MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 5 September 2009

" Solat Jumaat semalam.."


Sauasana keaadaan Masjdil Haram ketika hampir masuk waktu Solat Jumaat..agak kurang Jemmah di atas Bumbung Masjidil Haram , kemungkinan cuaca agak panas terik ketika itu 44c...permandangan ini telah di rakamkan dari bilik hotel Alsafwah royal orchid...syukran ..waslam

26 comments:

cikgu mas said...

salam

hari ni jumaat esok sabtu
masih cikgu mas no 1

cikgu mas said...

Salam cik lie

Berpuasa dalam cuaca 44C,kalau di Mesia tu fuuuh boleh cair otak nii...tapi kt sini sedikit musim hujan,di Makkah pasti tak begitu terasakan??..berpuasa disana tak kenal letih dahaga..

pejam celik dah 15 ramadhan dah kita..ni..

hisss mana geng lain ni????

cikgu mas said...

Salam geng..

mana u all ni?? lambat lagi raya takkan sibuk mengecat rumah kot,kalau tak muncul jugak CM culik Cik lie nanti tak de dah entry PDKM...kuar lah cepat...satu pulak no 4???dpt hadiah kurma

Ayah Zain said...

Salam CL,

amboi dia. ayah zain baru p menjirus pokok jagung sat. pak lie dah buka n3 baru yer.

Semoga cinta terus bersemi di kota suci ini

rezeki said...

Salam,
CL, mungkin krn agak panas , tapi akhirnya penuh jugakan.

CM, minggu ni ladies week, silakan , tambah2, jemput2,

ngeh,ngeh,ngeh

manzlie said...

salam cikgu mas...

disini seronok berpuasa sebab tak lapar dan dahaga itu yang seronok tuh..rasa cam biasa jer..tetitab jer dah amsuk waktu berbuka..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

ramdahan nih pas jer kul 5 waktu mesia onstandbye lah kat pc sebab my entry slepas kul `12 tehngari waktu makkah..heheh

wasalam

manzlie said...

salam rerzeki..

ye lah...ladies week kan bagi jer lah kat depa nooh..

waslam

rezeki said...

Salam ,

CM, masak apa ptg ni? CL pun dah lama tak masakkan, nti hilang skill , susah pulak. tu yg masak nasi rasa senduklah, telolah

Ayah Zain said...

Salam CL,

Yer ke CL. Lupa pulak masa AZ berpuasa di Tanah suci 10 tahun dulu. Rasanya ia kot.

Malam tadi ayah zain terlambat bangun sahur, jadi amik jer rice bran produk cosway. Nampaknya macam ok. Kalau ok, esok2 sahur amik jer RB ni. Boleh kawal diabetis ni.

manzlie said...

salam ayah zain..

saya masak sambal sardin jer..hehheh


waslam

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Panas, kalau panas waduh sakit kepala, tak tahan.
Tapi Allah itu Maha Berkuasa, kalau Dia izin semuanya jadi ok ja.

cikgu mas said...

Salam

Rezeki!!!
,Cik lie tu hari2 masak tau sapa kata dia tu dah hilang skill,masak sedap tu,!!!untung adik `H`nanti..rajin dia ke dapur..

sardin lagi cik lie Alhamdulillah!!

CM wat sup ekor rezeki!!ekor unta!!huhuhu bilalah aku dapat merasa daging unta??

Atikah said...

Salam,

Hari nie hari sabtu,
Hari2 cikgu no satu....

permandangan yang indah.... suka tgk bila karpet diatutrkan.... merah jer... cantik...

manzlie said...

salam Leenoh..

benar kata mu..semua nyer dgn izin dari yang maha esa..

waslam

manzlie said...

slam cikgu mas..

hmmm sapa lak tuh si H..cikgu jgn memeka dalam kesamaran tau..takbaikk..

Nak daing unta , nanti cheq belikan yer..

waslam

manzlie said...

salam dikk tikah..

hmm memang cantik...

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Indah view. Mengamit utk kesana. walaupun cuaca terik utk bersolat, namun tiupan angin tetap membantu melindung cuaca sedemikian.

Terima kasih depan Multazam. Amin.

tq.

manzlie said...

salam hilmy iskandar..

sememang nyer Multzam adalh tempat yang sesuai untuk kita berdoa tanpa henti..alhamdulilah..

waslam

rezeki said...

Salam CL,
ada ke sup ekor unta kat sana, kalau kat KT ada satu gerai sup gearbox, mmg pure dan terangkat.
Kalau CL mai KT, saya belanja

manzlie said...

salam frezeki..

sini takda lah sup ekor unta...

ok nanti cheq mai kt jangan l;upa belanja yer..

waslam

rezeki said...

Salam CL,
tadi buka kat mana ? Ingat CL, ni pi turun kejap, minum air zam2 dgn ais. Tapi minum segelas je, kena jimat2.

rezeki said...

CL,
kalau tak keberatan minta titipkan doa buat hero saya muhamad syamil haiqal yg kat asrama Sek Men Agama BP , tadi dia periksa hafazan utk kelas khas agama.

manzlie said...

salam Rezeki...

inysalah akan sya doakan utnuk adik muhammad syamil haiqal semoa berjaya dan lulus ujiannyer..

waslam

IBAN MUSLIM said...

Salam...

Rindu rasanya ingin ke sana. Tolong doakan agar diberikan kesempatan untuk menjejakkan kaki ke bumi suci kita sebagai umat islam.

manzlie said...

salam Iban Muslim..

insyaalah akan kudoakan untuk saudra nanti di sana..

walam