempatan nak buat camtuh..say miskin lah...cuma amih upah jual tembikai kat padang bola kag pandan tempat arwah mokhtar dahari dulu main..tapi jgn marah selalu laku..jadi tok ketu kg upah sya rm5 sehari..alahamdulilah...simpan duit sebab nak beli jam tangan jadi tak delah sya nak beli semua kueh yang cikgu gambrkan...


syukran

waslam

manzlie said...

salam ibo mommy..

baru jer sat sya berbuka di masjdil haram..


alhamdulilah cuma dgn kuram dah air zam zam jer..


syukran

waslam

cikgu mas said...

salam..cik lie

aduhai sayu yer mendengar kisah dolo2 cik lie ni....tu dia jadi tukang jual tembikai ketua kg tu....nk beli jam tangan yer,,baik yer dia...tu lah kenangan ramadhan kanak2 kan...hmmmm saya ingat kan kite seangkatan..he,he,he

psssst: ingat tak kita pi mengaji AlQuran sama2 dulu...he,he,he...saya kan anak dara ketua kg tu dulu...(alahai terbuat drama pulak kt sini)..he,he,he

Hanis said...

salam cik lie...
betul kata k.mas tu,hanis pun seangkatan dgn abg gak kan masa tu...pas kite pi mengaji kat umah Pak Zain...abg ajak hanis & kak noor p main meriam buluh kat ujung kg kolo pilah'...ingatdak?....hmmm tak boleh lupa kenangan ramadhan itu kan....huhuhuhu...

Abg...jom kita p main meriam buluh....kita kejut Pak zain & Tok Ketua Imran anak beranak yang tengah tido tu.....kejut suruh bangun sahur ...cop2 hanis nak tutup telinga dulu...BBOOOOOMMMMMMMMMM.......

Cik Lieeee cepat2222 lariiii..nyorokkkkk....

cikgu mas said...

aikkk sebabak lagi drama ramadhan,nampak yer hanis telah ku didik dgn baik..menjadi anak murid cikgu mas yg dah kreatif merapu,he,he...

aaah pas tu kita pi moreh pulakkan...makan bubur pulut hitam,dgn nasi kunyit...aduhai kenangan ramadhan yg tak mungkin di lupa kan..

dah hanis jom kita tido,,,

Hanis said...

hahahhaha...letih dah dok ready tekan minyak kita malam nie...sahur terus laaa kita pagi nie ye kak mas....td en imran & en zain dok menekan minyak...tu yg tdor lena tak dengar dah bunyi meriam buluh hanis td....huhuhu....

pssttt...en zain nak masak lomak cili api daging salai???...wokeh...esok hanis p beli kat pasar tani...& nanti hanis masak kita makan time berbuka ramai2 naaa....nak buh bacang muda takde..bukan musim ...kita buh mangga muda pon jg laaa noo.....Cik lie pon nak???kita buat pertukaran ngan daging unta nak???masak lomak daging unta salai...waaaaa sodappp...ingat ibu & papa dulu...masa depa p thn 1989...depa jemur daging unta bg kering & bawa balik sini...huhuhuuh

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Ana baca saja tak komenpun hehehe. cuma hari pertama puasa di Shah Alam hari mendung dan hujan.
Pagi hari kedua sejuk. Depa di utara tak tau la panas ka sejuk.
Apapun alhamdulillah.

manzlie said...

salam cikgu..

tak sma lah
zaman cikgu dah zaman it....


syukran

waslam

manzlie said...

salam Leenoh...

tak apa ...terima kasih lagi kerana sudi memabca nyer..

waslam

manzlie said...

salam Hanis..

dah duk ajak mai meriam buluh lak...pandai ker tuh...hehhe



ssyukran
waslam