MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 16 September 2009

" Suasana di atas Bumbung Masjdil haram..."

Tempat Saei yang sudah siap dan di gunakan oleh Jemaah..
Keadaan Dataran Kaabah pada pukul 3.30petang tadi...sunguh tenang jer...
Jemaah duk solat sunat di depan Multazam atas Bumbung Masjidil Haram
Sambil menunggu masuk waktu solat, ada yang lepak duk membaca Al Quran..alahamdulilah

Walaupun kami dalam keadaan panas terik tetapi ini tidak mematahkan semangat kami untuk beribadah disitu...alhamdullilah..keadaan disitu senantiasa berangin....




34 comments:

Hanis said...

salam
cubaannn

Che' Pit said...

salam hanis,

huhhh.. oklah cheq surrender kali ni

manzlie said...

salam...

taniah..ratu trek dan kemabli lagi...no 1 dia..

waslam

manzlie said...

salam afis..


hmmmm...lewat kot dia nih...

waslam

ibu,mommy,mom... said...

Seronoknya beribadah tunggu waktu solat.alhamdulillah

lieyssa said...

salam...

I wish I could be there... semoga suatu hari nanti Allah akan perkenankan...

manzlie said...

salam liessya..
insyalah satu hari nanti allah perkenankan doa adik tuh..

waslam

manzlie said...

salam ibo , mommy..

alhamdulilah.....semoga allah merahmati mereka..insyalah..

waslam

Hanis said...

salam abang & pijal,

hahahah...nak tau dak...hanis sesak nafas dah td...broadband nie slow nye Ya Allah...gambar tak kuar...nak send komen lg laaa....

seronok tengok mereka dok beribadah ...walau pon dalam panas, mereka ttp tenang tuk solat, mengaji dll...

hilmyiskandar said...

Salam.

Memang tenang disitu, Allah berikan kemudahan sedemikian, nikmatilah....

Amin.

tq

khys said...

Salam En. Lie,
Em... Jun lepas, bahagian bumbung je saya tak dapat teroka....

Tgk gambor ni, meruntun jiwa

manzlie said...

salam khys..

alahmdulilah...


syukran

waslam

manzlie said...

salam dik hanis..

memagn tenang solat walaupun dalam keadaan panas terik..alhamdulilah..berangin keti ka solat..kausa allah swt..

waslam

manzlie said...

salam Hilmy..

alhamdulilah..memang tenang suasannyer..

waslam

Siti R said...

Salam Che Lie,

Pukul 3.30 nampak mcm blm ramai jemaah di masjid/kaabah ye?

Ayah Zain said...

Salam Manzlie

Tempat saei tu sebenarnya berapa tingkat yer, dua, tiga atau empat tingkat? masa pergi hari tuh lupa nak pergi periksa.

manzlie said...

salam ayah zain...

tempat saei dah 4 tingkat sekrang...

alhamdulilah/..


waslam

manzlie said...

salam siti R..

alhamdulilah..masih belum masuk waktu soalt asar tuh..

waslam

KSPulau said...

Salam,
t/kasih CL atas gambar2 yg makin menyahdukan jiwa..,.
Nak tanya, garisan pd gambar yg pertama tu tempat tawaf ke?

IBAN MUSLIM said...

Aku rindu dengan suasana ibadat sebegitu...tidak disibukkan dengan urusan dunia. Malah fokus 100% ibadat pada-Nya.

Ya Allah, beri aku kesempatan sedemikian rupa...

Gee said...

Salam en lie,

Suka akak tengok keadaan baru di Masjidil Haram ni. Dulu masa akak gi sane pada 2004, tak cam tu pun. Tq kerana membawa siaran live dari sana.

PINATBATE said...

syahdu..dalam terik sanggup beribadah..
kat sini masjid beraircond pun ramai yg culas..mengharap lailatul qadar tapi tunggu kat lailatul Kamdar..macamana nak jumpa...huhu..
peringatan buat diri sendiri..

zieka81 said...

Assalamualaikum..
Gambar gambar tu semuanya membuat hati ni terpanggil panggil untuk kesana..
Lambaian Kaabah Mengamit Rindu..
Jazakallah ..

sonata anak kancil said...

Salam, seronok sungguh tengok sehingga penghujung Ramadhan ini....
seperti saya berada di sana...

Atikah said...

Salam...

Panas terik tk menjadi penghalang untuk beribadat di rumah Allah... Syahdunya...

manzlie said...

salam Iban muslim..

isyalah semoga allah akn perkenan kan doa saudra tuh..

waslam

manzlie said...

salam gee..

insyalah...semoga akak gembira lah bila meliaht keadaan skg nh..alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam kak Pinat..

benar kata kata akak tuh...semoga kita tidak tegolong dalam kelompok begitu..insyalah..

waslam

manzlie said...

salam sonata..

alhamdulilah...smoga kita tidak jemau melihat nyer..


wslam

manzlie said...

salam dik tikah..

alhamdulilah...


waslam

manzlie said...

salam KS Pulau..

alhamdulilah...tidak lah..bukan tuh...


waslam

rezeki said...

Salam CL,

teringat pulak kat kerusi yang mrk gunakan utk bersandar semasa membaca quran.

manzlie said...

salam Rezeki...

ada kenagan indah ker pasal kerusi tuh..habaq mai lah..


waslam

megat hashimi said...

selamat hari raya maaf zahir btin dan tkasih atas layanan tuan semasa kami berada dsana bersama kawan2 ku smoga jumpa lg d sana atau d sini