MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 19 May 2010

" SELAMAT PAGI MEKAH- DePaN PinTu KaAbAh.."

Masyaallah...suasana Depan PINTU KAABAH...
Jemaah berasak asak tuh...
Subhanallah....tiada lagi kata kata dapat ku UCAPkan..
Posted by Picasa

58 comments:

che'na said...

Salam CL,

Rindunya Kaabah

rozainidouteh said...

salam CL

che'na said...

Salam..

Ramainya org nak berdoa di tempat mustajab.

rozainidouteh said...

Salam CL,


Rasa rindu yang meruntun di hati........

rozainidouteh said...

salam semua warga PDKM

rosli said...

Salam CL,

Bestnya waktu ni, teringat saya dapat berpaut depan pintu Kaabah, tp tak dapat lama, sekejap saja, selepas tawaf wida...Syukur sgt masa tu, Allah bagi saya peluang masa tu.

Tahniah che'na dan rozainidouteh

manzlie said...

salm che na

taniahhh


ratu trekkk pdkm


waslam

manzlie said...

salam rozaini


taniah...perakkkk


waslam

manzlie said...

salam che na..

taniahhh


emas dan gangsa...


waslam

manzlie said...

salam che na


alahamdulilah


ramai skg ni



waslam

manzlie said...

salam rosli


alhamdulilah


nostalgia kan tempat niii


waslam

shami2 said...

salam CL...

Alhamdulillah..

Dekatnya gambar depan pintu kaabah ni....teruja sangat tgok gamabr ni..CL jgan lupa doakan kami semua yaa...
terima kasih atas kiriman gambar2 yang macam nih....rasa dekat sangat....

che'na said...

SAlam CL,

Ada org tu tunggu CL sampai jam 1 pagi. Dia ingatkan YM tu CL tel gaknya. Sy pun kena belajar YM lps ni.

Ummi Humaira said...

salam CL...

semakin hari semakin dekat sangat rasanya....

rindu pada baitullah , terima kasih pd CL .

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Teringat kembali kenangan lalu..

SiNoMoSa said...

Rindunya kepada Baitullah..
Di saat air mata keluar tak henti2..
Bila berjaya mengucup Hajar Aswad..

SiNoMoSa said...

CL,

Kerinduan dan kesayuan masih terasa lagi kini..
Terasa mcm tak puas shj berada di MH..

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, mengamit kenangan lalu berpaut di jenang pintu kaabah setelah menunggu beberapa ketika dan diberikan peluang oleh Allah , berdoa dgn sepuas2nya memohon keampunan
tanpa disedari air mata mengalir ...

SiNoMoSa said...

Melihat pintu Kaabah itu..
Memang mengingatkan sy pada kenangan yang tak mungkin sy lupakan..
Huhu tetiba sedih..

SiNoMoSa said...

Betul tue Pak Itam,
Air mata keluar tanpa dipaksa-paksa
Huhu betapa kerdil dan hinanya rasa diri ini huhu

nadz said...

Assallamualaikum CL,

Terima kasih kerana tunjuk gambar pintu Kaabah buat tatapan. MasyaALLAH ..Terasa syahdu ke dalam jiwa..rindu untuk menatap MH.
w/salam.

Azima said...

Salam Cl,

Terima kasih atas N3 ni...terasa mcm berada dkt depan pintu Kaabah...

Doa2kan kami yer Cl agar Allah mempermudahkan kami semua bila ke sana nanti..InsyaAllah

Ayah Zain said...

salam CL

Alhamdulillah. Syukur kepada ALlah yang memberi nikmat

CM said...

salam

selamat pagi mekah
selamat pagi ciklie...moga hari yg bakal dilalui ini adalah hari indah dan masa yg bermanfaat..moga segala impianmu menjadi kenyataan..insyallah..

terbayang diruang mata indahnya multazam..

kak su said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Cam tu rupanya yer...

Wslm

Umi Azuddin said...

Salaam dan selamat pagi CL,

Sayunya hati.

Agaknya ada peluang tak bagi jemaah muslimah mendekati pintu kaabah seperti jemaah dalam gambar ni... rezeki masing-masing la kan... Allah yang tentukan.

VpeaceV

manzlie said...

salam ummi azzudin..


insyalah ada peluang camtuh...


walsam

manzlie said...

salam cikgu mas


alahmdulilah..mekasih atas doa mu


waslam

manzlie said...

salam rezeki..


alhamdulilah....nostalgia lama pasti mengamit jiwa saudara


waslam

manzlie said...

salam dik shima...


sabar lah...jgn bersedih nohhh


wasalm

manzlie said...

salam nadz...


alhamdulilah....


syukur dng nikmatnyer..


wslam

manzlie said...

salam che na..


laaa ye ker...


aduhai....cl pun duk tunggu dia online...takda pun


waslam

manzlie said...

salam azima..


alhamdulilah...syukur...dan insyaalah akan sya doakan yer..

waslam

manzlie said...

salam ayah zain..


alhamdulilah...



syukur bila dapat berpeluang menatapnyer


waslam

manzlie said...

salam kak su...

begini lah keadaanyyer..


wsalm

Kakzakie said...

Salam CL,

Teruja benar melihat pintu Kaabah ni. Belum dapat lagi menyentuh pintu Kaabah walau dah dapat menyentuh Kaabah dan Hajarul Aswad. Ya-Allah moga suatu hari hajat hamba Mu ni terkabul jua hendaknya.

Wassalam

PINATBATE said...

Subhanallah..! depan pintu kaabah yg menjadi idaman..

taj said...

Salam CL...

apa khabar CL?
taj alhamdulillah, makin sihat sejak balik dr kelantan...asyik makan ajer...syukur nikmat rezeki Allah

best la kelantan(promote nih)...hari itu pergi ziarah jemaah umrah sebenarnya & sudh jadi keluarga angkat pula...baik sungguh ibu & ayah...cerita jg psal CL yg kerja di Mekah dan ibu ingin jumpa CL nanti bila umrah bln ramadhan ini...setiap 2 kali setahun ibu & ayah akan umrah ke sana...org very humble btul w/pun kayaraya...

syukur pd Allah,dipertemukan orang2 spt mereka...

manzlie said...

salam taj..

alahmdulilah...

jgn lupa suruh mak aaayah jumpa cl tau..


wsalm

manzlie said...

salam kak pinat....



insyalah nanti dapt lah ke sini lagi,....


wslam

SUHAIMI said...

Salam Cl..

masing2 ingin berdoa di tempat yg mustajab.........

ijoismart said...

Salam CL
Multazam ialah tempat yg digunakan oleh jemaah haji untuk memulakan tawaf atau utk berdoa. Disunatkan berdoa serta diletakkan pipi, dada dan lengan serta 2 tapak tangan di sini. Seorang sahabat Rasulullah SAW iaitu Abdullah b Amr telah bertawaf di sekeliling Kaabah, kemudian bersolat dan selepas itu mengucup Hajar Aswad. Kemudian beliau berdiri di antara Rukun Hajar Aswad dan pintu dgn meletakkan dada, muka, dua lengan serta tapak tangannya di dinding Kaabah. Beliau berkata; "Demikianlah aku melihat Rasulullah SAW melakukannya"

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah semuga kerinduan ini disampaikan pd satu ketika nanti.

Amin.

tq.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Ya Allah...CL begitu hampir dgn Kaabah...terima kasih dpt lihat dgn jelas...rasa pilu..

safiudin said...

salam sdr,

tahniah che'na, rozainidouteh...

gambar 'feberet' ni...

mendamai...biarpun bersesak... >



http://safiudin.com

YB said...

Salam CL

Pandang kaabah pun dapat pahala.

safiudin said...

sambung lagi...

bijak sdr ambil 'shot' ni..

ps: masa nak ambil gambar ni kena memanjat ke? atau angkat tangan aje?

http://safiudin.com

rozainidouteh said...

Salam rosli dan CL, terima kasih kpd warga PDKM, saya masih baru lagi.......

Rahmat Ilahi said...

Salam ziarah hj CL,
Salam ziarah sume sahabat PDKM...

Rahmat Ilahi said...

Tahnia che'na ngan Rozaini
Juara N3 nih!!!

Rahmat Ilahi said...

Syahdunya Hj CL...

Bertambah rindu bila menatapnya.

Rahmat Ilahi said...

Syukran Hj CL, pos gambo ni... sedih tetiba je meruntun kalbuku

rindu sungguh pd kaadah tu.

rozainidouteh said...

Salam, Rahmat ilahi.


time kasih.

manzlie said...

salam rahmat..


jgn lah bersedih ya..


waslam

manzlie said...

salam saffiudin..

alhamdulilah....gambar peberet dia..

w
aslam

manzlie said...

salam hajjah zainab...

masa nih lah cl duk call akak semalam...hehehehehhe


waslam

manzlie said...

salam yb


amennn...alhamdulilah


waslam

manzlie said...

salam rozaini


afuann....


waslam