MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 7 May 2010

" Selamat Pagi Mekah - Kisah Unta..."

Duk pikat memikat kah....?
Aikkk....dah jadi camni lak...!!!!!!
Apa lah Mamat nih duk 'buat' ??????
Haaa....tuh dia hasil Nyer...Susu Unta...sedappppp tau....
Posted by Picasa

62 comments:

Azima said...

Salam

CM said...

camel tu

Azima said...

salam Cl...

Azima said...

Salam Cl...

Susu unta taste dia sama dgn susu kambing tak???

manzlie said...

salam azima

taniah...Ratu pecut...

emas dan gangsa

waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


taniah..perakkk


waslam

manzlie said...

salam azima


tak sama aar..rasanyer


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


unta lah tuhh


waslam

kak su said...

Salam CL

CM said...

cm teringat cerita mutawiff perempuan arab matanyer seperti unta..redup n bundarr...

Azima said...

CL..demam2 ni kalau bleh minum susu unta best gakkan???

Not well la arini...having sore throat n viral fever...Cl,past susu unta tu..sure I feel bter lpas minum tu..

kak su said...

Salam Azima n CM


Tahniah ...akak baru jer balik..yeh..yeh..boleh joint adik2 akak...

Wslm

CM said...

salam

cm pulakk pernah rasa susu unta tp tak pernah rasa susu kambing..su unta boleh buat face mask lg..

kak su said...

Salam ...

Haa..adik akak demam..ngaper???

Cuaca ubah2 yer...ingat minum air byk2 tau...

Wslm

rosli said...

Salam CL,

Byk susu unta tu, saya pernah cuba dulu, tp belum serasi....saya tau byk khasiat tp memerlukan masa nak minum susu tu. Info yg bagus dlm entri ni.

Tahniah Azima dan CM

Azima said...

Salam Kak mas..
Salam Kak Su..

Dah tak larat nak komen la CL...terketaq2 tgn ni..the whole body pain..tekak pun sakit...nanti doa utk saya yer..TQ.

Gud nite

kak su said...

Salam CM...

sayangnya...buat maskara...huh.. kayo tuu...

minum tak larat kan so tempek kat muka...hee...heee...

Wslm

My Life said...

salam

dear cl

alhamdulillah sedapnya susu unta tu

tahniah kak azima.. tahniah cikgu

CM said...

salam..

CL

gambar no 2 tu,yg cm tau dan diberitau dulu,unta takkan keluarkan susunyer sebelum dihisap oleh anak unta terlebih dahulu,pas anak unta hisap baru boleh gembala perah susunyer...kira kita minum lebihan anak unta tadi..

gambar no 1 tu..proses usha anak unta lah tu,supaya pi hisap susu maknyerr...baru boleh kita perah pulak.

hehehe..cm ni ariff bab susu menyusu ni,tak caya tanya abg samad

Azima said...

Sorry kak su..hari ni demam la kak..maybe sbb cuaca pnas sngat kot...pas tu kurang minum ayaq..sbb tu jadi mcm ni..adoi!!!

Lain kali kita chat yer kak..

Thanks En.Rosli n My Life

manzlie said...

salam kak su...


apa kabar...?


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


ohh ye ker cerita nyer macam tuh...!!!!!

good info


waslam

manzlie said...

salam azima


demam ker..? hmmm sama lah dengan kak noor kita tuh...teruk dia demam dah hampir seminggu dia demam..satu keluarga lak tuh...marilah kita doakan moga beliau lekas sembuh yer...insyallah


waslam

manzlie said...

salam rosli..

cuba cuba lah minum..nanti sure ok punya


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


wahhh..hebat nyer dengan info di beri...ahiksss


cl pun tau gak..sengaja buat suspen ajer..heheheh


waslam

manzlie said...

salam azima..

minum jer air kelapa muda...insyalah oklah tuh....
demam pun still leh jadi ratu trek...kira tak teruklah tuh..heheheheh




waslam

manzlie said...

salam my life..


memang sedap susu unta nih


wslam

LiNda said...

Salam ziarah ...

susu unta . Boleh di buat mask ?

waahh... penuh khasiat dan berkualiti .

manzlie said...

salam linda..


tu yang di bagitau oleh cikgu kita nihh

waslam

che'na said...

SAlam CL,

Baguslah info CM, sy x tahu pun, at least ada percambahan minda pasal unta. Tahniah Azima n CM

che'na said...

SAlam CL,

Bila plak CL pi terjah unta? Susu unta dalam bekas tulah dibotolkan utk pgunjung minum ye..

مسافر_اسلام said...

Salam bang lie...ini susu segar dari ladang ye...ia lepas proses perah, terus boleh diminum ke? tak payah masak dulu ke?

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

kak nab terlewat sudah...kempunan susu unta! dah abis ke...

betul apa CM kata tu...susu unta boleh guna utk buat face-mask..

boxhousestudio said...

salam Cl..

i tak sempat minum susu unta..tapi kan nana boleh gogok sebotol tu dan cicah lagi dengan roti..licin botol tu di buatnya...pastukan besok tu dia bagai nak demam..langsung tak iring ke masjid bersama...itu yg cl selalu nampak BHS sensorang bila ke masjid or jumpa Cl..hi hi hi...tu la penangan susu unta...oh ya ayah nana suh bawak balik ...basi pun tak pa...adeh!!!.ha ha ha

rezeki said...

salam cl

unta hehehe

masa sesuai nak lawat ladang unta ni kalau cl nak tau pepagi sebelum subuh,

psl masa tu kita boleh lihat unta ni gosok gigi hehe

kalau gigi unta tu kuning, sah tak gosok gigi pakai colgate hehe

Kak Sidah said...

Salam CL,

Teringat masa g ladang unta masa tu

YB said...

Salam CL

Lain kali nak campur dgn milo. Cara tu baru boleh masuk kot. Harap unta jgn kecik hati.

nurniliatie said...

salam.. xpenah minum susu unta.. tapi nmpak mcm sedap :)

Musa b Mohd Yusuf said...

alhamdulillah..dah rasa masa pi umrah dulu... sedaap...x de bau.. buih banyak..kene tapis..klu unta xde susu masa tu, kene pangge anaknye utk isap susu tu dulu..trigger lebih kurang la maksudnya...lagi satu mahaiii...

kucingorengemok said...

salam... orang kata buat awet muda pun bagus ye? kalau tak habis minum tepek² sikit kat muka :)

Ummi Humaira said...

salam CL...

walau dah pernah bkali kesana tapi akak tak pernah ke ladang unta lagi, harap2 kali ni dpt ler peluang nk minum susu unta kat ladangnya...

Zie said...

Salam CL,
Cara jemaah nak bawak susu unta balik Msia mcm ni... kita bekukan dulu susu tu dlm botol2 kat peti ais bilik, pastu bila balik bungkus dgn s/khabar & tuala dan masukkan dlm bagasi. Sampai Msia masih ada yg beku & sejuk lagi (8 jam + 2 ke kpg)Skrg ni syarat penerbangan agak banyak, tak tau la boleh lepas ke tidak... lagi satu masih berkhasiat lg ke... hehehe.

nadz said...

Salam CL,

Kalaulah dapat minum susu unta waktu-waktu macam ni kan bagus.. tak payah lagi minum Anlene.
Terima kasih kerana paparan unta dan info dari pengunjung yang lain.
w/salam

shami2 said...

salam CL...

Alhamdulillah...

N3 unta..
sejarah keajadian unta terbukti kebesaran Allah Taala
Makhluk istimewa buat tunggangan
Nabi2 kita...
Pasti banyak keistimewaannya

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, pernah bawa balik ke M'sia utk agihan kawan2 mungkin khasiatnya berbeza tapi tetap segar.

Amin.

tq.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Padang pasirru ...
Wal pokok-pokok aae ...

Hmmm ...




Putih-putih susu unta...

Ariff Budiman said...

Salam CL
Bagaimana rasanay susu unta. Samakah rasanya macam susu lembu

Hajah Zainab bt Abdullah said...

unta adalah haiwan yang sangat istimewa. dia mempunyai memori yang sgt baik.

Marla said...

I like....

safiudin said...

salam sdr,

tahniah azima dan cm....

kisah unta pulak.... maaf saya tak pernah minum pun susu unta ni...

bagaimana rasanya...hehehehe.

harap dapat merasanya nanti...

ps: teringatkan kuda tua yang telah dijual untuk buat tambang ke sana....hehehe..

Atikah said...

Salam cl,
Besarnya anak unta....

mnasir said...

Salam

Sodapnya, ari tu sempat minum sebolot 300 ml shj.

mnasir said...

Salam.

Maaf, salah ejaan:

sebolot = sebotol

S said...

salam,

dahrasa susu unta. sedap.!!
minuman kegemaran rasulullah.

manzlie said...

salam marla..

i like too..


waslam

manzlie said...

salam dik tikah


memang besar pun hehheheh


waslam

manzlie said...

salam kak s..


sedp kan rasa nyer kak


waslam

manzlie said...

salam ariff


sedap rasanyer.


waslam

manzlie said...

salam hajh zainab

sedap..memamg istimewa..tapi ada cerita di sebaliknyer...


waslam

manzlie said...

salam mnasir


sedap...wahh dah kira bagus tuh


waslam

manzlie said...

salam saffiuddin..

nanti dtg sini jgn lupa minum yer..


waslam

ibu,mommy,mom... said...

Salam Cik Li..Tulah haritu ke sana,ada try ...tak rasa payau or hanyir pun..ok boleh minum:)