MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 31 May 2010

' rObOh kAwAsAn gHaAzAh..."

Banyak bangunan dah di kosong kan untuk di roboh kan kelak...
Bangunan hotel ni pun sama gak akan dirobohkan..
Area ghaazah nih berdekatan dengan area masjid Kucing...
Dekat dengan area Pintu Babu Salam MH...
Posted by Picasa

58 comments:

Azima said...

Salam

Azima said...

Sib baik...tadi nak jadi alam dah....

Rahmat Ilahi said...

Salam CL..

manzlie said...

salam azima


taniahh...ratu trekk pdkm..


wasalm

Azima said...

CL,dah byk bangunan dirobohkan yer...meskipun diganti yg baru..tapi sedih jgkkan...

Mana kak Su ni...
Kak su ampunkan adikmu ini....

manzlie said...

salam azima


taniahh...

emas dan perakkk


waslam

Rahmat Ilahi said...

he he dpt potong azima arrr...

manzlie said...

salam tn haji rahmat


taniahhh


raja potong...


gangsa..


waslam

manzlie said...

salam azima..


banyak dah diroboh kan untuk pembangunan pembesaran MH..

wasalm

Azima said...

Aikkkkk...saya cari Kak Su,tapi Tan Sri Rahmat Illahi yg mai...

Salam pak cik...

Rahmat Ilahi said...

Kak Su dh chek out,
ini pak aji plak chek in he he he..

kak su said...

Salam CL

Biar betul ada lagi 10 n3 ker menjelang tengahmalam..

Jangan la..akak nak jadi ibu mithali niii...

manzlie said...

salam kak su


sebab ..tiga ratu masih mengekori rapat...masih berpeluang potong memotong di garisan akhir nih...hehehheheh


wasalm

Rahmat Ilahi said...

Mlm ni pak aji x leh g semejid arr.. ada budak dtg blaja ngaji.

kak su said...

Salam Azima...

akak ada tapi nak gi dah nii..anak akak merenggek rindu kan cucur udang nii..dah bagi karipap nak cucur lak..

kena layan....
Dik akak pun bergurau lah yaa..

Wslm

Azima said...

Kak Su,tu la pasal....

CL sesaje nak suruh kita dok pecut tu..pas tu dia yg jadi tkg gelak kat belakang....

norrrti arrrrr CL..

Rahmat Ilahi said...

Tan Sri?????

Jgn bagi pangkat tinggi sgt kt pak aji ni nanti lupa daratan, ishk lupa daratan x pe lagi bimbang lupa ingatan jer he he he...

Azima said...

Pak Cik Rahmat...saya ingat pak cik xleh gi masjid sebab cutiiiiii...hehhehe
Ropa2nya ajar budak mengaji...bagus2x

Gurau yer pak cik...No joke no fun arrr

kak su said...

Salam CL...

Boleh tak akak suruh anak akak tunggu rumah CL nii sementara akak masak cucur tuu...

Boleh la.. tak kira tipu kan...kan..leh yaa...hee..heeee....

Wslm

Rahmat Ilahi said...

Sayang gak bila bangunan sekitar MH di robohkan, tp in future mungkin itu lebih baik untuk keselesaan jemaah dari seluruh dunia kan...

Rahmat Ilahi said...

Kat tmn lorong pak aji x de orang leh ajar, jadi fardhu kifayah kepada yg berkemampuan mengajar... Kalau ikutkn kerja kita rasa x mampu dh, tp jiran2 lorong merayu sian pulak kn...

psssst Azima, yg cuti tu mak aji korang ler he he he.

kak su said...

Salam CL

Laa.tak jawapan dari Tuan Hakim yang adil maka akak kena tutp buku laa...

Bye Azima n CM teruskan perjuangan anda...doa akak mengiringi kalian...
hee..heee...sedih tak???huk..huk..

Okay Azima...anak akak dah panggil tu...hee..heee...

Wslm

manzlie said...

salam kak su


oklah tuh...heheheh

w
aslam

manzlie said...

salam azima


pecut jgn tak pecut...


waslam

manzlie said...

slam tn haji rahmat..


alahmdulilah....

syukur kan...


wasalm

manzlie said...

salam azima/kak su/cm


cl duk kena buat audit nih...

sengit pengkiraan nih...lotih lah den .sapa kah juara RAut/Raja Pedcut PDKM Bulan Mei...?????

tungguuu entry kul 12.30 malam nih...heheheheh.


waslam

manzlie said...

salam tn haji rahmat..


alahmdulilah...untuk keselesaan jemaah jemaah jugak kan

waslam

Rahmat Ilahi said...

Pak aji sure x menang...

tapi cukuplah sekadar turut sama memeriahkan arena PDKM.. betul tak Cik Tun BoxHouseStudio (BHS) ????

Noor said...

Salam cl..

amboih.. seharian senah tak mai lawat umah bang jamil nie.. ghupa-ghupa nyer berderet N3.. mak aihh.. jenuh nak khatam.. heh heh

Noor said...

Salam CL..

oooo malam nie kluar senarai juara utk bulan mei arr.. sengit2.. apa2 pun cm, kak su & dik azima.. jangan lupakan kak ngah arrr.. kita share2 tau.. ahiksss

rosli said...

salam CL,

Mesti kawasan yg dirobohkan ini satu ketika dulu byk kenangan kepada beribu jemaah dari Msia yang terdahulu.

Tp apakan daya utk buat pembangunan yg lebih besar dan moden mereka terpaksa dikorbankan.

Rahmat Ilahi said...

Ada satu nostalgia ttg Ghaazah,
Ada 3 org jemaah wanita warga emas sesat kemudian mreka dihantar kat area ghaazah. Dr ghaazah mereka naik teksi ke maktab 80 jalan ajiyad, kena bayar SR 70. Kalau jln kaki 15 minit insyaAllah sampai. Ujian dr Allah SWT.

Noor said...

Salam CL..

banyak sungguh perubahan.. jenuh nak kenai balik tempat2 yang pernah dilalui..

cl, bang megat & kak as tak mai jumpa cl lagi ke??.. ghindu arr kat depa berdua..

psstt.. salam tan sri hj rahmat.. kak ngah tumpang ngaji bley??.. ahikss

Rahmat Ilahi said...

Salam Noor aka kak ngah aka Senah,

Ari tu pak aji offer dh, tp cik Senah jual mahal, kata abg jamil x kasik lah... x leh xleh, Kalau Cik Tipah boleh heheehee...

Noor said...

Salam Hj Rahmat..

kak tipah dah khatam banyak kali.. cukup2 lah tu.. letih senah kukus pulut kuning bila kak tipah khatam.. heh heh

ampunnnnn kak tipah

Rahmat Ilahi said...

Salam Cik Senah...

Khatam Al-Quran ni tidak dihadkan... lg byk lg bagus...
Cik Senah yg rajin sgt kukus pulut kuning tu kira sukarela arrr... x de sape2 pakse kn.

CM said...

salam..

kalau dgn pak haji tipah nak jer belajar..abg jamil izin punyerr...

pak hajiiiii ajar tipah taranummm arrr...mak haji tak kisah dgn tipahhh...tp kalau dgn cik senahh kak haji mesti naikk anginn...hehehe

safiudin said...

salam sdr,

tahniah azima dan rahmat...

perubahan untuk kebaikan semua.

Rahmat Ilahi said...

Salam CM aka Cik Tipah,

Mau x naik anginnye asyik2 makan pulut jer.. ahik hik hik..

Cik Tipah,
mula2 bc lgu bayati pastu nahwand pastu lak jiharkah,
hok biasa2 3 lgu cukup arr dulu. Kalau dh leh bwk 4 lagu bleh masuk AQ tuh!!!

mell said...

salam CL.
huhu, xjadi lah pegi mekah. tiket penuh. sy ngan adik xdapat tiket. cancel lah jawabnya. insyaallah pegi masa puasa nanti. CL tolong doakan ye mudah2 han ada rezeki. nak kirim doa ni. saya nak berangkat ke US dah rabu ni, semoga perjalanan sy mengelilingi dunia selamat dan sentiasa di lindungi allah. nanti CL tolong doakan depan kaabah ye. hehehe.

wassalam.

p.s: rinduuu kaaabaaaahhh sgt2!

kak su said...

Salam CL dan warga PDKM

Baru terbaca e-mail Pn Sabariah...dia terharu kerana dihargai dan didoakan oleh kita semua...

Boleh ke akak jadi wakil ucap ribuan terimakasih dari beliau utk semua...

Boleh lah kan...

TERIMA KASIH...

Wslm

CM said...

salam cl

roboh nanti depa ganti baru

mokhtar said...

salam cl....
area ni byk kenangan masa kami umrah dok kat hotel sinilah. dah kena roboh...nanti p lagi tak kenal dah.. sedih ada kerana dah hilang kenangan... seb bek ada gambar2... tapi untuk kemudahan jemaah... alhamdulillah...

Ayah Zain said...

Salam Lie,

harap sihat2 sahaja

manzlie said...

salam mokhtar..


nastalgia tuh kan...


waslam

manzlie said...

salam ayah zain..


alahmdulilah...sihat sejahtera


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


roboh gantikan yang baru ....


wasalm

manzlie said...

salam kak noor


apaa...nak bagi pulut kuning lagi ka..?

sapa kawin..?


waslam

manzlie said...

salam kak su


bleyy....apa sajaer...

waslam

manzlie said...

salam tn haji rahmat..


wahhh....baik betul abng aji yerr...


waslam

manzlie said...

salam mell

alahmdulilah...dan insyallah


waslam

manzlie said...

salam saffiudin


alhamdulilah....banyak dah perubahan disini


wasalm

manzlie said...

salam tn haji rahmat..


oh ye ker...


mahal lah tuhhh


wslam

manzlie said...

salam kak noor


nak bagi 4 ker...hehehehehe


waslam

manzlie said...

salam rosli...


memang menjadi kenangan lalu tau..


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas

kan aba gjamil dah ajar dulu...!!!! lupa ka...atau buat buat lupa..?


waslam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah untuk pembesaran dan kemudahan jangka panjang kpd semua Jemaah bertambah meriah lagi.

Amin.

tq.

boxhousestudio said...

salam cl

mengusik jiwa..sumer tempat kenangan sudah tiada....hu hu hu