MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 2 September 2009

" Suasana dalam Haram...

" Depan Pintu masuk Utama, King Abdul Aziz Gate 1, ramai Jemaah , agak sesak jugak ...alahmdulilah
Suasana di lorong utama di dalam Masjidil Haram.....

Sewaktu masih lagi menunggu masuk waktu solat Zuhur ketika ini...


37 comments:

cikgu mas said...

salam

pat-pat siku lipat...sambung CL

Hanis said...

takkk aciiiiiiiiiiiii

manzlie said...

salam cm/hanis..


Pat pat siku lipat
top two cm dan hanis dapat



waslam

Imran Paris said...

CL, CM, Hanis....saya pasrah dgn kegagalan ini....wkakakaka.

En Li...saya nampak semakin cantiklah suasana dalam Masijidil Haram, depa baru cat ke atau seri Ramadhan ?

Pat pat siku lipat walau dpt no 4
Balik buka nanti harapnya dptlah makan lepat :)

cikgu mas said...

Salam cik lie

sungguh nostalgia pic 1 tu,tu lah pintu kuar masuk cikgu dulu ketika di Mekah....tqvm

pantun untuk hanis..

Aci-aci bukak pintu
tak aci ker lagu tu....

hehehe..dik !!!!tak de konspirasi yer..

pat2 siku lipat
sapa cepat dia dapat,,,,

manzlie said...

salam Imran...

jangan begitu..still top 3 kan...heheh taniah..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas..

wahhhh macam tau jer time sya nak buat entry tuh...

kueh koci kueh bahulu
No satu cikgu dulu

waslam

ibu,mommy,mom... said...

Ha ha ..berpantun pantun pulak tu..Amboi amboi..

Salam Cik Li..
Ya ALLAH indahnya mereka mereka yang berada di HARAM ketika ini.Sesak sungguh nampaknya.Alhamdulillah..

manzlie said...

salam ibo,mmommy..

alhamdulilah dah ramai dengan jemaah skg..

waslam

Ayah Zain said...

Salam Lie,

Alhamdulillah dapat juga ayahzain masuk. Trafic jam teruk bangat.

Ramai sungguh tetamu Allah. SubhanaAllah. Semoga aku di antara mereka

UnCLe pEt.. said...

best nye.. doa2 kn la ktorg plk smpai sane ek cik lie..

Mrs Att said...

Pernah solat betul-betul depan pintu ni....... sebabnya
terlambat ......lalai.....
ghalit.....

PINATBATE said...

salam cik lie..
dah ramai sesak mcm musim haji yek..

pat belas siku lipat
dapat no 14 hari ni kakpinat makan lepat..

pantun macam tu boleh ker? hihi

Noor said...

Salam..

he he.. aci lambat 2 minit.. terus CM bertahta lagi..

CL.. masuk minggu kedua berpuasa bertambah ramai lagilah jemaah.. seronok kan kan..

bonda said...

salam cik lie,ramai nyer jemaah nak beribadat.....musim haji sok lebih lagi ker cik lie???

bonda said...

cik lie apa juadah ari nih????? roti lagi....

cikgu mas said...

Salam..

hehehe best gak pantun kak pinat..CM sambung arr

pat-pat siku lipat
meh lah sikit lepat..

noor !!!!!..CM ghinduuuuu lah kt hang,,,pi Paris,pi Makkah,umah CM jarang2 jer datang...huhuhu

Ayah Zain said...

Salam semua,
CL nak tumpang lalu :

Imran, ayah zain g paris tadi tapi kapal terbang tak mahu landing. Sama gak ngan CR, tak boleh masuk rumah.

Rumah CM boleh pulak masuk. Rumah CM cantiklah sejak dua menjak ni ngan abang samad tu. daringgggggggggggg

manzlie said...

salam ayahzain..

alhamdulilah...dapt gak amsuk yer rumah ku..

wasaalm

manzlie said...

salam Unmcle Pt..

inysallah..i will yah...

syukran

waslam

manzlie said...

salam Mrs Att..


memang dahr amai sekang nih....


waslam

manzlie said...

salam kak PInat..

hmm boleh gak lah pantun tuh..ahaa dah ramai dah..


waslam

manzlie said...

salam kak Noor..

dah nak masuk 10 terakhir ramdan lagi ramai kak..


waslam

manzlie said...

salam bonda..

musim ramadan lagi ramai dari musim haji jemaah...satu saudi dtg sini duk beribadah..


wasalam

manzlie said...

salam bonda..

makan roti tamis dengan sardin jer..alamdulilah

waslam

arulz_adnan said...

salam...

lame x jenguk..internet baru bersambung + format pc..huhu

rami tul sane..seronok suasana cmni..miss it..

abg slalu doakn sy yer musim hj ni dpt ke sane. dlm perancangan ni.. :)

manzlie said...

salam arul..

alhamdulilah..s.emoga allah permudahkan rancangan adik nak mai sini musim haji nanti dan jgn lupa mai jumpa abg tau..

wslam

roslaini saad said...

Terima kasih kerana menyediakan blog yang begitu menarik...saya begitu teruja setiap kali membuaka blog tuan...semoga pengisian ini diberkati Allah SWT

manzlie said...

salam akak Roslaini..

alhamdulilah dan terima aksih jugak kerana sudi melyari blog sya..


waslam

Ayah Zain said...

Salam Lie,
Ya betul Lie, umah u ngan umah cm jer yang ayahzain leh masuk kat kl ni yang lain2 tu x boleh.

Salam ceria.

rezeki said...

Salam CL,

Semoga sentiasa dlm keberkatan Allah,
kalau lambat spi haram mmg boleh solat kat lorong2 utama tu, tapi habis solat siaplah kena halau dgn petugas2 haram. "haji-haji,toriq...... sambung CL ayat2 tu. Rindu , lama tak dengar

p/s : CL, juara liga emas kejohanan olahraga PKDM nampaknya jatuh kat CM hihihi.
Alhamdulillah

manzlie said...

salam ayah zain..

slam ceria gak untuk ayah zain..

waslam

manzlie said...

salam rezeki..

hehhehehe..
" ya Hajii.. Ya Hajii..toriq...mukilaahhh..."

waslam

safiudin dot com said...

salam dari mt, melaka

alhamdulillah.

ini lah kekuatan kita.

manzlie said...

salam saudara safiudin..


alhamdulilah....kekeuatan yang di beri oleh allah swt pada hamba hamba nyer..insyalah

waslam

AbbotCottage said...

Salam

Waaa ramai sungguh. Kami dulu tak berkesempatan ikut pintu tu, ramai sangat kat situ. Sepanjang masa cuma guna pintu umrah. lg pun memang otw ke hotel klo lalu situ. Alhamdulillah, bertambah ramai ya jemaah.

Abg Mgt said...

Salam,

Alhamdulillah, untuk makluman CL adik saya bersama rakan2nya dah selamat sampai di KLIA jam 11. 05 pagi tadi.

Berkat doa restu CL, perjalanan mereka semuanya dalam keadaan baik.

Semoga budi baik CL Yang Maha Esa dapat membalasnya.

Didoakan agar CL cepat dapat jodoh.

Amin..........