MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 24 September 2009

" Suasana Dalam Masjidil Haram Pagi Raya..."

Sempat duk posing jugak nih...jangan maree..
Pada pagi Raya selepas solat Sunat Hari Raya Dataran Kaabah masih lagi penuh sesak dengan Jemaah yang melakukan Tawaf Umrah..alhamdulilah
Dahaga lah...sempat minum air zam zam seketika ketika berada di atas bumbung Masjidl Haram...alhamdulilah
Keadaan di sekitar Luar pintu masuk Utama King Abdul Aziz 1

Belakang saya tuh tempat Saei yang baru di tingkat atas sekali yakni tingkat4 sudah siap sepenuhnyer..alhamdulilah...syukran..waslam




50 comments:

olive oyl said...

comelnya che azli senyum

manzlie said...

salam olive oyl

mekasih tapi bini popeye tuh lagi comel kan

Ratu trek baru nihh

waslam

Ayah Zain said...

Salam,

Mak datok, kan masih hensem tuh. Siapa kata u dah tua ngeh ngeh ngeh. (Mano pulak budak pijal ni poei, sonyap jor kau jang oiiiii).

Apa-apa pun gini:

Baju Melayu Kain Satin
SHR Maaf zahir dan batin

Hari raya pasang pelita
Mari bermaafan sesama kita

manzlie said...

salam ayah zain..


alhmdulilah..


waslam

silversarina said...

Memang segak berbaju melayu siap bersampin , itu yang sebaiknya ceria di pagi raya .

Noor said...

As Salam CL..

buah salak buah bidara
boleh dibeli di kedai tok wan
cair bair hati semua anak dara
melihat CL posing menawan..

opss.. itu baju melayu punya kaler arr.. cam sedondon je ngan 'adik' cheq.. la la la..

psstt.. mana reban ayam cheq nih..

Hajjah Siti Noor said...

salam..wah segak bergaya dengan baju melayu..syabas.

hilmyiskandar said...

Salam.

Beginilah tak sunyi dengan baju melayu tradisi kita, Syabas. Lagi sesak di Haram lagi seronok bertawaf, teruskan.....

Amin.

tq.

Leenoh said...

Salam Manzlie.

Gambar yang duduk atas bumbung tu memang menarik macam duduk di atas awan biru, macam burung kalau tidur waktu malam di situ agaknya lagi best.

cikgu mas said...

salam

aduhai n3 ni ku beri tajuk "KUASA SEBUAH SENYUMAN",,omputih kata the power of ur smile,ngeh,ngeh...

haiii olive oyl@mrs popeye comelkan dia senyumkan????hehehe,,jom kawan dgn kite...kite CM...

untung ciklie kt blog ni ada olive oly,ada minyak yuye cap limau,,,macam2 minyak kita adakan???...jom fren kita jual minyak,hahaha...ampun arrr

Gee said...

Salam cl,

Bertambah suka akak dibuatnye dapat tgk keadaan di Haram. Semakin rindu akak nak ke sane.

manzlie said...

salam kak Gee..

alahmdulia bila kak cakap hepi...heheh

waslam

manzlie said...

salam kak Sarina..

ye lartuh dia nih..saje jer duk nyakat kita eehh

waslam

manzlie said...

salam Hilmy..

alahamdulilah...semoga bertambah ramai nanti jemaah yang melakukan tawaf..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

aaikkk nih baju lama punya aaar..dah bertahun baju melayu nih...

waslam

manzlie said...

salam Noor.

wahhh berpantun lagi dia nih...macam macam lak dia nih..

walsam

manzlie said...

salam hajjah siti noor..

mekasih..takkan melayu hilang di dunia...cewahhhh...saje jer tuh

waslam

manzlie said...

salam Leenoh..

alahamdulilah...memang cantik gamabr tuh kan..


syukran

waslam

cikgu mas said...

salm

opps ciklie baru dpt msg dr kawan cikgu mr popeye dia pesan jgn kacau bini dia,nanti patah gigi,hilang kuasa sebuah senyuman tu...hehehe

yup noor cair bair hati anak dara kan??hehehehe

Atikah said...

Salam,

Cantiknya view.... nyaman jer...

manzlie said...

salam dik tikah...

memang cantik kan permandangan nyer...

syukran

waslam

kak jose said...

salam cik lie,
selamat hai raya kakak ucapkan pd cik lie di sana. lama tak tengok n3, balik kampung.

pada pandangan akak cik lie kali ni nampak slim n tambah macho!mungkin berpuasa n banyak tugas2 yg dilakukan,membei khidmat yg terbaik kpd customer! syabas cik lie khidmat yg ikhlas mendapat pulangan pahala yg tinggi serta barakah.

salam dr kak jose n keluarga.

p/s.nak ucap selamat belated hari raya pd cm,kak as, abgmegat,hanis, noor,datin,a zin,cik leenoh,mr imran paris,pijal,cikgu nab,silversarina,olive oyl n semua kawan2 blog.maaf zahir n batin.

manzlie said...

salam kak Jose..

alhamdulilah..terima aksih atas ucapan mu ituh...

syukran

waslam

Kak As. said...

salam,

tiada tempat secantik Haram,
meruntun hati setiap umat pilihan untuk kesana.
hati sentiasa merindui untuk kesana. aduhai..... rindunya.

rindu rindu hati rindu,
tapi terseksa merindu, 2x rindu ...
rindu pada Baitullah..
rindu pada tuan blog nih.
sian kat dia nohhh.
tambah plak CL senyum menawan,
tdoq tak lena lah budak tu. heh heh heh.

Asnija said...

cik lie, nanti saya komen..tak sempat le..

Kak As. said...

salam,

selamat hari raya buat kak jose juga.

CL tu slim bukan sbb puasa tu kak jose,
slim pasai dok merindu kat orang yang tertinggal kat Malaysia tu.

tul dak CM, CN, Nija,AZ ??
kan ka AZ dah p merisik pada hari raya ke3, kak as terhidu bau gulai kawah kat blog AZ lah.

sama samalah kita doakan.

manzlie said...

salam kak As...

aduhai...rindu sapa lak tuh...az merisik? laa buat apa tuh az...bau gulai kawah lak..hmmm tak faham lah cheqq...

waslam

ijoismart said...

Kak As,
Rahsia apa plak nii...CL macam tak tau pun. CM tolong habagh sama.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Ya Allah ya tuhanku, ampunkanlah dosa-dosa hambaMU ini.

Awat yang nama AZ tiba2 jadi glamour ni.

CL, AZ tak ada g merisik untuk sapa-sapa pun.

umiazuddin said...

Salaam Cik Lie & para pengunjung setia PDKM.

Seronok tengok gambar2 raya di Tanah Suci. Alhamdulillah. Terima kasih Cik Lie kerana sudi berkongsi di blog yang fofular ni :)
Model yang berbaju melayu dalam gambar2 tu memang segak bergaya. Siapa pula gerangan jurukameranya? :D

Yem0805 said...

Salam CL,

Apa kbr?baru balik dari bercuti raya..terus singgah blog CL..wah segak berbaju melayu dan bersamping lagi..

Kepada semua peminat PDKM mohon maaf jika ada salah silap..masih sempat lagi nak bermaafan..Selamat hari Raya Aidil Fitri pada semua..

cikgu mas said...

salam

kak as n ijoi,CM tak nak komen hal merisik meminang ni,nanti kena ketuk dgn ciklie...dah janji dah...

hiss kalau Az pi merisik pun bukan untuk ciklie tapi untuk anak bujang dia atau untuk AZ sendiri pun tak per...waaaa ampun AZ dosa CM,CM gurau jer...sbb CM tgk AZ awet muda lagi....segak bergaya jugak..

manzlie said...

salam ijoi..

tu lah cheq pun tak tau apa dah berlaku la nih..

hmmm jom p tanya az lak..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

ohh untuk anak bujuang ayah zain ker..baru lah cheq faham laa nih cm duk habaq...aaik tuk az sekali gak ker...?

waslam

manzlie said...

salam ummi azuddin..

hmm kalau nak tau gak sapa juru kamera nyer kenalah upah cheq rendang dan ketupat nohh...

walsam

manzlie said...

salam cikgu mas..


lass sungguh nohhh..betui kaa....


waslam

mamaija said...

Salam.

Cantiknya permandangan dari atas tu.

Bila boleh rasa gulai kawah tu. Nanti jangan lupa jemput cheq tau.

manzlie said...

salam mamaija...

ye ker cantik..alhamdulilah...

laa spa pulak yang nak masak mamaija..cheq mana lah tau nih..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

awat makin kelam kelibut, AZ hanya beraya. Mana pulak g merisik.

Apa-apa pun az memang suka kat lagi merisik khabar sudirman tuh.

Betui tu CM, kita jangan masuk campur bab merisik, meminang ke hapa ke. AZ memang dari mula macam ni iaitu 'ada aku kisah? (bab merisik/meminang)


p/s semasa nak solat subuh air mata terpinggir mengenangkan dosa-dosa yang lalu, moga Allah mengampunkan segala dosa-dosa az yang lalu.

kepada semua peminat PDKM, az minta ampun dan maaf atas segala ketelanjuran kata,over dan sebagainya.

Padanlah hati ini sayu kerna menerima khabar sahabat az dikejarkan dengan ambulance drpd Taman Merdeka Melaka ke HUKM kerna masalah buah pinggang (demamnya tak kebah sentiasa 39oC. Semoga beliau dalam keadaan yang stabil.

Abu Uwais said...

Cil Lie.. amboi. segak bergaya dia di pagi raya.

Ni nak tanya skit ni. Pak polisii tak marah ka dok posing dalam Masjidil Haram ni. Time kami pi dulu sembunyi2 la kalau nak bergambar, takut kena rampas..

Apa2 pun, Cik Lie mmg segak bergaya.
SALAM AIDIL FITRI to Cik Lie and members kat Malaysia and Makkah dan di mana jua anda berada

manzlie said...

slam abu Uwais..

Hari raya tak kena marah kot..hehehehe..segak kak..dah tua lah cl nih...

Selamat hari raya jugak pad mu..

waslam

manzlie said...

slam az..

ye lah dah makin kelam kabut skg kita dibuat nyer...pa pe pun ayah zain tetatp dihati kami..

waslam

umiazuddin said...

salam CL & para peminat PDKM,

Ketupat & rendang jer upahnya, CL? Orait, ditanggung beres. CL nak rendang tok ke rendang opah? Boleh saya minta tok atau opah saya masakkan...heh :D

CL habag mai la kat kami sapa jurukamera propesonal tu ya? :)

cikgu mas said...

salam ciklie

sambil CM menunggu si dina di hotel 5 bintang ni yg sedang `gumbira`dicucuk sana dicucuk sini ni,CM sempatlah kira ada 12 komen mengesahkan ciklie hemsem dan bergaya..betullah tu mmg dia segak bergaya,ngeh,ngeh..
(sorilah ciklie byk sungguh masa free ni)

kak umiazudin,tak payah tanya ciklie arr sapa ambik gambar,tanya CM jer,rendang tok wan tu,antar kt CM jer...CM rasa yg amik gambar ni si pujaan hati CM lah si samad,tu tak ciklie???

AzmiBogart said...

Li...
apa khabar...???
seronok raya kat Mekah.

kat Msia macam biasa je.


Azmi bogart..
geng Dato' Johari Kg pandan, umrah bulan posa baru ni.
U bawa naik tkt 21, ambik gambar Baitullah.

umiazuddin said...

Salaam.

Tumpang lalu CL...

Salaam CM,
hehe..sebenarnya akak pun agak si abg samad pujaan hati cm itulah gerangan di belakang lensa yang berjaya menghensemkan lagi CL kita yang memang sudah sedia hensem bergaya tu (ok CM, campurkan komen ni sebagai komen no. 13, k)
bukan apa cm, sajer jer akak nak bagi kredit kat jurugambarnye sekali kerana tanpa jurugambar yang berkaliber dan sanggup mengambil risiko diherdik dek polis beruniform coklat tu, kita semua tak akan dapat menatap posing bergaya CL dengan senyumannya yang comel tu, betui dak? hehe...sama-sama kita nantikan confirmation daripada CL siapakah jurukamera semi-pro itu.. :)

Nanti kalau ada open house raya potluck peminat PDKM, akak bawa rendang tok+wan+opah yer? ;}

cikgu mas said...

salam

saya coop bawak kan samad rendang melaka yg sedap tu,ciklie dok diam-diam arr..

manzlie said...

salam Ummiazuddin...

masih nak tau sipakah gerangan nyeer si jurugambar tuh...siapa lagi kalau bukan abg samad cinta si cm tuh...
ok jgn lupa nnoooor rendang tok tu mai post kat sini..cheq tunggu...kalau takdapat gak simpan bulan dec nih kita baut khenduri nanti..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

amboi dia ...nak interframme lak...ok lah cikgu bagi saya gak rendang melaka nohhh...

p/s: dina dah ok ker tuh.?

waslam

manzlie said...

salam Azmi..

biasa lah berya disini waktu pagi memang meriah...haaa kat kg pandan tak meriah ker?

Waslam