MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 24 May 2010

" GuA HiRaQ....."

Tuh dia Gua Hiraq...
Semakin Dekat dah....
Melalui di belakang jalan ke gua Hiraq...
Pemandangan dari hadapan Gua Hiraq..
Posted by Picasa

47 comments:

kak su said...

Salam CL

kak su said...

OOO..semalam jln2 yer

kak su said...

Seronok yer;;;;

taj said...

Salam,


kena potong dah

kak su said...

Subhanallah....

taj said...

Salam CL,

amik gambar ni mesti time CL nk buat umrah ye...

Ummi Humaira said...

salam CL ...

teringin nk ke sana , tp mampu ke kudrat akak ni nk mendaki jabal tu

kak su said...

Salam Taj..

Tak pa...seronok makan2 ari tuu...

Ari nii..meh ikut akak gi jeram lak...nak??

Kejap lagi kawan akak dtg..pass tuu belanja dia kat sana lah...

Wslm

taj said...

Salam K Su,

teruskan niat tu...lain kali kita jumpa ek...

manzlie said...

salam kak su..



taniahhh...

ratu trekk PDKM lagi...


bravooo


waslam

manzlie said...

salam kak su



sapu bersih noohhh


emas, perak dan gangsa..


waslam

manzlie said...

salam taj..


taniahhh


ratu potong aaar...



waslam

shami2 said...

Salam CL...

Alhamdulillah...

Best kan dapat sedut udara luar
Luas alam ciptaan Allah ni..
Jalan2 jejak rasul lagi..
Ambik angin
Sedut udara dalam2
Tarik nafas...
Hembus...perlahan2..
Best kan...heheh
Dulu rasulullah naik unta kut..
Sekarang kita naik unta besi..hehhe
Sekali sekala buat kambing panggang berkelah bersama kawan2 mesti seronok kan...

Sruh bang samad atur..kan hehehhe

kak su said...

Salam CL...

Wah !!! makna nya acara CL lagi padat la dr jemaah yg dtgkan...

Akak rasa masa Cl amat terhad kan...

Alhamdulillah dapat jalan2 kan...

Wslm

manzlie said...

salam kak ummi...


insyalah mampu tuh...doakn jer lah yer...


waslam

nadz said...

Assallamualaikum CL,

kalau dapat mendakinya.. Allahuakbar.
masa Umrah pun mama tengok dari jauh jer.
Masa Haji tak pergi pun. Tak tahu kenapa.
Alhamdulillah ada paparan N3 CL mengenai Gua Hiraq.

manzlie said...

salam kak shami..


memang pada nii masa cl...


waslam,

manzlie said...

salam kak su..

ye lah....

banyak sangat benda yang nak di buat....semua dah dirancang

heheheh


wslam

manzlie said...

salam nadz..


alhamdulilah...syukur dapat gak bagi info nih...


waslam

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Gua hira' tu curam sangat nak panjat.

rosli said...

Salam CL,

Cantik, saya suka semua gambar tu, saya pun ada simpan beberapa gambar yang saya snap 2008. Masih segar dalam ingatan.

Tahniah kak su, sapu habis emas, perak dan gangsa....tinggal suasa jer utk Taj...

CM said...

salam

sayup tinggi gua hira` tu...terbayang kepayahan baginda Rasul memanjatnya saban hari mencari ketenangan di sana...

boxhousestudio said...
This comment has been removed by the author.
boxhousestudio said...

salam cl

nak cakap ngan ummi humaira...ummi BOLEH!!!...sejarahnya penghulu kita tu isterinya yg bernama Siti Khadijah waktu tu berumur 55 tahun...tak silap BHS 44 hari dia pi hantar makanan kat suami dia...waktu tu tangga pun tak ada....BHS pi malam pukul 10 mlm dan selesai pukul 2 pagi...indah dan tak terucap...ALLAH...opps jgn lupa beli tongkat sambil tu boleh b uat kenangan ...

Ayah Zain said...

Salam CL,

Lie dah berapa kali naik ke gua hiraq tu. Masih larat lagi ke mendaki

Rahmat Ilahi said...

Salam Tn Hj. CL...

mama ju, said...

terimakasih CL kerana gambar ni. Mama tak pernah tenguk real macam ni...

Wah kak su....macam mana sekarang ni dpt first je? Terimakasih ya...nant mama email..

Rahmat Ilahi said...

Salam sume sahabat PDKM...

Rahmat Ilahi said...

Mabruk Kak Su,

Juara N3 Nih!!!!

rozaini said...

Salam Clie,

ape kabar.....

Rahmat Ilahi said...

Alhamdulillah CL,

Hari ini CL memaparkan gua hira' pula, tempat diturunkan wahyu pertama..

Yallah Sheikh..

Rahmat Ilahi said...

CL,

Gua hira' tu jauh tak dari MH dan rumah kelahiran Rasulullah ???

Rahmat Ilahi said...

Menatap tempat-tempat bersejarah Rasulullah membuat hati terasa syahdu dan terharu, terbayang kegigihan Rasulullah SAW.

che na said...

Salam CL

Melihat Gua Hiraq terkenang sirah Rasulullah. Tempat wahyu pertama di mana ayat AlQuran pertama diturunkan. Terkenang juga cerita Saiyidatina Khadijah menenangkan suaminya baginda Rasulullah tatkala sesudah menerima wahyu..Ya Allah, kurniakan kami keimanan yg mantap sepertimana yg diberikan kpd mrk yg terdahulu dari kami.

iesya theology said...

salam..tolong doakan moga kami dpt jejakkan kaki ke sana tahun ni..syukran

silversarina said...

salam,

dulu akak pegi kat kaki gua hiraq aje, tak daki pun sebab tak cukup masa , kalau sekarang bukan tak cukup masa , tak cukup nafas dah nak daki :)

manzlie said...

salam iesya..


insyllah...


waslam

manzlie said...

salam rozaini..


alhamdulilah...cl sihat...tn haji..?


waslam

manzlie said...

salam rosli..


mekasih...

waslam

manzlie said...

salam boxhouse..

laa lupa ker nak beli tongkat arituh...


wasalm

manzlie said...

salam rahmat...


alhamdulilah...

apa kabr tuan haji..?

waslam

manzlie said...

salam ayah zain...


cuma sekali jer....hehehehe


waslam

boxhousestudio said...

salam cl

bukan lupa tak teringat langsung walaupun dah pi tengok kat blog ustaz amin..pesan banyak kal suh beli tongkat...BHS pi dengan cik ina, E1 dan adam...jemaah kami sumer 2 buah MPV..BHS ni sebenarnya masa nak naik tu banyak kali gak la berhenti..pasai terasa nak putus nyawa..yang pelik tu ..masa turun tak lak berhenti..ALLAH..SYUKUR SANGAT-SANGAT...bimbang kalau BHS dah tua-tua esok takut tak merasa naik atas tu...

PINATBATE said...

Alhamdulillah,masih segar diingatan mendaki naik ke Gua Hira' bersama rakan serombongan..mudah-mudahan berpeluang mendaki lagi suatu hari nanti..

rozaini said...

Salam Clie. Kami semua alhamdulilah sihat

skrg sibuk wat persiapn untuk berangkat menunaikan umrah esok insyallah , doa2kan kami ye.

فأيزنوريزا محمد ڨوزي said...

gua hira' ni kalau tk silap kt jabal nur kan?

safiudin said...

salam sdr,

tahniah kak su...

Alhamdulillah, syukur saya dah naik ke Gua Hiraq...

pengalaman yang tidak dapat diucapkan dengan kata-kata...

ps: dah 'pekena' teh tarik kat atas puncak Gua Hiraq...