MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 5 September 2009

"Berbuka dengan Orang kampung ku..."

Cantik jam yang meeka beli di bawah ...harga sebelum saya datang turun ke mereka di bawah dar sr1200 dapat ker sr790 je...bila saya masuk jer bagitau nih semua sedara cheq dari kampung dapat lah diskaun lagi ke sr500 saje sebuah..alhamdulilah...
Sempat bergambar dengan mereka di dalam kedai jam nih...ada sesiapa nak order Jam? habaq kat cheq nohhh....hehehehehe

Sempat bergambar beramai ramai sebelum berbuka....


Hmmm mereka pun mencuba roti Tamis nih...jgn Jeles cm...



Hari nih sya berbuka cam ada di Mesia sebab ada kueh buah Melaka ( kiriman cm ) Bingka ubi hmm sedap....sambal sardin ( Hanis /Kak As hantar) ikan talang goreng ( Kak Noor punya) Nasi kerabu (adik abg megat beli) and ikan Pekasam ( Kak as sponsor) terima kasih nnoohhhh..semoga allah swt sahaja yang dapat membalas budi anda semua tuh...( sanggup sponsor saya)alhamdulilah..Jangan jeles.....


Adik abang megat duk posing gak tuh kat jendela bilik Hotel alSafwah... terima kasih la pada Pak Tam, Ghazali dan suhaimi kerna sudi jenguk cheq disini...Cheq dah lah takda adik beradik dan sedara mara sini, orang jauh.. bila depa datang mai berbuka sesama rasa terhibur sikit....alhamdulilah...syukran..waslam





64 comments:

rezeki said...

Salam CL,
terubat rindu bila jumpa org kg.
alhamdulillah

rezeki said...

Salam CL,
alhamdulillah, lauk berbuka yg menyelerakan dan makan bersama2 org kg pulak.
mcm buat kenduri pulak, tentu CL rasa sungguh seronok dan gembira.

Ayah Zain said...

Salam CL,

Meriahnya. Bila la giliran ayah zain posing kat tempat adik abang megat tuh. huhuhu

Che' Pit said...

salam CL..

seronokkan dapat buka makanan kita dgn org kita.. ada lah merasa sedikit kemeriahan seolah buka di malaysia ni..

manzlie said...

salam rezeki...

memag seronok tau..hepi tak terkata...saya siap buat lintas lansung dgn kak as dalam web cam..hehheeh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...

insyaalah nanti ayah zain mai jugak lah sini nohh..

waslam

manzlie said...

salam Afis..


memang ,meriah dan seronok kalau ada geng kampung kita nih mai...
macam macam cerita nohh


waslam

Imran Paris said...

En Li...nampak seronok berbuka di sana dgn menu Malaysia dan rakan2 sekampung. Eh....tak de sapa ke nak kirim ikan pekasam, buah melaka dll tu ke Paris ni :)

Eh...jam apa tu dpt murah tu....En Li, kat sana Rolex mahal tak...ada org tanya ni...

cikgu zainab said...

salam azli,

alhamdullilah...bolehlah berbuka bersama2 org kg, seronoklah ya. semoga berbahagia!

ranting said...

salam cik li,
jam jenis apa tuu..kami pun bminat gak nii

Azemi Ali said...

Salam CL,

Selamat berbuka dengan orang kampung.

cikgu mas said...

salam ciklie

cammana sedap tak buah melaka tu???kirimanku tu...


aduii,cantiknya yer jam.ciklie siap offer lagi sapa nk kirim,cik lie cikgu nk kirim gak 'rolex'yer,kirim dgn air liuq dulu yer,jgn lupa tau tukang jual jam tu sekali tapaukan...hehehe

aiik kata ladies weeks..123 x nampak cam ladies pun...

rezeki said...

Salam CL,
tumpang lalu,
CM , bapak kepada ladies pun boleh kira tak ?


ngeh,ngeh,ngeh

Noor said...

As Salam..

Alhamdullilah.. meriah berbuka ngan org sekampung.. walau pun berlainan negeri.. penuh satu lantai.. roti tamis tu besaq2.. jenuh nak perabih sensorang..

psstt.. raja pecut dari ujung dunia.. 'popostan' sebelah negeri'kongostan'

Asnija said...

Salam Cik Lie..
Jam tu macam sepasang kan, satu lelaki punya, satu pompuan punya, 2tu 500 riyal je ke...best arrr...saya pun nak jugak...nanti kalau pos ke Mesia, jam tu saya punya, tukang jual jam tu Mas punyer...

sedap tak buah melaka cik Mas tu...meriah sungguh buka posa...terubat rindu kat mesia tak Cik Lie?

Hanis said...

salam,

alhamdulillah...
akhirnya bertemu semula...
dok makan sama2 bersila....
sampai gak kuit bingka hanis kirim tu bang? masih elok lg ke? hanis minta maaf, hanis raya kuih tu kurang manis...gula habis (teringat n3 kak pinat ;-) )

seronok tengok pak tam dapat bergambar view baitullah....

banyak nye dapat kurang harga jam tuu....sayangnyaaa...hanis baru aje beli jam dua bulan lepas...huhuhu...kot dak boleh kirim dah...

manzlie said...

salam imaran..

yes..seronok berbuka cam dah rasa kat mesia lak...

kam rolex ada yang murah gak..heheh

waslam

manzlie said...

salam kak Nab..

bahagia kak nab masa tuh..\terasa cam kat kl lah..seronok hati tak terkata...
mekasih lah pada depa duk mai sudi jenguk cheq dis ini..alahmdulilah

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

hmm sampai nak tapau tuan punya kedai tuh..aduh.kenapa beralih arah cikgu nih...?

wasalam

manzlie said...

salam kak Noor..

dia ker yang dari popostan tuh..hmmmawat tak habaq...

waslam

manzlie said...

salam Datin Nija..

memang dah terubat rindu nih..hehehehhtapi kalau ada si "dia"lagi seronok kan..hehehe


waslam

manzlie said...

salam Hanis..

takpa..kalau adik nak yang dari Makkah abg leh belikan...ityu pun kalau sudi lah..habaw nak kaler apa and wat brand..ok

waslam

Mzakibm said...

Salam dari Al Jubail,

Bulan lepas ada gak pi survey jam kat bawah tepi tangga tu, tapi boss dia sibuk lak citer pasal kawan dia org mesia, rupanyer tengok biografi org mesia tu Agong yg dulu Syed Sirajuddin kawan baik dia. Rasa bangga jugak la.

Ma'assalamah.

manzlie said...

salam Mzakibm..

ohh ye ker...alhamdulilah...


waslam

Leenoh said...

Salam Manzlie.
Hai banyak tu. laghat ka makan, nanti lepaih posa naik kilo, lagi posa lagi naik badan hehehe.
Ana makan selera, sahur pun selera, kalau tak kontrol dah tentu naik kilo. alhamdulillah dah 15 hari masih jalan lancar.

cikgu mas said...

salsm ciklie

aiik ck lie.kan hanis dah kata dia dah ada jam,CM dgn datin nak kirim dia tak layan pun,mentang2 lah CM dan datin lain status dgn hanis, wah macam ada udang,sotong,ayam,fishball disebalik meee....uuuuuwaaaaaaaaaaa,sob,sob.mai lah datin kita pi Petaling Street cari serupa cam tu..


opppsss...abg samadkan ada wat apa nak sedih????..

Mera mehboobb samad...belikan i rolex colour silver!!!

Ayah Zain said...

Salam CL,

Asalamualaikum wbt dan selamat pagi kepada semua penggemar PDKM. Hari ini sudah 16 hari kita berada di bulan puasa. Semoga amalan puasa kita diterima Allah swt. Amat merugi kita sekiranya hanya lapar dan dahaga yang kita perolehi. Ayah zain mohon ampun dan maaf sekiranya ada perilaku, tutur kata yang 'over' mengguris hati dan perasan kalian. Sesungguhnya laman PDKM ini telah mmeberikan satu impak yang berbeza kepada ayahzain. Seronok benar apabila berada di kelilingi kawan-kawan yang ceria dan bersahaja terutamanya CM, CP, CR, IP, Hanis, Asnija yang pakar motivasi kasih sayang yang hebat, noor, atikah, shami2, ummi humaira, nurfatini dan yang lain-lainnya yang dapat ayahzain sebut. Ayahzain amat berterima kasih kepada CL yang mempelawa ayahzain ke sini. Kalaulah pelawaan ini lebih awal, tentu ayah dan berposing di sudut kamar CL macam adik abang megat tu. Ini semuanya ketetapan Allah, Sungunguhnya nikmat Allah tidak terkira yang dianugerahkan kepada kita. Maka nikmat Allah yang manakah yang kamu dustakan.

Salam ceria. Semoga CL berbahagia dan tidak kesunyian di bumi agung dengan limpahan kunjungan teman-teman daripaad Malaysia. Dan paling mahal ialah bergambar dengan Baitullah menjadi saksi di kamar CL. Alhamdulillah. Syukur kepada Allah.

Ayah Zain said...

Salam,
Ralat :.... yang tidak dapat disebut namanya

manzlie said...

salam Leenoh..

oh ye ker...saya dah turun 5 kilo..skg 75kg jer alhamdulilah..pinggang pun dah turun 34w ..seronok..

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

hmmmm suruh lah abg smad tuh belikan...heheheh

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..

aaikk baru jer 1`6 hari posa nih ayah..
tungu lah awat cepat sangat dah duk meohon ampon dan maaf..

tak pa is ok...takda masalah ..yang pasti jgn lupa nohh duit raya kat cheq..

waslam

cikmanggis said...

salam ramadhan,
Bestnya dapat jumpa org kg bila di Perantauan,meriah sungguh

Ayah Zain said...

Salam CL,

Lor CL, Kita tak tahu sama ada kita sempat berjumpa aidilfitri atau tidak, hanya Allah yang maha mengetahui. Mohon maaf ni kalau boleh setiap masa bukannya tunggu hariraya sahaja. Kadang-kadang tu baru je jumpa kita sipolan tu top-top si polan tu ....... Juga terlupa tadi kepada KA, KN dan lain2 yang tak tersebut. I love u all very much. U make me feel good. Salam Ceria. Ceriakan hari-harimu. Hari-hari mau

manzlie said...

salam ayah zain..
tak maksud cheq nak mintak maaf dgn duit rya nyer sekali..heheheheheh
jgn mare.

waslam

manzlie said...

salam cik manggis..

memang pun meriah dan seronok jumpa org kag nih..

waslam

Ayah Zain said...

Salam CL,

Iye ke, ok mai bagi no akaun maybank nanti AZ bankin via maybank2u duit raya tuh

masya Allah, word verication kali ini "ampas'. Mak datok punya le google ni

rezeki said...

Salam CL,
kalau disebalik mee udang, mee bandung mmg byk menda2 tu.

selamat berpuasa, selamat berhari minggu utk semua PKDM terutama tuan tanah . semoga ceria selalu disamping menjalankan tugas dan beribadat di bumi barakah.

p/s : bukan popostan , gohead gostanlah

Kak As. said...

salam Ramadhan Kareemm,

seronoknya Cl berbuka. meriah tau, sbb kak as siap join ngn depa dalam web cam. gelak sampai merah muka CL tu. memang meriah

kalau hari raya nanti CL beraya ngn ayahnda n bonda tentu seronok kan CL.??

Alhamdulillah rezeki Allah.
ilmu Allah kalu kita gunakan untuk yg baik tentu dapat pahala berlipatganda. ilmu IDT ni lah.

terasa macam ada dekat ja, padahal nun jauh di Tanah Suci Makkah.

Alhamdulillah, tapi kena ingat juga Allah maha melihat dan mendengar.

Az, nasib baik sebut gak nama kak as, kalau tidak nak majuk dh ni.
kak as dh merasa tengok Haram melalui tingkap tu, memang sebak dan syhdu sekali. tak puas mata merenung Haram. sbb tu CL selalu termenung disitu.jom kita pakat p sama sama.

CM, CN n Asnija,
kita order jam tu melalui abang samad jer.
biar lah CL belikan untuk Hanis, nanti tentu CL nak letak dalam dulang yg beropolkan ??. ropol tu warna hijau. ( cadangan IP )

Ayah Zain said...

Salam CL,

ala kak as jangan majuk la. terlupa tadi. Bonar beto2 la tu, saya rasa macam dekat je Baitullah tuh. Sebab hari2 kita p tengok baitullah ni. Terima kasih tak terhingga pada CL yang jemput az nihhh. yang terkilannya baru jer balik umrah masa tu. kalu idak berumah bertangga la AZ kat sana. (CL nak bagi ker? umah dia tak ada tangga - )

silversarina said...

Tumpang happy tengok CL ceria berbuka dengan rakan senegara di sana, tengok hidangan tu memang terliur akak dibuatnya , nak-nak roti yang CL pegang tu .

manzlie said...

salam yah zain..

kal;u dtg sure leh punya bergambar kat situ..takda maslah lah...

hehehee..

waslam

manzlie said...

salam kak As..

hmm kenapa taknak order jam tuh dgn sya..akak nih sajer jer dia tau...nak jugak dia dgn ab sammad cikgu tuh...ok mai habq kat cheq jam apa akak nak..nanti cheq beli kan nooh..

waslam

Abg Mgt said...

Salam,

Alhamdulillah, dapat bersama mereka berbuka dengan CL. Sedap sungguh noo...

Terima kasih yang tak terhinggalah pada CL kerana memberi layanan yang teristimewa macam abg mgt dan kak as dulu juga pada adik abg mgt dan rakan2nya.

Itulah kalau sapa tak kenai CL rugi besar, orangnya sungguh berhati mulia. Habaq kat adik beradik @ kekwan p sana jgan lupa p jumpa CL.Jangan dok segan kat dia, dia ok orangnya.

Tapi sayang masih single, sunyi dia......
hanya Haram saja pengubat kesunyian
disetiap detik....

Tolong la kekawan kat CL kita ni, takkan nak biaq macam tuu kot?

CM ke Hanis ka tolonglah risek2 kat dia sat naaaa................kesian kat dia, dia baguih sungguh niii.....

manzlie said...

salam rezeki..

terimakasih atas uapanmu ituh..

waslam

manzlie said...

salam kak Sarina...

kalau nak roti tamis tuh..
mai lah kat sini cheq belanja ok..

waslam

manzlie said...

salam abg amegat..

aduhai..takyah lah berterimaksih pada sya...mereka semuakan Tetamu allah..jadi apalsahnyer cheq layan tetamu allah nih...dah tugas cheq kan...
amboi siap promo lagi abg kita nih...betui tuh ...cuma haram saje lah peneman cheq di kala sunyi bukan di Kala Bulan Mengambang tau..heheh

waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Kunjungan orang kampong setidak2nya pengubat rindu, apa lagi terus berbuka puasa di sana. Syukur alhamdulillah. Panjatkan rezeki lagi....

tq.

Yem0805 said...

Salam CL.

Alhamdulilah dapat berbuka buah melaka juga dgn orang kampung tentu
CL rasa gembira tak terkira..

amza said...

Salam En.Lie.... alhamdullilah banyak imfo yang ana dapat dan foto2 yang mengharukan dalam PDKM. Insyaallah esok ana dan 6 org sekeluarga akan ke sana hingga Aidilfitri... rasanya boleh ke ana nak join CL menyambut Aidilfitri?...
Wasalam........

Abg Mgt said...

Salam,

Alhamdulillah,

Berkat doa CL, adik saya bersama rakan2nya dah selamat sampai di KLIA jam 11.05 pagi tadi.

Terima kasih yang tak terhingga diatas kerjasama dan layanan yang telah diberikan itu.

Hanis said...

salam,

abang, tak payah susah2 k..lg pon hanis baru sangat beli last 2 month...

....salam pak megat, pak tam dah sampai KLIA?... alhamdulillah. .. semoga pak tam sihat & selamat sampai d kedah pula.

KSPulau said...

Salam CL.... waaa.... sebut je nama cik lie, dapat diskaun yer... nak beli jugak...errr... biik tu kalau sebut nama cik lie dapat diskaun 90% tak?

cikgu mas said...

Salam

KSPulau tak payah sebut nama cik lie sebut nama abg samad CM bukan diskaun free sekali KS,,eleh CL tak per,samad dah call Cm kt sini.. 7 pasang rolex berbagai fesyen dia dah beli untuk CM,setiap hari CM boleh bergaya dgn jam baru...

"aduh,,terbayang2 seri wajahnya ketika sesi webcam berlangsung di satu pagi yg indah..bilakah ia akan berulang lagi???? ngeh,ngeh,ngeh...hehehehe

manzlie said...

salam Hilmy..

alhamdulilah...rezewki datg dari allah swt kan..
waslam

manzlie said...

salam Yem..

memamg gembira tak terkata di buat nyer...

waslam

manzlie said...

salam amza..

hmmm takda maslah kalau nak berya dgn sya disini..tetapi jgn lupa noohh abwak ketupat dan rendang..heheheh


waslam

manzlie said...

salam abg megat..

alhamdulilah mereka telah selamat smapi di mesia...

syukran

waslam

manzlie said...

salam Hanis..


ok lah ..mafi muskillah...heheheh

waslam

manzlie said...

salam KS PUlau..

Bilik takda lah diskaun sampai camtuh..tingi benar tuh..heheheh

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

amboi ..teringat dia sampai skg duk berweb cam dgn si dia tuh....secara live lak tuh...takpa aar cikgu hepi sya pun he[pi...heheheh


wasalam

Asnija said...

Cik Lie....

Mafi muskillah tu apa?


(ps: I love you kar???)

Asnija said...

Cik Lie,
Saya pun nak mintak maaf jugak la...dosa saya banyak sangat dengan Cik Lie ni...

Rasa-rasanya saya nak minta maaf sekarang, tak sanggupmintak maaf masa Hari Raya, sebab berjauhan, nanti sedih sangat, saya ni kalau dah sart nangis, 7 hari 7 malam tak boleh berenti, tahun ni saya raya rumah mak montua, segan la kalau tiap hari dia asyik nampak saya keluaq air mata...

saya minta maaf sekarang la noh...duit raya kalau cik lie nak kasi saya masa raya pun buleh...tak payah cepat-cepat la no...saya tahu belum tukar laie tu...tak pa...tak pa...duit riyal pun saya terima....

manzlie said...

salam Datin Asnija..

Mafi muskillah tuh bukan I love you..maksud nyer NO Problem..


aikk Datin pun macam ayah zain jugak ker..awal awal dah mintak maaf..tak aci lah..kita nak duit raya dari Datin, datin lak mintak kat kita...

Nanti balik jgn lupa aar...bagi cheq duit raya tau..

waslam

safiudin dot com said...

salam sdr manzlie,

tentu seronok dapat berbuka dengan orang kampong.

alhamdulillah menunya pun macam di malaysia.

safiudin dot com