MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 6 September 2009

" Jemputan Berbuka dengan Staff.."

Nih lah pintu utama rumah mereka sya nak masuk..ada jemputan Berbuka nih di buat oleh pekerja saya..seronok depa bila tau saya sudi datang...
Tuh dia makanan yang tgelah di sediakan di atas supra yang panjang....Hebat kan makanan nyer...makanan Bangladesh...sedap....

Saya di suruh nyer duduk kat tempat untama tuh..belakang aircond...sejuk gak bilik depa nih..mereka duk sewa 5 orang dalam satu bilik nih. 60 ribu riyal setahun sewa nyer..mahalkan...
Waktu berbuka baru sajer kedengaran bila meriam di lepas kan..berdekatan dengan gunung depa nih...so apalagi...soruuuu lah...Bismillah....
Tuan rumah nak bergambar dengan saya dan yang lain...sebelum pulang ke Hotel..berpeluh gak balik...letih jauh jalan kaki..anyway syukran..waslam




52 comments:

Che' Pit said...

salam che lie..

mak ai panjangnye deretan nasi tu.. mesti sedap kan ?

Hanis said...

alaaaaa cipittttt....awat hang cepat sgt

manzlie said...

salam Pijal..

hmmm sedap lah..tapi makan sikit jer...

waslam

Hanis said...

salam,

tu diaaa...panjang sungguh hidangan nasi tuu...nasi ape tu bang? ramai gak yg mai....menarik gak bila depa dok hidang lagu tu...
kak mas & kak noor...teringin dak nak join sekali?

Che' Pit said...

salam hanis..

ngeh ngeh ngeh.. cheq speed terus.. tak toleh2 belakang.. sorry naa, entry ni cheq yg pegang takhta

Imran Paris said...

En Li....wahhhh...pjgnnya deretan nasi tu...mesti sedap tu...errr, tp abis ke semua nasi tu. Seronok ye berbuka beramai2 mcm tu.

Eh...mahalnya sewa rumah kat sana. Rezeki En Li tak yah sewa rumah...24 hours duduk rumah cum ofis je. Rezeki tu...kira nikmat yg tak terhingga...tak yah naik turun kenderaan...

Ayah Zain said...

Salam CL,

Alhamdulillah satu lagi paparan yang tak pernah az lihat. jemputlah umah ayah zain pulak. baru lepas buka puasa ni

cikgu mas said...

Salam cik lie

Mak ooii,terkejut saya tengok hidangan tu,tak payah pakai pinggan yer...

psssst,psst yg duduk sebelah kanan sekali bersimpuh seperti pahlawan melayu tu sapa???kirim salam noo!!!hanis kalau CM nk join sekali Cm coop dok sebelah kanan sekali sebelah tuut...ngeh,ngeh,ngeh,hehehe.bolehkan ciklie????

Atikah said...

Salam..

Nasi apa tu? Wah, dalam dok menyewa, sempat lg staff dok masak no...

Pijal, kul 5 hang dok stanby kt Pc ka...

manzlie said...

salam Hanis..

hahhh nasi terpanjang di dunia..gunnies Book record tuh...entah dah lupa aar nama nyer..tapi sedapp..

nak join dgn GPK meh lah..

waslam

manzlie said...

salam imran..

memag seronok makan macam nih...
di Makkah time ramdan and haji sewa bilik jer memag mahal giler sini...
alhadmulilah rezeki allah bagikan..


waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

seronok makan beramai rami nih...

nanti nooh cheq p rumah aya zain..

waslam

S said...

Salam che lie..
Boleh ke makan mkanan bangla..sedap ker..nampak mcm sedap tpi...apa pun selamat berbeuka puasa

manzlie said...

salam cikgu mas..

haaa nak join?..tapa boleh apa slahnyer...Nak duk sebe;ah kana dia? oohhh lagi boleh apalsahnyer..duk atas riba dia pun boleh cikgu...

walam

manzlie said...

salam tikah...

nasi beras di goreng tuh..entah abg dah lupa nama nyer...

si che Pit tuh kan raja pecut skg...rabuan pit kan..

waslam

manzlie said...

salam S..

bak kata pepatah..Rzeki jgn di tolak maut jgn di cari.."boleh makan tak kira dari mana asal Hahl sudah kan..


waslam

kak jose said...

salam che lie,

betul kate az, memang satu paparan yg tak pernah di lihat sebelum ni.!
menarik-menarik!

ape-ape pun rezeki bulan puasa, memang melimpah ruah!

syukur banyak2.

Hanis said...

salam,

kak mas, hanis dok nampak mangga tu....sedapnye kak mas...teringat jus aritu....

ranting said...

salam che li,
habis ker makanan tuu..nak tahu la che li..apa bahan dia? resepi apa?nasi ker apa? macam sedap jer?

manzlie said...

salam kak Jose..

memang rezeki kan..takkan sya nak menolak pulak allah swt bagi tuh...

waslam

manzlie said...

salam hanis..

aahaa ada mangga..from india lah dari negeri abg smad tuh..sedpa manis giler..

waslam

manzlie said...

salam ranting..

memang sedap nasi tuh..tapi maaflah tak sempat nak tanya resepinyer..

waslam

ummu_hanis said...

salam encik lie,
saya nak minta pertolongan dari encik.
harap encik tidak keberatan menolong saya.
saya ingin minta jasa baik encik lie doakan di depan kaabah untuk anak anak murid(murid murid sekolah kebangsaan padang temu melaka) saya yg bakal menduduki peperiksaan UPSR selasa nanti.
minta diberi petunjuk agar mereka mendapat dapat menjawab dengan baik dan mendapat keputusan cemerlang.
diharap encik lie dapat membantu saya.
terima kasih.
semoga Allah membalas jasa encik.
amin.

manzlie said...

salam Ummu...


insyalah...akan sya titpkan doa saudri tuh di sana nanti..

waslam

Ustaz Nazmi said...

Salam..Saya baru mengikuti blog ini.. Alhamdlh..pengalaman berada di mekkah baru2 ini benar2 mengajar saya..moga ada lagi peluang hadir ke sana...

manzlie said...

salam Ustaz nazmi..

alhamdulilah...kerna sudi melayari blog sya nih...


walsam

ranting said...

salam ustaz nazmi...
Saya pun mcm ustaz gak bru tau ada blog nii..tpi dah seminggu laa..so everyday sy buka blog ni...terubat rindu kat mekah..terima kasih byk2 kat che li nii sb sudi jadi reporter utk kami..semoga che li terus diberkati Allah s.w.t

ummi humaira said...

masa ummi ksana dulu,pernah gak ummi ziarah rumah penduduk disana ,atas bukit , penat jalan kaki dicelah2 deretan rumah ,lorongnya pula tinggi rendah ,masa tu pula ummi ngandung 2 bulan .aduh seksa nak sampai , apa2 pun seronok kan dapat pngalaman bbeza dgn tmpt kita..

manzlie said...

salam ranting..

mekasih..alahmdulilah..

waslam

manzlie said...

salam ummi_Hanis..

memag best pengalaman tuh kan..seronok rasanyer..


waslam

cikgu zainab said...

salam azli,

nasi terpanjang! sedapnya..

hilmyiskandar said...

Salam.

Panjangnya deretan menu, berpanjanganlah rezeki.......
Syukur Nikmat yg dilimpahkan.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam Hilmy..

alhmdulilah..syukur nikmat..


waslam

manzlie said...

salam kak Nab..

yer...nasi terpanjang didunia...hahahhah kat makkah kan..

waslam

SUHAIMI said...

salam......
tak pernah tgk deretan nasi panjang cam ni......tak jumpa kat malaysia ni.
seronok dapat makan ramai2 macam ni....kalau berebut lagi seronok..he2..apa-apa pun ...rezeki Tuahan...

manzlie said...

salam saudra suhaimi..

betul tuh rezeki dari tuhan..alhamdulilah..

waslam

Asnija said...

Salam Cik Lie,
Sedap nyer..pelik-pelik menu berbuka kat sana, selalu tu makan dalam dulang, ni atas saprah...berkat...berkat makan ramai-ramai...macam makan kenduri je...kembang hati staf, bos sudi datang....macam dapat tetamu VVIP depa tu...dengan kot bagai..memang le berpoluh jalan balik....

seronok cik li disayangi staf...

manzlie said...

salam Datin
Asnija..

alhamdulilah..kalau kita duk jaga kebajikan mereak sudah tentu depa pandai menghargainyer..


waslam

PINATBATE said...

salam cik lie..
memang nampak sedaplah nasi tu..diorg ni makan atas sapra macam berbuka kat haram jer..lepas makan,gulung saprah,buang..tak payah susah basuh dulang..jimat masa..
amboi CM...nak dok atas riba kerrr? ekeke
jom bersahur..

manzlie said...

salam kak Pinat..

ahha senag jer kat dah abis makan buang jer takyah pakai pinggan...
mesti aar kak pinat cm tuh suka duk atas riba lah tuh..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

Sewa bilik SR60K? Mahal nya. Duduk 5 orang sebilik. sorang 1k sebulan. mesti gaji tinggi kat sana yer. kalau idak tak lepas sewa bilik tuh. Breapa lama jalan kaki? atas gunung lagi. SubhanaAllah.

manzlie said...

salam ayah zain...
di mekah memagn camtuh
kalau kita nak sewa dari bulan 5 atau 6 kena bayar sekali dari jan ker ceember...depa kira camtuh...mahal bilik di mekah nih...

jauh gak..naik gunung nih..

waslam

Yem0805 said...

Salam CL,

panjang deretan nasi masa berbuka
bole habis ke mkn tuu..?
Tapi mkn ramai2 memang menyeronokkn

silversarina said...

Wah, bestnya makan ramai2,panjang hidangannya , terasa ukhuwah makin rapat InsyaAllah.

KAMATO said...

banyak hikmatnya makan ramai-ramai macam tu

rezeki said...

salam cl,
alhamdulillah, seronok dan meriah berbuka puasa ramai2 mcm ni, hidangan pun menyelerakan, panjang betul saf hidangannya, sib baik saf tu tak bersambung sampai haram.kalau tak pecah rekod dunia.

manzlie said...

salam Yem..

memang ,menyeronok kan makan beramai ramai nih..alhamdulilah

waslam

manzlie said...

salam kak Sarina..

ahaa best tau makan nih..habis semua makanan tuh..

waslam

manzlie said...

salam Kamato..


alhamdulilah...memang amat menyeronok kan beramai ramai mkan nih..

waslam

manzlie said...

slam Rezeki..


situ memagn dah jadi world record gak...nasi terpanjang di dunia..hehhehe

waslam

safiudin dot com said...

salam ramadhan sdr manzlie,

alhamdulillah. rezeki.

safiudin dot com

manzlie said...

salam safiudin..

alhamdulilah....rezeki gak dari allahs et kepada kita..


wasalam