MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 27 May 2010

"SeLaMaT PaGi MeKaH - LanDasAn LrT. Part 1...."

Landasan yang sudah siap dibina...
dari arafah ke Mina...
Ada dua hala....
Menuju ke Mina...
Posted by Picasa

56 comments:

kak su said...

Salam CL

kak su said...

Salam

Hari hari besi

kak su said...

Salam CL


Besi oh besi

kak su said...

Alhamdulillah...

Nanti kemudahan canggih menanti...

Wslm

kak su said...

Salam CL...

Tentu dah jamah minum air tea o kan...

Aruah ayah kata 'Gun fire "

safiudin said...

salam sdr,

tahniah kak su....

jalan keretapi dah siap...
dalam akhbar semalam pun dimaklumkan ujian sedang dilaksanakan di sana

kak su said...

Salam CL

Terimakasih di atas info pembanggunan terkini...

Wslm

safiudin said...

salam sdr,

keretapi laju 'gamak'nya..

syukur, alhamdulillah untuk kemudahan semua jemaah haji...

kak su said...

Salam Rosli

Saudara kat pangkor kan..

Dah balik ke???

Wslm

manzlie said...

salam kak su...

taniahhhh Ratu trekkk pdkm


wasalm

manzlie said...

salam kak su...


sapu bersih nohhh


emas , perakk dan gangsa..


wsalm

manzlie said...

salam kak su....


top 5 lagi


taniahh


wsalm

manzlie said...

salam saffiudin


taniahhh

Raja potong...



wsalm

manzlie said...

salam kak su..


begitu pesat pembangunan disini..

syukur


wasalm

manzlie said...

salam ssafiudin


alahmdulilah...


mekasih atas info yang di beri


wsalm

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Landasan keretapi tu dibuat oleh kontrakter Negeri China kan?

manzlie said...

salam kak su..


arinih cl duk minum kopi radix...hehheeheh


wsalm

manzlie said...

salam tuan haji saad.


kontractor dari korea...


wasalm

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah..
Pesat pembangunan tu...mudah jemaah haji lepas ni di sana...mudah-mudahanan ibadah mereka nanti pun bertambah baik...insyallah

shami2 said...

Salam...

Minum kopi boleh ker...karang sakit kepala..tu...

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Tapi bukankah Makkah tidak boleh dimasukki oleh non-muslim? Atau pekerja mereka ialah muslim, cuma projek sahaja milik korea?

ainhany said...

salam CL

tahniah kak su
bilalah tiba saat ceq di atas tuuu??

oooo dah de LRT upernyer...
syukurlaahhh kita mngalukan pembangunan dan kemudahan dan kegigiihan utk kemudahan tetamu allah dsyukuri...
nie kira laju --ala2 monorel ke eRL?

shami2 said...

Salam ..

Hj saad ya saya tertanya2 gak ..sykt korea..pekerja..muslim ka...kalau bukan muslim mereka berada diluar kawasan haram ja kut..tapi saya rasa manager2 besar kut yg non muslim...tukang kerja muslim..betui dak CL..

manzlie said...

salam kak shami dan tn haji arsad..


mereka semua adalah muslim...hanya muslin sahaja di benrkan masuk kedalam kota makkah..


wsalm

manzlie said...

salam kak shami


kopi radix ok jer...bley



wasalm

YB said...

salam cl

informasi yang sungguh berharga.

manzlie said...

salam ainhanny


alhamdulilah...


syukur....pesat sungguh pembangunan di makkah skg nii


wsalm

shami2 said...

Salam...

Pernah terbaca satu pengalaman..satu family bawa maid g nak buat umrah...selama beberapa tahun maid tinggal dengan mereka tapi menmyamar...bila nak masuk tanah haram...tetiba maid itu ghaib..dalam kereta macam tu jer..tak tau kemana sampai hari ni..bila diselidik..dia sebenarnya bukan islam...dari filipina ~ kristian...Subhanallah

manzlie said...

salam yb...


alhamdulilah....

syukur


waslam

Kakzakie said...

Salam CL,

Wah lepas ni kalau pergi Arafah / Musdalifah / Mina tak perlulah bersesak lagi kan. Musim-musim haji selalu kalau dari Musdalifah ke Mina amatlah sesak.

Syukur ada perubahan. Cepat sungguh ye.

manzlie said...

salam shami...


ohh ye ker...


wsalm

ainhany said...

salam cl

mohn laluan
astaqfirullah..
paparan dari kak shami yg menakjubkan..betapa ALLAH memelihara buminya dari kuffar....
terimakasih kak,

semuga ALLAH selamatkan saudara mara kita di sana

manzlie said...

salam kak zakie..


alhamdulilah....mudah mudahan jemaah jemaah haji nanti akan lebih selesa mengunakannyer..
insyllah


wasalm

manzlie said...

salam ainhanny..


ameeennnn



wsalm

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah, nak hampir siap

cuma dari mina ke HC je dlm perancangan

Rahmat Ilahi said...

Salam HJ CL..
Salam sumae sahabat PDKM...

Rahmat Ilahi said...

Amboi kak Su,
Juara sokmo tahniah.

Rahmat Ilahi said...

Lepas ni nanti g wukuf kat Arafah x naik bas dah kita...

Rahmat Ilahi said...

Alhamdulillah..
Kemudahan untuk semua jemaah haji

Rahmat Ilahi said...

Salam Tn.Hj. Azlie
salam pengenalan dari saya Shamsul org Kuantan

habsah said...

salam CL, kita ni silent reader dah bertahun. InshaAllah tahun ni saya, suami dan anak perempuan 5 thn akan menunaikan haji. Boleh tak CL ambil gambar2 stesyen perhentian LRT ni. Tolong ye... nanti musim haji inshaAllah kami cuba contact CL. Wassalam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

selamat pagi...

akak berdoa agar berpeluang menggunakan LRT tu..

shamsul said...

salam. tn.hj. azlie

salam berkenalan dari saya shamsul org kuantan. Saya di perkenalkan oleh rahmat illahi dgn blog pdkm ini. Alhamdulillah ianya mendekatkan saya dgn kota mekah

maklang said...

BEST TU..MUDAH LAH NNT WAKTU HAJI, INSYAALLAH

shamsul said...

Tentu seronok dan gembira tuan menjadi warga kota barakah Mekah.

Noor said...

Salam CL..

Alhamdullilah.. dah banyak perubahan menaik taraf.. kesesakan dapat ditangai dengan ada nyer LRT yang dibena.. namun.. kesusahan dimasa lalu meninggalkan kenangan yang tak boleh ditukar ganti..

CM said...

Salam CL

manzlie said...

salam cikgu mas


apa kabar...?

wsalm

manzlie said...

salam kak noor


alhamdulilah...mudhalah nak gunakan nanti ..

wsalm

manzlie said...

salam hajjah zainab...


syukur..nanti musim haji boleh nanti jemaah mengunakannyer..insyalah


wsalm

manzlie said...

salam rezeki...


dari mina ke HC?..wahhhh...hebat perancangan tuh...heheheheh


wasalm

manzlie said...

salam shamsul...


apa kabar...salam perkenalan dari warga PDKM..


waslam

manzlie said...

salam rahmat ..


alhamdulilah...
boleh digunakan pada musim haji nanti..insyalah


wsalm

manzlie said...

salam habsah..


alhamdulilah....


boleh apa salahnyer


waslam

boxhousestudio said...

salam cl

ee..dengar cerita shami2..ngeri la..filipina pembantunya

rosli said...

Salam CL,

Lepas siap nanti untuk ke Mina lebih mudah dan cepat....Insyallah