MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 8 September 2009

" Ohhh Ibuuu.."

Bersama Ibu yang di kasihi dan Afis and Hanis.....terasa rindu sangat pada IBU....
Hmmm sedap juadah yang disediakan...karipap tuh resepi IBU memang sedap tau....
P/: Malam 18 - Seru Malaikat : Hai hamba allah sesungguhnyer allah telah redha kepada engkau dan ibubapa engkau ( yang masih hidup atau mati )

98 comments:

rosli said...

Salam Azli,

Mesti sedap.....saya pun happy.....

rosli said...

Salam Azli dan rakan2....

saya kira semua orang masih seronok berbuka dan menikmati juadah puasa...best sbb dapat no 1, dah lama tak dapat no 1.

kak jose said...

salam cik lie,

wow!wow!wow.. gambar yang akan jadi terhangat kat blog ni!

amboi,amboi cl, suke nye dia bergambar ngan ibu, wah hanis!, senyum mu manis sekali, tergoda abg aji tuh!
akak gurau2 je ye, jgn ambik ati, meriah2kan mlm ni!!!

hilmyiskandar said...

salam.

Pernah bersua muka dulu di JJ cheras selatan. Masihkah kau ingat....

Sihat. Amin. Dah banyak berubah.

Tq.

manzlie said...

salam rosli...

taniah...dah jadi raja pecut jugak dia...leh joint Team Relay dgn CR,AZ and IP 4 x100 meter...heheh

memang sedap juadah tuh....


waslam

manzlie said...

salam kak Jose...

terkenang pada arwah IBU sya jadi saya paparkan khas untuk IBU jugak yang baik hati serta penyayang nih pada sya....Ibu Hanis lah...hehehe


waslam

manzlie said...

salam Hilmy...


masih kan kau ingat...Of course ingat lah..heheh

waslam

My Life said...

happynya wajah2 yg ada didalam pic nie,, cik haniss kita senyum menawan .. bagai tersimpan seribu rahsia.. hhehehee

moga allah tempatkan ibu cik lie dikalangan org2 beriman.. amiin..

yuyee cap limau said...

sedapnya..tu mak cik lie ke??
hanis tu adik cik lie??
hehe sori hamba baru bertapak disini..

cikgu mas said...

salam cik lie

buka entry ni cikgu hanya tersenyum tak terkata,,,,dan sesungguhnya aku sangat memahami..Alhamdulillah...akhirnya....ngeh,ngeh,ngeh

Noor said...

As Salam..

cheq pun begitu jua CM.. hanya tersenyum tak terkata.. dan sesungguhnya cheq tumpang memahami.. Alhamdulillah..

'akhirnya kini pasti..'

kasi sambung CM..

ngeh,ngeh,ngeh

cikgu mas said...

salam noor

malam 18 ramadhan ni,hati ku berbunga riang,segala persoalan bagai terjawab.salju hatinya bagai cair dek panahan sebuah senyuman,ku pohon restu dari ibu,izin aku wahai temanmu mendendang kan sebuah lagu...


Akhirnya Kini Pasti


Ketika hati ku di lukai akibat cinta
Tak ku duga oh tanpa ku sedari
Menjelma dia...
Bersama manis bicara
Terasa bayu asmara
Bolehkah ku bercinta lagi sangsi berkata

Walau ku manis diarus curiga melangkah jua
Ingin ku melupai segala cerita lama
Semakin hari berlalu semakin cinta berpadu
Lembutnya kilauan sinar cahaya hatinya

Akhirnya kini pasti
Ku merasai cinta nan suci
Bahagia pabila ku bersama
Sungguh indahnya
Hadir dirinya suatu kurnia
Daku gembira... auw !

Semakin hari berlalu
Semakin cinta berpadu
Lembutnya kilauan sinar
Cahaya hatinya

Akhirnya kini pasti
Ku merasai cinta nan suci
Bahagia pabila ku bersama
Sungguh indahnya

Akhirnya kini pasti
Ku menemui cinta abadi
Akhir kini ku kembali jua alam asmara
Akhirnya

nooor ready for baju,dulang,pelamin n macam-macam arr

az,k.as,imran ,rezeki.datin dll tulung hentikan debaran hatiku ini..

PINATBATE said...

salam..
wow!
kakpinat pun tumpang senyum meleret jugaklah walau pun agak tak berapa memahami..haha!

Mudah-mudahan Allah melimpahkan rahmat kasih sayang Nya kepada ibu-ibu kita semua sama ada yang masih hidup ataupun yg telah tiada..

Asnija said...

Mai sini K.Nija nak mengomel sikit...tapi sebelum tu...waduh...seronok nyer...macam dapt durian runtuh...brochitis ku terasa sembuh sepenuhnya...rupanya ubat nyer sudah keluar di sini...
Padan beriya Hanis mengugut akat ajar buat tart strawberi...

Ibu senyum,
Anak pun senyum,
Menerima kunjungan si jantung hati,
Apis senyum,
Mas, Noor, K. As, Cik Imran, AZ, CR pun senyum..
Sudah terjawab persoalan di hati...

(Itulah bentuk bebelan akak dalam bentuk gurindam..)

ps: Betul lah telahan ku...tajuktelenovela sudah bertukar...Cinta ku bersemi di Ladang Strawberi...

Hanis ku sayang...
Senyum mu itu...sekilas ikan di air...
sudah ku tahu jantang ke betina...

Asnija said...

Aduiii....
Patutlah mengecat rumah tak ingat penat...(pelik jugak akak pada mulanya...tapi buat-buat tak pelik...)

Cik Lie...sungguh daring N3 mu kali ini...kau rindu ibu nyer atau anak nyer...hah????

(sambungan bebelan ku dalam bentuk bercekak pinggang, dengan spec hitam crocodile)

Asnija said...

Mana Cik Imran nih?
Pasti bergulng-guling dia kepingsanan...

UnCLe pEt.. said...

amboiii cik lie.. meriah btul ramadhan ni..

Ayah Zain said...

Salam CL,

CM, adus, mengapa hati ayahzain juga begitu debarannya kecang sekali di malam 18 hb ini. Oh CM kau kini hampir pasti tapi dengarkan pula madah ayahzain

Mawar Ku

CL:
Kau mawar ku
Juwita kalbu
Gadis yang ku rindu
Kau remaja mencuri hati ku
Merayu jiwa ku

CH:
Kau teruna
Rangkai nyawa
Lampu hati beta
Mestikah pergi jauh kembara
Ku terbayang jua

CL&CH:
( korus )
Bila engkau hilang di mata
Tidur nyenyak ku tak bisa
CL:
Ku terkenang wajahmu dinda
CL&CH
Hancur kerna
Kau jelita/teruna

( ulang korus )

CL:
Mawar putih
Suci murni
Pujaan jauhari
CL&CH
Senyuman mu yang menawan hati
CL:
Gadis ku pertiwi

Noor said...

As Salam..

CM.. tadi cheq baru lalu kat tepi sebuah kondo kat sebelah kilang gula.. tetiba cheq dengar ada sora sorang gadis dok menyanyi sambil menghayun buai.. nie lah lagu nya..

(lagu latip brahim.. tapi versi org pompuan nyanyi.. layannn)

Pilihlah aku (pilihlah aku)
Jadi temanmu (jadi temanmu)
Akan ku hibur hatimu

Andainya aku (andainya aku)
Jadi kasihmu (jadi kasihmu)
Akan setia selalu

Usah kau ragukan
Kasih dan sayangku
Akan ku beri cinta yang suci
Padamu

Pilihlah aku (pilihlah aku)
Jadi temanmu (jadi temanmu)
Akan bahgia hidupmu
Pilihlah aku (pilihlah aku)
Jadi temanmu (jadi temanmu)
Akan ku hibur hatimu

Andainya aku (andainya aku)
Jadi kasihmu (jadi kasihmu)
Akan setia selalu

Usah kau ragukan
Kasih dan sayangku
Akan ku beri cinta yang suci
Padamu

Pilihlah aku (pilihlah aku)
Jadi temanmu (jadi temanmu)
Akan bahgia hidupmu
Oooo akan bahgia hidupmu
Oooo akan bahgia hidupmu

Oooo hidupmu oh pilihlah aku
Hidupmu oh bahagia hidupmu
Oh pilihlah aku jadi temanmu
Oh kasih pilihlah aku
Oh kasih jadi temanmu
Jadi temanmu oh jadi temanmu
Jadi temanmu oh jadi temanmu

pssstt.. CM tau kan sapa yang dok sebelah kilang gula tu kan kan..

ngeh ngeh ngeh

Ustaz Nazmi said...

Salam..
Tringat zaman kecik2..selalu gi bazar Ramadhan..beli mcm2..ya lah.. Mak masak bukan sedap sangat (kata hati la).. bila dah berbuka..Yang di masak Mak itulah yang lincin dulu

cikgu mas said...

salam noor n AZ

tahu,tahu si gadis manis dok kondo tepi kilang gula,tingkat 8.cm budak pompuan dlm gambar tu lah,mereka bertemu hanya semalam

AZ n noor cheq pasang satu lagu lagi buat meriah suasana ini...



Aku, Dia Dan Lagu


Ku bertemu hanya semalam
Ku berkata hanya sepatah
Ku terlupa serata alam
Kini ikatannya cinta

Kau memberi senyuman rindu
Ku tak dapat melupakanmu
Kau kuiring senyuman mesra
hanya semalam saja

Suasana sepi
Hanya terdengar kata dan lagu
Lagu teman hati
Hanya mimpi

Hanya itu kisah semalam
Kisah menjadi suatu ciptaan
Kisah aku, dia dan lagu
Jangan dipisahkan
cm budak pompuan dlm gambar tu lah,mereka bertemu hanya semalam

ciklie..CM hepi sangat,hilang segala kesedihan rasanya...

sonata anak kancil said...

salam, wow sedap2nya juadah....masak sendiri?

PINATBATE said...

mak aihhh!!
meriah betul malam ni ..ramai penyanyi saluran retro muncul kembali..kakpinat tak berapa pandai nak menyanyi..kira jadi tukang tepuk tangan tu boleh lah nohh..haha!

jangan lupa lepas ni nanti kita doa banyak-banyak sempena mlm 18 ni mudah-mudahan Cik Lie akan sentiasa senyummmm bersama ibu dan anak ibu..
yeehaaa!!

manzlie said...

salam My life..

mekasih atas doa mu tiuh..

walam

Ayah Zain said...

Salam CL,

CM, awak ni lupa la, orang tu kan tinggal kat tanah suci, kena lirik macam ni

Permaisuri Hatiku

Di antara kekasih pilihan di hati
Punyai budi penghias diri
Wajahnya lembut biasan pekerti yang tinggi
Indahnya perhiasan duniawi

Di antara diriku jua dirimu
Hanya mengharap cinta yang satu
Ku binakan mahligai impian mu
Oh sayang ikhlaskanlah hati mu

Malumu bernilai
Katamu berhikmah
Hatimu tulus suci dan murni
Hanya diri yang halal
Engkau serahkan segala
Untuk mencari redha Ilahi

Benarlah! cinta buta melalaikan
Tanpa memikirkan batas syariatnya
Semuanya itu hanya ujian di dunia
Ia adalah mahar untuk kita ke syurga

( korus )
Kau permaisuri di hatiku
Di dunia ini kau penghibur
Menjunjung kasih amanah Ilahi
Ku cuba akan terus menyayangi
Terima kasih ucapan ku beri
Kau hadiahkan ku cahaya hati
Ku pimpin tanganmu oh kasih
Meniti hari

Semoga kita dapat bersama
Sampai kepadanya
Di syurga sana

Tuhan kekalkanlah
Permaisuri hatiku
Untuk menemani
Dalam menggapai cintamu


Ha, tu baru betul.

manzlie said...

salam Yuyee..

hmm itu mak angkat cheq lah...


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

hmm cikgu nih dah nak mula merepak lak...nanti karang semua orang duk merapu lagi..jgn lah cikgu...

heheh


waslam

manzlie said...

salam kak Pinat..

ye ker tumpang gembira ..hmm mekasih lah..benar kata kata akak..ibu kiharus lah menghormati mekrekakn..

waslam

manzlie said...

salam Datin Asnija..

hmm spa ugut datin..? Hanis Kee?
kenapa?
laaa bila.? sian Datin....

hmmm datin jgn lah duk usik kami...saya cuma teringat arwah mak sya tusal sya kuarkan entry IbU nih..

waslam

manzlie said...

salam Uncel pet..

memagn meriah ramadan kali nih..
seronok

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

laa ayah zain pun sma gak duk usik kami..takda lah apa apa..cuma bergambar jer nih..

waslam

manzlie said...

salam cik Noor..

wahh wah wah dia bukan main nyer..duk nyakat sya lak nih..pandai jer cik noor nih lah...kita cuma bergambar jer..lagi pun sya rindu gak pada ibu Hadik hanis tuh...
takda apa apa lah...

waslam

manzlie said...

salam Ustaz Nazmi..

memang makan ibu adlah makanan yang palin gsedap and lazat kan..nak tau kenapa?

waslam

KSPulau said...

Salam CL & semua...Lepas balik terawih, bukak blog ni dan rasa gumbiraaaaa.... hehehehhh.....
Ada 2 rangkap pantun ;

Buah laici,dalam tin,
Ambik sos, cicah roti;
Manis berseri,bagai pengantin,
Kalau pengantin, mananye bukti?

Kapal selam sampai doh,
Simpan mollek, takut hilang,
Patutlah hati dok gundah,
Rupanya ehem ehem ehem,nak datang.

Selamat utk CL ... itulah , kan molek dok kat sana...

manzlie said...

salam sonata..


hmm memag meriah ramdan kali nih..

walsm

manzlie said...

salam cikgu mas

amboi bukan main lagi dia nih..pantang jer ada cerita sure nak duk menyakat kami lak...

Bang samad tulun tulun cheq nih...


waslam

manzlie said...

salam kak Pinat..

jgn duk laayyan depa semua nih.. cheq rasa cam bukak saluran Klasik nasional lak..banyak snagat back up singer nih..hmm lum lagi amsuk karang back up dancer nyer...

kak As dimankah dikau..tulun lah adik mu ini...!!!!!


waslam

cikgu mas said...

salam AZ

betullah yg teruna tu dok di tanah suci,lagu az tu sangat sesuai.kalau ada apa2 yg indah terjadi saya teringin nak bergurimdam berlagu dgn Az..noor sekali..

tengok tu semua,cikgu yg ciklie kata merepek,masih lagi menepis tu,,

AZ,dulukan masa AZ `usha` mrs zain,,,AZ pikat mak mrs zain dulu tak???mai habaq kt CM

bonda said...

salam cik lie,sungguh gempak n3 kali nih.....padan lah cik lie ngan cik adik tuu....apa ditunggu lagi.....masak korma unta ler untuk kami suma....sori klu cik li marah...cm n az tu dah menyanyi2 terlalu gembira.....hehehee

bonda said...

salam, sedapnyer kuihmuih tuu..air tangan ibu .....tentu sedap....selamat berbahagia ngan ibumu itu..

manzlie said...

salam cikgu mas...

sya bukan menepis cuma memebritau takda apa apa lah kami nih..cikgu nih suka snagat dia..heheh


waslam

manzlie said...

salam KS Pulaau..

laaa jgn duk terpedaya denan mereka jugak tau...sajer jer tuh depa..

waslam

manzlie said...

salam Bonda...

memag makanan dari ibu amat sedap..

bonda jgn geng depa nohhh..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

apalah CM ni tak sudah2 dia mengusik. Sian kat CL tuh.

Az tu tak usha-usha pun. Kan dah bagi, AZ direct jer tanya mrs zain. Lupa la tu.

Tu gi tengok umah ayah zain, apa yang berlaku. huuhu

bonda said...

salam cik lie..kt org tua klu dah lebih 44 org yg doakan kira jadi ler tu..cm boleh jadi mak andam...az tentu leh jadi penyambut tetamu.....hehehe...sori lagi sekali..gurau jer..

UmmuAdam said...

Salam CIk Lie,

Dah beberapa hari tak masuk blog PDKM ni sebabkan sibuk ngan kerja & kesibukkan Ramadhan dah bermacam N3 saya miss. Saya nak komen pasal N3 Yang mana Satu walaupun rasanya Cik Lie dah pun buat keputusan. Cik Lie adalah diantara mereka yang teristimewa yang diberi kesempatan untuk tinggal dibumi yang penuh berkah itu. Cik tak akan dpt ketenangan yang CIk Lie dpt hari ini ditempat lain. Namun, Allah lebih mengetahui. N3 kali ini saya no komen tapi saya baca komen org lain :)Saya doakan CIk Lie sentiasa gembira dan selamat menjalani ibadah puasa. Nikmatilah keindahan Ramadhan ini sepuas-puasnya kerana ia begitu pantas meninggalkan kita.

manzlie said...

salam Ummu adammm..

terim aksih atas komen dan ansihat ummi kepada sya..sya amat menghargainnyer..

wslam

manzlie said...

salam ayah zain...
hmm ada ada saje lah ayah nih..heheheh


wslam

manzlie said...

salam Bonda..

laa apa yang jadi nyer..sapa lak nak kawin nih..bonda anakanda tak faham lah..heheheh


waslam

Kak As. said...

salam ramadhan kareem,

ahaks!... cak !!
tu dia dah terang lagi bersuluh nihh...

mai pakat aminkan doa kak as ni.

ya, Allah kau satukanlah hati dua insan menjadi satu,kau tanamkanlah bibit kasih dan sayang antara mereka berdua
umpama kasih Adam pada Hawa,
bagai cinta Khadijah pada
Rasulullah,

temukanlah dua insan ini didepan Multazam,dan jadikan Jabal Rahmah sebagai tugu cinta mereka.
kau permudahkanlah Ya Allah.

amin, amin ya Rabbala'lamin.

Kak As. said...

salam semua,

ini bukan lakunan tapi betul2 punya kejadianlahhhh...
bukan pula camera trik atau telah di edit dalam foto shop.
memang betul2 ni.

bak kata pepatah Melayu...
kalau nak petik bunga kenalah jaga pasunya. tak gitu CM,CN,AZ,Datin Ija ???? cik Im mana nihhh??

heh heh heh .... pijal oh pijal baju melayu hijau kau dah siap ke nak jadi pengapit nanti.

Kak As. said...

salam,

amboi adik kak as ni makin galak nih.

cakaplah terus terang jangan dok selindung disebalik idu plak.

cikgu mas said...

Salam..

amiiiiiiiiiiiiiiiiiinnn doa k.as..


AZ.dahlah CM tak nak usik dia lagi dia dah warning CM..adik pun tak kuar 2 malu kata yer...kalau diizinkan Allah CM nk sambung arr kisah ni di rumah cm..

Kak As. said...

salam,

yang sebenornyer CL ni memang rindu sesangat kat ibu dia.
maklumlah dah dekat nak raya ni.
sbb tu CL buat N3 ni.
nak numpang kasih ibu Hanis tu jahh. tak dak apapa aih.

toksahlah dok pikiaq yg bukan bukan nohh... heh heh heh...

besok N3 CL bertajuk " mengharap kasih dibawah naungan Kaabah "

Ayah Zain said...

Salam CL,

Tu la CM, bulan Ramadhan ni kita kena muhasabah diri kita. Entah esok entah lusa ........... hanya Allah yang mengetahuinya.

CL n Hanis Ayah Zain mohon ampun dan maaf membuatkan kalian tidak berapa selesa. Sebagai denda ayahzain dendangkan lagu bertajuk Never Forget.




Every night and every day
Every night and every day
Never forget to say
La ilaha illa Allah
(Nothing worthy of worship except Allah)


When you’re walking down the street
Use your time and repeat
And say with every heartbeat
La ilaha illa Allah

Chorus

To be able to defeat
Shaytan and his deceit
Ask Allah for help and repeat
La ilaha illa Allah

Chorus

If we want to succeed
We must purify our creed
Obey Him in every deed
La ilaha illa Allah

Chorus

To become completely freed
From your envy and your greed
In your heart plant the seed of
La ilaha illa Allah

Semoga Ceria. Ceriakan hari-harimu
Good nite. Asalamualaikum

My Life said...

amiin... insyaallah hheehheh

Kak As. said...

ada lagi ni,

kak as teringat pula lagu ni

Widuri, nyanyian broery.
tetiba lagu 'feeling' pula mai dalam kepala nih.

oh awat kak as jadi lagu ni.
otak ku jadi tak menentu,
jantung ku berdebar tak tentu kalu.
minta jauhkanlah masuk ICU.

alamak terdengar plak lagu ni

renjis renjis di pilis
ditepungilah tawar
hai beras kunyit ditabur
disiram siair mawar.

kepak kepak kebum kebum kepak kepak kebumbum

My Life said...

agak2 colour apa yer nanti kak as yg bakal kita semua pakai.. hehhehehheh senyum dekat ciklie.. (-_-) betul ka ciklie?

Kak As. said...

salam my life,

kita pakai sedondon warna hijau.
Hanis yg pilih warna tu, nak pakai bulan 12 nanti.

cikgu mas said...

salam k.as

mula2 saya nak jadi good girl tetiba k,as bukak gelangang balik manalah saya tahan,jantung saya pun tak renti berdebar2 ni,aiik tak tido lah saya mlm ni,esok kn pi sekolah..kalau terlambat bos marah..aduuuh

CM nak pantun jer lah

kalau padi katakan padi
tidak hamba tertampi-tampi
kalau sudi katakan sudi
tidak dia ternanti-nanti..

cm nk beri lagu letih dah cm nk nyanyi org kat sana tu terus menepis bagaii...apa pun CM doa semuanyer bahagia..

manzlie said...

salam kak As..

ya allah apa nih..dah menyimpang nih lah akak tau..kita cerita sal rindu kat Ibu , akak cerita tugu cinta lak...confius den..

wasalam

manzlie said...

salammcikgu mas..

amboi cikgu.. notii aar...dia...

nanti dia?

waslam

manzlie said...

salam my life..

sap lak nak pakai baju hijau nih...mengarut lah depa semua nih..heheheh jgn duk ikut snagt tuh..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

amboi ayah zain pun bag lagu abru ka...untuk sapa tuh..cheq lagu omputih tak pandai lah nyanyi...

waslam

manzlie said...

sa;lam cikgu mas...

sapa lak ternantai nanti ...his cm nih
sauk asayangat tau duk nyakat saya..

waslam

Che' Pit said...

salam semua,

hmm ni pewaris che lie nak buat pengakuan.. mmg sungguh apa yg anda semua saksikan.. che bukan nak buat citer bohong, tapi che sdri ada dlm gambar tu kan.. ala yg pakai baju merah sebelah kiri ibu hanis tu (nak gak inteprame kan, ngeh ngeh ngeh)

hmm tu baru peringkat pertama, mengenali ibu bapa si gadis, tapi malangnya papa si gadis tidak dpt bersama hari tu.. tapi takper, sesungguh nye ibu si gadis mmg teramat berkenan sgt kat pilihan anak gadis nyer.. terpancar kegembiraan dari raut wajah si ibu..

hmm x caya gak? nanti cheq leh buh byk lagi pic2 sensasi mereka kat "rumah" cheq..

mak as, baju hijau siap dah sbb cheq tahu sgt che lie ni pun mmg suka hijau.. sedondon..

manzlie said...

salam afis...


hang jangan nak mengada ngada kan cerita aahh...nanti balik kl kena nanti cheq piat telinga tuh...


waslam

Che' Pit said...

ala che lie..

tak tumbuh tak melata
tak sungguh org tak kata..

tak sungguh org tak kata
kenapa masih harus lagi rahsia..

dek kerana berkenan sgt, si ibu sanggup bekalkan makanan dari seremban nun, suh hanis bagi pada cik abg.. hmm yg ni cheq tak tipu naa sbb cheq yg tukang jadi posmen, amik lauk dari si gadis kepada cik abg nyer di A&W kat lrt taman jaya, dekat amcorp mall tu.. saksi kepada kejadian..

Atikah said...

Salam....



Tergelak sorang2 dok baca komen kak mas, kak as, kak noor, Kak Nija... siap nyanyi2 lagi... tapi kenapa Hnis menyepi?

Ohhh... bakal ibu mentua ker bang? Alhamdulillah, Aminnn.... he.. he..

manzlie said...

salam afis..

amboi..dia pecah lubang lak dia..hmm nanti hang afis...balaik nanti ku buat gulai unta lagi


waslam

manzlie said...

salam dik tikah...

jgn duk terpedaya dgn statement PLESUU depa tuh ..ok

waslam

Imran Paris said...

ALAMAK saya betul2 terkujat dan terpengsan dgn n3 ni sampai tak terkomen apa...lidah kelu sribu bahasa....gedebukkkk....pengsan balik !!!

En Li & Hanis :) doa kami utk mu jua....oh ibu kau ratu hati ku...aduhai Hanis, kau permaisuri jiwa ku

eh....pengsan pun boleh komen...nilah penangan Cinta bersemi di Ladang Strawberry ;)

Asnija said...

Cik Lie Strawberi (ni panggilan baru....new branding..)

Sapa suruh keluarkan N3 dengan visual yang mengancam lagu tu? Tu nama nyer memang suk kepala minta kena pancung....bila dah kena pancung dengan kami semua...ha...kesian dok menggelabah pulak....

(eh....Aminn...lupa pulak aminkan doa K.As...)

Betul la Mas, sebelum apa-apa, kena ambik hati mak nye dulu...lagipun Apis dah jadi saksi...eh...mana plak akak pegi masa majlis penyampaian lauk istimewa tu ye...opis akak tu la kat amcorp mall...hish...kalau tak memang akak boleh jadi saksi no.2...tetapi gambar tu, memang bukti kuat...masuk mahkamah manapun Cik Lie pasti kalah...

Saya mushkil lah..apsal Cik Lie tak gi rumah atikah ke...rumah saya ke...rumah Mas ke...kitorang semua ada mak tau kalau nak share kasih ibu bule je..apsal rumah Hanis plak ye..tu yang saya confuse..

Memang pilih kasih...sebab yang tu rumah kekasih...K.As sokong saya kan...kan...lagipun saya percaya dengan pengesahan Apis....kiranya N3 Cik Lie ni macam press conference gitu...lebih gempak dari press conferens Datuk K ngan Siti...betul lah apa yang di jangka Cik Imran...mana Cik Imran ni ye...dah pengsan ke apa...

ps: ku menunggu peristiwa di bulan disember...

Asnija said...

Cik Lie..
Permintaan Cik Lie kat rumah saya nak Tart Strawberi tu, saya tak akan buatkan...sebab apa Cik Lie kata...hanya orang yang terror buat tart strawberi saja akan menjadi permaisuri hidup mu...hiii..tak endak saya ehh...tu yang Hanis mai ugut saya mintak resipi....

Asnija said...

Em...Cik Lie...patut nyer kan...N3 ni bertajuk....Ibu Mertuaku!!! Eh,macam citer kasim selamat....tapi yang ni ibu mertuaku yang penyayang...

manzlie said...

salam DatinAsnija...
hmmmtak baik tau cakap sya begini..ku kuarkan entry nih sebab ku rindun pada kasih ibu bila nak hampir raya ...tapai kamu semua ingat yang lain lak...
bukan ker sya takmau jumpa ibu ibnu datin ker atau org lain ..tapi sya tak di jemput ke rumah...masakan salah saya..?

datin saya nak jugak kueh strawberry tat tuh semapena Hari aya noh..kalau tak kempunan nanti sya ...dan jagn lah Datin Nija and yang lain sangka yang bukan bukan pulak...taksalah kan kalau sya tumpang syang pada se orang IBU dimana aku taida lagi mempunyai IBU..?

waslam

manzlie said...

salam En Imran Paris..


tak baik tau gelakkan sya sampai pengsan...pas tuh bila pengsan leh lak komen sya camtuh....ade ker patut...?

jgn lah sangka saya yang bukan bukan...itu kan cumatanda kasih seorang anak yang tumpang pada Ibu org lain...tul kan?

waslam

Imran Paris said...

La Datin....jgnlah kalut, saya dah siap komen kat atas dia tu (komen ke 72....Datin masih tanya mana Cik Imran mana Cik Imran....rasanya Datin ni pun dah glabah tahap gaban...iyelah byk nak diselesaikan kebarung hijau, maskara biru lautan Atlantik, eyeshadow sewarna pelangi....mmm sanggul terlentang pukang tak cari ke Datin. Err Datin...jgn lupa kunci rumah....kilang coklat pulak jgn sampai terbengkali udah le...sian Dr Jaya tu...hehehehe

En Li...oklah tu....patutlah masa balik hari tu sampai masuk Ampang Putri...rupanya kena panahan asmara Putri Hanis....jgn tak jd En Li Strawberi....

Kawan2 betulkan gerak hati saya sejak lama dulu....kan Datin kan ;)

Asnija said...

ok lah Cik Lie...saya minta maaf ye...jangan marah ye...
kesian cik lie tak de ibu...sementara boleh menumpang kasih....mula-mula tumpang la dulu ye...mana tahu, lepas ni tak yah menmpang lagi...heh...heh...

biskut tart strawberi tu hanis dah confirm kata dia yang nak buat, so, cik lie tungguh ye ...

Cik Imran, semua tu dah di settlekan...standby jugak baju hijau, mana tahu kan...

ps: Cik Li, jangan la cakap saya tak jemput...nanti bulan disember pasti saya nak jemput cik lie datang...datang sorang boleh, datang berdua pun boleh, datang bertigapun boleh (kalau bertiga maknanya si Apis tu ikut la...,kalau berdua tu, maksudnya sidia ikut la...)

Imran Paris said...

En Li...perasan tak...En Li dan Ibu sedondon merah...mula sedondon dgn ibunya esok2 nanti dgn anak ibunya...hehehe.

1 lg geng semua perasan tak...tangan En Li mengapai Ibu, tangan Ibu pula mengapai Hanis yg tersimpul mengukir SENYUMAN penuh pengHARAPAN, patutlah nama blog pun Senyuman Harapan :D

En Li...bglah tau datenya...sy nak book tiket ni...tgh MATTA Fair

Imran Paris said...

En Li tumpang lalu...

Datin sedang u all semua lena di ulit mimpi perkahwinan dlm taman strawberi saya terdengar2 di telinga bait2 lagu ini:-

Pukullah tabuh Pukullah tabuh pukul rebana
Pukullah tabuh Pukullah tabuh, pukul rebana
Kalaulah jodoh Kalaulah jodoh tidak ke mana
Ya naam sidi Kalaulah jodoh tidak ke mana
Gununglah Banang Gununglah Banang Gunung Selawa
Gununglah Banang Gununglah Banang Gunung Selawa
Bagaikan pinang Bagaikan pinang dibelah dua
Ya naam sidi Bagaikan pinang dibelah dua
Tanah yang licin Tanah yang licin tidak berduri
Tanah yang licin Tanah yaang licin tidak berduri
Ibarat cincin Ibarat cincin lekat di jari
Ya naam sidi Ibarat cincin lekat di jari

En Li...jom kita berGAMBUS JODOH...Kak As...tulun ajar cheq menari gambus buleh...cheq dah nak tempah bj melayu hijau, sampin tenun, songkok tinggi...siap letak bulu2 kat kepala songkok tu...Pjal..kau join sama ye...hehehe

manzlie said...

salam Imran...

aduhai...
hampa semua nih dah kemaruk agaknyer nak tengok sya kawin ker...
jgn risau kalau sya kawin sure jemput semua org
dua bas mai nohh..tapi mana ada lagi calon isteri...
jgn lah duk skat sya nih...heheheheh

waslam

manzlie said...

salam DAtin NIja..

aduhh datin mula mula pujuk cheq pastu sakat balik..noti aar...hmmm dah ganti cikgu mas lak datin nih..tapa nanti sya balik kl sorang sorang saya mai jumpa degn ibu bapa Datin..leh tak?

jgn lupa janji aar..
sya nak jugak datin yang bautkan tat strawberry tau...jgn lah hampa kan permintaan sya...

waslam

Hanis said...

salam,

taraaaaaaaaa....hahahah....wondepetdatang membantuuuuu....hahahhaha

abang, hanis mohon maaf kerana hanis lambat keluar membantu abang...hanis semalam terkejut mmg tak terkata pas balik dr tarawih kol 10 lebih..nak pengsan pon ade...terketar2 p nyorok bawah meja lg...huhuhu...cam laa kecik comel p nyorok bawah meja tu...hahahah...kak mas...abg nie mmg kuat menyakat laa kak mas...emmm hanis dapat rasakan dah camne kalau kak mas yg dok kene sakat ngan kejutan2 abg tu...kak mas, kini hanis memahami perasaan akak...huhuhuu

ok...biarlah hanis membuat penjelasan...lucu lah pulak..hahahahha...actually hanis mmg takda apa2 ngan CL...hanya seorg abang & adik...(jgn risau gadis2 di luar sana...abg hani nie masih available ;-) )....pertemuan kami sememangnya tidak dirancang...segala2nya secara kebetulan....pijal membuat kejutan pada hanis haritu...dlm keadaan terkejut...sememangnya ketentuan Allah...pertemuan bersama ibu kega adalah ketentuan Allah...ibu sampai ke harini juga masih berkata kuasa Allah..org lain yg dok sibuk nak berjumpa ngan CL...tetapi ibu yg jumpa dulu...walhal antara hanis sendiri pon...mmg ibu yg jumpa dulu...ibu yg menjemput CL di hadapan pintu...jgn laaa salah abggap pada pertemuan tersebut...pertemuan tersebut sepatutnya hanya tuk bg smart tag pada pijal...

hanis harap penjelasan hanis ini dapat merungkai segala pertanyaan bagaimana kami boleh berjumpa....& untuk n3 kali ni...hanis tau, itu kerinduan CL pada seorang ibu tidak lebih dr itu...

sekian terima kasih.

Hanis said...

salam,

abang tumpang lalau..lupa lak...pijalll...cheq harap sangat hang tolong cheq kali nie...jgn laaa kuarkan n3 & gambar2 yg lain2 tuuu...huhuhuhuu...hang ni menakutkan cheq tul laaa....cheq takut...rasanya cukup laaa arini tergelamor kat blog abg nie...cukup laaa pijal...tolong laa cheq....huhuhuhu....nanti cheq buatkan mertabak setalam tuk hang k...janji jgn buat n3 tu naaaa...huhuhuuh

rezeki said...

Salam CL,

tentunya rasa rindu CL tak terkira, tetapi alhamdulillah, ibu CL ada anak yg soleh spt CL yang akan sentiasa mendokannya.

P/s : CM dan ahli kelab, gmbr dh keluar tu, jgn tak jadi. Apalagi kasi masuk sikit lagi jarum tu.... ngeh ngeh ngeh

Kak As. said...

salam,

semalam kak as tak lena tdoq sbb dok sibuk jahit baju kurung Riayau warna hijau.

TQ Pijal kerana memberikan bukti dan sanggup menjadi saksi.
kalau tak Pijal siapa lagi yg nak jadi wakil.

sedap CL dok bergendang bagi kita menari.
sekang ni kita pula pukul gendang bagi depa menari.
lagu "aku anak singkong"

memang sah dah ni.

safiudin dot com said...

salam sdr azli,

jika hati sdr gembira, saya dan pembaca lain pasti tumpang gembira.

kita sama-sama akan raikan jika dah sampai waktunya.

jangan sorok2 tau, dah ada bukti...

Che' Pit said...

salam mak as,
demi kebahagiaan acik cheq ni, cheq sanggup jadi saksi.. baju hijau cheq pun dah siap, nak jadi pengapit sekali lagi..

salam datin asnija,
kalau depa dtg umah datin, kompem ber 3 sbb cheq kena lah jadi drebar keter.. depa duk belakang berdua.. ngeh ngeh ngeh.. hmm dekat ler opis datin dgn opis sy ek.. kalau tahu leh ajak jadi saksi sama aritu..

salam che im,
cepat2 book tiket kat matta tu yer.. murah sikit.. lagi meriah.. nanti kita duk kompang sama2 naa.. nanti che rezeki dgn ayah zain leh join sama naa.. cantekkk

salam che lie,
mak baru pas kol, insyaAllah bulan 10 ni mak dgn ayah g haji.. mak duk tanya acik tadi ni..

Abg Mgt said...

Salam,

Keluarga bahagia.

Untuk makluman, Abg Mgt dah booking Hanis untuk adik kecik abg mgt yang berada nun di perantauan sana nun..................

Cuma dok tunggu MOU dari hanis saja jawapannya.

Ok ya Hanis, jadi naaaa........

CM tolong bsgi semangat kat hanis sama yaa!

My Life said...

cik lie... di mana menghilang ciklie.. huraikan siimpulan ini ciklie... december yer ciklie?? (-_-)

"che pit"" dah siap yer baju warna hijau kegemaraan ciklie dan cik hanis kita?? hehehhe..

bulan december yer kak as kita pakat ramai2 pakai baju hijau?? hihhii

manzlie said...

salam..

Memang Benar kata adik Hanis tuh...so sudah terungkai lah segala pertanyanan dan persoalan anda semua..jadi the BOTTOM line is KAMI TAKDA APA APA HUBUNGAN ok...cuma sya berjumpa dulu dgn Ibu Hanis seblum berjumpa dengannyer....
di harapa semua Peminat PDKM berpuasa hati dengan penjelasan ini..

sekian..

waslm

manzlie said...

salam kak As..

amobi glaknyer akak ktia nih
duk menjahot baju hijau..a
kak As sya dah beri ajwpan tuh..harap berpuashati nohh..hehehe

waslam

manzlie said...

salam afis..

ohh bagus lah..leh mak dan aya duk dengan abg di makkah...
heheheh

wasalam

manzlie said...

salam Rezeki...

amboi suadra rezeiki nih..boleh tahan jguak dia duk menyakat yer..heheheh

waslam

manzlie said...

salam saudara Safiudin...

jangan risau kalau sya menikah sure will jemput saudara jugak..tapi itu semua hanya lah guraun semata ...harap maklum..

waslam

manzlie said...

salam abg megat..

ishhh abg megat nih...spa lah duk suruh dia buat MOU nih...dah jwap dah persolan tuh kat atas..cuba abg baca..kami takd apa apa lah..heheh

waslam

manzlie said...

salam my life..

jgn risau ..baju saudari tuh amik pakai untuk Pakain beragam nanti di sekolah..ok...

waslam